الفصل العشرين

1093 Words
عمر: طب ليه الانتقام ماكان خلاص عيشي حياتك و ادعي لوالدك و والدتك حبيبة بسخرية : اه يعني ماحاسبهمش علي موت اهلي و اني يعتبر ماوعاش عليهم و لا احاسبهم علي قلق مراد اللي ساكن حياته و لا علي عشتي هنا و لا ولا ماكنش ينفع حمزة : بس انتي مارتحتيش حبيبة : و مين قال اني عملت كدة عشان ارتاح مهاب :امال عملتي كدة ليه حبيبة : عشان متبقاش نار فقلبي علي الفاضي كدة كدة انا في نار فقلبي مش بتهدي لا بتزيد فزيادة بزيادة يبقا اخلص حقهم بقا و علي فكرة انا مش ندمانة علي حاجة انا خلصت الي كنت عايزاه و هرجع لحياتي و لعيشتي و تبقا دي النهاية هنزل مصر اسبوعين اخلص شوية حاجات و اودع اللي هناك و ارجع تاني لشغلي حمزة : يعني ايه حبيبة : ايه اللي مش مفهوم حمزة : يعني انتي هترجعي هنا تاني حبيبة : اه طبعا ده مكاني خوفت و اطمنت هنا اكلت و شربت هنا و اتربيت هنا تقدر تقول الجزيرة بالنسبالي زي مصر بالنسبالكوا يعني انا بعشق مصر مش بحبها بس لكن بحب هنا اكتر انا مشفتش هناك حاجة تخليني اعد حمزة : انا قايم نظر له الجميع بحزن حبيبة : استني حمزة بلهفة لاعتقاده انها تراجعت عن قرارها :ايه حبيبة : يالا اف*جكم علي الجزيرة و اعيش فدور المرشد السياحي نظر لها حمزة بخيبة امل و حزن و اماء لها و قال لنفسه : مش هسيبك يا حبيبة بعد مالقيتك مش هسيبك و هقنعك حبيبة : حد عايز عصير شوكولاتة اي حاجة احمد : انتي جايبة معاكي شوكولاتة حبيبة : طب بص انا هقولك حاجة و تصدق و ان شاء الله تصدك انا مفيش يوم بيعدي الا و اكل شوكولاته فيه احمد : انا عايز اسالك كام سؤال حبيبة : انا انهاردة تحت امركم عشان قالولي توتا تمام ف سمعا و طاعا يا حمادة احمد : لا علي انفراد حبيبة : قشطات اخدكوا فجولة عشان المكان اصلا وحشني و بعدين انا معاك حمزةو بحدة : احممممم مش يالا بقا حبيبة : يالا ، طبعا ده الشلال الللي احنا واقفين عنده مهاب: لا شغل فاخر من الاخر حبيبة : شغل عالي برتغالي حمزة بغضب و غيرة : مش هنكمل حبيبة : اه و ده بقا طبعا الباقي من البحيرة دي و مفتوحة بقا علي المحيط احمد : منظر جامد حبيبة : فعلا حبيبة :بما اننا خرجنا لبرة فانا هوريكوا بقيت اللي برا و بعدها ندخل جوا تاني عمر :ماشي حبيبة : اتف*جوا بقا اللي جاي مش عايز شرح حبيبة : كدة الللي من برا خلص تعالوا اوريكوا الباقي حمزة : يالا حبيبة : هنا بقا بحب اعد مع نفسي بالذات علي جذع الشجرة المايل ده حبيبة : و ده كوخ م***ع حد يدخله غيري حمزة : ليه حبيبة : عشان كل حاجة جواه من الشوكولاتة حتي الادوات و باجي هنا لما اكون مخنوقة او مبسوطة حمزة : ثانية بس ازاي من الشوكولاتة حبيبة : زي الناس مهاب: طب ممكن ندخله نظرت له حبيبة بتردد تم تن*دت : ماشي بس متمدش ايدك علي حاجة عشان ميبوظش احمد : انتي مابتكليش منه حبيبة : لأ اكيد باكل بس بخد الحاجة بطريقة معينة عشان مفيش حاجة تبوظ مني يالا ورايا عمر : ده كل حاجة من الشوكولاتة حبيبة : ايوة احمد : هو مين اللي عمل ده حبيبة : واحد فرنساوي و مراد عملهولي دية فعيد ميلادي اللي فات مهاب: يا مدلع انت حبيبة بخجل مصطنع :بس بقا بتكثف الله مهاب: حلاوتك يا م**وف حمزة : مهاب خف تعوم بدل ماترجع لياسمينتك مدشدش مهاب: يا عم في ايه حمزة :انا بقولك بس نظرت له حبيبة باستغراب ثم اكملت :يالا نكمل حبيبة : و دي يا عم المنطقة بتاعة توتا و مامتها حمزة : ملاحظ انك بتحبي الغزال حبيبة بابتسامة : امم و اوي كمان بحس فيهم سكينة كدة و مبيهاجموش حد عايشين فحالهم حمزة :عشان كدة زعلتي لما اصطادنا غزالة حبيبة : ايوة بس ميزو جه الاوضة و قالي انكم مش زيي و معيشتوش فنفس ظروفي و جابلي اكل Vegetarian حمزة : اه لما دخلك الاوضة حبيبة باستغراب و هي ترفع كتفيها بلامبالاة : اه كدة بقا فاضل المباني الموجودة في الجزء بتاع كونة و كزبرة و جعفر و قاطعها حمزة : اسال سؤال حبيبة : اسال حمزة : مين اللي جابلك الحاجات دي و ايه الاسامي الغريبة دي حبيبة : الاسد جابهولي ميمو و النمر جابهولي سونة و الذئب جابهولي علوش و انا و علوش اللي اختارنا الاسامي و كلعادة ميمو هزأنا و برضه كالعادة نفذنا اللي فدماغنا احمد : معلش مين الاسامي اللي قولتي عليها دي حبيبة بملل : اوفف بصو بقا لما مراد جابهم يدربوني فهما اللي كانوا حواليا هما اللي ربوني بقوا زي الاب و كانوا صحابي و كانوا بيخفوا عليا فكانوا بالنسبالي كل حاجة فانا مبقولهمش بقا جدو و باشا و كدة لأ بقولهم باسمهم او الدلع يعني اللوا حسن بتاع الفريق بقوله سونة و علي الاسيوطي بقوله علوش و مراد ميمو و هكذا فهمتوا بقا اماء لها الجميع حبيبة :كدة مفاضلش غير المباني الموجودة هما ٣ مباني بس مبنى التدريب اللي هو ده و طبعا شوفتوا انا بدرب ازاي عمر : لا الصراحة شغل جامد حبيبة : مبحبش اتكلم عن نفسي كتير و لا داعي للتصفيق و الهتافات و دعونا نعمل في **ت أحمد : يعجبني فيكي تواضعك حبيبة : حاجة معروفة يا بني المهم و المبنى ده اللي جواه كزبرة و كونة و جعفر تخشوا تشوفهم حمزة : تعالي نشوفهم حبيبة :ماشي يالا دخلت حبيبة قفص الذئب و أخذته باحضانها و قام بلحس وجهها و... حبيبة بضحك : حبيب قلبي و روحي مش هتدخلوا مهاب : لا ربنا معاكي بقا حبيبة : انت بتخاف يا مهاب تعالي متخافش مش هيعملك حاجة انا ماسكاه و الله مهاب :شكرا مش عايز حبيبة بخبث : مش هتدخل يا حمزة حمزة : اول مرة احس انك مجنونة حبيبة: اول مرة طب براحتكوا اللي عايز يدخل يدخل انا هعد معاه عشر دقايق اتف*جوا على كونة و جعفر التفتت للذئب : زوز مالك خاسس ليه هما مكانوش بيأكلوك كويس يا بيضة معلش يا حبي انا هوريهم و هشوف الدكتور ماشي يا قلبي هروح و اشوفك بكرة و قبلته و خرجت و اغلقت الباب جيدا حبيبة : وده كونة حبيبة :و ده جعفر مش هندخلهم عشان متعاقبين حمزة : ماحنا عارفين شوفناكي حبيبة : فرغلي ده مبيتبلش فبؤة فولة مهاب بغمزة : لا بس كنتي شبح و لا أحمد السقا فافريكانو عمر : لا بجد و الله احييكي حمزة : ايه هي بقيت المباني حبيبة : اه و فاضل البيت بس حبيبة مصرة تفضل لوحدها ابه اللي هيحصل طب انتو مع انتا كان لازم تنتقم و لا تعيش بسلام افضل حمزة هيعترفلها بحبه و لا لأ طب لو اعترفلها ده هيغير من قرارها روايتنا مخلصتش هنا و ده اللي هنع فن فالفصول الجاية من برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD