bc

علي مدن القاهرة

book_age18+
9
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
humorous
like
intro-logo
Blurb

ظال يهتز جسدها علي الفراش ،كان العرق علي وجها

اصوتها تتعالي تدريجيا ، احست انفسها تنقطع كل ما يأتي هذه الصورة أمامها

دخل شريف الي غرفتها ضوء الاضواء ثم اقترب من أخته

والقلق علي وجه وضع يدو علي زراعيها ينده بصوت هادئ: رومي اصحي يا رومي

قامت رومي وهيا تصرخ بقوة

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
ركن سيارته ثم نزل منها وهو يحمل حقيبته ليدخل بها داخل المطار في نفس توقيت ركنت سيارة الأجرة لتخرج منها وهيا تحمل حقيبتها اوقفها سواق بنزعاج : ايه ده يا آنسة ! ! ! ! ! ! رومي: دي فلوس حضرتك ! ! ! ! السواق: لا مينفعنيش الكلام ده " انا عايز المبلغ الي اتفقنا عليه ! ! ! ! ! زفرت رومي بنفاز صبر ثم أخرجت بعض النقود: اتفضل يا سيدي حار ونار في جتك السواق: في داهية ! ! ! ! ! جزت رومي علي اسننها بضيق : فعلا رجالة عايزة ! ! ! الحرق ! ! ! ! وقال رجالة قال ! ! ! اخذت حقيبتها ثم دخلت المطار ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! وقف سالم يخلص اوراق السفر وخلفة رومي انتظروته بفتور وديق ظل سالم يقف يتحدث مع الموظف كثير تعالي غضب داخل رومي ثم قالت : ايه يا استاذ انت جاي ترغي هنا متخلصنا بقي استدار سالم خلفة لينظر لصحابة الصوت " خلع نظرت ليظهر وسمته الشديدة "" نعم حضرتك ايه مشكلتك رومي: احنا بقلنا ساعة وقفين مستنين حضرتك تختم الورق سالم: طيب ايه يدايق حضرتك في كده رومي: الي يديقني أن حضرتك واقف بترغي واحنا عيزين نخلص بقي ورايا معاد طيارة ابتسم سالم بغرور ثم تجهلها وعاد الي الموظف همست رومي بصوت مرتفع " مغرور صحيح اخذت سالم جواز سفره ثم نظر لها قبل ما يغادر اوي اوي يا آنسة ثم غادر وهو يبتسم جزت رومي علي اسننها وهيا تلعن فيه : فعلا رجالة عايز تولع بجاز اسود اخذت دورها ثم خلصت اجرئتها وذهب تنتظر في ساحة الانتظار " نداء طيارتها طلعت هاتفها من حقيبتها لكي تتصل لصديقتها ورفقتها في هذه رحلة ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! نزلت من السيارة الأجرة وهيا ترقض داخل المطار لكي تالحق لصديقتها المجنونة تعلم انها عصبية جدا وأنها هتوبخها علي هذا تأخير بكلامتها المستفزة خلصت سارة الاجرئات سريعة ثم ذهب مسرعة الي ساحة الانتظار ' بحثت عنها حتي رئتها " رومي قلتها سارة بصوت مرتفع " نظر الجميع الي رومي ومنهم سالم الذي كان جالس في ساحة رجال الأعمال بعيدا عنها بخطوات اقتربت سارة من رومي ثم قالت : معلش يا رومي اتأخرت عليكي رومي: انتي متخلفة يا بت انتي في حد ينده كده جلست سارة وهيا تبتسم مثل عدتها: خلاص بقي يا رومي متنكديش علينا رومي: طيب طيب قومي ناكل اي حاجة انا مستنية حضرتك سارة: يلا يا موزة انا واقعة قامت سارة ورومي الي كفتريا ليفطرون نظرت رومي بديق الي كفتريا التي كانت مزدحمة جداا سارة:, انا هروح اطلب اكل وانتي حولي تحجزي مكان او ميفضي رومي: تمام ظالت رومي تبحث عن طاولة فاضية حتي فرغت طاولة بعيدا " اسرعت نحوها وهيا ترقد " وضعت يداها علي كورسي في نفس الوقت الذي وصل سالم وجلس علي كورسي المقابل رفعت رومي عيونها بنزعاج ثم قالت: انا حجزت طاولة دي انت اعمي مبتشفش رفع سالم رأسه ثم نظر بنصف عين' لا مبشفش وبعدين انا الي جيت الاول رومي: انت مش كنت قاعد هناك ايه الي جابك هنا سالم: والله انا حر اجي في الحته الي تعجبني رومي: لا قول انك ماشي ورايا بقي ابتسم سالم بسخرية ثم قال بغرور زايد: انا سالم " امشي وراكي انتي " انتي مجنونة ولا ايه يبنتي معنديش مرايت في بتكم ده انتي شبه الراجل " دنا احلي منك تعالي غضب علي وجه رومي ثم تابعت : انت قليل الادب ومش محترم سالم: طيب امشي من وشي بدل موريكي قلت الادب علي حق اتت سارة بصنية المأكولات " اقترب من صديقتها مسرعة بعد ما سمعت صوتها " تعلم أن تفعل أي مشاجرة مع اي احد او مكان ولا يهمها أحد خصوصا الرجال التي تكرهم بشده سارة : رومي صوتك عالي اوي في ايه رومي: صوتي عالي عشان الاستاذ المحترم نظرت سارة لسالم ثم شهقت بصدمة : سالم مش معقول رمي: انتي تعرفي الاشكال دي اتسعت عيون سارة وهيا تقترب من رومي" معقول متعرفيش سالم اكبر مزيع في مصر نظرت رومي بسخرية لسالم : انت مزيع قام سالم ثم قال: اه مزيع ثم نظر لسارة' خدي صحبتك بدل مخليها تندم انها شفتني سارة: انا اسفة جدا يا استاذ سالم حقك عليا سالم: محصلش حاجة رومي: هو ايه الي اسفة اخذت سارة يد رومي من جزبتها بالقوة' بس يا مجنونة تعالي معايا رومي: انتي مالك عاملة كده ليه سارة: يا بنتي ده سالم بيه اكبر مزيع في اكبر قناه ازاي متعرفهوش رومي: انا مبتف*جش علي منافقين دول سارة: لا يا رومي ده عسل خالص وكميل خالص ده قمررر يا بنتي كل بنات هتموت عليه رومي: عشان كده بقي كل شواية اشوفة بيتصور مع ناس سارة: طبعا يا بنتي رومي: فعلا متخدش الناس بالمظاهر " قال راجل قال سارة: هو عمل ايه لكل ده رومي: عمل ومعملش هاتي سندوتشات خليني اكل ونطلع الطيارة ونخلص بقي ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! وصلت رومي وسارة الي داخل الطائرة " نظرت سارة الي رقم كورسيها ثم زفرت بضيق: انا هقعض وراكي مش جمبك ، يا خسارة هنام علي كتف مين رومي: صدقي انها احسن حاجة عملوها " يلا يا ماما قال كتفي قال " ده بيتخلع منك سارة: ماشي يا رخمة ، انا بقي مش هقعض معاكي ولا وراكي رومي: امال حضرتك هتقعضي فين سارة: في جناح رجال الأعمال ثم طلعت بينها وذهب ابتسمت رومي علي جنان صديقتها ثم جلست علي مقعدها ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! جلست سارة علي مقعض في جناح رجال الأعمال اتي سليم ثم جلس بجوارها ، نظر لها وهو يتذكر صديقتها المشغبة ، ابتسم له سارة وهيا تقترب منه : استاذ سليم سالم: اهلا يا آنسة سارة: حضرتك انت الي قاعض جمبي مش كده سليم: ايوا ، امال فين صحبك المجنونة ضحكت سارة بقوة ثم قالت: قاعدة في الجناح العادي ، اصل هربانه منها ابتسم سالم ثم قال: احسن بردو اتت المضيفة ثم اقترب من سالم لكي ترحب بيه ثم نظرت لسارة: حضرتك مقعدك مش هنا ياريت حضرتك تذهبي الي مقعضك وتلتزمي بالنظام لوت سارة فمها المضيفة ثم قامت وهيا تودع سالم بابتسامة خفيفة ضحكت رومي علي صديقتها بعد ما رجعت لمقعدها: احسن مش قولتلك ،الي يطلع من دارة يتأمل قطعتها سارة: اخرصي بدل رقمتها رومنسي بنظرات حادة: بدل ايه اترجعت سارة بخوف ثم قالت: ولا حاجة انا أقدر عليكي رومي: أيوة كده ناس مبتجيش الا بعين الحمرا بدأت الطائرة بالصعود وعم صمت في الطائرة بدئت المضيفة توزع المشروبات والمأكولات علي الركاب الطائرة قامت رومي لتذهب المرحاض حتي اتت المضيفة وقع منها العصير علي مقعض رومي اتت رومي ثم شهقت بصدمة: ايه ده ممكن اعرف هقعض ازاي المضيفة: اسفة جدا آنسة رومي: اعمل بإيه بأسفك ، شفيلي حل المضيفة: حضرتك ممكن تقعضي في جناح رجال الأعمال هناك في مقعض فاضي زفرت رومي بضيق ثم أخذت حقيبتها لتذهب مع المضيفة انفجرت سارة من ضحك علي شكل صديقتها بعد ما ذهبت جلست علي مقعض ثم نظرت لمضيفة: تمام حصل خير بس كنت عايزة اسألك " هو في قاعض هنا ،يعني كنت عايز اجيب صدقتي انا قاعض هنا وبعدين احنا مش كوفي شوب ، قلها سالم وهو يجلس بجورها نظرت له رومي بضيق ثم : انت، ايه الحظ زفت ده بس سالم: فعلا حظ زفت اوي رومي: بقولك ايه رحلة لسه طويلا ،ياريت تخليك في حالك ومتستفزنيش تجاهل سالم حديثها وهو يضع الهاند فيري علي ازنيه ظل يدندن لكي يزعجها اكثر حولت رومي تكتم غظها ، حتي انفجرت عندما كفي بيها الكيل من صوتة : ماهو مينفعش كده بقي " زهقتني خلع سالم الهند فيري ثم نظر لها بضيق: اسمعي يا بنت انتي ، لو مطلعتش من دماغي قطعته رومي: هتعمل ايه يعني سالم: هعمل كتي، ثم فجأه صمت سالم عندما اهتزت الطائرة يمينا وشملا ، صرخت رومي بخوف حتي امسكت فيه وهيا تصرخ بخوف امسكها سالم وهو ينظر لأحد يسأله ماذا يحصل اقتربت منهم المضيفة وهيا تمشي تتمايع بسبب هزت الطائرة القوية' يا جماعة اهدو أعلن كابتن الطائرة عن هبوط مفاجئ وان الكل يرتدي طوء النجاء أخذ سالم الطوء النجاح ثم وضعة لرومي التي كانت تبكي بخوف " البسي بسرعة ثم أخذ طوئه لكي يتردتيه هو الآخر رومي٠: سارة لازم اروحلها سالم: مش هتعرفي الطيارة بتقع يا مجنون اهتزت الطائرة لتعلن علي هبوطها المفاجئ وفي دقائق وقعت الطائرة بالركاب انتظروني في الحلقة القادمة مع رواية علي مدن الطائرة . . #جهاد_محمد ##علي مدن الطائرة ! ! !

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

أنين الغرام

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook