الفصل الاول

1332 Words
الفصل الاول (البداية) ??????? كانت مرتعبة قبل دخولها الى هذا الرجل الذي هو اي خطا صغير سيرفدها فاخذت نفسا عميقا ودخلت وقالت بصوت مرتعبة: مستر سيف في شوية اوراق عيزين يتمضوا وكمان..../ قطاعها ذلك السيف الحاد وهو يقول ببرود: مطرودة. الفتاه بحزن: ليه. سيف: اولا مخبطيش على الباب قبل ما تدخولى ثانيا مجبتيش القهوة يتعتي معاكي. وقال بصوت عالى : يلى برا. خرجت الفتاه من المكتب هي تبكي وتقول: يارب يجي حد يا سيف الهلالي ويدفعك تمن اللي بتعملوا فينا. ?????????????? كانت ريم تشتري بعض الحلويات التى تعشقها ولكن وهي تخرج من المحل وجدت فتاه تبكي جالسه على كرسي متحرك. فذهبت لها ريم وقالت: بتعيطي ليه. الفتاه: تايه من تيتة. ريم: طب سابتك فين. الفتاه: سابتني عند المحل العطور. ثم قالت بخجل طفيف: كنت حلويات فقلت اجي عند المحل ده وهي تيجى تخدني من هنا. ريم يهدوء: طيب احنا نروح عند المحل العطور ونستني هناك ماشي. الفتاه: ماشي. ريم: طيب هجيب حاجه وجاية. دخلت ريم محل الحلويات واشترت انواع كثيرة من الحلويات خرجت الى الفتاه وقالت: خدى يا ستي الحلويات. الفتاه باعتراض: لا مش هخدهم انا لما تيتة تخدني هخليها تجبلي. ريم: طيب بصي انا هاخد الفلوس من تيتة لما تيجي تمام. الفتاه: ماشي. ريم: طيب يلى. كان هناك شخص يتابع ما يحدوث بدقه كبيرة وانتظر ان تأتي له تلك الاتصال إلا ان اتى ورد عليه وقال: حصل زي ما خطط يا مستر. المستر: كدة اللعب بدات. خليك وراهم لحد ما يوصلوا البيت. الشخص: تحت امرك. ♡♡♡♕♕♡♡♡♡ عند ريم ??? وصلت ريم إلى المحل وقالت للفتاه: اهو يا سيتي وصلنا للمحل. الفتاه: هو انت اسمك ايه. ريم: اسمي ريم وانت الفتاه: شمس. ريم: حلو اسمك. زظلو يتحدثون حتي ان اتى صوت من خلفهم يقول: شمس. فنظرت ريم الى ذلك الصوت وجدتها سيدة تقارب الخمسينات تقرب من شمس وتحتضنها وتقول: معلش يا حبيبتي اتاخرت عليكي. شمس: متخفيش يا تيتة كانت معايا ريم. السيدة: ريم مين. شمس: ريم دي. اشارت على ريم. فنظرت السيدة الي ريم وقالت: مش عارفه اقولك ايه شكرا. ريم: ولا يهمك. شمس وهي توجه كلامها الى السيدة : خليها تيجي معايا. السيدة: طيب/وقالت لريم: انت بتشتغلي ايه. ريم: بصراحه مربية اطفال. السيدة: حلو اوى تعالي معانا يعني تراعيها بس لو عندك حاجة يبقى خلاص. ريم: لا معنديش حاجه ممكن اجي معاكوا. السيدة: شكرا /ثم قالت يتذكر: اه صحيح انا نسيت اقولك اسمي. ثم قالت وهي ترحب بريم: اسمي فيروز. ريم: تشرفنا فيروز: طيب يلى علشان متاخرش. ريم: ماشي همشي بعربيتي وراكوا. فيروز: تمام ثم خرجوا ليذهبوا الى ذلك البيت الذي سيشهد اوجاعهم. ??????????????? فلاش باك ♡♡♡♡♡ كانت فيروز علي البحر تنتظر ذلك الشخص هي تحبه حب جنون فأتي الشخص وهو يقول: فيروز خلاص انا تعبت انا عمري ما هحبك انا ميحبش غير اختك. فيروز بغضب: بتحب اختي بس انا بحبك اكتر منها واكتر من اي حد. الشخص: بس انا مبحبش غير اختك وانا بعتبرك اختي. فيروز: انت بتحبها علشان عندها اهل مش كدى اما انا لقيطا صح. الشخص: لا علشان قلوبنا هى اللي بتسيطر علينا عن اذنك. فيروز بغضب: ماشي ماشي انا مهخليك تتهنى بالحب ده سامع. ثم سقتت في الارض وهي تضحك وتبكي في نفس الوقت وقالت: مش ههنيك بيها. باك ??????????????? تعالي يا حبيبتي خوشي. قالت فيروز ذلك الكلام لريم الذي عندما دخلت امبهرت بذلك القصر فكان شديد الجمال. قالت فيروز: بوصي يا ريم هاخد شمس شوية جاية متحركيش من مكانك. ريم: حاضر. ثم ذهبت فيروز هي وشمس. وظلت ريم تتامل المكان حتى ان وجدت مكان لفت انتباها فذهبت اليه وانصدمت عندما وجدت الاشجار الميتة والزهور الدابلة ومقاعد محطمة وطولات ي**وها الغبار وكأن اعصار ض*ب المكان كانت ريم مزهولة من ذلك المنظر وقالت: دي شكلها كده كانت جينية خاصة بس ازاي قصر بجمال ده تبقي....../قطعت كلامها عندما ارتطمت رجلها بتلك الصندوق الذي كان مكتوب عليهASK فنظرت ريم له وحملته ففتحت ريم الصندوق ف*ناثرت صوره ولكن من ذلك الصور كانت هناك صورة مش*ه من كثرة الغبار فظلت ريم تنظف الصورة حتي ظهرت صورت سيدة جميلة وهي تحتضن احد ولكن بسبب الغبار لم ترى ذلك الشخص. ولكن اتى صوت رجولي من خلف ريم يقول يصرخ: انت بتعملي ايه هنا. ففزعت ريم من ذلك الصوت فسقت الصندوق ونظرت الى ذلك الصوت الذي يظهر عليه القوة وقبل ان تنطق بكلمة اقترب منها وامسكها من يدها وقال: سألتك سؤال واحد انت بتعملي ايه هنا. ريم: انا مربية شمس الجديدة. الشخص: ومين اداكي الحق انك تيجي هنا. ريم:انا...../قطعت كلامها ريم عندما دخلت فيروز المكان وهي تقول: ايه الصوت العالي ده.ثم وجهت كلامها الى ذلك الشخص وقالت: ايه يا سيف صوتك عالي ليه. سيف بغضب:دي بتعمل ايه هنا. فيروز:دي مربية شمس الجديدة. ثم وجهت كلامها الى ريم وقالت: انت بتعملي ايه هنا انا مش قلتلك متحركيش من مكانك. ريم:بصراحة انا المكان شديني..../فقاطعها سيف وقال بغضب:يعني ايه شدك انت مفكرة نفسك مين وبعدين ازاي انت هتربي بنتي و انتي اصلا مش متربية. لم تشعر ريم بنفسها الا وهي تصرخ في وجهه وتقول:انت اللي مفكر نفسك مين انت بني ادم بدائي جاهل وبعدين انا متربية احسن تربية. كاد سيف ان يقتل ريم ولكن توقفت فيروز بينهم وقالت: خلاص يا سيف سبها انا هتصرف. سيف بغضب مكتوم: انا لو شفتك بتقربي من هنا هقتلك سامعة. قال ذلك الكلمة الاخيرة بصريخ. ثم ذهب من ذلك المكان وهو يلعن فى تلك الفتاه. وعندما خرج تحدثت فيروز وقالت: معلش يا بنتي سامحيه بس بردوا انت غلطي. ريم باعتذار:انا اسفة بس هو بدء. فيروز:خلاص ولا يهمك. ثم صاحت بصوت عالي تنادي علي سارة خدامتها فأتت وقالت:نعم سا مدام. فيروز:خدي ريم لشمس. سارة: حاضر يا مدام فيروز. فذهبت سارة بريم الي شمس فوقفت فيروز تتظر الى المكان وهي سعيدة جدا وتقول:اه يا ريم الماضي اللي انت بتهربي منه جالك لحد عندك. في ظل ذلك اتت لها تلك المكالمة النتظرة فردت وقالت:حصل ذي ما انت عايز يا مستر. المستر:عظيم عايزك ترضيها بكلمتين علشان تفضل وتكمل واللعب تبدء بين سيف وريم. فيروز:تمام. ثم اغلقت الهاتف وقالت: اه يا اسد هخليك تندم حتى وانت فى القبر على اللي عملته. ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ كانت ريم انتهت مع شمس وكانت منصدمة عندما عرفت ان فيروز ليس والدت سيف ولكن كانت تفكر هو هكذا لماذا مستبد ولكن قاطعها فيروز وهي تقول: سمحيني يا بنتي علي اللي حصل. ريم:لا خلاص محصلش حاجة. فيروز:يعني هتيجي بكره. ريم:اه عن اذنك فخرجت وركبت سيارتها ولكن وجدت في المقعد المجاور باقة ورد بيضاء ومعه كرت فاخذت الكرت وقرأته (تصدقي انت حلوةوقويةوع**دة فيه حد يعمل اللي انت عملته في سيف الهلالي) مستر غضب فقالت ريم بزهول:مين ده. فوجدت سيف يقف امام السيارة فخرجت وقالت:انت اللي جايب الورد ده. كانت ترمي الورد علي وجه سيف. فقترب منها سيف هو يدعس على الورد ويقول بغضب عارم وسخرية : اجبلك ليه ورد علشان هدومك الرجالي ولا علشان نظارة ستي وستك ولا من جمال اللي انت عملتيه. ملحوظه(كانت ريم ترتدي ملابس تشبه الرجال ونظارة بالرغم من انها لا تحتاج) همت ريم بالرد ولكن هاتفها لايتوقف رنين فردت وسمعت ذلك الصوت الذي كانت دائما تكرهوا وهو يقول:وحشتيني يا حلوة. فسقط الهاتف من يديها فنظر لها سيف وقال:دي لعبه جديد....../لم يكمل جملته الا ان وقوعت ريم بين يده فكانت ريم تشعر بتلك السحابة السوداء تاخذها الى ذلك المكان البعيد. ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡ في مكان اخر كانت هناك سيدة تجري نحو ذلك الباب وفتحته وقالت:الحقني يا مستر. مستر:حصل ايه يا حورية. حورية:كلمها ادم يامستر. المستر قال بغضب مرعب:عمل ايه.فقال بصوت عالي:ادم. فاتى ادم فقال:نعم يا مستر . مستر:انا مش قلتلك متعملش حاجه من غير معرف ايه الهباب اللي انت عملتيه ده. ادم:بس..... /قطع ادم جملته عندما قال المستر:مفيش بس مينفعش نظهر وريم هتدفع كل حاجة الاقديم والجديد. ???????????? فلاش باك ♡♡♡♡♡ سبهم وانا هعمل اللي انت عاوزه.كانت ريم تقول ذلك الكلام تبكي بحرقة. فقال ذلك الرجل القاسي ببرود: ماكان من الاول بس يا خسارة البيت ادامك بيولع. ريم بصريخ باكي: حرام عليك انا حفيتك. قال ذلك الرجل وهو يرفع المسدس علي ريم: صح حفيدتي بس هقتلك. فاطلق تلك الرصاصة فخترقت جسد ريم ثم ♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ انتهت طلقة الشرار. ♕♕♕♕♕♕♕♕♕ اقتباس من الفصل الثالث ♕♕♕♕♕♕♕♕♕ كان ادم في غاية غضبه من ريم فانه يريد ان يقتلها ولكن كيف فجائت تلك الفكرة اللعينة فى عقله مرة اخرى فتصل بذلك الرجل وقال:نفذ اللي انا قولتك عليه. ثم اغلق الهاتف. وعندما جائت لذلك الرجل تلك الاوامر اقتحم بيت سيف الهلالي وبدات ض*بات النار ودخل البيت وصعد الي شمس ففزعت شمس من ذلك الرجل ولكن لم يعطيها فرصة فاخذها بكرسيها ورماها من الدرج فنزلت الدماء من راس شمس. ثم..... ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ انتهت البداية
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD