الفصل 15

1248 Words
إياس : أممم ممكن علشان أنا حلو وأتحب مثلاً ض*بته فاريهان في كتفه ودخلت وجدت ثريا وفادي يجلسون على السفرة ومعهم فتاة فعرفت أنها زوجته ثريا وهى تقوم لتحضن فاريهان : فيرو وحشاني يا بت فاريهان بإبتسامة : وإنتي أكتر يا ثوثو نهى وهى ترفع حاجب : ثوثو ثريا بضحك : دي فاريهان يا نهى ودي نهى يا فاريهان بنت أختي ومرات فادي .... فاريهان دايماً بتحب تدلعني.. يلا يا فاري تعالي إفطري معانا فاريهان : لا أنا مش جعانه هقعد على الكنبه لحد ما تخلصوا .. خدوا وقتكم فادي بغضب : فااااريهان فاريهان بضحك : ياه دا أنا هموت وأكل مش يلا يا ثوثو ولا هنفضل واقفين ثريا بإبتسامة : يلا ياختي ذهبت وجلست بجوار فادي من الجهة الآخرى لأن نهى كانت تجلس بجانبه أيضاً ثريا بهمس لإياس : جبانة ضحك إياس فاريهان بغيظ : على فكرة أنا سمعت ثريا بثقة : وإيه يعني تنكري فاريهان : أه فادي بهمس في أذنها : وحشاني إبتسمت إبتسامة صغيرة ولم ترد ... ورن هاتفها فاريهان : الوو شادي بغضب : هربتي إزاي فاريهان بضحكة سخرية : إيه السؤال الغ*ي دا يا شادي هو إنت ناسي أنا أبقى مين بس هريحك وأقولك هربت إزاي ... مجرد ما حبسوني في الأوضة قطعت الحبال وفتحت باب أوضتك بمشبك شعري ونطيت من الشباك بما إننا في الدور الأرضي وقطعت سلك الكهرباء ومشيت بس كدا شوفت الموضوع سهل إزاي شادي بتوعد : هتندمي يا فاريهان لأنك لو مبقتيش ليا مش هتبقي لغيري وهقتلك فاريهان بثقة : وأنا مستنياك تعمل كدا أغلقت الخط ونظر لها فادي نظرة تكاد تقتلها فاريهان بإبتسامة خوف وتوتر : إي فادي وهو يحاول أن يهدأ : إنتي عرفتي مكان شادي وإمته خ*فك فاريهان بخوف : بص يا فادي أنا هحكيلك على كل حاجة بس بعد الأكل فادي وهو ينهض : لا دلوقتي نهضت فاريهان أيضاً فاريهان بتوتر : أأأأنا ...أصلي فادي وهو يمسكها من يدها بقوة : إنطقي فاريهان ببكاء : إمبارح وقالي إنو خ*ف ليان وقالي مقولش لحد وإلا هيقتلها ورحتله وحبسني وبعدها هربت زي ما سمعت دلوقتي ثريا : إهدى يا فادي بالراحة على البنت فادي : محدش يتدخل لو سمحتوا... فاريهان ليه مش قولتيلي دخلت ثريا وتركتهم يتشاجروا بمفردهم فاريهان بضيق : علشان كنت مضايقة منك وعارفة إنك كنت هتيجي معايا أو مش هتسيبني أروح أصلاً فادي بصوت عالي : ويا ترا ليه مكنتش هخليكي تروحي .. ها.. ردددي نهى : بالراحة يا فادي إنت مضايق نفسك ليه مهى كويسة وكل حاجة تمام فادي وهو ينظر لها بغضب : متدخليش بينا فاهمه نهى بضيق : أنا مراتك على فكرة يعني من حقي... فادي وهو يمسكها من يدها بقوة : مراتي على الورق وبس ولو إدخلتي تاني ما بينا هتزعلي فاريهان بغيظ : فادي لو سمحت متعملهاش كدا فادي بضحكة سخرية : أنا مش مصدقك بجد فاريهان : فادي دي بنت يمكن أنا مش أعرفها كويس أو بحبها لكن أنا بستحمل علشان أنا إتعودت على المعاملة الزبالة دي لكن هى لا وألف لا فادي بحزن : أنا أسف يا فاريهان أنا مقصدش أدايقك أنا بس خفت عليكي فاريهان بحزن : إنت كل مرة بتقول كدا يا فادي أنا مبقتش قادرة أصدقك نهى بسخرية : إعتذرتلها وأنا كيس جوافه بردو .. هى مين دي أصلاً فادي بغضب وخبث : دي عشيقتي عندك مانع لو عندك أدي الحيطة وراكي إخبطي دماغك فيها نهى بغيرة وصوت عالي : نعممممم ع إيه يا روح أمك كاد فادي يض*بها ولكن فاريهان وقفت بينهم فادي : إبعدي فاريهان : لا مش هبعد ومش هسمحلك تمد إيدك عليها ... إياس أي help هنا إياس وهو يرفع يديه بإستسلام : لا أنا مش ب help حد أنا رايح أشوف المزة بتاعتي فاريهان بضحك : يا خاين روح جتك رخامة في دماغك فادي بغباء : إيه رخامة في دماغك دي إياس بضحك : إنت إيش فهمك دي الشتايم بتاعتي أنا وفيرو خليك في حالك يلا أهرب أنا قبل ما يقتلني خرج إياس وكاد فادي يمسكه ولكنه سبقه وأغلق الباب فادي بغيرة : متكلميش الواد دا تاني فاهمه فاريهان وهى تهز رأسها بلا ومبتسمة : لا فادي : طيب إنتي عارفة أنا إتفقت معاكي على إيه لما تعصبيني متجيش تزعقي بعدين فاريهان وهى ترجع للوراء : فادي قولي إن اللي في دماغي غلط فادي بإبتسامة : لا يا قلبي اللي في دماغك صح الصح فاريهان بجدية مصتنعة : فادي متستهبلش فادي : أممم أستهبل ماشي كاد يقبلها ولكنها وضعت يدها على فمهابسرعةفادي بضحك : يا سوسه.. ماشي براحتك إن ما خليتك إنتي اللي تطلبي مني إني أعمل كدا مبقاش فادي نهى بصدمة وغيرة : هو إيه اللي بيحصل دا هو إنت مش شايفني...على فكرة إنت عمرك ما مسكت إيدي حتى... فما بالك بإنك عايز تبوسها فادي بهدوء ما قبل العاصفة : إنتي إيه اللي لسه مقعدك هنا أصلاً ما تدخلي أوضتك أنا مش عايز أمد إيدي عليكي فاريهان : فااادي فادي بإبتسامة : قلب فادي فاريهان بضحك : مهو قلبه ملكي أصلاً نهى في نفسها وهى تخاطب عقلها : إنتي مش شايفة هى لابسة إيه وإنتي إي لو لبستي زيها هتعجبيه أكتر كانت فاريهان ترتدي هوت شورت جينز أ**د وبدي كت أبيض وجاكيت أ**د وشوز أبيض في أسود نهى وهى ترد على نفسها : بس إحنا في الشتاء والجو برد هى إيه حلوفه مش بتحس نهى لفادي : ممكن أطلب منك طلب فادي ببرود : لا فاريهان : إطلبي سيبك منه نهى بغيظ : أنا عايزة أنزل أشتري شوية حاجات من السوق فادي : وأنا مالي نهى بصوت عالي : يعني إيه إنت مالك هو إنت مش جوزي ولازم أستأذن منك قبل ما أروح أي حته فادي بغضب : أنا جبت أخري منك لو عليتي صوتك عليا تاني هد*كي قلم يربيكي فاهمه فاريهان : فادي ممكن تهدى هى متقصدش وإنتي إتفضلي روحي أخرجي براحتك يلا نهى : بس هو مسمحليش فاريهان بنفاذ صبر : وأنا سمحتلك ..وخليه يتكلم كدا... يلا إتفضلي من هنا .. أو أقولك أنا ماشية عندي كلية إتأخرت عليها عن إذنك يا فادي ذهبت فاريهان وتركتهم نهى : أروح فادي : أحييييه ألطم ولا أجيب لطامه مش قالتلك روحي يبقى وكأني أنا قولتلك روحي ويلا من هنا مش كفاية طفشتي المزة بتاعتي نهى بغيظ : ماشي عن إذنك ذهبت نهى إلى السوق وإشترت الكثير من الملابس القصيرة والضيقة مثل فاريهان والمكياج وعادت إلى البيت... أما عند ليان كانت تجلس في الكافية الخاص بالكلية مع شاب ليان : مش هتقولي بقى هنتغدا فين النهاردة عمر وهو يمسك يدها : تحبي تروحي فين إنتي يا قلبي ليان بتفكير : أممم ممكن نروح المطعم اللي على النيل دا .. مطعم (...) عمر : من عيوني نخلص المحاضرات ونروح شريف ( صاحب عمر وهو يجلس معهم ) : إي يا عصافير الحب ...أخبارك يا ليان ليان : الحمد لله بخير وإنت يا شريف شريف بتمثيل ليجعل عمر يغير : أنا بقيت ميت فل وعشرة لما شوفتك عمر بغضب : نعممممم شريف بضحك : هههه خلاص يا عم بهزر عمر بضيق : طب متهزرش معايا يا خفيف وفي نفس الوقت دخلت فاريهان الكافية ووجدت ليان تجلس مع شابين وإتجهت إليها لتسلم عليها لأنها لم تستطع أن تفعل ذلك في الأمس وفي الصباح إستيقظت بعد ذهابها للكلية فاريهان وهى تقف خلف ليان : إحم إحم تسمحلي القمر بإني أحضنها ليان بصدمة : هو أنا بهلوس صح عمر بإستغراب : لا هى مين دي ليان وهى تنظر خلفها بفرحة وتنهض وتحضن أختها : عاااا وحشاني يا نوتي .. جيتي إمته فاريهان بفرحة : وإنتي أكتر يا مجنونة أنا جيت إمبارح بالليل بس إنتي كنتي نايمة عمر : طب إيه مش هتعرفينا على القمر ليان بتوتر : ها... دي فاريهان أختي وده شريف ودا عمر .. صحابي فاريهان وهى تضيق عينيها : مع إني شاكة في كون الإتنين صحابك بس يلا هعديها المرة دي... ممكن أقعد معاكوا لحد وقت محاضرتي ليان بخوف : أه أه أكيد بقلمي : أميرة الظلام (مروه كمال محمد)
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD