الفصل الثامن عشر

1120 Words
و ذهبت حبيبة للبيت مرة اخري و اغلق فرغلي الشاشة نظر الجميع لبعض بصدمة و ذهول عمر: نمر و اسد و ذئب ربنا يعينك يا حمزة و الله مهاب: طب الشبكة هتبقي ايه و النبي و انا اللي بقول جو رومانسي يالا دي هتدبحلك القطة اصبر بس احمد : حمزة انت صاحبي و انا مش هستغني عنك حبيبة طلعت محاسن الحو تفتكر سيدرا زيها بس اكيد لأ ربنا مش هيعاقبني بالطريقة دي حمزة : بس بقا بس كفاية لك انا تعبت اه الجرح شادد عليا : هجيبلك المسكن و اكلم الدكتور و هو 37دقيقة و هيبقي هنا و كان هذا صوت الكمبيوتر (فرغلي) حمزة : سلاما قولا من ربا رحيم لا هاتلي مسكن بس جائت سيارة لعبة صغيرة و تفككت لتكون روبوت صغير و تعطيه حبة مسكنة مهاب بمرح : اعم فرغلي كوباية عصير شالله يخليك فرغلي : لأ مهاب : يا عم طب كوباية ماية فرغلي : لأ مهاب : طب هديلك كارت فكة يا باشا فرغلي: لأ مهاب:طب انت علقت فرغل: لأ مهاب ببكاء مصطنع : لألأ لأ لألأ عايشة الدور لألأ فاكرة ابوها دكتور لأ فرغلي: حبيبة قالت مسمعش كلام حد غيرها و غير دادة اميرة و المقدم حمزة عمر بخبث : و اشمعنا حمزة اميرة :عشان تعبان و كان قاعد لوحده فلو تعب فرغلي يجبله الدوا و يكلم الدكتور احمد : آه فهمنا حبيبة :صباح الخير الجميع : صباح النور حبيبة : عامل ايه دلوقتي يا حمزة حمزة : الحمد لله انتي عاملة ايه دلوقتي حبيبة : تمام اميرة :انتي كنتي تعبانة حبيبة : اكيد لأ و انا من امتي بتعب يعني دانا زي الفل حمزة برفعةحاجب : لا و الله اميرة : هي حبيبة تعبت و لا ايه يا سيادة المقدم اشارت حبيبة لهم من وراء اميرة علي رقبتها بانها ستذ*حهم مهاب : ل طبعا قصد حمزة يعني بعد مجهود المهمة و كدة عمر :" بالظبط ده قصده حمزة : بس قاطعه احمد و هو ينظر له بحدة بان ي**ت : بس هو احنا مش هنفطر و مال علي حمزة : يا غ*ي مضايقهاش و حببها فيك و بطل غباء بقا حمزة : حبيبي يابو حميد و الله حبيبة لتغيير مجري الحوار : عنده حق حضريلهم الفطار يا دادة و انا هروح اكلم مراد اميرة : مش هتاكلي حبيبة : لأ مش عايزة دلوقتي اعمليلي نسكافية بس حمزة : لأ حبيبة برفعةحاجب : ايه حمزة ببرود : مفيش لا نسكافيه و لا قهوة و لا شاي حبيبة : عارف لولا اني محترماك و محترماهم هما و الدادة و فرغلي كنت قولت كلمة ابيحة و الله حمزة : خلصتي كلامك و برضو مفيش شرب زفت حبيبة : و بصفتك ايه بقا بتمنعني حمزة : مزاجي كدة و بعدين مراد باشا قالي حبيبة امانة عندك و انا مش هسمحلك تدمري صحتك حبيبة : و انا مع حبي لمراد و احترامي لكلامه بس انا ممشتش بالكلام ده و لو افترضنا انو صح بس المهمة خلصت و سبب الامانة راح فالوبا و ذهبت ببرود و قالت و هي متجهة لغرفتها : متنسيش النسكافيه يا ميرو نظر لها حمزة بغيظ و ضيق و ضحك عليه احمد و عمر و مهاب حمزة : و ربنا لوريكوا انتو و هي بس اصبروا عليا في غرفة حبيبة كانت تهاتف مراد على السكايب حبيبة : وحشتني اوي يا ميمو بجد مراد : و انت اكتر يا بيبو نازلة امتا حبيبة : يومين كدة و بعدين هنزل هعد لفرح مهاب و بعدين ارجع مراد : ترجعي ليه حبيبة : يعني ايه ارجع ليه مراد: ما خلاص كل حاجة اتعرفت و ألموضوع خلص لازمتها ايه القاعدة لوحدك حبيبة بسخرية : مانا طول عمري قاعدة لوحدي ايه الجديد يعني مراد: بس كنا مضطرين و بعدين يا حبيبة كفاية ليه افضل اجيلك كل فترة وفترة و انتي تقدري تنزلي حبيبة :و انا مش هنزل يا مراد و ده اخر كلام مراد بحدة : حبيبة انتي بتستعبطي حبيبة : لا مبهزرش و لا بستعبط بس انا معرفش البلد دي و لا عشت فيها انا حياتي كلها هنا و بعدين انت ناسي المشروع بتاعي ده فاضل شهرين و نص بس و انا محتاجة الفترة دي تركيز عالي مراد : و انا مش هخليكي ترجعي يا حبيبة حبيبة :مراد انا هقفل عشان متزعلش مني و لا انا ازعل منك و هكلمك لما اهدي مراد : ماشي يا حبيبة بس كلامنا منتهاش حبيبة بايجاز و خنقة: تمام باي اغلقت حبيبة المكالمة بضيق و قررت مهاتفة على الاسيوطي فهي تعتبره صديقها و هاتفته على بمرح : اوبا بيبو بنفسها بتكلمي ده التليفون ض*ب السلام الوطني حبيبة : ازيك يا علي على : مالك يا حبيبة متضايقة ليه حبيبة :اتخانقت مع مراد على : يا نغة و اتخانقتي معاه ليه حبيبة: عايزني ارجع على : و فين المشكلة حبيبة :بييجاد يعني انتو مش عارفين اني مش هرجع على : خلاص يا حبيبة الموضوع خلص و انتي لازم ترجعي حبيبة : اه لازم ارجع ليه عشان ترتاحوا و تطمنوا لكن انا ظز فيا انا مش هرتاح مبرتحش مجرد ما بنزل البلد دي بفتكر اي حاجة حصلتلي ان مراد عشان يحمي البلد انا اتحرمت من اهلي و عشت لوحدي على انتو كنتو بتيجو بس برضه فترة و تمام بس برضه بفضل فترة لوحدي انا مش عايزة انزل على : خلاص يا حبيبة انتي كدة كدة هتنزلي فترة و ترجعي عشان مشروعك بعد ما تخلصي كل ده نبقا نتكلم متفكريش فحاجة دلوقتي حبيبة : ماشي على : الواد حمزة عامل ايه حبيبة : كويس زي القرد تحت على : يخربيت ل**نك أبت حبيبة : من بعض ما عندكم يا علوش على : روحي يا حبيبة انتي هتفوقي عليا حبيبة : براحتي يا علوشي على : اموت انا حبيبة : ايوة بقا و بيبي شارك دودو بيبي شارك دودو على : و سوق البنات كله الاجا حلوين طعمين و انا نفسي فبت تكون حلوة من الحلوين حبيبة : عايز عروسة و لا ايه على، : هو انا بتاع الكلام ده برضك يا حبيبة يا بنتي حبيبة : استغفر الله انت اللي اخترعت الكلام ده و انت مز كدة دانا كنت بكراش عليك يا عم على : طب اقفلي عشان المزة قصدي مراتي جاية و انا كبرت على نومة الكنبة حبيبة : عيني على المخابرات معلش برضه العضمة كبرت على : روحي يا بنت مراد انا عارف اني معرفتش اربي حبيبة : خلاص خلاص متزؤش انا هنزل افرغ ام الغضب ده على : ربنا يستر سلام حبيبة : سلاموز و اغلقت المكالمة و قامت بتغيير ملابسها و نزلت ذهبت لمكانها المفضل في الجزيرة(البت ناوية علي دمار) يجلس الفريق ب**ت لا يخلوا من مشا**ات مهاب لحمزة و توعد حمزة لمهاب و لكن ينتفض الجميع بخضة اثر اصوات ض*ب نار و مسدسات حمزة : حبيبة فين حبيبة فين احمد و هو يخرج سلاحه : معرفش اطلع اوضتها و احنا هنقف هنا جاهزين لاي اقتحام او هجوم حمزة بقلق : ماشي يا ترى ايه اللي حصل و حبيبة حصلها ايه حمزة و حبيبة علاقتهم ببعض هتبقى ازاي ده اللي هنعرفه فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD