Part 2

745 Words
سراج: انت اي الي جابك هنا؟ اطلع بره! وفي اللحظه دي كان اخو سراج سيف موجود قدامه وهو يبقى واحد من الحرس سيف ببرود: بتطرد اخوك! دا حتى عيب دا انت الكبير يعني المفروض تفهم في الأصول اكتر مني! سراج بعضب : انت بتعمل اي هنا اطلع بره من وشي سيف : انا واحد من طقم الحرس الجديد وانت مضيت خلاص يعني مينفعش امشي قبل 3 شهور سراج بغضب : انا ميهمنيش عقد ومش عقد اطلع بره مشفش وشك غور مش كفايا الي انت عملته فيا سيف ببرود شديد: هو انا عملت اي يا قلبي انت الي مكنتش مالي عينها هو انا الي قلتلها تسيبك وتجيلي! سراج والغضب مالي وشه وبدا يهجم على سيف بالض*ب: هموتك يا سيف هموتك فى اللحظه دي مالك أتدخل مالك : امشي دلوقتي يا سيف! امشي....... بقلك امشي سيف ببرود: ماشي علشان خاطرك بس..... اه صحيح يا سراج سراج:............. سيف : باركلي اصل نرمين حامل هتبقى عم مبروك مالك: امشي يا سيف وبطل بقا ****************************** نرجع لورا شويه لما كان سراج عنده 22 اتعرف على نرمين وكانوا مع بعض في نفس الكليه (كلية تجاره) وكان سراج معجب بيها جدا ومع الوقت حبها وطبعا هي كانت معاه علشان فلوس ابوه وبعد ما خلصوا كليه سراج قرر ان يعتمد على نفسه في كل حاجه سراج : بابا من فضلك كنت عاوز اقول لحضرتك قرار انا اخدته ومن فضلك تساعدني فيه حسين الملا: خير يا بني سراج : انا قررت اني اشتغل لوحدي واعتمد على نفسي وان شاء الله لما اكبر شغلي ابقى اساعد حضرتك لأني عاوز أنجح بنفسي مش علشان حضرتك ناحج حسين الملا: كلام جميل وقرار جميل بس يا بني مين هيدير شغلي من بعدي دا انت الكبير سراج: سيف موجود وبعدين الفرف بيني وبينه سنه واحده وهو خلاص اهو في آخر سنه في الكليه حسين الملا: مش عارف اقلك اي يا بني انت لي تتعب والحمد لله انت مش محتاج تتعب انت موهوب في دراستك وبإيدك تكمل الشغل وتكمل الإمبراطورية دي سراج: انا معنديش اي مانع يا بابا بس لازم الأول اعمل اسم لنفسي بنفسي بعد الإلحاح الكبير اوى حسين : تمام انا موافق سراج ساب البيت وقتها وسكن في حي شعبي كان ساكن في اوضه صغيره جدا بإيجار بسيط وبدأ يدور علي شغل واشتغل في اكتر من شركه وبدأ فعلا ان يصنع أحلامه الجميله جدا وفي يوم نرمين : الوو يا سراج مختفي كل دا لي فينك سراج : معلش كنت مشغول شويه حاجات كتير حصلت نرمين : احكيلي سراج وبعد ما حكى كل حاجه نرمين بتغير كبير : اممم طيب انا كنت بطمن لازم اقفل علشان نازله دلوقتي وبعدها نرمين بدأت تقرب من سيف الي كانت علاقته هو وسراج وحشه ببسب ان سراج كان أفضل منه في الدراسه والأخلاق والرياضه وكان المفضل لأهله وان سيف انسان طايش وبعد فتره سراج عرف الي بنهم وشافهم صدفه مع بعض في كافيه سراج: انتِ بتعملي اي هنا؟!! نرمين : واحده وقاعده مع خطيبها انت مالك؟ سراج :..... خطيبها.. ازاي؟؟ سيف : مش عاوز رغي كتير قلهم يا بني يجيبوا الحساب عاوز امشي مش فاضي سراج: انت بتكلمني انا؟ سيف : اه مش انت الجرسون هنا ولا اي؟!! وحصلت خناقه كبيره جدا بينهم ومن وقتها وبدأ سراج يحط في دماغه الشغل بس وبعد 6 سنين من الشغل والتعب والبدأ بصنع صغير شبيه بالمشغل لي مصنع كبير لي سلسلة مصانع وشركات وطبعا سراج موهوب في البسنيس جدا *******************،،،، نرجع تاني مالك: سراج متزعلش نفسك اهدي سراج:انت ازاي تمضي عقد مع شركه هو فيها؟ انت اتجننت! وبعدين اصلا ازاي هو واحد من الحرس مش فاهم اي علاقته بالحرس اي دا يعني مالك: الي عرفته انه قدم نفسه للتطوع ودرس فنون قتاليه علشان كده بقا بيشتغل حارس جمب شغله يعني سراج: ازاي متقوليش اول ما عرفت؟ مالك : انا لسه عارف حالا سراج مينفعش يفضل هنا لازم نلغي العقد مالك: مينفعش يا صاحبي دي بنود ومينفعش اننا نتخطاها سراج: يعني اي يعني! هو هيفضل في وشي كده 3 شهور مالك : لازم نستحمل معلش سرااج:.......................... مالك : بس في حاجه غريبه اوي في طقم الحراسه دا سراج : حاجه اي تاني؟! مالك: اول مره اعرف ان بيبقى في ستات في الحرس سراج: ستات؟! انت رايق باين عليك؟ مالك : بتكلم جد والله سراج:............ مالك: تعالى شوف يا عم سراج بصدمه : اي دا دي بنت بجد سراج بصدمه اكتر : هو انتِ! بتعملي اي هنا سيليا بهدوء: المقدم سيليا الأناضولي قائد الحرس في خدمة حضرتك يا فندم سراج:........ اي التهريج دا؟ سراج: ويا ترى بقا لو طلع علينا بلطجيه هتعملى اي.... هتصوتي وتقولي يا مامي الحقيني هه ولا لو كلب جه عندك مثلا هتصوتي ولا هتعدي تعيطي شويه سيليا برده فعل مفاجأه للجميع:................................................. So Ashor##
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD