bc

نور وزوجيها الجزء الاول

book_age18+
31
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
like
intro-logo
Blurb

#نور_وزجيها. (الجزء الاول كاااااامل)

لو لقيت تفاعل كبير هنزل الجزء الثاني كامل

علقي بعشرين ملصق عشان يوصل ليكي الجزء الثاني كامل

#المقدمة

#كااااااااملة

#نور_وزوجيها #الجزء_الاول

وصلت للحديقة وهيا تتنفس بصعوبة عندما اقترب منها بهذا الحد ... أغمضت عيونها تشم رائحة يداها

التي لمست يداه وطبعت برائحته الجميلة

ظالت هكذا دقائق حتي قطع هذه لحظة صوته وهو يهمس أمام ازنيها يتحدث بنوعمة : وانا كمان عملت زيك

افتحت عيونها ثم استدارت تنظر خلفها حتي تفاجئت بيه ينظر لها وهو يضحك

#رجوع_لوقت_الخالي

أطلقت تنهيدا حارة تحمل الكثير من الألم والتعب

اخذ يداها ثم وضعتها علي فمها تشم رئحته التي تملئ المنزل ظالت هكذا وهيا تغمض عيناها حتي تفاجئت بصوت يهمس في ازتيها

افتحت عيونها وهيا تسدير تدريجيا حتي صدمت بيه يقف أمامها

ابتعد خطوة وهيا تنظر له بصدمة

مستحيل عمرووووو ........

من#نور وزوجيها

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
#نور_وزوجيها #الفصل_الاول في احد الكبائن في المينا في اسكندرية دخل عمرو الكبينة وهو يخلع البارية التي فوق راسة ثم جلس وهو ينظر لأصدقائه التي يجلسون يلعبون تحدث عمرو بنبرة حادة : الله الله انا طالع عيني مع القيادة وانتم نازلين لعب ..قوم يا حضرت ظابط انت وهو شوفوا شغلكم نظر له عماد وهو يضحك : في ايه يا عمرو مترحمنا بقي كفاية علينا سيادة اللوة الي مطلع عنينا ابتسم عمرو وهو ينهض : هيعمل ايه مبتجوش الا بكده قام أحد اصدقائة وهو يشرب الشاي يقترب منه : ماشي يا حضرتك العقيد .. انت اتغيرت من بعد ترقية ضحك الجميع معادا عمرو الذي دفعة وهو يصرخ بيهم : بقولك انت وهو شغل ده مش معايا يلا حبيبي بدل والله هسجنكم سجن انفرادي عماد : هيا وصلت لسجن انفرادي لالالا موضوع كبر كده يا شباب عمرو: بتتريق حضرتك طيب بزمتك في عقيد طيب معاكم كده ضحك الجميع وهم يهاتفون بصوت واحد : اه في رمي عمرو عليهم من كأس الماء وهو يضحك بينمي قاموا سريعا الي خارج ظل يضحك علي اصدقائة حتي تذكر معادو الذي ينتظره كل اسبوع في نفس الوقت ... نظر لساعة التي في يده ثم أخذ وضع البارية علي رأسه ثم انطلق ليذهب للمعاد المنتظر ........................ رمي الاوراق علي الأرض وهو يصرخ بالموظف الذي كان يقف يرتعش من شدد الخوف ... ظل يصيح بيه وهو يهدده أن يرفدو من رغم يعلم أنه يعون أسرة كبيرة تحدث الموظف بصوت مرتعش : والله يا عمار بيه انا مظلوم صرخ بيه عمار وهو ينظر له بغضب : اخرص يا كلب انا هعرفك مين عمار الي تفكر بس تلعب معاه الرجل : يا بيه انا أضعف من أن أقف قدامك ارجوك متقطعش عيشي انا ورايا كوم لحم عمار: غور من وشي اطلع برررررة ‏ ‏خرج الموظف سريعا بينمي أخذ عمار سيجار ليطفي نيران المشتعلة داخلة ... وضع سيجارة في فمة ثم نفخ اول دخان وهو ينظر لصورته في صيغر أخذ صورة ليضع يداه يتحسس التشوة التي في نصف وجه الصغير ثم رفع يداه ليضعها التشوه الذي كبر مع الوقت وغطي أكثر من نصف وجه .. رمي صورة بغضب وهو يصرخ ‏منااااااال ‏ ‏اتت منال تركد داخل الغرفة مكتبه وهيا تأخذ نفسها : خير يا استاذ عمار ‏ ‏عمار: انتي فين يا هانم ‏ ‏منال: انا كنت برة في مكتبي خير بس ‏ ‏عمار: ارفدي الموظف الي لسه طالع من عندي ‏ ‏منال: ليه بس يا عمار بيه ده موظف غلبان وكان معانا من زمان ايام ولدك الله يرحمة ‏ ‏صرخ بيها وهو يخبط علي سطح المكتب : انا قولت ‏يترفد من غير نقاش ولا عايزة تحصليه ‏ ‏تن*دد منال بثقل وهيا تنحي رأسها : الي تشوفة يا مستر يا عمار ‏ ‏عمار: ورق رفدو يبقي عندي بكرا الصبح ‏ ‏منال: حاضر ‏ ‏قام عمار وهو يأخذ سلسة المفاتيح ثم نظر لمنال :٠ انا همشي ولو حد سأل عليا قليلوا سافر غار في داهية ‏ ‏منال: حاضر يا فندم ‏ ‏ذهب عمار خارج مكتبه بينمي نفخت منال وهيا تلعن ‏ ‏ بيه :غور يا اخي اللهي مترجع ‏ ‏........................... ‏ ‏لمت شعرها بطريقة عشوائية ثم وضعت كريم خفيف غلي وجها ... اقتربت منها صديقتها وهيا تنظر لها بغيظ : هو انتي رايحة علي فين كده ‏ ‏نظرت لها بابتسامة واسعة تظهر جملها الكذاب : رايحة مشوار كده وهرجع بسرعة يا مشيرة ‏ ‏وضعت مشيرة يداها علي وسطها وهيا تنظر لها بقرف : وانتي رايحة مشوار بشكل ده ‏ ‏نظرت لها نور وهيا تسألها ٠: مالوا شكلي ‏ ‏مشيرة : عملا زي الراجل بتفكريني بعم محمود البواب دار ‏زفت الي احنا عايشين بيها ‏ ‏ نور وهيا تنظر لصديقتها : ومالوا عم محمود ‏راجل بيحمي دار الايتام الي انا وانتي عايشين فيه ولممنا ‏يعني مفرود نشكره مش نسخر منه وبعدين الجمال ‏جمال روح مش شكل عن ازنك ‏ ‏ظالت مشيرة تتابع نور ودخلها حقد كبير نحوها ‏تعلم أن كل دار تعاملها علي ما يرام ويحبنها لجملها وحسن اخلقها التي معروف عنها ‏ ‏.......................... ‏ ‏نزلت نور وهيا تركد سريعا قبلها عم محمود حارس دار وهو ينظر لها وهو يضحك : صباح الخير يا ست البنات ‏ ‏ضحكت له نور ضحكة مشرقة : صباح فل يا عم محمود ‏ ‏محمود: مشوار بتاع كل اسبوع ‏ ‏خجلت نور من تلميح عم محمود لها : الله ما اهو انت عارف يا عم محمود ‏ ‏محمود: يارب يجعلة من نصيبك يا بنتي ‏ ‏نور: يارب يارب يا عم محمود ادعيلي ‏ ‏محنود: بدعيلك والله يا بنتي ‏ ‏نظرت نور في ساعة ثم شهقت بصدمة : انا اخترت اوي عن ازنك بقي ‏ ‏ركددت نور خارج دار وهيا متلهفة أن تلحق المعاد التي تنتظروه كل اسبوع .. ظالت واقفة لتحاول تعبر الطريق ‏واسناء سيرها اتت سيارة كانت تقود بسرعة هائلة ‏اوقفتها عن سير من شدد عندما توقفت السيارة قبل أن تدهسها .... نزل منها وهو يصرخ بيها بتعالي ‏انتي غ*ية حمارة مش بتفهمي ‏ ابتعد نور وهيا تخفي دموعها : انا انا اسفة اقترب اكثر منها وهو يتسع عيونة بشرار : خايفة ليه شوفتي عفريب نور: مقصدش والله انا قطعها ويصرخ بيها : اخرصي يلا غور من قدام العربية منقسش الا اشكالك توسخهالي مسحت نور دموعها وهيا تقترب منه :, الله يسمحك وعلي عموم انا اسفة .. عن ازنك ثم ذهبت سريعا عاد داخل سيارته وهو يتبعها تركب أحد الموصلات العامة تن*د وهو يرجع رأسه الي وراه ليضعها علي كرسي يستنشق الهواء وهو يكتم دموعة والمة من هذا التشهوه الذي يكره ويكره معه كل شئ كذ علي اسنانة وهو يحدث نفسه : انا عمار السيوفي محدش يقدر ييصلي باصة وحشه انا عمار عماااار .......................... كان يمشون علي كورنيش الإسكندرية وهم يبتسمون اقترب منها ليشبك يداه بيداها ... احمر وجه نور وهيا تنظر للأرض بينمي همس عمرو بجوار ازنيها : بحبك اوي نظرت له نور وعيونها يملأها الحب : وانا بعشق يا عمرو عمرو: يبقي لازم نتجوز اختفت ابتسامة نور وهيا تعيد انظرها لبحر : انا لو عليا نفسي النهاردة قبل بكرا بس عمرو: بس ايه يا نور عادت نور تنظر له وهم واقفين امام المياة : انت عارف رايك اهلك من نحيتي وبصراحة عندهم حق يعني انت عقيد بحري اد دنيا تجوز واحد يتيمة علي اد حلها جزبها عمرو سريعا امامة مقترب منها يضع عيناه في عيناها : انتي احسن من اي حد يا نور نور: لا يا عمرو في احسن مني كتير ... انت متعرفش انا بحبك اد ايه يا عمرو عمرو: وانا بعشقك يا نور بعشق التراب الي بتمشي عليه نور: النهاردة كنت هعمل حدثة وربنا سترها عمرو: حدثة .. حدثة ايه نور: متخفش انا كويسة بس تعرف أن عيني فتحت علي حاجات كتير منها أن ملقش عليك ... الراجل الي كان هيخبطني عملني اكني حسالة حشرة عشان شكلي ولبسي الي ميلقش عليك يا عمرو ظهر الغضب علي وجه وهو يمسك يداها بقوة : مين كلب ده قوليلي وانا اقسم بالله قطعته نور وهيا تبتسم : بحبك اهتدي انفعالية عندما سمع منها كلمتها التي تشرق قلبه وتعيد له الحياة ظل ينظر لعيناها وشفتيها لكل قطعة في وجها ثم ضعف عندنا جزبها الي احضانة أمام الجميع علي كورنيش حولت تبتعد وهيا تضحك بقوة : يا مجنون الناس عمرو: تظ في الناس ثم أبعدها عن احضانة بالطف وهو ينظر لعيناها التي يعشقها : بحبك بحبك يا نور نور: طيب بطل بقي جنان ويلا وصلني عمرو: اوصلك علي فين انا مش هسيبك تاني نور: تقصد ايه امسك يداها وهو يسير بيها : اقصد أننا هنتجوز وحالا ....... #جهاد_محمد #نور وزوجيها ‏

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عشق إلى ما لا نهاية

read
1K
bc

للعلاقات وجهين

read
1K
bc

زين الرجال ( الثاني عشر من سلسلة سطوة الرجال)

read
1K
bc

تري يا قلب احببتُ من؟ بقلم ريحانة الجنه

read
1K
bc

انتقامي

read
1K
bc

وصية والد

read
1K
bc

#بنت_الأصول 《?الجزء الثاني ?》

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook