الفصل السادس

3399 Words
يجلس د هادي علي مكتبه لتفريغ مادار في الجلسه الاخيره بينه وبين نور، حتي يقدمه لدكتور منير الذي قام باستعجاله اكثر من مره، وبعد مرور بعد الوقت انتهي منه ونهض لمكتبه ليقا**ه فوجد سكريرته نسمه في استقباله فهتفت له قائله في حنو،،، - اهلا د هادي، ازي حضرتك انتظرتك امبارح، بس حضرتك اتاخرت ومجتش هادي بسعاده لاحساسه انها انتظرته.. -اسف والله بس الجلسه طولت مع نور ومقدرتش اخلص تفريغها عشان اجي اقدمها... هو د منير موجود نسمه تنظر له وقلبها يرقص من السعاده فترد قائله،، - لا مش موجود عنده مرور دلوقتي هادي ينظر لها ويقدم لها الملف مردد،، - تمام اتفضلي ملف حاله نور، ولما يرجع ياريت تبلغيه اني جيت، مع السلامه نسمه تنهض من مجلسها وتنظر له مردده بزعل تقول،،، هتمشي بسرعه كده، اقصد ممكن حضرتك تتنظرة، عقبال ما تشرب فنجان قهوة، ولا حضرتك مستعجل هادي بعد تفكير، متابعا لنظراتها التي اثرته ثم ينظر لها ويقول،،، اوكي نشرب قهوة مفيش مشكله نسمه بفرحه : ثواني وهتكون موجوده، قهوة حضرتك ايه؟ هادي ببتسامه رقيقه يقول،،، مظبوطه اوووي تخجل نسمه وتطلب القهوة من عامل البوفيه، وبعد دقائق ياتي ليضعها علي المنضده، ويستاذن بالانصراف فهتفت مردده.... - اتفضل يادكتور بالف هنا هادي ببتسامه،، الله يهنيكي يانسمه تشعر نسمه انها تطير في عنان السماء لمجرد انه جالس امامها، فهي منذ اكتر من عام وهي معجبه به، وهو لا يشعر بها مطلقا، وها هو امامها ويتحدث معها بكل هدوء كعادته، فتتفاجأ به يسالها سؤال غير متوقع - انت مخطوبه يا نسمه نسمه بندهاش؛ انا لا خالص هادي ينظر لعينيها بتركيز : ولا مرتبطه نسمه بنظره حب له تقول،،، - وليه كل الاسئله دي، انت عندك عريس هادي بتوتر يقول : بصراحه اه نسمه وعلي وجهها ابتسامة تقول،، - اممم ياتري مين بقي؟ هادي بنظرة اعجاب يقول : واحد اعرفه بس خايف يكون مش مناسب ليكي نسمه باندفاع ترد،،، ليه بتقول كده يمكن ارضي لو مناسب هادي باحراج يقول،، - اصله كبير عنك يانسمه، وكمان كان متجوز، بس دلوقتي، ارمل نسمه بحب ترد،،، السن مش مشكله، مادام هيكون في تفاهم بين الاثنين ايه المشكله، وكمان ساعتها الزوج هيكون عنده خبره كبيره لانه مر بالمرحله اللي زوجته عايشاها، فاكيد هيتجنب الأخطاء، بصراحة انا افضل السن الكبير هادي بضيق يرد،،، - معاكي بس مش اكتر من ١٠ سنين يانسمه نسمه بكل هدوء تحاول تطمنه.. - ولو انا موافقه بس هو مين ياتري؟ هادي ينظر لها بحب ونظره خوف وبتردد يقول،،،، انا يانسمه ينفع تقبليني زوج ليكي، وسندك في الحياة، وتكوني شريكة الباقي من اللي فاضل في عمري نسمه بفرحة واندفاع تقول،،، يااااه اخيرا نطقت، اخيرا طلبتها، انا عشت شهور بحلم باليوم ده، ازاي بما انت دكتور نفسي كبير محستش بيا، وبأعجابي بيك هادي بنظرة خوف،، - كنت حاسس بس متردد، خايف ترفضيني عشان فرق السن، واني ارمل، بس بعد موقف امبارح ولما اتاكد من مشاعري، وكلام معتز شجعني اني اكلمك نسمه بفرحه ترد،، - عمري ما فكرت كده ابدا، انا من اول مرة شوفتك فيها وانا اتمنيت اللحظة دي وياما حلمت بيها هادي بسعاده،،،، يعني افهم من كلامك انك موافقه نسمة ب**وف وقد توردت وجنتاها خجلا قالت مردده،،،، طبعا موافقه ده يوم المني يتقدم هادي منها ويمسك يداها ويضع قبله عليها، فيهتف بفرحه - انا فرحان جدا ان ربنا عوضني بيكي يا احلي نسمه دخلت حياتي، كلمي والدك النهاردة وحددي معاهم معاد اجي اتقدم رسمي نسمه بسعاده تقول،،،،، حاضر هقولهم و ابلغك بكره هادي؛ بكره ايه لا طبعا، هاتي رقمك وتبلغني النهاردة علي طول، وياريت يكون في اقرب معاد نسمه تلمع عيونها من الفرحه، ثم تقول،،، - مستعجل اوي كده هادي ينظر لها وعيناه تلمع من السعاده قال مردد،،، جدا جدا ده انا ما صدقت جتلي الشجاعه وصارحتك، بس كنت عايز احكيلك عن ظروفي يانسمه نسمه باعتراض تقول،،،، - انا مش عايزة أعرف حاجه، كل اللي يهمني انت، وانك عايز ترتبط بيا، اي حاجه تانيه مش مهمه، خلينا نبدأ من جديد، حياة جديدة مع بعض، وربنا يرزقنا الموده والحب والألفة بينا، ويكملها بالزرية الصالحة هادي بفرحه،، يارب يانسمه يارب، هاتي موبيلك عشان ارن علي نفسي واسجله، وهنتظرك بالليل، يالا اسيبك واروح اشوف شغلي نسمه بحب تقول،،، ؛ اوك هبلغهم واكلمك، مع الف سلامه ويتركها هادي وعلي وجه سعاده تملئ الكون بأكمله، ثم يدلف الي غرفه نور، ليخبرها بخبر خطوبته، ويكمل معها جلستها هادي ببتسامه وفرحه،،،، - احلي صباح لاحلي نور في الدنيا نور تنظر له بتعجب ثم تقول،،،، صباح الخير يادكتور، مال شكلك فرحان اوي كده، خير هادي يقترب منها ويقول،،، - خير طبعا، هو لو كان مش خير هكون فرحان كده نور متسائله،، اه صح تصدق عندك حق، قولي بقي مالك؟ ايه سبب السعاده دي كلها؟ هادي بتنهيده يقول،،، - النهاردة اخيرا صارحت نسمه بحقيقة مشاعري تجاها، وطلبتها للزواج نور بفرحه،،، بجد الف الف مبروووك، اخيرا يادكتور فتحت قلبك تاني من جديد هادي وقزَد تبددت ملامحه الي حزن،،، اخيرا يانور، قلبي كان السنين اللي فاتت مجروح بسبب فقداني لانجي بنتي اوي، ومحدش هون عليا غيرك انتي، مش انا بس اللي بحاول اعالجك يانور، بالع** انتي كمان عالجتيني من غير ما تحسي نور بتعجب؛ انا ازاي هادي بنظرة حزن يردد،، لما كنت بفضل احكيلك واتكلم معاكي شهور كتير، كنت فعلا محتاج اكلم واطلع اللي جوايا، وانتي برغم انك عمرك ما رديتي عليا، بس كان كفايه اني اطلع الشحنه المكبوته اللي كانت قربت تنفجر، والحمدلله بقيت احسن، وهبدا من جديد، عقبالك يانور نور وارتسم علي وجها علامات الحزن و الاسي - تفتكر ممكن يادكتور، بعد كل اللي حصلي ينفع ابدأ من جديد مع حد تاني، اعتقد انه شئ مستحيل مش صعب، انا قلبي وروحي اتقفلت عليه، وعمرها ما هتفتح لحد تاني ابدا، لاني ببساطة معنديش حاجه اقدر اقدمها لغيره، انا قدمت كل حاجه،... كل حاجة يادكتور، حب، اخلاص، شغل، عطف، اهتمام، حنان..... كل حاجه واي حاجه ممكن تتخيلها، وللاسف ماخدتش غير غدر، وجرح في قلبي، قلبي اللي كل ذنبه انه عشق الراجل الغلط هادي يقترب منها ويقول لها،،، لا بقولك اية... انا جاي فرحان وسعيد، مش عايز نكد ولا زعل النهاردة، فخلينا نقضي جلستنا كلها في حاجات حلوة نور بضحكه رقيقه تقول: حاضر يادكتور هحاول، ولو قلبت نكد تخلصها ونكمل بعدين هادي : طيب انا جاهز، انتي جاهزة. نور بتأكيد ؛ اه جاهزة يادكتور هادي ينظر لها ويقول بجديه ؛ انتهت جلستنا امبارح عند رد فعلك لما حاول تقبيلك نور : اه، بعدها سبته وطلعت، وكانت مشاعري متلخبطة اوووي، فرحانه انه ابدي يعجب ويميل ليا، وزعلانه من اللي عمله، وفضلت افكر كتير لحد ما عيني نامت، وقومت الصبح وانا مقررة اني مفتحش معاه الموضوع خالص، ولا اجيبله سيرة، وعملت اللي بعمله كل يوم، اخدت الشور بتاعي وصليت، واتشيكت، ونزلت احضر الفطور، وبعدين، صحيته وحضرت حمامه ولبسه، ولا كأن حصل حاجه، وبعد كده نزل ايهاب وهو على وجه الف سؤال و سؤال، " فلاش باك" إيهاب ينظر لها نظره توتر ثم يقول،،، - صباح الخير يا نور نور بنبره رسمية قالت،،، صباح الفل، ياريت تخلص فطار وتشرب قهوتك بسرعه عشان جدولنا النهادرة مشغول جدا، عندنا بروفات علي الاغاني اللي هتغنيها، في الفرحين بليل، بعد ما تخلص اول فرح، هتطلع علي التاني، ومش هنرجع غير الصبح، فياريت تفوق وتركز النهاردة ايهاب بضيق،، مش بحب انا فرحين في يوم واحد بيبقي صعب اوي نور بهدوء تقول،،، - معلش دول واخدين معاد من فتره، وكمان مش انا اللي ادتهم المعاد، يوم ويعدي، كل حاجه بتعدي مهما كانت صعبه ومؤلمه إيهاب ببتسامه لها يرد قائلا،،، - انتي كل حاجه عندك كده بتعرفي تبسطيها، وتهونيها مهما كانت صعبه نور تقترب منه وتقول بنبره هادئة،،، - عشان هي مش صعبه اساسا،. عمر الانسان بيخلص، يبقي يوم شغل زياده مش هيخلص ويعدي إيهاب بنبره راضيه يقول،،، فعلا علي رأيك، يالا بينا، عشان منتأخرش نور تنظر له بحنان ثم تقول،، - لسه معانا وقت، قهوتك ثواني وهتكون جاهزة، عقبال ما تشربها هكون انا طلعت جهزت البدل اللي هتلبسها، في الفرحين ايهاب بتعجب،، بدل ماهي بدله واحده، ايه لازمه البدل نور باعتراض،، - لا طبعا، مينفعش طبعا تروح الفرحين بنفس البدله، هيكون معانا بدله في العربيه وهتغير قبل ما تمشي من الفندق ايهاب ينظر لها متسائلا،، وهغير في بقي؟ نور موضحه له؛ انا حجزت غرفه في الفندق يوم عشان تلبس فيها، وتريح عقبال ما فقرتك تيجي ايهاب بنظرة أعجاب،،، - انتي مش ناسيه حاجه خالص نور ببتسامه،،، - اولا ده شغلي يعني مينفعش اتهاون في اي حاجه ابدا، اسيبك عشان اجهز اللي قولتلك عليه وتتركه لتصعد الي غرفته، وتختار اشيك الملابس التي سوف يرتديها، بكل لوازمها، ووضعتهم في حقيبه خاصة لتأخذها معها، ثم دلفت الي غرفتها لتجهز ما سوف ترتديه، فهي أحبت ان تختار شيئا مختلف ليبهر معشوقها، حتي تكون اكثر جاذبيه، وظلت تبحث وتبحث، وتمسك اكثر من فستان وتقذف بهم علي فراشها، فهي لاول تختار بتركيز كذلك، حتي وقع الاختيار اخيرا علي فستان سواريه اسود غاية في الروعه، والرقه، فكان متناسبا يبرز منحنيات جسدها، ويوضح جمال بشرتها البيضاء، فنتهت تجهيز كل شئ ثم دلفت اليه، فوجدته في انتظارها، فهتفت مردده... - انا جهزت كل حاجه، يالا بينا يادوب نلحق البروفات، الفرقة جاهزة في غرفة البروفات، انت مستعد إيهاب : اه مستعد يالا بينا واستمر عمل البرورفات لبضعه ساعات ، انصرفت نور بعض الوقت، لتقوم بتجهز الغذاء، فاحبت اليوم ان تقوم بأعداده خصيصا له، وقد فرغت من كل شيئا، وانتظرته حتي ينتاولون سويا الغداء، واذا به تراه واقفا بهيئته ووكاره فهتف لها،،، - روحتي فين كل الوقت ده يانور اتاخرتي عليا نور : اولا انا متاخرتش ولا حاجه، انا كنت بحضر ليك الغداء، ايه رايك بقي، احلي صينية مكرونه بالباشميل، وفراخ مشوية، وجلاش، وبطاطس محشية، تاكل صوابعك وراها ايهاب ينظر لها باعجاب شديد، ثم يقول،،،، - تسلم ايد*ك، انتي جهزتي كل ده ليه تعبتي نفسك، انا مش اكيل اوي كده نور بسعاده وهي ناظره في مقلتيه، ثم تقول،،، - انا قولتلك قبل كده، انا سعادتي بتكون اني اعمل اي حاجه ليك، ولو كانت بسيطة، انت ليه مش عايز تفهم كده، اني ببقي سعيده لما تاكل من ايدي، عشان لما امشي تفتكرني و يكون في ذكريات حلوة بينا ايهاب بزعل وضيق، يرد عليها مرددا،،، - ليه بتقولي كده، انا مقدرش استغني عنك يا نور، انتي بقيتي حاجه مهمه اوي عندي، ارجوكي متقوليش كده تاني نور بنظره حانيه تقول،،، - طيب مش هقول، بس يالا بقي دوق وقولي رايك ايهاب ينظر لها، وممسك يداها ويضع قبله عليها، ثم يقول،،، - اولا من قبل ما ادوق وريحه الاكل تحفه بصراحه، ما بالك بقي الطعم، هاتي ياستي،" ويتذوق وينظر لها ويقول مره واحده" - وااااو ايه الجمال ده يانور بجد دي اول مرة اكل مكرونه بالحلاوة دي، تسلم ايد*ك بجد، انتي عليكي نفس رهيب ماشاءالله نور بفرحه شديده، تقول،،، - بجد عجبتك، طب خد من ايدي قطعه الجلاش دي ايهاب بنظره اعجاب للطعام شديده يقول،، - يانهاري احلي واجمل، ولا البطاطس تحفه، خلاص بجد انا مش قادر انتفس، تسلميلي ايدك ويطبع قبله علي يديها، لتسحبها فورا ب**وف وخجل وتهتف... - بس انت ملحقتش تاكل حلو ايهاب ياخذ نفس عميق ثم يرد عليها،،، - ازاي دي اول مرة اكل فيها كده، انتي اللي ماكلتيش يانور كويس نور بنظرة عشق : انا لما انت تاكل وتشبع، كأني اكلت وشبعت ينظر لها ولا يجد كلامات ممكن ان تقال، ليرد علي ذوقها ورقتها، فلماذا يقف دائما امامها، وتخونه كلمات الغزل التي كان محترف بها، ولا يجد صعوبه في ترددها الي اذن الفتيات، لكن نور مختلفه حقا عن كل بنات حواء، فهي الوحيده التي جعلت قلبه يدق لها،،،، فنتبه علي صوتها.. - ايه مالك هتفضل باصصلي كده كتير،،، يالا عشان تلحق تاخد شور، وانا كمان اجهز، البدله الاولي موجوده علي السرير بكل لوازمها، عايز اي مساعده مني إيهاب سارحا في نظرتها فيقول،،، - لا شكرا اطلعي اجهزي انتي، وانا هلبس وهستناكي ويصعدون سويا، كل منهما،، يتوجه الي غرفته، ليقوم بارتداء ملابسه، ويمر الوقت لتخرج نور في ابهي صوره لها، فيقف منبهر بجمالها، فكانت جميله ورقيقه حقا، بفستانها الاسود الجميل، فكانت شبه الملائكه في هلتها، فنظر لها نظره اعجاب، فمسك يداها ويستقلون السيارة لحضور الفرح الاول.،، ويمر بعض الوقت حتي وصلوا، ثم توجه الي المنصه لاداء فقرته الخاصة، فغني اجمل الاغاني العذبه، وكانت نور جالسه مستمتعه بصوته العذب، وقبل انتهاء الفقرة اذ بها تسمع من ينادي عليها فلتفتت اليه فوجدته المطرب عادل فهمي هتفا لها .... - نور ازيك وحشاني اوي، بقالك كتير مش باينه فينك نور بطريقه رسميه تقول،، - ازيك يا استاذ عادل، انا الحمدلله بخير، ازي حضرتك عادل؛ انتي معزومه هنا، ولا في شغل نور؛ لا مش معزومه، انا في شغل مع ايهاب، انا مديرة اعماله، انت معندكش فكره ولا ايه؟ عادل بصدمه : ايه! انتي اشتغلتي مع إيهاب عمر، من امتي يانور، انا ياما اتحايلت عليكي وانتي كنتي بترفضي، طلبت اتجوزك ورفضتي، اشمعني ايهاب، احسن مني في ايه عشان مترضيش تشتغلي معايا، وترفضي حبي وتروحيله، ليه ليه نور ده انا حبيتك نور تنظر له بحده ثم تقول،،، - عشان عمري ما كنت هحس بيك ياعادل، انا عشت عمري كله احلم اني اشتغل معاه هو بالذات، دخلت المجال ده عشانه هو، مش عشان حد تاني، ارجوك متزعلش مني، انا بعتبرك صديق واخ بلاش تخسرني كصديقه، لاني مش هقدر اقدملك غير ده، ايهاب كان وما زال حب عمري اللي هعمل المستحيل عشان اوصله عادل بأسف؛ للدرجه دي ايهاب ماثر عليكي نور؛ وليه متقولش الع**، اني انا اللي عايزة اثر عليه، واخليه يحس بيا عادل بالم وضيق،، هو في حد عاقل ميحسش بيكي يانور وفي هذه اللحظه يتدخل ايهاب ليرد عليه بعنف - تصدق لسه في يا عادل حد مجنون ومحتاج بتعالج عشان يحس بيها عادل ينظر له بضيق ثم يقول،،، - نور لما تدخل حياة اي حد بتكون هي النور اللي بينور دنيته وحياته يا ايهاب، ياريت نصيحه خالصه متضيعهاش من ايد*ك، لانك لو ضيعتها هتندم ومش هتعرف تعوضها ابدا ايهاب بغضب وغيرة واضحه جدا؛،، - شكرا علي النصيحه يا عادل، عن اذنك، مش يالا يانور عشان نلحق نغير قبل الفرح التاني، ولا لسه في كلام تاني هتكمليه مع عادل نور تنظر اليه وعلي وجهها سعاده بغيرته عليها ثم حاولت جاهده ان تداري ابتسامتها فقالت له بنبره هادئة،،، لا ابدا يالا بينا، اللبس جاهز في الغرفه، اتفضل رقمها ٢٣١ والمفتاح اهو ايهاب ينظر لها بغيره ويقول مرددا،،، - اتفضلي تعالي معايا، انتي واقفه عندك بتعملي اية نور ببتسامه ترد،، حاضر اتفضل ويتوجهون الي الغرفه في **ت حتي قطعه فهتف بكل ضجر وغضب وحده قائلا،،،، - اعتقد مكنش في لزوم وقفتك مع عادل يا انسه، انتي بتشتغلي معايا انا، مش معاه عشان ترغوا كل ده نور بهدوء محاوله تهدئته برغم الغضب الداخلي،، - اولا انا موقفتش معاه كتير، هو جه وافتكرني معزومه في الفرح، مكنش يعرف اني موجوده في شغل، واني بشتغل معاك اصلا ايهاب بضيق وغضب،، - وهو ماله اصلا يعرف، ولا ميعرفش، اية البرود ده نور بهدوء ترد،، ؛ - ممكن تهدي الموضوع مش مستاهل ابدا كل الغضب ده ايهاب بحده يقول،،، - لا ياهانم يستاهل، ويستاهل اكتر من كده كمان، انتي متعرفيش عادل ده اصلا، اكيد بقي عجبك انه بتغزل فيكي مش كده نور بنبره حده وغضب قالت،،، انا مسمحلكش يا ايهاب، الزم حدودك لو سمحت، انا مفيش راجل علي وجه الكره الارضيه يعرف يميل راسي، ولا أعجب بكلامه غيرك انت "قالتها بدون وعي" ايهاب بسعاده اقترب منها، وامسك يداها وطبع قبله رقيقه في باطنها وهتف.. - بجد يانوري مفيش غيري بس اللي له تاثير عليكي نور تنظر له بكل حب وعشق تقول،،، - معقول انت لسه بتسأل بعد كل ده يا ايهاب، اعمل ايه عشان اثبتلك اني بعشقك، مش بحبك بس، انت انت ايه، ليه مش راضي تصدق، ليه قلبك مش عايز يصدق، قلبك "وتشاور عليه وتضع يداها عليه" اللي انا عشقته وكل نبضه في قلبي بتنادي عليه، لسه منبضش بحبك ليا ايهاب ينظر لها نظره كلها حب، ولكن يوجد شئ واقف حائلا بينهم ولا يستطيع ان يتخطاه.. - حاسس صدقيني حاسس بس، خايف نور مقتربه منه وعيونها في مقلتيه، ثم تقول،،، - خايف من ايه؟ قولي صارحني ايهاب بنظره خوف، يقول،، - خايف اسلملك قلبي نور متعجبه من رده، فسالته مردده،،، - طب ليه ده انا سلمتلك قلبي من زمان اووي، جرب واعيش معايا جنوني، عيش وانسي الماضي وأبدأ معايا المستقبل، واحلم معايا ببيت نملاه حب، وعشق، وجنون، واولاد يجروا حولينا، ونعلمهم معني الحب، ودفئ الاسرة ايهاب بنظرة تمني يقول،،، - نفسي يانور نفسي بس اعمل ايه في خوفي، انا جربت مرة زمان، وبعدها حلفت ان قلبي مش هيدق تاني،، سيبي الايام هتعمل فينا ايه يانور، ممكن بقي تطلعي اللبس عشان اجهز كده هنتاخر نور بستسلام؛ حاضر، اتفضل اللبس جاهز، هستناك في العربيه ايهاب معترضا،، لا خليكي هنا، انا هغير في التواليت وهخرج علي طول تركها ثم دلف ليرتدي ملابسه، ثم خرج وكان غايه في وسامته، فاقتربت منه حتي تقوم بتظبيط كرافتته، ثم نظرت له نظرة وابتسمت وهتفت - كده احلي، يالا بينا ايهاب ببتسامه ؛ يالا يانور وتوجهوا فورا الي موعد الفرح الاخير، وقدم اغانيه وانتهي ثم مضي الي الفيلا، وهما في غايه التعب والإرهاق... - انا خلاص مش قادر بصراحه خلصت النهاردة، محتاج انام نوم عميق نور بتعب ترد ؛ اطلع خد شور دافي ونام، احنا معندناش حاجه بكره، وهسيبك تصحي براحتك، بس لما تقوم تسمع كلامي في اللي هطلبه منك ايهاب يضيق حاجبه متعجباََ،، في ايه يانور، مش مرتاحلك يابنت الناس نور مدعيه البراءة؛ انا ليه بس بتقول كده، انا عايزاك تعيش جنوني بس ايهاب يغمز لها ثم يقول،، نور نور ببتسامه،، - ايهاب لا تقلق، بس سيب انت نفسك ليا، اطلع نام انت وبكره يحلها المولي ويصعد الي غرفته وهو شارد الذهن يفكر في طلب نور وايه هو الجنان اللي هجربه معاها... في مكان اخر نجد زين وسمية زوجته يتحاورون سويا عن ابنتهم نور.... سميه بضيق تقول،، يعني متصلتش بيك يازين خالص زين ينظر لها بنظرة قلق يقول،، - ابدا وحياتك بقالها يومين من اخر مكالمه مسمعتش صوتها سمية تنظر له نظره محيره ثم ترد قائله،،، - طيب انا مش هسكت كده ومعرفش عنها اي حاجة، انا هتصل بيها زين بهدوء يقول،، - طيب استني شويه كمان، ولو متصلتش انا هكلمها ياستي، يمكن تكون مش فاضيه، انتي عارفه بنتك كويس لما بتشتغل بتنسي نفسها، ودي مش اول مرة سميه بغضب ترد،، - ايوه مش اول مرة، ومتعوده منها علي كده، بس المره دي هي مش مع اي حد يا زين، ده ايهاب وانت عارف هو ايه بالنسبالها، انا قلبي مش مطمن، ربنا يجيب العواقب سليمه، ويرجعها لحضني يارب زين ينظر لها وعيونه بدا عليها القلق، ثم يرد عليها مرددا،، - انتي هتقلقيني ليه بس كده، بقولك ايه قومي اعمليلي فنجان قهوه كده اعدل بيه دماغي اللي هتتفرتك دي، وبعدين اتصل بيها نسمه معترضه ترد قائله،، - اطمن عليها الاول وبعدين اعملك اللي انت عايزة، اتصل الاول زين يتأفف منها قائلا،، - ياساتر عليكي، مش بعرف اهرب من زنك ابدا، هتصل اهو ياستي، ويمسك فونه ويقوم بالاتصال علي ابنته وينتظر ردها.. نور بحب ترد عليه،،، - بابا حبيبي ازيك وحشني اوووي زين ببتسامه يقول،، - اه خديني بقي وكلي بعقلي حلاوة يابكاشه نور تضحك بشده وتقول،، - انا برضو، لا والله انت وحشني اوي اخبارك ايه ياحبيبي وماما ازيها زين بلهفه يرد،، - امك هتجنن عليكي يا حبيبتي خدي اهي معاكي سميه بنبرة زعل تقول،،، - ازيك يانور كده برضو متتصليش بقالك يومين، انا زعلانه اوي منك نور بنبرة حب تقول،،، - معلش حقك عليا، بس انتي عارفه الشغل مش بيرحم وعقبال ما بنخلص كل مواعدنا بكون هلكانه من التعب باخد شور وبنام زي القتيله مش بدري بنفسي، مزعليش مني وحياتي سميه ترد بنبرة ضيق،، - وكان ايه بس اللي جابرك علي كده يابنتي نور بضيق ترد،، - ماما مش هنعيده تاني، انا صدقيني عايشة اسعد ايام حياتي، عايشة الدنيا اللي كنت بحلم بيها طول حياتي، اني اقرب منه، واعيش لحظه في قربه، ايهاب اتغير اوي، بقي انسان تاني كله حيوية، ونشاط، وامل، وحب، وتفاءل، انا غيرته كتير ياماما ولسه كمان هعيشه دنيتي اللي كنت نفسي اعشها وياه، وهيحبها انا واثقه من كده سميه بتنهيده عاليه تقول،، - طب واخرتها ايه بس نور ببتسامه وحب تقول،، - اخرتها فل الفل، بس انتي ادعيلي ربنا يكملها علي خير سميه؛ يارب يابنتي يحققلك مرادك، وحلمك نور؛ آمين يارب العالمين، وان باذن الله في اقرب وقت هجي ازوركم، سلميلي علي بابا، مع السلامه ياحببتي سميه بحب،،، - مع السلامه ياقلبي زين يقترب منها ويقول،، - ادعلها ياسميه، وبلاش تشيلي الهم كده، اللي فيه الخير يقدمه ربنا ليها سميه بتتهيده : يارب يازين يارب زين ببتسامه يقترب منها ويقول،،، طب ايه؟ سميه بضحكه وابتسامه تقول،،، - ايه ياراجل في ايه؟ زين ببتسامه وغمزه،، - القهوه ياسوسو انتي نسيتي ولا ايه؟ سميه تنظر له متذكره،،، - اااه حاضر من عينيه هقوم اعملها حالا انت تامر ياقلبي زين بضحكه يجذبها اليه ويقول،، - لا ما دام فيها قلبي، سكي علي القهوه وخليها عصير فريش، اصل شكل ليلتا بيضا النهاردة وانا مش عارف سميه بضحكه؛ والله انت مش هتعقل ابدا يازين، وهتفضل كده علي طول مجنون زين بحب ياخذها بين احضانه ويقول،، - تعالي بس معايا وانا اوريكي العقل، والجنان كله على اصوله جوه سميه تعالي ووريني الجنان،اموت انا فيك يا مجنوني ههههههه "باك" هادي ينظر لها متعجبا،، يامجنونه انتي جننتي الراجل يانور نور مبتسمه،،،، - من ناحية جننته، فانا جننته، وحبيت اعيشه جنوني ودنيتي هادي متسائلا،، وايه هو الطلب بقي نور تنظر له وتقول،،، بكره هتعرف عشان انا تعبت، وكمان انت مفروض تروح عشان تجهز للخطوبه، ولا نسيت هادي يض*ب بيده جبهته ويقول،،، - انا والله انتي اللي يقعد معاكي ينسي الدنيا كلها نور ببتسامه تقول ؛ ماشي يادكتور مقبوله منك، بس ممكن اطلب منك طلب صغير هادي؛ انتي تأمري يانور خير نور بخجل تقول،،، هطلبه منك اول الجلسه بكره ان شاء الله
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD