حبال الموت البارت الخامس عشر

1638 Words
حبال الموت البارت السابع عشر بقلم غادة سعيد اول ما طلعت لقت فرح بتقولها _ هو بابا فين يا ماما = بابا سافر في شغل يا فرح _ امال متصور مع طنط صاحبتك ازاي بالمنظر ده . . . . . ... . سلمي بصت عالتليفون بتاع فرح لقيته مغير صورة الواتس بصورته هو وميرفت وهما حاضنين بعض باين علي وشه السعادة عمرها ما شافته مبسوط بالمنظر ده . . . . . . .. . = بصي يا فرح انتي مبقتيش صغيرة خلاص انا وبابا سيبنا بعض هو اتجوزها لأنه بيحبها وانا وهو انفصلنا عن بعض . . .. . . . . . . _ انتي بتقولي ايه يا ماما ازاي بابا يسيبنا عشان الست دي هي مش المفروض صاحبتك ازاي تاخد بابا مننا وتحرمنا منه انا لازم اتصل بيه واعرف منه ايه الي حصل ازاي بسهولة كده يستغني عننا . . . . . . . . = لا يا فرح اوعي تتصلي بيه خلاص الي حصل حصل مفيش حاجه تقدر ترجع الي كان ودا قرارنا احنا الاتنين ولازم نتحمله . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _ انا زعلانه من بابا اوي يا ماما انه سابنا ومشي ومتصور ازاي معاها بالمنظر ده وحاطت الصورة .. . . . . . . = فرح انا تعبانه دلوقتي ادخلي اوضتك انا عاوزة اقعد لوحدي شوية لو سمحتي . . . . . . . . . دخلت سلمي اوضتها فتحت تليفونها واتصلت ب شريف لقت ميرفت بترد عليها. . . . . . . . . _ خير يا سلمي في حد يتصل ب عرسان في شهر العسل . . . . . = اديني شريف اكلمه انا عاوزاه . . . .. . . . . . = شريف فالحمام بياخد شاور عوزاه في ايه . . . . . . _ انتي مالك دخليله التليفون الحمام انا مش هقفل غير لما اكلمه . . . . . . . . .. . = خد يا شريف طليقتك عاوزاك . . . . .. _ خير يا سلمي فرح فيها حاجه . . . . . . . . = اظن ميصحش صورتك انت والزفته الي منزلها عالواتس دي وبنت شافتها كفاية الي حصل عليا متبينش انك ما صدقت تسيبني اوي كده متكرهنيش في نفسي اكتر من كده ومن فضلك شيل الصورة انا مكنتش لسه حاكيت لفرح الموضوع _ صورة ايه انا محطتش صور والله . . . . . = هتلاقي الحرباية الي معاك هي الي حطيتها عشان تغيظني . . . . . _ خلاص ياسلمي انا اسف اقفلي وهشيلها . . . . . قفل شريف التليفون وقال لميرفت _ انتي ازاي تمسكي تليفوني وتحطي صورة لينا عالواتس = فرحانه بيك مش عروسه ولازم افرح . . . . . . _ بس احنا متفقناش علي كده انتي خليتي فرح تشوف الصورة وكده هتكرهي فرح فيا . . . . . . . = فرح دي بنتنا يعني عمرها ما هتكرهنا متقلقش . . . . . . . . . . . مقولتليش بقي ايه رأيك في الفستان ده لسه شرياه . . . . . . _ طول عمرك حلوة اوي يا ميرفت معرفش وائل ازاي فرط فيكي بالسهولة دي انتي لو معايا من زمان عمري ما هسيبك ابدا . . . . . . . . . .. . = انا طول عمري بحبك وانت الي مكنتش شايف قدامك غير سلمي معرفش كانت عاجباك في ايه مع انها مش زي الستات الحلوة وعلي طول كئيبة كده انت عاوز واحدة تفرفشك زيي انت راجل عينك زايغه كنت بحس بيك من زمان وانت بتبصلي واحنا قاعديين كلنا مع بعض نظراتك كانت فضحاك بس كنت عامل فيها انك محترم قدام وائل وسلمي . . . . . _ دانا باين عليا اوي كده . . . . . . = اوي اوي . . . . ... ................. . . . . . . . . . . . . .. . . . سلمي قاعدة مش مستوعبة ان ده شريف الي ضيعت عمرها كله وهي بتحبه وتحت رجله عمرها ما فكرت في راجل غيره ولا بصت لحد تاني ازاي هو طلع بالحقارة دي وهي مش واخدة بالها . . . . . فجأه تليفونها رن وائل بيتصل حست بفرحة اول مرة تحسها ان وائل بيكلمها . . .. .. .. . . _ ازيك يا وائل طمني علي ايدك دلوقتي يارب تكون بخير = ايدي كويسه انتي مال صوتك شكلك معيطه ... . . . _ فرح عرفت كل حاجه شريف كان مغير صورته عالواتس بصورته هو وميرفت وفرح سألتني وحكيتلها . . . . . .. . . . . = طيب وعاملة ايه دلوقتي . . . . . . _ لسه مقعدناش اتكلمنا مع بعض انا دخلت الاوضه عاوزه اقعد لوحدي شوية . . . . . . = تحبي نخرج بليل شوية نغير جو احنا الاتنين .. . . . . _ ماشي موافقة = هعدي عليكي الساعه ٨ وارنلك تنزلي . . . . . . . . قفلت سلمي مع وائل التليفون وقعدت تفكر هو ليه وائل بيحاول يقرب منها وانها لسه خارجه من علاقه ومش متحملة ضغط نفسي . . . . . . . فجأه مامتها خبطت عالباب ودخلت . . .. . . _ عاملة ايه دلوقتي يا بنتي حالتك مش عجباني خالص . . . . . = انا هبقي كويسه ياماما انا فترة وهعرف ابقي كويسة . . . . . . _ طب انزلي شمي هوا اخرجي مع اصحابك .. . . . . . . . = انا نازلة مع وائل كمان شويه _ انا بحب وائل اوي بني ادم محترم كده غير شريف خالص من زمان وانا كنت شايفاه انسان محترم ربنا يجعله من نصيبك يا بنتي .. . . . . . . . . = ايه الي بتقوليه ده يا ماما مستحيل دا اخويا عمري ما افكر في حاجه زي دي . . . . . . . . _ زي ما خدت جوزك منك تاخدي الي كان جوزها . . . . . . = لا طبعا يا ماما انا مش زيها بس اصلا حتي لو خدته فا هي مش فارق معاها هي كل همها شريف و بس خليهم يشبعوا ببعض . . . . . . . . . . . . . . انا هقوم البس وخلي بالك من فرح يا ماما واتكلمي معاها لأنها عرفت كل حاجه . . . . . . . . . قامت سلمي لبست فستان اسود مفتوح من فوق وعملت شعرها وحطت ميكب خفيف كانت زي القمر . . . . . . . ووائل رنلها كان واقف تحت ونزلتله . . . . . . . _ هو ايه الجمال ده يا سلمي بجد هو فيه كده . . . . = شكرا يا وائل كلك زوق . . .. . _ بس مش شايفه ان الفستان ده مفتوح من فوق شويه . . . . = تصور شريف عمره ما قالي الكلام ده . . . . . . _ هو احنا خارجين مع بعض عشان تجيبيلي سيرة شريف افتكرلنا حاجه عدلة وريحي دماغك مهم هما عايشين حياتهم احلي عيشه بصي الاستوري بتاعه ميرفت عالواتس طلع وائل تليفونه ووراها شريف و ميرفت وهما بيبوسو بعض وبيقولها بحبك فالاستوري . . . . . فجأه سلمي محستش بنفسها غير وهي دموعها بتنزل . . . . . _ انا بزعل اوي لما تعيطي خصوصآ علي حد ميستاهلش . . . . مشي بالعربية عشان حاجز في مكان عالنيل كانت المسافة حوالي ساعه . . . . . .. وصلوا المكان وكان حاجز ترابيزه وعازمها عالعشا والجو كان حلو وهوا جميل مع موسيقي هاديه . . . . . _ عجبك المكان = اه اوي انا طول عمري بحب الهدوء والموسيقي الهادية ع** شريف . . . . . .. _ تاني شريف = انا اسفه بس مش سهل انسي اجيب سيرته دا عشره عمر . . . . . كتابات ل ghada saeed وانت لسه بتحب ميرفت يا وائل .. . .. . _ ميرفت دي زي متقولي واحده ضيعت معاها وقتي تنسانه حقيرة معرفش كنت بحبها علي ايه انا دلوقتي بكرهها وبتمنلها كل حاجه وحشة بجد طلعت من قلبي وكرهت اسمع اسمها . . . . . .. . . .. . . . . = بيتهيألك من الصعب انك تنساها بالسهولة دي . . . . . _ انا نسيتها ومتجبيش سيرتها تاني قدامي بجد مبقتش احب اسمع اسمها . . . . . . . . . . = هو احنا ممكن نقف برة شويه عالنيل . . . . . _ اه طبعا . . . خرجوا برة بس الجو كان سقعه شوية و وائل خلع جاكت البدله حطه علي كتف سلمي وغطاها بيه . . . . . . . . ومسك ايديها وقالها _ ايدك سقعه تلج ممكن ادفيهالك . . . . = وائل هو انت عاوز مني ايه بالظبط . . . . . . _ هتصدقيني لو قولتلك مش عارف . . . . . . = يعني انا مثلا صعبانه عليك بتعطف عليا عشان مجروحه . . . . _ او ممكن اكون بحبك . . . . . . = ايه انت بتقول ايه الي بتقوله ده مينفعش يا وائل انا مش هينفع احب تاني دلوقتي انا خارجه من اكبر قلم في حياتي انا مجروحه يا وائل . . . . .. . . _ انا اسف ياسلمي اني ضايقتك بالكلام انا معرفش ازاي قولت كده اصلا . . . . . . . . . . = انا الي اسفه انا ساعات ردي عالكلام بيبقي دبش شوية ممكن نروح عشان بردانه . . . . . . . _ حاضر . . . . . . ركبوا العربية وهما ماشيين الدنيا ضلمة فجأه كاوتش العربية فرقع في مكان مهجور علي طريق كله صحرا .. . . . . . سلمي خافت جدا لانه مكان ضلمة ممكن حد يطلع يعمل فيهم حاجه والوقت متأخر . . . . . . .. . فجأه ظهرلهم واحد ومعاه سكينة سلمي بدأت تصوط يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD