القوة __لفصل الاول

1622 Words
القصه من وحي الخيال في عالم في القوه الخارق كتير كل واحد له قوه خارقه ومعا لتدريب بتزداد القوه في٦ رتب من القوه هي الاس الايه والبي والسي والدي وآلاف أعلى رتبه الاس وأقل رتبه آلاف نسيت اعرفكم بنفسي انا اسامه طالب في ا لمرحله الثانويه متوسط القوه الجسديه وزكي جدا عايش في بيت فيه اختين وأب وأم البدايه نبداء الحكايه كنت في سنه اولي ثانوي كنت قاعد انا ووالدي إلى عايز احكيلك على حاجه كنت مخبيها عنك بقالي كتير عايزك تسمعني لحد اما اخلص كلام انت يا اسامه مش ابني انا لقيتك على باب بيتي من١٦سنه كنت لسه في لفتك وكنت انا وامك كنا خلفنا بنت بس لسه مخلفناش ولد فأنا قلت نربيك وتبقى ابننا ولاكن امك مكنتش رضيي وفضلت اقنع في والدتك اننا نربيك فرضيت وعلشان متزعلنيش وبعديها جبنا اختك وخلص والدي كلامه وسكت وانا عنيا مليان دموع ودخلت جرى على الاوضه بتعتي وقفلت الباب وفضلت اعيط وفكرت في كل الي حصل في حياتي و ازاي كانت أمي بتعاملني وحش ودايما أقل من اخواتي البنات وكانت اختي الكبيره اسماء برضو بتعامنلي وحش بس كانت اختي الصغيره بسنت بتعملي حلو وبتخفف عني إلى المي واختي بيعملو فيا ووانا قاعد بعيط لقيت الباب بيخبط فقلت مين بسنت: افتح يا اسامه انا بسنت اسامه: سبيني في حالي عايز اقعد لوحدي بسنت :افتح يا اسامه علشان خطري ( طبعا انا بحب بسنت جدا ومبحبش ازعلها حتى لو انا مضايق فقمت رحت فتحتها الباب ودخلت قعدت معايا على السرير) بسنت: اسامه انت زعلان من الكلام الي باب قلهولك اسامه: انا مش زعلان انا مصدوم من الكلام ومش مسدقو وبحبك انتي وبابا وعايز أفضل معاكو راحت بسنت ضمتني ليها وقالتلي احنا كمان بنحبك وهتفضل ديما معانا تعرف انا بتعبرك بطلي الاعظم مش مجرد اخ وبس اسامه:: بجد دة ازاي وامتا وليه اصلا ؟ بسنت :الحكايه بداءت من خمس سنين لما كنت في المدرسه وانا في البريك لقيت أحمد وده زميلي في المدرسه هو و اتنين صحابو عمالين يع**و فيا انا طبعا مهتمتش ومشيت وسبتهم بعد اما خلصنا المدرسه وانا مروحه دنهم برضو يع**وني وانا مشيا ورحت وقفا وقلتلو اعتبرني اختك ترضا حد يعمل فيها كده مردش عليا ودنو يعا** فيا قوه أحمد الخارق هي يقدر يتحكم في الميه هو كان ساعتها مش بيعرف يتحكم بيها قوي نرجع نكمل بعد اما قلتلو كده دنو عمال يع**وني ومهتمش لكلامي وكان بيقولي هنخ*فك دلوقتي فضلت أجرى منهم وانادي عليك لحد اما لقيتك جيت عليا وانا مش عارفه انت جيت منين حسيتك البطل بتاعي ورحت جاي قدامهم وقلتلي روحي جرى على البيت وانا روحت جرى على البيت وحكيت لبابا على إلى حصل وعلي المكان الي انت فيه وهو جرى عليك وبعديها بساعه لقينا بابا جاي وشيلك على أيدو وانت مغمى عليك من كتر الض*ب وجسمك مليان جروح بس الحمدلله مكنتش خطيرا وانا من ساعتها وانا بعتبرك احسن واعظم اخ ف الدنيا بعد اما هي خلصت حكيتها انا رحت جاي حضنها • خلصت انا وبسنت الكلام وبعديها خرجت من الاوضه وطلعت قعت قدام التلفزيون ولقيت والدي جيه وقعد جنبي ورح جاي قللي انت زعلان من الي قلتو و رحت جاي قايلو انت طول العمر هتكون والدي ومفيش حاجة هتزعلني منك يا بابا ورحت جاي حضنو وخلصت التلفزيون ورحت نمت صحيت تاني يوم علي صوت ماما بتنادي علينا عشان الفطار روحت جاي سيبها خرجت لقيت ماما وبابا وأسماء وبسنت قعدين بيفطرو روحت قعدت معاهم وبرضو فضلت معامله ماما ليه زي مهي عماله تهزق فيا هي وأسماء ووالدي عمال يهدي فيها وهي مش رضيا تسكت خلصنا فطار ورحت اتف*ج على التلفزيون ولقيت الباب بيخبط طبعا ماما ندهت عليا وقلتلي قوم شوف مين يا زفت روحت جاي رايح اشوف مين لقيت خالتي سماح وبنتها حنان ( طبعا خالتي وحنان بيحبوني على ع** ماما وأسماء ) جات ماما وقعدت مع خلتي وحنان طبعا سبتهم يتكلمو ورحت قاعد في الاوضه بتاعتي و كلمت أعز اصحابي حسام وقلتلو نلعب بلاي استيشن ونزلنا قعدنا نلعب **بتو ماتشين وهو **بني ماتش واحد بس ورحنا قعدنا على القهوه وروحت ذاكرت الحاجات الي عليا علشان بكره ورايا امتحان رياضيات في المدرسه وزكرت وخلصت ورحت نمت بس وانا ممدد على السرير لقيت بسنت دخله عليا الاوضه وتقولي عايزه اقولك على حاجه • بسنت: في واحد عمال يعا**ني اسمو محمد هو معاك في الفصل وكل يوم يرخم عليا هو وصحابو قلتلها خلاص متخفيش هشوفلك حل وسبتني وخرجت ونمت صحيت تاني يوم الساعه ظ¦ دي طبعتي قعدت اراجع شويه للامتحان ورحت على المدرسه وخلصت الامتحان بسهوله كالعاده بس انا مش بحب اجيب الدرجه النهاية فبحل كام مسأله غلط علشان ملفتش الانتباه وبعد اما خلصت المدرسه استنى محمد وهو خارج علشان اشوف موضوع بسنت وخصوصا انو انا مش قوي علشان اض*بو فقلت استخدم زكائي و اكلمه بالهدوء وبعد شويه لقيتو خارج هو وصحابو قلتلو محمد عايزك في موضوع لوحدك قلي قول دول اخواتي ومفيش حاجه سر بيني وبينهم قلتلو طب انا عيزك تبطل تعا** اختي لو سمحت كنت فاكر ان الاحترام هينفع معا بس لقيت ع** كده لقيتو قعد يضحك هو وصحابو وقابي طب تعالا معايا رحت جاي قيلو ليه بتضحك وليه عايزني اجي معاك قلي تعالا وهقولك انا ليه بضحك وعلشان مفيش حد يسمع الكلام الي هقولهولك قولتلو ماشي وانا مش مطمنلو وقفنا في زاويه مقفوله وأول موقفنا راح جاي مديني بالبونيه في وشي بسرعه رهيبه • قوه محمد الخارقه هي السرعه بيتحرك بسرعه كبيره بس هو لسه في المستوى الثاني من إطلاق القوه ( في ست مستويات من إطلاق القوه ) وهي إلى غالبا بتحدد تصنيف كل واحد • نرجع نكمل بعد اما ض*بني بالبونيه في وشي وقعت على الأرض ودنو يض*ب في هو وصحابو ويقولي قبل اما تتكلم معايا قولي يا سيدي ودنو يعيرني علشان قوتي الضعيفه واني مش عارف احمي نفسي هحمي غيري ازاي هحمي اختي ازاي ورحت جاي قيلو هبقي أعظم بطل في التاريخ وهتشوف قعد يضحك عليا ويقولي هنشوف وراحو سيبني ومشيو وانا روحت أبيت ودخلت على اوضتي منغير محد يشوفني وقعدت اعيط وبابا سمع صوتي وانا بعيط دخل وقعد جنبي وقلي بتعيط ليه هو في راجل بيعيط حكتلو إلى حصل واني زعلان على كرمتي وعلى ضعفي واني لازم اتغير واحسان من نفسي واركز على قوتي يمكن تكون اكبر من اني احتل وعي واحد لمده 3ثواني قالي خلاص من بكره هجيبلك أدوات جيم علشان تقوى فيها نفسك وهخدلك اجازه مرضيه لمده شهر من المدرسه علشان تعرف تتدرب بس توعدني بتلت حاجات اول حاجه ان انت هتتدرب كل يوم خمس ساعات على وأوقات منفصله وان انت هتتدرب بجد مفيش هزار لمده شهر وبعد الشهر هتكمل تدريب بس على اكتشاف قوتك الخارقه وان انت عمرك مهتشوف حد محتاج مساعده ومش هتساعده لازمن إلى يقولك ساعدني تسعدو والي تشوفو محتاج مساعده سلعدو وتحافظ على اخواتك وامك يمكن انت مش بتحبها بس هي فيوم اكيد هتحبك وانت هتحبها بس كده ولو احتجت اي حاجه تانيه خلال الفتره دي قولي وانا مش هتاخر عنك بحاجه و وعتو وهو سبني وقعدت افكر في كلامه وان هو كلامه صح وعهدت نفسي اني هغيرها هثبت للعالم كله اني احسن واحد في المجره كلها تاني يوم بابا عملي كل الي قلي عليه وقلي اعد في الدور الأخير علشان أمارس تمريناتي ( طبعا احانا عايشين في بيت سبع ادوار فى خمسه مسكونين واتنين فاضيين وكل دور فيه شقتين وهحكلكم على جارنا لما يجي دورهم في القصه طبعا البيت كلو بتاعنا واحنا مأجرنلهم ) نرجع نكمل • ينتقل الوقت لبعد شهر كنت خلصت مرحله التدريب الجسديه وكان جسمي ظبط وبقي جسم رياضي بعد اما كنت 90 كيلو وطولي175سم بقيت وزني ظ§ظ¥كيلو وحاولت اتجنب كل الناس الي حولي لحد اما ابقى اقوه واعرف اظهرلهم قوتي الخارقه الجبار • بعد اما بدأ البريك فضلت انا قاعد في الفصل وكنت عمال افكر ازاي هبقي أقوى ممكن دلوقتي انا بقيت أقوى جسديا بس في ناس كتير أقوى مني وناس أقوى مني بكتير وقولت انا لزمن ابقى أقوى من ابطل ال الفئه اس إلى هم عددهم لحد دلوقتي ثمانيه ولزمن علشان تبقى واحد منهم ت**ب بطوله الابطال لفئه ايه وطبعن علشان تدخل بطوله الابطال للفئه ايه لزمن تكون **بت جميع البطولات في كل الفئات ولو **بت البطوله أبطال الفئه اس بيحددو اذا كنت ينفع تكون واحد منهم ولا لا وطبعا لو معجبكش ممكن تختار واحد منهم وتتحداه ولو **بته أو اتعدلت معاه أو حتى خسرت بس اديت أداء حلو قوي قدامه بيعيدو القرار وممكن تبقى واحد منهم فوقت من أحلامي على صوت ليعلن أن البريك خلص وكانت الطلبه بترجع الفصول وبعد اما خلصت المدرسه وانا مروح شفت ست عجوزه بتبص عليا ومش واخده بالها أن في عربيه هتخبطها فرحت جاي مستخدم قوتي عليها واتحكمت في جسمها لمدت 3 ثواني كان كافيه اني ابعدها عن العربيه وبعدتها ورجعت لجسمي مره تانيه وبدأت اشوف حاجه غريبه لقيت نفسي شايف كلام على رأس كل واحد ماشي في الشارع فبصيت على واحد لقيت مكتوب فوق رأسه القوه الطيران المستوى الثالث واحده تانيه مكتوب فوق دماغه القوه الانفجار لقيت فوق دماغ كل واحد قوتو ايه هيا ووصل للمستوي الكام وبعدين ركزت لقيت الناس بتجري على الست العجوزه وتحاول توقفها ورحت شفتهم لقيتهم وقفوها قولت الحمدلله قدرت انقذها ورحت جاي امشي لقيتها بتنادي عليا وبتقول يبني تعالى عايزه اقولك على حاجه شكرا على انك انقذتني وتقولي انت بتمتلك قوه خارقه أقوى قوه شفتها في حياتي طبعا ضحكت على كلامها وقولتلها انا مش قصدي حاجه بس انت اكيد بتتخيلي د هي قوتي اني اسيطر على جسم اي شخص لمده 3 ثواني راحت هي ضاحكه وقالتلي يعني انت عندك القوه الرهيب دي ومش عارف تستخدمها قلتلها ازاي انتي تقصدي ايه قالتلي مش انت بعد ما اتحكمت في جسمي بقيت بتشوف كلام فوق راس الناس استغربت وقولتلها انتي عرفتي ازاي ده حتي انا كنت مستغرب قالتلي بص فوق دماغي وانت هتفهم بصيت لقيت ________________ • ازاي الكلام ده قالتلي بص انا هحكيلك عن قوتك الخارقه وعن حاجات عرفتها بحكم شغلي القديم • وبكده نكون خلصنا الجزء الثاني من القصه قلولي رايكم في الكومنتات عن القصه وفي حاجه عايز اخد رايكم فيها عايزين بعد كده اكتب الابطال َ إلى هيظهرو في الفصل قبل اما إبداء الفصل ولا اكتب كل واحد لما يجي في أحداث القصه طبعا انا عارف ان في ناس مذكرتش قوتهم في القصه بس انا سيبها كنوع من انواع التشويق ��������â¤ï¸ڈ • استنوني في الفصل الجاي سلاااااام
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD