الفصل الثاني

3028 Words
الفصل الثاني:(ليله مشؤمه) ♡♡♡♕♕♕♡♡♡♡ الشخص وهو يوجه المسدس على وجه ريم قال:صح حفيدتي بس هقتلك. وطلق الطلقة فخترقت جسد ريم ثم سقت ريم في الارض وهى تنزف بشدة فانحى ذلك الشخص وقال: اشوفك في جهنم. باك ♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕ كانت ريم تفتح عيونها بطئ وهي تشعر بذلك الدوران الرهيب في رأسها وكانت تتأمل ذلك الغرفة ففزعت عند ادركت انها غرفة نوم فصرخت وقالت: انا فين. فوقف أمامها سيف وقال بسخريه:انت في اوضتي. فقامت ريم من ذلك السرير ولكن تألمت في يديها فنظرت الى يديها فوجدت ذلك المحلول المعلق فقالت:ايه ده. سيف:محلول هيكون ايه. ريم بغضب مكتوم: هو إيه اللي حصل. سيف ببرود:وقعتي من طولك فجبتك هنا وجبتلك الدكتور بس. ريم وهي تبحث عن هاتفها قالت:الموبايل فين. سيف وهو يعطيها الهاتف قال: خدي.ثم قال بتساؤل: هو مين اللى كلمك. ريم وهي تتصل بذلك الرقم اللعين فوجدته مغلق:ملكش دعوه. فقترب منها سيف وامسك يديها بقسوة وقال:تلمي نفسك وانت بتكلمني علشان مدفنكيش مكانك. كادت ان ترد ولكن دخلت فيروز ومعها شمس فترك سيف يد ريم وقالت: حمدالله علي سلامتك. ريم:الله يسلمك. فقالت شمس بطفولة لسيف : عملة ايه دلوقتي ريم يا بابا. سيف بعصبية: انا مش قولتك ميت مرة متقوليش بابا قولي مستر سيف. فأحست شمس بوجع فأنه يحاسبها على الماضي.فقالت ريم وكانت فيروز تنزع ذلك المحلول من يديها: انت ازاي كدة ازاي انت اب عايز تخلي بتك تقولك يا مستر. فقترب منها سيف وقال: ملكيش دعوة بنتي واعمل اللي انا عاوزه فيها. فقالت ريم بستفزاز: اكيد مراتك سبتك علشان كده. فنظر سيف لفيروز بغضب فقالت ريم ببرود:لا متخفش محدش قالي اصل انا لحد دلوقتي مشوفتش مراتك فأكيد سابتك بسبب عصبيتك وبصراحة محدش يقدر يستحملك. فزمجر سيف بغضب وهو يلقي اشياء على الارض بغضب فاخذت فيروز شمس وخرجت من الغرفة فظلت ريم واقفة فى زهول فانه كان اشبه بالوحش كاسر فقال سيف بغضب: انت قدامك تالت ثواني لو شوفتك هقتلك سامعة. فخرجت ريم من الغرفة مرعوبة من ذلك العيون الحادة التي رأتها ولكن كان فيها وجع مخفي بها. ??????????????? كانت فيروز تضحك وهي تتحدث في الهاتف وتقول: انت لو شوفت سيف وهو متعصب كنت امبسط امبساط. المستر بسعادة: لولا ان ادم كلمها مكنش حصل كل ده. فيروز: صح، قالت بتحزير: بس خلبالك المرة الجاية اكيد هتشك فيك. المستر:صح عندك حق انا هعقله وانتي اقفلي بلوقتي علشان محدش ياخد باله. فيروز:تمام. ثم اغلقت الهاتف وهي في غايت السعادة. ♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ عند سيف ??? كان سيف يجهز لذلك المقابلة العمل وهو ينظر ببرود الى الغرفة فانه دمر الغرفة فتذكر تلك الفتاه اللعينة فكان يود ان يقتلها ولكن لماذا لم يفعل هكذا فانه إذا احد تحدث معه بهذه الطريقة لكان قتله ولكن...../ لكن قطع حديثه عندما جائت له تلك المكالمة فعندما نظر الى الهاتف فوجد انه اخيه فانه لايعيش معهم لانه يقول ان هذا البيت بيت الحزن فرد عليه سيف يقول:الو يا كمال بجهز اهو. كمال: تمام انا هتأخر شوية علشان لسه خارج من الشركة. سيف:خارج من الشركة الساعة ٨ ليه انشاء الله. كمال:كان عندي حاجات كتيره محتاجة شغل. سيف:تمام. سلام. ثم اغلقت سيف الهاتف وخرج من البيت قبل ان يتأخر. ?????????????? عند ريم ♡♡♡♡ وصلت ريم الى البيت وكان بيتها شديد الجمال واسعا يضج بالبهجة ولكن كانت ريم تفكر فذلك السيف فانها اسائت العامل معه كان يجب ان لا تفعل ذلك ولكن قطع حديثها عندما قالت عليا: ريمو وحشتيني اتاخرتي كل ده ليه. (ملحوظة: عليا هى مربية ريم وتبلغ من العمر 45 سنة ) ريم وهى صاعدة الى غرفتها : معلش يا عليا انهاردة كان يوم طويل اوي. عليا:طب انت راحى فين دلوقتي. ريم بارهاق:راحة ليعقوب علشان في اجتماع الساعة ٨/٣٠. عليا: حد قالك انك تعملي الشركة العطور غير انك بتراعي الاطفال حلات خاصة. (ملحوظة: ريم تملك اكبر شركة عطور في الشرق الاوسط) ريم:لا عليا محدش قالي ممكن تسبيني علشان اروح اجهز . عليا:تمام. فدخلت ريم غرفتها وظلت تجهز نفسها واتصلت بيعقوب فرد يعقوب فقالت ريم: يعقوب انا خارجة دلوقتي انت فين. يعقوب:شوية رايح علي هناك بس يمكن اتاخر شوية. ريم: تمام يا يعقوب بس قولي التفاصيل تاني. يعقوب: بوصي ستي دى شركة اللي رسيت عليها الصفقة الجديدة معانا. ثم قال بتحزير: بس يا ريم خلي بالك دي اكبر شركة ازياء ومجوهرات في الشرق الاوسط وخلي بالك في التعامل مع م**م المجوهرات بذات علشان عصبي زيادة عن اللزوم. ريم وهى تتزكر ذلك العصبي:مش اكتر من اللي انا شوفته. يعقوب: بتقولي حاجه. ريم:لا حاجةيا يعقوب. ثم اغلقت الهاتف وذهبت الى ذلك الاجتماع. ????????????? كان ادم في غاية غضبه من ريم فانه يريد ان يقتلها ولكن كيف فجائت تلك الفكرة اللعينة فى عقله مرة اخرى فتصل بذلك الرجل وقال:نفذ اللي انا قولتك عليه. ثم اغلق الهاتف. وعندما جائت لذلك الرجل تلك الاوامر اقتحم بيت سيف الهلالي وبدات ض*بات النار ودخل البيت وصعد الي شمس ففزعت شمس من ذلك الرجل ولكن لم يعطيها فرصة فاخذها بكرسيها ورماها من الدرج فنزلت الدماء من راس شمس ثم اتصل ذلك الرجل بأدم وقال: انا نفذت اللي قولت عليه يا ادم. ادم والسعادة تملاء عينيه: حلو اوي ليك مكافئة مني. الرجل: شك..../لكن قطع حديثه عندما وجد ذلك المسدس على راسه فقال الرجل بابتسامة: فيروز هانم ولهي وحشتيني. فيروز وهي تتظر الى شمس وهي غارقة في دمها قالت: انت عملت ايه. الرجل ببرود: ايه موتها فيها حاجة. فيروز: مش المستر قال منعملش ده غير في الوقت المناسب. الرجل وهو يخرج من جيبه مهدئ ووضعه على فم فيروز قال: صح بس انا وادم عايزين كدة. ثم خرج من المكان بعد وقعت فيروز في الارض بعد ان بلعتها تلك السحابة السوداء. ?????????????? كان سيف يجلس على ذلك الطاولة منتظر تلك ذلك الشريك في عملهم ولكن كان عقله مع تلك الفتاه اللعينة كان يتذكر شكلها وهى نائمة فكانت اشبه بالملائكة ولكن قطع كلامه عندما قالت الفتاه:اسف على التاخير. سيف وهو ينظر الى الفتاه:لا ولا يهمك..../ولكن قطع كلامه ذلك وقال:هو انتي. ريم بزهول: لا كده كتير هو انت جيت منين. سيف:انت ايه اللي جابك. ريم:الصفقة الجديدة اللى بيني وبينك. سيف بزهول: هو انت ريم ألالفي...../ثم قال بغضب:الصفقة دي اتلغت. ثم خرج سيف من ذلك المكان فلحقت به ريم وقالت:مستر سيف ممكن توقف. فوقف سيف وقال:نعم عايزة ايه. ريم بهدوء:انا بعتذر على اللى حصل مكانش ينفع اقول كدة ولا اتعامل معاك بطريقة دي بغض النظر عن انك هتلغي الصفقة ولا لأ. كاد سيف بالرد ولكن بدا هاتفه بالرنين فرد وقال رئيس الحراس:مستر سيف حصل اقتحام وشمس هانم بتموت. فنصدم سيف فقالت ريم وهي تظر الى وجه الذي تغيرت:فيه ايه. سيف يصدمة :شمس. وعندما قال ذلك ذهب الى سيارته وركبها ثم ذهبت ريم اليه وركبت معه ثم قاد سيف سيارت باسرع مايمكن وعندما وصل سيف وريم الى البيت وجدو فيروز تحضن شمس وتبكي وتقول:شمس ردي عليا علشان خاطري. فذهب سيف إليها وحمل شمس بين يده وقال:شمس خليكي معايا. فنظرت فيروز الي ريم وقالت بغضب وصريخ:انت السبب انت السبب. فنظرت ريم الي فيروز وقالت: انت بتقولي ايه انا مستحيل اعمل كدة. فنظرت فيروز الي سيف وقالت ببكاء : الراجل اللي عمل كدة قالي دي اوامر ريم ألالفي. فقال سيف بصريخ وهو يخرج بشمس لرئيس الحراس: تاخد البت دي المخزن لحد ماجي. كان يقول ذلك الكلام وهو ينظر الى ريم. فامسكها رئيس الحراس بقسوة وقال:تحت امرك يافندم. فخرج سيف بشمس وهو يتوعد لريم باشد عذاب. ابعد عني.كانت ريم تقول ذلك الكلام وهي تحاول تحرر نفسها من ذلك الرجل. رئيس الحراس بقسوة قال:انت تخرسي خالص. فخرج ذلك الرجل بريم وهي تصرخ حتى اختفى صوتها. ??????????????? صعدت فيروز الي غرفتها وهي تضحك وتقول:اه يا ريم انتي هتشوفي عذاب. فاتت لها تلك المكالمة فردت عليها وقالت:حصل يا مستر. المستر بسعادة:تمام لما سيف يجي كملي اللي احنا اتفاقنا عليه. ثم اغلق المستر وقال لأدم:العملة اللي انت عملتها استفدنا بيها. ادم: يعني مبسوط مني. المستر:لا طبعا افرض لو فيروز مفقتش قبل ما سيف يجي كنا هنعمل ايه. ادم:اسف يا مستر. ??????????????? فلاش باك ??? دخل رئيس الحراس الى القصر فوجد فيروز وشمس مصتدمين بالارض فذهب الى فيروز وقال:مدام فيروز . فاستيقظت فيروز ببطئ وهي تقول:روح اتصل بسيف وانا هشوف شمس. فذهب ذلك الرجل واتصلت فيروز بالمستر واخبرته كل شيئ فقال مستر ان تجعل ريم هي السبب وان الرجل الذي اتى قال لها ان ريم هي الذي احضرته. ??????????????? كان سيف يدخل ذلك المخزن ومعه كمال ويعقوب فعندما عرف كمال الذي كان معه يعقوب منتظرين سيف وريم فذهب يعقوب وكمال الي سيف الذي كان مصدوم عندما عرف ان ابنته دخلت في غيبوبة وايضا غير مسموح بالبقاء معها في العنايه المركزة. ممكن اعرف انت موديني فين.كان يعقوب يقول ذلك الكلام بغضب. فقال سيف بهدوء لا يشير الى الخير:هتعرف بلوقتي. فنظر يعقوب فوجد ريم مقيدة بذلك الحبال الغليظة فذهب اليها مسرعا ولكن امسكه احد رجال سيف وقال يعقوب:انت إيه اللي بتعمله ده. فقال كمال:انت بتعمل ايه يا سيف. ولكن تجاهل سيف كلامهم وجلس امام ريم وقال بقسوة:مش هتقولي انت عملتي كدة ليه. ريم بضعف:انا معملتش حاجه. سيف بغضب:لا عملتي وعملتي كدة علشان تنتقمي مني على اللى عملته معاكي. ريم:ليه هو انا قذرة شبهك. سيف وهو يمسك شعرها بقسوة وكانت ريم تصرخ قال:قذارة بقذارة بقى انتي ادامك حل من الاتنين يا تتجوزينى لمدة سنة يا يعقوب يموت. و عندما كان يقول ذلك الكلام كان احد رجال سيف يوجه المسدس علي راس يعقوب الذي كان يقول:لا يا ريم متوفقيش. قال سيف في اذن ريم بصوت مرعب:ها يا ريم اختاري. فقالت ريم بضعف وحزن:هتجوزك. كان يجب ان توافق على تلك الزيجة فأنه يعقوب اخر شيئ من رائحة والدها المتوفى فأنه كان صديق ولدها. فقال سيف بصوت كفحيح الافاعي:برافو عليكي كدة تعجبني. فأمر سيف الرجال الممسكين بيعقوب أن ياخذوه ولكن قبل ان يرحل قال سيف له بصوت حاد: لو روحت للبوليس هموتها. كان يقول ذلك الكلام وهو يوجه المسدس علي راس ريم. فخرج به الرجال وكان يعقوب يحاول الافلات منهم ولكن انصدم عندما وجد تلك تنظر له وهى تبتسم فقال منصدم: فيروز. فقالت فيروز ليعقوب:وحشتيني يا يعقوب بقالي فتره مشوفتكش. يعقوب بغضب:انت انت اللي عملتي كدة.ثم قال بصريخ:مكفكيش اللي عملتيه زمان. فيروز بضحك:لا اوعى تنسى انا اديتك وعد ان هخلي اي حاجه من ريحتهم تتعذب. يعقوب بعدم فهم :ريحتهم.ثم قال بصدمة:اصدق ان سيف يبقي. ولكن قطاعته فيروز عندما قالت فى اذنه: ابن همس والهلالي مش ابني انا. فامرت فيروز الرجال ان يأخذو يعقوب وكان يقول:لا فيروز متعمليش كده كفاية اللي حصل. حتى اختفى صوته. ??????????????? كانت ريم تبكي بألم على حدث وكان ينظر كمال لها بعطف فقال لسيف بصوت منخفض: ممكن افهم انت بتعمل ايه. سيف ببرود:ايه هتجوز. كمال بغضب: بطل الطريقة دي كان عندك كذا طريقة علشان تأدبها اشمعنا الطريقة دي. سيف وهو ينظر الى ريم التي لازلت تبكي: عايزها تتعذب ذي ما هي اتعذبت. كمال:بس هى ملهاش ذمب. سيف بغضب: خلت بنتي بين الحيا والموت وكمان بنت اسد الدهشوري. كمال بصدمة: انت بتقول ايه ازاي دي بنت اسد وعرفت منين. ولكن تجاهل كلام كمال سيف وهو يقترب من ريم وينزع الحبال الغليظة من يدها قال: ها يا عروسة مش هتقومي علشان نتجوز. ريم بكراهية:انا عمري ماشوفت زايك. سيف:ولا هتشوفي. فامسكها من مع**ها بقسوة وذهب بها الى ذلك القصر اللعين وقال لفيروز: خليها معاكي لحد مجيب المأذون. ثم قال بصوت منخفض: متلمسيش شعرى منها تمام. ثم خرج سيف ومعه كمال ثم قالت ريم:حرام عليكي انا معملتش حاجه من اللى انتي قولتي عليها. فيروز ببرود:عارفة بس انا مزاجي كدة. ريم:انا عملتلك ايه علشان تعملي كدة. فيروز وهي تلوي يد ريم:عملتي كتير وبلوقتي وقت الحساب. ثم اوقعت ريم على الارض وذهبت فيروز وهى تتضحك وكانت ريم تصرخ بألم على تلك الحياة فأنها لعبت معها نفس اللعبة مرة اخرى. ??????????????? عند سيف ♕♕♕♕ كان سيف في سيارته ومعه كمال فقال سيف: اتصل بهاجر. كمال ببرود:وعايزها ليه. سيف بعصبية:اقلتلك اتصل بيها. فتصل كمال بهاجر واشغل مكبر الصوت فقال سيف: اسمعي يا هاجر إشتري هدوم لوحدة تقريبا نفس جسمك وتوديها على اليخت. هاجر:اومرك يا مستر سيف. (ملحوظه:هاجر سكرتيرة الشخصية لسيف الهلالي) اغلق كمال الهاتف ثم صاح وقال:انا مش فاهم انت عايز تعذبها ولا عايز تشتري ليها هدوم. سيف بأبتسامة مرعبة: يعني علشان اعذبها اسبها من غير هدوم ومن غير اكل. كمال بقلق:يا خوفي من اللي بتفكر فيه. سيف:نتخفش. ??????????????? دخل سيف ومعه المأذون كانت ريم جالسة على ذلك على تلك الاريكة منتظرة ذلك المصير وكانت تحاول الهروب ولكن سيف الهلالي واضع حراس من جميع النواحي. فجلس المأذون وكانت ريم كأن روحها تنسحب فأن هذا مستحيل كيف يحدث هذا ولكن قطع افكارها عندما اعلنهم المأذون ازواجا فخرج المأذون وامسكها سيف وخرج بها فقالت وهى تحاول افلات منه:ابعد عني انت موديني فين. سيف بسخرية:ايه مش عايزة تقضي شهر العسل. ثم ادخلها الى السيارة وذهب بها الى ذلك القارب. ثم القاها فى تلك الغرفة فنظرت ريم برعب فكانت غرفة نوم فشعرت بالقارب يتحرك وقال سيف وهو ينزع قميصه: خايف ليه يا عروسة. ريم بغضب: ابعد عني يا اما هصوت ولم الناس عليك. سيف بضحكة شيطانية: تصوتي واحنا في وسط البحر. فقترب من ريم التي كانت تردد في لن يحدث هذا مرة اخرى. كانت تبتعد ريم ولكن اقترب منها سيف وشق ملابسها فصرخت ريم برعب وهى تقول:ابعد عني. ولكن اسكتها بتلك القبلة المنتقمة ولكن شعر سيف بتلك الض*بات على ص*ره فنظر لها فوجدها تض*به بقسوة وايضا نفسها كادت ان تقتل نفسها وهى تردد بصريخ:ابعدوا عني سبوني. فبتعد عنها وقال بخوف من حالتها:ريم اهدي مفيش حد. كان عقل ريم يصور لها ذلك الرجل الحقير وكانت تقول:ابعد عني حرام عليك بابا الحقني ماما. سيف بعدم فاهم فاخذ ريم في حضنه التي كانت تض*به في ص*ره حتى هدات وشعرت بتلك الدوامة تبلعها. ??????????????? فلاش باك ♡♡♡♡ كانت ريم تنظر في المرأى بوجع فكيف فتاه في سن الثامن عشر مليئ بالكدمات قد غدروا بها لم يبقى لها احد صديقتها حبيبها اخيها لقد دمروها اين انت أريدك ان تأخذن. دخل ذلك الحقير وهو يقول بغضب: يعني ايه مش موافقة مش ده حبيبك. ريم بقهرة:كان حبيبي بعد الاق*ف اللي حصل انا بكرهوا ومش موافقة. امسك ذلك الحقير بيدهها وقال: انت ملكيش حق ترفضي او توافقي على اخر الزمن هناخد موافقت بت نبض الخدامة. كان يقول ذلك الكلام وهو ي**ر يدها كأنه ي**ر قطعت بلاستك الى نصفين. ثم تركها وخرج من ذلك الغرفة فنظر ذلك الحبيب الحقير قال: اسمع يا مروان بكرة تتجوزها وعمل فيها اللي انت عايزه لحد متوافق على اللي احنا عايزينه. مروان بأبتسامة مق*فة: تحت امرك يا مستر. كان هناك شخص يسمع ويفكر ماذا يفعل الان كيف يمنع تلك الزيجة فخطرت في باله تلك الفكرة يجب ان يفعل ذلك الان او بمعنى اصح تفعل ذلك الان. باك ♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ عند بيت ريم ♕♕♕♕♕ دخل يعقوب والحزن يملأ وجهه فأتت عليا وقالت بقلق: كل ده يا يعقوب انت مش قلت لريم ساعة ويخلص الاجتماع.../ثم قالت بستغراب:هى ريم فين يا يعقوب. نظر لها يعقوب وقال بحزن: اتجوزت. عليا بصدمة: اتجوزت انت بتقول ايه. اخبر يعقوب عليا كل ماحدث بالم ثم قالت عليا ببكاء: حسب الله ونعم الوكيل فيكي يا فيروز مكفهاش اللي عملته زمان. يعقوب: لا مكفهاش وبتنتقم من ريم ويتستخدم سيف للانتقام. عليا ببكاء: طب هنعمل ايه. يعقوب: معرفش بس اكيد سيف متجوزش ريم بسبب شمس بس اكيد اتجوزها علشان همس كمان. عليا برعب: يعني ايه مش القضية اتأيدت انها انتحرت. يعقوب: صح بس هي منتحرتش فيروز اللي عملت كدة. عليا: وانت عارف وساكت ليه مقولتش حاجه زي دي. يعقوب: خوفت على عيلتي يا عليا. عليا: طب ريم هيحصل فيها ايه. يعقوب: ريم قوية وهتعرف تتصرف. ??????????????? كان سيف ينظر الى بحر وهو يفكر في ابنته كيف انه لايستطيع ان يرى ابنته سوى بعض دقائق هذا كثير لماذا الحياه تجعله يفقد احبائه ولكن هناك سؤال في عقله منذ ان تزوج ريم هل هى تستحق الذي حدث هل هى الذي فعلت ذلك كيف تفعله فهى ضحت من اجل شخص ليس منها ولكن يا سيف لاتنسى ان هذه الفتاه ابنت الذي دمر حياتك كلها. فاق سيف من تلك الافكار ودخل وجد ريم نائمة فكانت اشبه بالملائكة فجلس بجانبها وظل يتأملها ولكن وجد في رقبتها تلك علامة غريبة تشبه علامات حريق. ظل يراقب تلك العلامة حتى نام في سبات عميق. ??????????????? في الصباح ♡♡♡♡♡ استيقظت ريم وظلت تتأمل المكان حتى ان تذكرت الذي حدث بالامس فنتفضت ولم تجد ذلك السيف فهذا هو وقت الهروب فخرجت ريم من الغرفة فوجدت نفسها في منتصف البحر فوجت من يقول خلفها: صباح الخير يا عروسة. فنظرت له باحتقار فقالسيف بستفزاز:كدة تخرجي من الاوضة وانت بشكل ده. كان يقول ذلك الكلام وهو يشير الى ملابسها الممزقة. ريم بغضب: ملكش دعوه بيا. فامسك سيف يديها وقال بستفزاز: بس انت مراتي ومينفعش مراتي توقف كدة. ريم وهى تحاول افلات منه:ابعد ايدك عني احسنلك..../ولكن لم تكمل جملتها إلا ان صرخت عندما ذاد قسوته في مسك يديها وقال:هتستهبلي انا مش مسكك جامد. فقالت ريم: ابعد عني. ولكن قاطعها عندما مزق باقي قميصها فقالت برعب: بقولك ابعد عني. ولكن لم يهتم بكلامها ونظر الى يديها وجد بها كدمات زرقاء فقال سيف بغضب:ايه ده. فتذكرت ريم فيروز وهى تلوي يدها فكانت تلك العلامات منها. فقال سيف بغضب اكبر: ايه ده مين اللي عمل كدة. ريم بستفزاز: فيروز اللي عملت كدة. سيف بصريخ:طيب غيري هدومك حالا. ريم:قولتك ملكش دعوه بيا. ولكن حملها سيف ودخل بها الغرفة وانزلها في غرفة الملابس وقال: ادامك عشر دقايق يا أما نكمل اللي معرفناش نكمله امبارح. فأغلقت ريم الباب فى وجه فخرج سيف بغضب واتصل سيف بفيروز فردت فيروز فقال غضب:انا مش قولتلك متلمسيش شعرى منها. فيروز ببرود:بصراحة يا سيف مقدرتش امسك نفسي. سيف:اسمعي يا فيروز انت لو عملتي حاجه تاني فيها مش هيحصل طيب علشان انا اللي هتصرف معاها تمام. ثم اغلق الهاتف. وذهب. اما ريم بعد ان بدلت ملابسها جلست على ذلك السرير وظلت تبكي وتمسك تلك القلادة فكيف حدث ذلك في يوم واحد ظنت الذي حدث في الماضي لم يحدث مرة اخرى ولكن اتى من هو اسوء. دخل سيف و كان يحمل الطعام في يده فقال:شاطرة يا عروسة لبستي يلى علشان نفطر فطار الصباحية. فقالت ريم:انت مجنون انت منين عايز تعذبني ومنين بتعمل كدة. سيف وهو يمسك فكها بغضب: اصل انا عيزك تتعذبي بالبطئ عيزك تعيشي سنة كاملة متعذبة وبتمني الموت ومطلهوش. ريم بتألم: انت واحد مريض.ثم قالت بستفزاز: واكيد ربنا بعدك عن بنتك علشان متبقاش مجنونة ذيك. فنهالت علي تلك الصفعة الد**ية فقال وهو يشد شعرها: انت اللي بعدتي بنتي عني وانا هندمك على اللي انت عملتيه. فنظر الى تلك القلادة الذي تمسكها فى يديها. فاخذ القلادة وقال:حلوة اوي السلسلة دى عجباني بصراحة. ريم بضعف: سيف سيب السلسلة واعمل فيا اللي انت عاوزه بس سبها. فنظر سيف الى تلك القلادة فكانت اشبه بكتاب فألقاها على الارض ودعس عليها بقسوة وقال: لا مش هسبا. فسقتط ريم ونظرت الى تلك القلادة التى تحطمت فكانت اخر ذكرى من والدتها. فنظر سيف إليها فوجد بداخل القلادة صورة ريم وهى تحتضن سيدة فعرف سيف بامن هذه والدتها. فأحس بذلك الشعور المؤلم فقال:ريم انا..../قطعته ريم وهى تض*به فى ص*ره بضريخ:انت مريض وحش معندكش احساس اطلع برا. دفعته ريم الى الخارج واغلقت الباب بذلك القفل فاطرق سيف الباب وقال بغضب:ريم افتحي الباب احسن ه**ره. فلم تص*ر صوت فقال بصريخ غاضب:بقولك افتحي الباب.قطع كلامة عندما سمع صوت السقوط الماء فأحس سيف برعب ف**ر الباب ثم... ♡♡♡♡♡♡♡♕♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡ فلاش باك ♡♡♡ كان سعيد وهو ينظر الى شهادته فهو ناجح واخذ المركزالاول فذهب الى الجنينة الخلفية لكى يخبر ولدته ولكن عندما وصل وجد والدته ملفوفة بذلك الغطاء الابيض فحتضنته فيروز وقالت ببكاء: سيف امك ماتت وبعدت عننا. فقال سيف بصريخ:ماما..... باك ??????????????? انتهى ليله مشؤمه

Great novels start here

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD