الفصل الثاني عشر

1422 Words
سارة : حبيبي متقلقش و بعدين انا استحمل ايه حاجة علشانك عمر : ربنا مايحرمني منك و مر اليوم بسلام و جاء اليوم التالي و تجهز عمر و سارة و ذهبوا لوالدي عمر و لكن و جدوا الكثير من الانوار في الشارع و في المنزل و اعتقدوا ان هناك فرح في الشارع و لكن وجدوه في منزلهم و عندما دخلوا حدث سارة : هو في ايه عمر : مش عارف يمكن فرح حد فالشارع تعالي ندخل و دق علي الباب و فتح له والده و كان يرتدي بدلة مما اثار دهشة عمر و سارة عمر : ازيك يا بابا هو في ايه والده : تعالي يا عمر تعالي يا مرات ابني استغرب عمر من معاملة والده لسارة و عندما دخلوا وجدوا سهيلة ابنه خالة عمر ترتدي فستان خطبة و تضع مكياج و ان الفرح في منزلهم عمر : هو في ايه والدته : مب**ك يا حبيبي عمر : علي ايه خالته : يا حبيبي يالا لبس الشبكة لعروستك سارة بصدمة : عروسة مين والدة عمر بخبث : عروسة عمر مادي خطوبة عمر علي سهيلة تجمدت سارة من الصدمة و سقطت دموعها بغزارة ?? عمر : خطوبة ايه و خرا ايه ايه المهزلة دي انتو مجانين سهيلة : ليه كدة يا حبيبي عمر : بت انتي تخرسي خالص قال حبيبك والد عمر : انت هت**ر كلمتي عمر : اسف يا بابا بس اه ه**رها والدة عمر :مش بقولك قست قلبه علينا عمر : ما كفاية بقا جواز مش هتجوز و البايرة المدلوقة دي تشوفلكم غيري تلبسوهالو خالة عمر : انا بنتي بايرة دانا الف مين يتمناها عمر : انا بقا مش من الالف دول سهيلة : ليه كدة بس يا موري دانا بحبك : آآآآآآآآآآه و كانت هذه الصرخة من سارة ثم فقدت وعيها جري اليها عمر : سارة حبيبتي فوقي سارة والدة عمر : ياكش تموت و تخلصنها منها تلاقيها عملالك عمل عمر بصراخ??? : كفاية بقا كفاية انتو من انهاردة ملكوش ابن اسمه عمر و انسوني و انا هعيش مع مراتي مرتاحين و اخذ عمر سارة الي المستشفي سريعا جري عمر بلهفة الي الطبيب عندما خرج من غرفة سارة عمر بلهفة : هي كويسة الطبيب : الحمد لله واضح انها اتعرضت لضغط نفسي و عصبي و لازم ترتاح خصوصا فحالتها عمر بقلق : حالة ايه هي تعبانة الطبيب: الف مب**ك المدام حامل عمر : احلف كدة الطبيب بضحك : اه و الله عمر بفرحة و احتضن الطبيب : الحمد لله يارب الحمد لله شكرا جدا شكرا جدا الطبيب : الف مب**ك اهم حاجة تهتم باكلها و انا هديها فيتامينات و ياريت بلاش ضغط نفسي عمر : حاضر حاضر طب هي هتفوق امتي الطبيب : كمان عشر دقايق تقدر تدخلها عمر : تمام شكرا اوي و دخل بسرعة و كان يشعر و كان سعادة العالم باجمعه معه عمر بسعادة : سسرسور يا قلبي انا هبقي بابا و انتي ماما و هنعمل كل اللي احنا عايزينه انا هبقي اب صح قومي يالا عشان اقولك خلاص هتيجي ثمرة حبنا، و جلس بجانبها و سقطت دموعه من شدة فرحته عمر بدموع : مفيش حاجة هتفرقنا عن بعض انا بحبك اوي و الله بحبك اوي و هنا استيقظت سارة : آآآآآآه انا فين عمر : حبيبتي انتي هنا اهو معايا سارة : احنا فين عمر : احنا فالمستشفي انتي اغمي عليكي سارة و تذكرت ماحدث و بدأت دموعها تسسقط بهدوء و وجع سارة : عمر انا عايزة اقولك حاجة عمر : قولي يا قلبي سارة : طلقني عمر بصدمة : ايه سارة بوجع : طلقني عمر : ايه اللي بتقوليه ده سارة : ده انسب حل انت مش هتلاقي سعادتك معايا طلقني و اتجوز و انا اه هتالم و اتوجع بس علي االاقل حد فينا يكون سعيد انت استحملتني كتير و انا مش عايزة ابقي انانية عمر: يبقا تتخلي عني و تسيبيني مين الاناني دلوقتي هو انا كدة هبقي سعيد لما ابعد عنك سارة : عمر انا بحبك بس مش هقدر اكون سبب بعدك عن اهلك و حياتك عمر: يعني انتي عاييزة تتطلقي سارة بوجع و عياط : ايوة عمر : و انا مش هطلقك و مش هسيبك لانتي و لا ابني سارة : ابنك مين عمر : انتي حامل سارة : ازاي احلف طيب يعني احنا هيكون عندنا نونو صغير عمر: ايوة يا قلبي و حتي لو ماكنش جه مكنتش هسيبك ابدا سارة و الله العظيم و حياة ابننا بحبك و مكنش الموضوع ده فارق معايا اد مانتي فارقة معايا سارة : يعني مش هتندم عشان انا السبب فبعدك عن اهلك عمر : تؤ ابدا سارة : انا بحبك اوي كنت هموت لو بعدت عني عمر : و انا اكتر بحبك يا سارة سارة بمرح??? : حب البواب للعمارة عمر بق*ف مصطنع : يخربيت فصلانك روحي يا شيخة و تعالي بسرعة سارة : هههههههههههه عمر بهيام : جتك الق*ف فحلاوتك سارة بخجل : عمر عمر : تحت امرك و ربنا بس بلاش الورد اللي بيفتح ده سارة : انا عايزة اروح عمر : تروحي فين لامؤاخذة سارة : البيت اكيد عمر : ده فالاحلام سارة : يعني هفضل هنا عمر : لا برضه سارة : اومال هقعد فين يعني عمر : هتشوفي بس اهدي انتي انا رايح اخلي الدكتور يكتب اذن خروج باي يا جلبييي و خرجوا من المستشفي عمر : تعالي كدة ، و ادار سارة و ربط عينيها بقماشة سارة : ايه ده عمر : شششششش مسمعش صوتك انا خاطفك سارة بمرح : اه يا شرير يا متوحش جوزي هيبهدلك عمر : انكتمي يا به لانتووكي سارة: انامبخفش طول ما موري حبيبي موجود عمر : تصدقي ثبتيني سارة : عيب عليك و بعد مدة توقفت السيارة و نزل عمر و انزل سارة و حل ربطة عينيها سارة بانبهار : ايه ده عمر : المكان ده هنحتفل فيه بابننا سارة و هي ترتمي باحضان عمر : انا بحبك اوي عمر: و انا اكتر يا قلبي يالا عشان ناكل و كان المكان عبارة عن يخت موجود بالنيل و تم تزيينه بطريقة رائعة و مر اليوم بسعادة و ظل يهتم بها عمرو قبل سفره ارسلها لوالداها حتي يهتموا بها اثناء سفره Back و فاق عمر من زكرياته علي هبوط الطائرة في مطار المانيا و نزول بعض الركاب و ركوب ركاب اخري ترتيب جلوس الفريق : احمد و مهاب و عمر جنب بعض و حمزة قدامهم و جاءت فتاة و جلست بجانب حمزة و مهاب : الله مين الصاروخ اللي قعدت جنب حمزة دي عمر : انت متعرفهاش مهاب : و انا هعرفها منين احمد : ركز فعيونها كدة و وشها عامة مهاب :يا عم مهي قعدت خلاص هشوف وشها منين عمر: يا عم دي حبيبة مهاب : احلف عمر : وحياة عم زحلف يا خفيف مهاب: طب هروح اسلم عليها احمد : تسلم علي مين انت فمكروباص بولاء الدكرور يا عم انت عمر: و اصلا شاورتلي اننا منبينش اننا عارفينها مهاب : تمام ماشي قبل دقائق كان يجلس حمزة شاردا في حبيبة و سبب عدم ظهورها و جائت فتاة المانية لم ينتبه لها و لكنه توقع انها كذلك بسبب ماحدث و هو: كانت الفتاة ترتدي جيب اسود قصيرة و توب نبيتي و جاكت جلد اسود و حذاء بعنق طويل لفوق الركبة و شابوه اسود الفتاة بالالمانية :Entschuldigen Sie (عفوا) و جلست بجانب حمزة ب**ت و بعد وقت ليس بطويل جاءت المضيفة لتقدم الطعام و لكن حمزة بالالمانية:Danke,ich habe keinen hunger (شكرا لست جائع ) :ما تاكل يا شبح التفت حمزة لمص*ر الصوت بدهشة و وجدها حبيبة حمزة بدهشة?? : انتي هنا حبيبة بسخرية : لأ هناك حمزة : بس مش شكلك دي و لا ريحتك حيبة? : ايه يا بيئة شكلك و ريحتك دي ماتلم نفسك هو انا كنت جاية من الزريبة يعني و بعدين انا ببقي حلوة او وحشة مسترجلة عايشة حياتي ده بمزاجي تمام خليك فنفسك بقا حمزة : خلاص يا ساتر بالعة راديو و سكت الاثنان عند احمد كان شارد بسيدرا و شخصيتها و عيناها التي اسرته من اول نظرة و برائتها و وضعها نعم المدة صغيرة و لكنه احبها ماذا هل قلت احبها انا احمد الدسوقي احب حب ايه و كلام فاضي ايه اكيد لأ مفيش حاجة اسمها حب رد قلبه ليوبخه : انت حبيتها بلاش تكدب علي نفسك ال*قل بسخرية ?: حب ايه بس بلاش كلام فاضي مفيش حاجة اسمها حب ده كلام فاضي القلب : يا فرحتي و الله بدام كدة بتفكر فيها ليه ههاه اكيد مش من فراغ ال*قل ببرود مصطنع : عادي شخصيتها لفتت انتباهي ازاي وااحدة بضعفها شاطرة فشغلها كدة و ازاي تختار المجال ده بالذات و ازاي تسكت لاهلها عادي سحرتني عيونها و برائتها و طفولتها القلب و قاطعه : ايه كل ده و برضه مقتنعتش اننا بنحبها ال*قل: يوووه بقا و امسك احمد بهاتفه ليعرف فرق التوقيت بين مصر و المانيا و لكنه وجد صورة و تذكر ماحدث ياتري ايه اللي حصل مع احمد و سيدرا طب سيدرا حبت احمد و لا لأ و حبيبة كانت فين اليومين دول و ايه اللي هيحصل الايام الجاية
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD