(21)الحلقة الحادية والعشرين

1135 Words
و العيون اللي انرسم فيها خيالك و الحنين اللي سرى بروحي و جالك ماهو بس أنا حبيبي الأماكن كلها مشتاقة لك كل شي حولي يذكرني بشي حتى صوتي و ضحكتي لك فيها شي لو تغيب الدنيا عمرك ماتغيب شوف حالي آه من تطري علي الأماكن الأماكن الأماكن كلها مشتاقة لك المشاعر في غيابك ذاب فيها كل صوت و الليالي من عذابك عذبت فيني السكوت و صرت خايف لاتجيني بلحظة يذبل فيها قلبي و كل اوراقي تموت وآه آه آااه آه لو تدري حبيبي كيف أيامي بدونك تسرق العمر و تفوت و آه آه الأمان وين الأمان و أنا قلبي من رحلت ماعرف طعم الأمان ليه كل ماجيت أسأل هالمكان أسمع الماضي يقول ماهو بس أنا حبيبي ماهو بس أنا حبيبي الأماكن الأماكن الأماكن كلها مشتاقة لك الأماكن اللي مريت أنت فيها عايشة بروحي و آبيها بس لكن ما لقيتك جيت قبل العطر يبرد قبل حتى يذوب في **تي الكلام و إحتريتك كنت أظن الريح جابت عطرك يسلم علي كنت أظن الشوق جابك تجلس بجنبي شوي كنت أظن و كنت أظن و خاب ظني و ما بقى بالعمر شي و إحتريتك الأماكن الأماكن الأماكن كلها مشتاقة لك مشتااقة لك. الجد ..خير يا ولدى قول ... فاروق....الطلب الاول السماح والتانى الفيدسو يتقدم للنيابه بكره بعط ما اسافر انهارده بالليل .... الجد. ...مسمحينك يا ولدى وهنقدمه بكره. ... فاروق. ..عن اذنكم ...... خرج فاروق وكانت الدهشه والاستغراب على ملامح صلاح لجده.... صلاح ...تسامحه بالبساطه دى يا جدى .... الجد ....هنعمل ايه بالكره والعدوان يا ولدى ربنا مطلع وعارف النيات وهو تاب هاجى انا العبد مجبلش توبته واسامحه ..... صلاح ...وهنعمل ايه فى الحاجه دى .... الجد...بكره الصبح هنروح النيابه ونقدمها ان شاء الله. ..... ............. فى الحجز عند سعد المكتئب الحزين الذى يتذكر كم فتاه غدر بها بوهم الحب كم نفس قتلها بدافع جنى المال كم من الاشخاص قد ظلم وكثير من الذنوب التى لا تحصى ......فتح باب الزنزانه ... العسكرى ...قوم عندك زياره .... قام سعد معه وتوجه الى مكتب الظابط فتح الباب ودخل وجد أمامه فاروق.... سعد ...فاروق انت كنت فين المحامى دور عليك كتير شفت اللى حصل والناس الزباله دول عملوا ايه .... فاروق ببرود...من اعمالكم سلط عليكم .... سعد....قصدك ايه. ... فاروق بغضب ....قصدى انك اللى غدرت بيا يوم ما ضحكت على اختى وخليتها حامل معملتش حساب العشره لانك واطى وجبان وكمان كنت بتخون ثقتى فيك ليه عملتلك ايه وحش علشان تعمل كده مع اختى بس خلاص انا خدت حقى ولعلمك انت كنت عارف كل حاجه .لولو الصياد .من الاول وسفرت حنان بعد ما اجهضت وسكت وكتمت فى قلبى علشان انتقم منك واحسرك على بقيت عمرك والحمد لله اد*ك هتعفن في السجن .... سعد....لا يا فاروق بلاش الا السجن انا مستعد اتجوز حنان اعمل اى حاجة بس خلصنى من اللى انا فيه.... فاروق ...خههههههه اجوزك اختى انا اامن لجوز اختى لواحد زيك ده مستحيل وخلى بالك فى مفاجأة تاتيه منى هتعرفها بعدين .... وفتح الباب ...فى ستين داهيه يا سعد .... وترك سعد مذهول مما قاله لقد انتقم اشد انتقام منه ......... فى اليوم التالى بالفعل ذهب الجد وصلاح وقدموا الفيديوهات وقبضوا على المجرم الذى اتفق معه سعد واعترف بالجريمه بناء على تحريض من سعد ومواجهة سعد لم ينكر التهمه تحت الضغط واعترف بذلك............. ............ بعد مرور شهر هاهو اليوم فرح يونس ووسام وكانت نوران معها بالكوافير ... نوران ..قمر ما شاء الله هتجننى الواد يونس اكتر ما هو مجنون.... وسام ...اسكتى ده مخنوق منى علشان مش بديه ريق حلو ولا بخرج معاه ههههههههه. .. نوران...يستاهل ههههههههه بس انهاردة هيطلعوا عليكى ....... سمعت نوران تلا** سياراتهم ورن صلاح عليها .... ودخل واالد وسام الذى قبلها بجبينها ....مب**ك يا حبيبتي. .. وسام ...الله يبارك فيك. ...... اخذ الاب يد ابنته وخرج واعطاها ليونس الذى قبل جبينها بسعاده فالامس كان كتب كتابهم وهى الان زوجته ... يونس....مب**ك يا مغلبانى ..... وسام بخجل ...الله يبارك فيك... صلاح ....ايه العسل والقمر ده متجوز قمر يا ناس... نوران ...بكاش اوى انا زعلانه منك اصلا... صلاح ...ليه بس يا قلبى ... نوران ...علشان قلتلك اروح الملاهى مرضتش.... صلاح ..كله الا الطلب ده مش بتفائل بيها ابدا وبعدين انا عملك مفاجاه. ... نوران..ايه هى .... صلاح ...شهر عسل يس فى باريس. ... نوران وهى تحتضنه وتقبله فى خده. ..واووو بموت فيك ... صلاح ...يخربيتك احنا فى الشارع هتفضحينا .... نوران ....هههههههههههههههه ....... فى القاعه كان الجميع سعيد والفرحه تظهر على وجوههم ... كان يونس ووسام يرقصون سلو .... يونس....متيجى نطير من هنا .... وسام ..لا الفرح عجبنى وبعدين احنا لسه واصلين .... يونس. ...تصدقى بالله انا هحبسك شهر فى الاوضه ما هطلعك .... وسام ....هبلغ البوليس. ... يونس.....والتبى لو جبتى امن الدوله ما هفتح لحد احنا خلاص اتجوزتك وما صدقت حرام طلعتى عين اهلى انا باين امى كانت بتدعى عليا .... وسام وهى تنظر فى عيونه...بحبك اوى يا يونس. ... يونس ....خضنها بقوه وحملها وظل يدور بها كثيرا وسط تصفيق الجميع. .....وانا بعشقك ......... نوران بتعب ....ماما انا تعبانه اوى .... منال...مالك يا بنتى .... نوران ..بطنى وجعانى اوى وعاوزه ارجع. ... قمر....صلاح صلاح مبرووك يا حبيبى ... صلاح وهو ينظر لهم ...على ايه ..... الجد...خير ..... نوران. ...بس بئه والنبى ....وكانت خجله ..... منال.....هههههههه نوران واضح انها حامل.... صلاح ....الكلام ده صح يا نوران. ... نوران. ...ايوه واتاكدت امبارح ....... للجميع .....مب**ك وتوالت المباركات عليهم. .. صلاح وهو يضمها له .....متتخيلش انا سعيد ازاى بس ايه مفيش سفر غير بعد الولادة. ... نوران. ....وهى تنظر له بحب ربنا ما يحرمنى منك ابدا يا صلاح .......... ............ بعد مرور خمس سنوات ....... على طاوله الغداء يتجمع الأحفاد والاباء .... الجد.....ربنا ما يحرمنى من اللمه دى .... الجميع. ...امين..... أدهم. ..جدو يونس انت وعدتنى اننا نروح الجامع سوا. .... مالك ابن يونس..... وانا كمان يا جدى. .... يونس ..ابنى مسيطر زى ابوه  وسام. ...لا كله الا انه يطلع لا بوه  يونس. ...ليه ابوه وحش... وسام ..بحب. ...احسن راجل في العالم. ..... سيلين ابنه نوران .....وانا كمان يا جدو...... ادهم ....لا طبعا البنات لا ... سيلين ...مامى شوفى ادهم ..... الجد.....خلاص الولاد بس لان ده للرجال بس يا سيلين بس اوعدك هجبلك حاجات حلوه كتير .... صلاح هامسا لنوران.....وانا ايه مفيش حاجه حلوه ولا حتى بوسه .... نوران. ....لا واستعد فى ضيف جاى فى الطريق. ... صلاح ...حامل ... نوران .....ايوه. ....... صلاح بصوت عالى. ..باركولى يا جماعه الثالث جاى فى الطريق ... الجميع. ........ههههههههههههههه مب**ك ............. سعد حكم عليه بالإعدام وانتهت حياته بتلك الطريقة لانه سار فى طريق المعصية واغضب الله عزوجل. ........ فاروق سافر الى امريكا وتعرف على فتاه على خلق من ج*سيه عربيه وتزوج وأنجب حياه ..... حنان رفضت الزواج وتفرغت للدراسه وهاهى الان تجهز نفسها لمناقشه الدكتوراه. ........... أريد أن أقضي ليلة كاملة معك، أن نتحدث عن كل شيء دون أن نضع نهاية لذلك الحديث دون حاجز دون خوف، أريد أن أُخبرك بكل الذي لم أستطع البوح به حتى الآن عن مدى حبّي الذي يضج في عيناي، أريد أن أُخبرك أني عاجز عن كل شيء وأن أضع رأسي المُتعب على كتفك و أغفو حتى تنتهي جميع متاعبي ................ سبب عدم حضور الأشخاص لبعض المناسبات لا يكون لانطوائهم ، غالباً يكون لعدم تحملهم المشاعر الزائفة اللي يتظاهر بها أغلب المتواجدين.

Read on the App

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD