الفصل السابع عشر

1311 Words
اليوم التالي استيقظ الجميع و اذهبوا لغرفة حمزة مهاب : صبح صبح يا عم الحاج حمزة : الله يحرقك يا مهاب خف علي امي عمر : لا ازاي لازم يستظرف مهاب بسهوكة : اه يا قاسي تاخدني لحم و ترميني عضم اخس لا اخس احمد مكملا المشهد بمرح : لا الصراحة ملوش حق مهاب : طب الواد اللي فبطني ده اعمل بيه ايه اقوله ابوك خادني لحم و رماني عضم عمر : متقهريش نفسك يا ختي كلهم كدة مهاب ببكاء مصطنع :اه و الله كلهم مبيقدروش يالا اهو كلب و راح حمزة : اشوف فيكو يوم يا بعدة جبتولي الضغط و السكر و القلب ضحك الجميع و ضحك معهم بقلة حيلة حمزة بلهفة : امال حبيبة فين عمر : و انت عايز حبيبة ليه حمزة : عادي بسال مهاب : يا بني انت ليه بتهرب من مشاعرك ده انت هتموت عليها بلاش تصرفاتك و لا قلقك ده انت ادتها واحدة مشبك و لا حسين فهمي فاميرة حبي انا حمزة : ماتلم نفسك يا وحش مهاب : سكتنا احمد بعد **ت : معاهم حق يا حمزة حمزة : احمد اللي بيتكلم ده انت كنت بتقول مفيش حاجة اسمها حب اصلا احمد : عشان مكنتش جربته كان بالنسبالي حاجة وهمية الكل بيتكلم عنها بس انا مش شايفها عمر: الله و انت حبيبت و كمان احنا مانعرفش مهاب: دي حاجة حلوة اوي ما شاء الله احمد : انا اتأكدت و انا فالطيارة حمزة : طب و بعد ما اعترف ايه اللي هيحصل ما انا بمجرد ماعترف مش هسيبها و هي مش طايقاني حتي عمر : و مين قالك انت مشوفتش كانت قلقانة عليك ازاي و احنا جايين و كانت كل شوية تتطمن عليك حمزة : اي حد مكاني كانت هتعمل كدة حبيبة رغم القوة اللي هي مبيناها بس جواها طفلة بتخاف من اي حاجة احمد : يا اخي اعترف و بعدين يحلها ربك حمزة : طب انا بحبها هقولها ازاي مهاب: جو رومانسي مع خاتم و خلص الليلة و حطها ادام الامر الواقع عمر : و ياتري بقي لما يحطها ادام الامر الواقع مين هيغز مين الاول حمزة : خلاص عشان صدعتوني مهاب: سكتنا حمزة : احنا فين نظر الجميع لبعض بخوف حقيقي و التقط هو هذه النظرات باستغراب حمزة باستغراب : في ايه مهاب: بس وطي صوتك احسن الحيطان ليها ودان حمزة : يا عم في ايه و احنا فين مهاب ببكاء مصطنع : مكنش يومك يا حمزة يا صغير عالموت يا حمزة حمزة برفعة حاجب : هو احنا اتاخدنا اسري و انا معرفش عمر بصوت واطي : انا هحكيلك حمزة : احكي قص له عمر ماحدث من حبيبة و تتوسع اعين حمزة من الصدمة و لكنه علم انهم في الجزيرة التي اخبره مراد عنها حمزة : ده اللي هو بجد احمد : صاحبك كان هيروح فيها عشان سؤال برئ حمزة : طب تعالوا نطلع بقا انا زهقت عمر : يا عم انت تعبان حمزة بحدة : في ايه دي الطلقة فكتفي انا اتصبت إصابات اخطر من دي بمليون مرة و كنت بخرج احمد : خلوه يخرج معانا كدة كدة حبيبة قالت منخرجش من البيت و من ساعة ما صحينا ماشوفناهاش سمعوا طرق علي الباب فاذنوا بالدخول اميرة : صباح الخير يا سيادة المقدم حمزة : صباح النور اميرة تحبوا تفطروا هنا و لا برة مهاب : برة البيت اميرة : لا برة فالسفرة او الليفينج احمد : لا خليها فالليفينج عشان حمزة يعد مرتاح اميرة : تمام حمزة : هي حبيبة فين اميرة : في مشكلة و حبيبة بتحلها حمزة بقلق : هي فين اروحلها اميرة : محدش ينفع يروحلها و هي محرجة ان حد يخرج عشان فرغلي قالها المشكلة و الوضع مش امن مهاب بضول : مين فرغلي ده عايش معاها هنا و يقربلها ايه اميرة : فرغلي ده روح حبيبة و نصها التاني حمزة بغيرة فهو اعتقد انها تحبه : مين فرغلي ده اميرة : فرغلي ده تقدر تقول كمبيوتر حبيبة اخترعته هو تقدر تتكلم معاه بينفذلها اوامرها كدة نظر لها الجميع بذهول حمزة بعدما خرج من صدمته : طب ايه المشكلة اميرة بحزن : تفيدة اتصابت عمر :تفيدة مين اميرة : تفيدة بنت فتحية اصل جعفر او كونة هجموا عليها و حبيبة بتحقق فالموضوع ده احمد : ثانية بس اعتدوا عليها يعني و لا ايه مش فاهم و مين دول اميرة : انا هقولكوا فتحية دي غزالة و تفيدة تبقا بنتها و كونة ده اسد و جعفر ده نمر الدكتور البيطري لما جه امبارح عشان يكشف عليهم زي العادة مقفلش الاقفاص بتاعتهم كويس فخرجوا و تفيدة اتصابت فحبيبة هتعرف مين اللي هجم عليها عشان حبيبة مانعة انهما يصطادوا من الجزيرة و بتجبلهم اكلهم هما وكزبرة الذئب بتاعها قبل ماتسئلوا نظر لها الجميع بفم مفتوح حمزة و هو ينظر لها : اه غزالة عشان كدة فالمعسكر زعلت مهاب بصدمة : هي حبيبة مربية اسد و نمر و ذئب اميرة : للاسف بس و الله هما طيبين و ولاد حلال بس مش عارفة ايه اللي حصل عمر :طب نروحلها اميرة : مينفعش بس ممكن تشوفوها احمد : طب وريهالنا اميرة : فرغلي ورينا حبيبة دلوقتي بتعمل ايه فرغلي : تمام مهاب : هو بيتكلم كمان اماءت له اميرة ثواني و ظهرت لهم حبيبة و كان المشهد كالاتي حبيبة تقف علي ضخرة في المياه و علي ناحية نمر و على الاخر اسد حمزة بقلق : ممكن يعملولها حاجة اميرة : متقلقوش بيحبوا حبيبة و اسكتوا عشان تسمعوا اللي هيحصل حبيبة لسة راحة اصلا و هتبدا اهو نظر الجميع لحبيبة باهتمام و حدث ...... حبيبة بغضب : ممكن اعرف ده حصل ازاي و انتو من امتي بتصطادوا اصلا هو عشان غبت كام اسبوع ارجع الاقيكوا بالشكل ده وجهت كلامها للاسد (كونة): الدكتور انقذها بالعافية و هعملها تحليل و عارف لو طلعت انت و الله لوريك و بعدين ماتقف ايه تناكة اهلك ده ده جعفر واقف لكن هقول ايه بجح و تنك و رافع منخيرك لفوق و انا ه**رها يا كونة الكلب و التفتت للنمر (جعفر): اما انت ميخيلش عليا دور المحترم ده و اصبر عليا بس بتتهجم علي بنات الغزال ترضي لو عندك اخت او ام حد يصطادها ترضاها علي نفسك ، و فردت زراعيها و اكملت: لكن ازاي انت باشا انت تصطاد محدش يصطادك صح انا هربيكوا واضح اني اتساهلت معاكوا انتو هتروحوا الاقفاص دلوقتي و هقلل الاكل للنص عقبال ما نتيجة التحليل تظهر ووقتها ال*قاب هيبقي بجد جتكوا الق*ف معنديش غير كزبرة هو اللي ناصفني فيكوا اصبروا عليا بس ذهب النمر و الاسد بهدوء و تمتمت حبيبة بعدما ذهبوا : حرمتكوا من ايه احسن اكل و احسن شرب بس فعلا مايملاش عينيكوا غير التراب يا حيوان منك ليه اوف يالهوي هروح اطمن علي توتا اكيد فتحية مضايقة و زعلانة هخليها تنام و اعد انا مع توتا و جرت الي مكان جميل في الجزيرة و كانت توجد غزالتين واحدة كبيرة و الاخري صغيرة و كانت نائمة حبيبة بحزن و هي تملس علي الغزالة الكبيرة (فتحية): متزعليش التقصير من عندي انا اللي متابعتش مع الدكتور بس هجيبلها حقها و بعدين لازم تبقي قوية عشان لما توتا تصحي متزعلش ماشي يؤبرني هال غزال و قبلتها و اتجهت للغزالة الضغيرة و جلست بجانبها حبيبة : ااصحي بقا يا توتا متقلقيش ماما او بيبو كدة انا هجيلك كمان شوية اطمن عليكي و هلقيكي كويسة انا متاكدة يالا باي و قبلتها و ذهبت الي ذئبها و ذهبت الي ذئبها و فتحت القفص و جري لها الذئب و حبيبة بفرحة و حب و هي تحضنه : كزبرة حبيب قلبي واحشني جدا جدا لحد اخر السطر و السطر اللي بعده عامل ايه يا بطل انا مبسوطة منك جدا انت الوحيد اللي نصف*ني فيهم و انا فخورة بيك يلا همشي دلوقتي بس جيلك تاني و احكيلك ايه اللي حصل معايا التفتت حبيبة للحراس الموجودة عند الاقفاص التابعة لحيوانتها حبيبة بحدة و كانها لم تكن كتلة لطافة من قليل : انا مش هسامح فالتقصير ده و هتتعاقبوا و انتو من امتي بتسيبوا المكان و ايه التسيب ده بس انا بقي هقول لمراد و هو هيتصرف معاكوا و هنشوف اخرة التقصير ده ايه يا ترى الفريق هيعرف حكاية حبيبة و لا لأ حمزة هيعترف لحبية ازاي حبيبة هتتقبل حبه ازاي طب اصلا حبيبة بتحبه و لا لأ ده اللي هنعرفه فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD