الفصل العاشر

1813 Words
حبيبة و هي تاخذها باحضانها: بس يا قلبي متعيطش بعدين لسة بقولك خليكي قوية سيدرا : حاضر و دق الباب حبيبة :اتفضل ، دخل احمد احمد :الماذون وصل بس انا عايز اسمع الموافقة بودني معلش يا حبيبة سيبينا لوحدنا شوية حبيبة :حاضر ، تشبثت بها سيدرا مما اغاظ احمد حبيبة : سو انا قولت ايه خليكى قوية و بعدين احمد مش بيعض ميغركيش طوله مش شرس يعني خليكي قوية و انا واقفة برة، و خرجت حبيبة احمد :ازيك دلوقتي سيدرا بصوت واطي : الحمد لله احسن احمد : انتي موافقة علي انك تتجوزيني لم ترد سيدرا فمر امامها كل ماحدث معها منذ وفاة والديها احمدبصوت عالي و عصبية من دموعها : موافقة سيدرا و انتفضت بفزع : موافقة احمد : اسمعها بصوت عالي سيدرا : موافقة موافقة احمد : تمام الف مب**ك اتفضلي امضي ، اخذت منه الدفتر و القلم بارتعاش احمد : مبروك و خرج من الغرفة و تفاجا بلكمة موجهة له احمد : اه في ايه يا حبيبة ايه الغباوة دي حبيبة : بقولك ايه ده حساب الالم و عشان زعقتلها و خف شوية عشان هي مشش قدك ها يالا ننزل مهاب : انا اللي هشهد علي ال*قد احمد : انا عايز اتجوز مش اخرب البيت روح ياد مهاب : كشفت راسي و دعيت عليك ياحمد يابن امو احمد و بعدين انا خاطب بقالي سنتين و انت تتجوز فيوم يا جاحد الله يحرقك يا حماتي حمزة: ماتبس يالا ماتنشف شوية مهاب : و انت ايش عرفك انت واحد مض*ب عن الزواج يبقي مالك باللي خلفوني احمد : بس مش عايز اسمع صوت يالا الماذون : من هو وكيل العروسة بدر : انا يا شيخ و جلس بدر و وضع يده بيد حفيدة و تم عقد القران و اصبحت سيدرا زوجة لاحمد السيوفي حبيبة : الف مب**ك يا احمد خلي بالك سيدرا دي الكائن الوحيد اللي اعرفه علي وجه الارض غير صحاب مراد فلو زعلتها حسابك معايا انا مش مع مراد حتي احمد : انا مستغربك انهاردة الصراحة حبيبة بسخرية : اصلك كنت بتشوفني برة الشغل و معملتش حاجة لحد انا بحبه مهاب : اقسم بالله بقيت بخاف منك حبيبة? : ليه دانا كيوت خالص عمر ?: علي يدي حمزة : مب**ك يا احمد احمد : الله يبارك فيك يا حمزة و بارك له الجميع حبيبة : انا طالعة لسو عن اذنك يا بيدو بدر : اطلعي يا حبيبة و صعدت حبيبة لسيدرا حبيبة : الف مب**ك يا سو سيدرا : مب**ك ايه انتي مش شايفة المصيبة اللي انا فيها زفرت حبيبة : بصي يا سيدرا انا واثقة فاحمد كويس و عارفة انه هيحميكي سيدرا : اه بامارة القلم اللي ض*بهولي حبيبة : هو برضه موقفه صعب يا سو ده عمه و هو بيعتبره ابوه و انا حاسبته علي القلم سدرا بحماس : بجد ازاي حبيبة : اه و الله بجد ازاي دي بقي بتاعتي سيدرا : طب خليكي معايا حبيبة :هشوف و الله بس انا رايحة الجهاز دلوقتي و لما ارجع هشوف ظروفي سيدرا : هتسيبيني لوحدي هنا حبيبة : لا بيدو معاكي سيدرا : بيدو مين حبيبة : ده بدر جد احمد و بالمرة تتعرفي عليه يالا تعالي ننزل و متنسيش خليكي قوية ماشي سيدرا : ماشي حبيبة : طب خشي غيري اجي اساعدك انا بعت جبت هدومك سيدرا : ماشي بس خليكي هنا و لا شكرا انا هقدر حبيبة : ماشي يا ستي و دخلت سيدرا الحمام و بدلت ملابسها و خرجت لحبيبة و كانت ترتدي بنطال ابيض و تيشرت رمادي حبيبة : يالا سيدرا بتوتر و تعب : يالا حبيبة : براحة عشان الجرح انا نزلتك عشان متعديش لوحدك مع ان ده غلط سيدرا: حاضر و الله و نزلوا الي الجميع حبيبة:بص يا بيدو نزلتلك سيدرا اهو اقعد معاها بس متخليهاش تقوم عشان لسة طالعة من عملية و هي مبتعدش اساسا فوريها العين الحمرا سيدرا برقة و عتاب : كدة يا حبيبة حبيبة :يخربيت كدة يا شيخة مش عارفة مصاحباكي ازاي انا مهاب : عشان انت عسل اعسل حبيبة : لا و الله ماشي يالا عمر : علي فين حبيبة : علي الجهاز يا سطي في شغل حمزة : اسطي تجاهلته حبيبة فهي لم تنسي معاملته لها و لولا ماحدث ماكانت لتحدتث معه حبيبة : يالا احمد : طب انا عريس حبيبة : يالا يابابا احمد : جاي حبيبة : ورايا اماء لها الجميع احمد : انا مش عارف مستحملينك ليه ده حمزة الوحيد اللي كان بنسمحله يدينا اوامر و احتراما انو قائد الفريق مش عشان حاجة يعني حبيبة : عشان انا مش اي حد و يالا بقا عشان زهقت خلي بالك من نفسك يا سو و خدي الدوا و متتحركيش كتير و انت يا بيدو روق و متنساش اللي اتكلمنا فيه و و الله هجيبلك حقه سيدرا : حاااضر خلاص انا دكتورة علي فكرة بدر : و انا واثق فيكي يا بيبو و خرجوا من القصر حبيبة : انا هعدي علي القصر اغير هدومي الاول هتيجوا معايا عشان نوصل سوا مهاب : عند مراد باشا هو هيسكت حبيبة :و النبي ميمو ده عسل اصلا تعالوا معايا عشان نوصل سوا الجميع : ماشي و ركبت حبيبة سيارتها و ذهب الجميع معها حبيبة و هي تدخل : مسا مسا يا ميمو مراد بضحك : مسا مسا يا بيبو مهاب بذهول : مراد باشا بيهزر مراد : ايه ده معاكي الفهود حبيبة : اه هطلع اغير و انزلك انت جاي معانا صح مرراد: ماشي اه جاي و كنت مستنيكي حبيبة :تمام دادة اميرة يا دادة اميرة : ايوة يا حبيبة حبية : شوفي الشباب تشرب ايه اميرة :حاضر و صعدت حبيبة لغرفتها و كان يجلس الجميع باستغراب و خوف من مراد فهو معروف عنه الصرامة و الجدية و نزلت حبيبة و كانت ترتدي بنطلون اسود ضيق ورتوب اسود و جاكت زيتي جلد حبيبة : انا جاهزة ايه ده مالكوا فكان الجميع يجلس ب**ت و توتر حبيبة برفعة حاجب :ايه ده يا ميمو ده انت طلعت مسيطر جامد اهو و انتو طلعتوا بتخافوا برضه عادي يا حرام صعبتوا عليا مراد : طب يالا يا بيبو حبيبة : يالا يا شباب و خرجت و هي تضحك بشدة وصل الجميع الجهاز و ذهبوا علي كتب مراد حبيبة : كلمت علوش يا ميمو علي و هو يدخل : ادي علوش جالك بنفسه حبيبة و هي تحتضنه : علوش حبيب قلبي عامل ايه علي بضحك : الحمد لله يا بيبو و انت عاملة ايه حبيبة : بقيت فل لما شفتك بس علي : يا بكاشة حبيبة : كدة خلاص انا مخمصاك علي : و انا اقدر خدي اهو ، و اعطاها شوكولاتة من احسن الانواع حبيبة و هي تقبله من احدي وجنتيه : حبيبي يا علوش مراد :خلصتوا حبيبة : بتغير يا ميمو نظر لهم الجميع بصدمة حمزة : عمي انت من امتي بتتعامل كدة مع حد اصلا علي : و هي بيبو اي حد دي تربيتي حبيبة : بالظبط كدة مراد :يالا نشتغل حبيبة بجدية : يالا مهاب : ولا و الله ده انفصام فالشخصية بتفكرني بف*ج و سي ف*ج حبيبة : لا وقت الشغل خلاص اماء لها الجميع حبيبة : يالا يا مراد ابدا مراد : دلوقتي العملية هتبقي فروسيا هتروحوا و تاخدوا ب**ة العين و الايد بتاعة ديفيد الدراع اليمين لال**ندر لاشين ده اولا في مشكلة حمزة : لا يا فندم و ثانيا مراد: ثانيا ان القصر بتاع ال**ندر المكان اللي تقدروا تدخلوا منه من البحر الاوضة موجودة تحت الارض حمزة : يبقي احنا هنستعين بالضفادع البشرية و في هذا الوقت طرق احد علي باب مكتب مراد مراد :" ادخل العسكري : الللوا سليم وصل يا فندم مراد : دخله ، ده اللوا المسؤل عنهم يا فهود سليم : السلام عليكم حبيبة : سلي حبيب قلبي ، و ذهبت اليه و اخذها هو بين احضانه : بيبو حبيبة قلبي عاملة ايه حبيبة : كويسة و انت سليم : الحمد لله يا قلبي عمر : دانتي مش عاتقة يا شيخة انتي عارفاهم كلهم حبيبة : عيب عليك لما تسالني سؤال زي ده حمزة بغيرة : طب يا سسيادة اللوا عايزين اكفا حد عندك عشان يساعدنا فالمهمة سليم : ده انتو معاكوا اللي محدش فكفائتها حبيبة ، بيبو اظن اخر اسبوعين فادوكي جامد حبيبة : فعلا احمد : انتي روحتي ادربتي حبيبة : اه انا كنت هاخدكوا بس لاقتكوا مستعجلين ترجعوا فانتوا رجعتوا و انا رحت اسوان علي : و متنسيش التدريب لما تيجي حمزة: تدريب ايه مراد :حبيبة تدريبتها غيركم انتو بتدربوا حاجاات معينة اللي تفدكم و بس لكن حبيبة بتاخد كل التدريبات حمزة بتفهم : عشان كدة مراد : السفر الخميس اللي بعد الجاي عشان تكونوا درستوا المهمة كويس حمزة : تمام يا فندم يارب نكون عند حسن ظن سيادتكم و خرج الجميع بعد ان سلمت حبيبة علي سليم و علي في المكتب : حبيبة :دلوقتي احنا المفروض نعرف الاماكن اللي ببيروحها ديفيد حمزة : باالظبط حبيبة : انا عايزة معلومات عنه احمد : زي حبيبة :اسمه بالكامل و بس انا عليا الباقي عمر : و احنا هنعمل ايه حبيبة : دوركم فالمهمة و ده شغلي حمزة : تمام اعتقد موجود فالملف و فتح الملف و جلب لها بعض االمعلومات عنه حبيبة : تمام اوي كدة **ت بقا شوية بس ثانية هطلب قهوة حمزة : خليكي اطلبلك حبيبة : و ده من ايه ده ان شاء الله حمزة : ايه ما اساعدش حبيبة : اللي يشوفكم دلوقتي مايشفكوش من كام يوم بس مش هحط فدماغي كدة كدة خلاص مهاب : احنا اسفين بس كان في حوار كدة و بعدين يعني ايه خلاص حبيبة :يعني بعد المهمة مش هتشوفوني تاني انا مكاني مش هنا خالص مهاب : ايه ده مش هتحضري فرحي حبيبة : لما حماتك ترضي عنك ابقي ابعتلي و انا هنزلك كل هذا و كان حمزة شارد احقا لن يراها مجددا الي هنا انتهى المشوار حمزة لنفسه : و هو كان في مشوار اصلا انت عمرك عاملتها كويس علطول كنت بتشك فاخلاقها و حتي معتذرتش بعد ما عرفت الحقيقة حبيبة : ايه يا شبح فين القهوة و لا كانت عزومة مراكبية حمزة : لا هجيبلك و ذهب لطلب قهوة و جلست حبيبة تعمل و جميعهم يشاهدوها بدهشة و انبهار فكانت تكتب بسرعة شديدة علي الجهاز و تستخدم شاشة كبيرة باليد و الملامسة (تاتش)و فجاة حبيبة: اوف ادي المعلومات يا جماعة كدة تمام حمزة : احنا دلوقتي لازم نتعلم الغوص حببيبة : انا عندي الحل و في اقل من اسبوع هتتعلموا حمزة : هو حبيبة: هنروح شرم تلت او اربع تيام و ناجر يخت و انا هعلمكم عشان لو رحنا معسكر هتتعلموا من الالف للياء و ده هيعد ياما لكن انا هعلمكم اللي ينفعنا فالمهمة احمد : عندها حق هتعرفي تعلمينا حبيبة : انا كل شوية اقول كنت بغوص فالمحيط الهادي و اخدة كام تدريب عمر : انا موافق مهاب : و انا احمد : و انا تمام حبيبة :ها موافق يا حمزة حمزة : تمام حبيبة : خلاص بوم الخميس نسافر و نرجع قبل المهمة بيومين كدة عشان نحضر نفسنا الجميع : ماشي حبيبة : انا هروح لمراد هقوله حاجة و اجي استنوني هنا حمزة : بسرعة ياريت حبيبة : مش عايز تستناني امشي محدش جبرك و لا يكون حد مكلفك بحمايتي ، و قالت الاخيرة باستهزاء حمزة بتوعد : لا اتفضلي و ذهبت حبيبة بعد ان رمقته بق*ف وهو بغضب و ذهول كدة الجد دخل حبيبة هتنهي انتقامها ازاي سيدرا و احمد هيعملوا ايه ده اللي هنعرفه فالفضول الجاية من رواية برمجت قلبي دمتم في حفظ الله By Habeba Elsyd
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD