Part 13

932 Words
Season2♥️ سراج انصدم لما بص جمبه ولقى منظر وقف الدم في عروقه سراج:........ لااااااااااا....... سيليا اي الدم دا لا فوقي بالله عليكي انا اسف سراج لقى طلقه من الرصاص الي كان بينض*ب عليهم جات في بطن سيليا ساق بأقصى سرعه ووصل للمستشفي سراج وهو شايل سيليا وبيجري زي المجانين: دكتور بسرعه........ دكتوور دكتور امجد: اهلا اهلا سراج بيه (هو دا وقته سلام يا منيل ??) دكتور امجد: هاتوا ترولي بسرعه وخذوها اوضة العمليات........ هتبقى كويسه ان شاء الله يا سراج متخفش خير ان شاء الله دخل الدكتور العمليات وعدا وقت طويل وبعدين الباب انفتح والدكتور طلع سراج بلهفه: طمني... هي كويسه صح.. انطق الدكتور بحزن: انا اسف بس مقدرتش انه........ سراج: لااااااا..... اوعا تنطقها... انتوا مستشفى زباله انا هاخدها و.... *********************** في مكان تاني كان وصل الجميع الساحل ( المكان الي كان المفروض يقضوا فيه الاجازه) ليله: هما سيليا وسراج اتأخروا كده لي؟ حسين: شويه وهيجوا ناهد: لا فعلا اتأخروا عربية سراج سريعه يعني المفروض كان يكون موجود قبلنا رشيد: ياجماعه اهدوا مفيش حاجه عادي يمكن قعدوا في استراحه ولا حاجه ليله: اه صح يمكن انا نسيت خالص ان سيليا حامل علشان كده لازم راحه العمه: خلاص شويه وهيجوا ان شاء الله شاجي دخلت اوضه لوحدها وحاسه بالندم الكبير على اتفاقه مع الراجل الغريب دا نرجع شويه لورا المجهول: اسمعي هقلك اي وتنفذيه وبس انتِ كل الي عليكي تقليلي تحركتهم وتتأكدي ان سيليا ملهاش اي هدف من تقربها من العيله وكمان انها متعرفش عيلتها ماتت ازاي فاهمه؟ شاجي: ايوه المجهول: قبل ما يتحركوا بكره قليلي هتمشوا امتى وكام عربيه وكل عربيه فيها مين مفهوم! شاجي: مفهوم وفي صباح اليوم الموعود شاجي بعتت رساله للمجهول على الرقم الي كان رانن عليها منه وقالتله كل حاجه كان عاوز يعرفها نرجع تاني ناهد: شاجي...... انت يا بنت... مش بكلمك انا شاجي: ايوه ايوه ناهد: سرحانه في ايه تعالي اقعدي معانا برا شاجي: هوااا كلهم بره.... يعني كلهم وصلوا؟! ناهد: اه كلهم بس سيليا وسراج لسه شاجي بخضه: موصلووش؟!...... ازاي.. ناهد: اه موصلوش فيها أي يعني؟! شاجي: لا لا ابدا بس استغربت شويه بس ناهد: طيب يلا تعالي اقعدي معانا طلعت شاجي ورا ناهد والخوف والتوتر هيقتلوها هي فعلا بدأت تخاف على غيابهم وهي مكنتش مفكره ان الموضوع ممكن يقلب جد كده سيف: شاجي انت كويسه؟! شاجي بإبتسامه مزيفه: اه اه سيف: هما فعلا اتأخروا يا بابا انا بدأت اقلق حسين: وانا والله جرب كده كلم اخوك سيف بدأ يرن على سراج ولكن دون أي جدوى سيف: مش بيرد حسين: افضل جرب وانا هسأل عليه في أمن القريه يمكن هما الي آخره في التفتيش ************************** في المستشفى بعد انهيار سراج بسبب خوفه على سيليا اغمى عليه سراج بهلوسه: سيليا..... قومي.... سيليا مالك: سراج فوق سيليا كويسه... سراج فوق كده سراج بخضه: سيلياااااا.... انا فين... هي فين مراتي فين مالك: اهدي يا صاحبي مش كده مراتك الحمد لله كويسه وزي الفل هي بس لسه مفقتش من البنج لكن والله كويسه متخفش سراج وبدأ يهدى: الحمد لله.. يعني هي تمام؟ مالك: اه الحمد لله سراج: امال مالك حزين لي.... فيه حاجه حصلت صح؟ مالك: اصل..... سراج: اي انطق مالك: مقدروش ينقذوا الطفل وللأسف ابنك مات سراج بحزن: كنت عارف..... مالك: متزعلش نفسك دا قدر ربنا سراج: ونعمه بالله.... انت جيت هنا ازاي مالك: دكتور أمجد صاحبي وكلمني لما انت اغمى عليك وجيت لك.... حمد الله على سلامتك وسلامة مراتك يا صاحبي انت مؤمن وان شاء الله ربنا هيرزقك بطفل تاني سراج: عارف عارف.... انت عارف اني مش جاهل برحمة ربنا وان صابر على رزقي مالك: عارف طبعا..... بس تفتكر مين الي عمل كده؟! سراج: مش عارف مفيش حد يجرأ يعمل كده والي عمل كده اكيد كان قاصدني انااااا سيليا عمرها ما هتسامحني ابدا؟! مالك: ولي ميكنش قاصد مراتك؟! سراج: وهيقصد مراتي لي يعني انا مراتش ملهاش عداوه مع أي حد وفي حالها مالك: انت ناسي انها رائد وقائد حرس يعني اكيد ازت اي حد من الناس الكبار وانت عارف زعلهم ومراتك طايشه؟! سراج:...................... ************************** المجهول: ها يا حسن طمني؟! حسن: كانت كل حاجه ماشيه تمام بس هي الي ماتت المجهول: سراج الي مات! حسن: لا ابنهم كانت حامل والواد مات في بطنها وهي عايشه المجهول: انت الي مش عارف تشوف شغلك شكلك عجزت وبدأت تبقى مش عارف انت بتعمل اي حسن: انا طول عمري راجلك وحمايتك ومتقلقش مش هتطلع من المستشفى عايشه المجهول: يعني اي؟! حسن: هتشوف... عتطلي انت الكاميرات بس المجهول: طيب ماشي اما اشوف ************************ ليله: ها حد عرف حاجه عنهم سيف: انا كلمت سراج اكتر من مره مردش وفي المره الاخيره اداني مغلق وكلمت سيليا مش بترد برضه حسين: وانا شوفت الأمن قالولي ان محدش جه على البوابه من بعد ما احنا دخلنا ناهد: يعني يمكن يكونوا رجعوا البيت تاني أو اتخانقوا او اي حاجه؟! سيف: لااا لااا مظنش خالص دا سراج هو اكتر واحد كان مُصر اننا نسافر ليله: طب ما تكلم مالك يا سيف يمكن يعرف حاجه سيف: اه فعلا فكره هرن عليه سيف:........... سيف:..... مقفول يا ماما ليله: طب وبعدين يعني بعد شويه اتفتح موبيل مالك وسيف كلمه سيف: ايوه يا مالك انت فين مالك: انا في عربيتي ومروح اهو في حاجه سيف: كنت عاوز أسألك لو تعرف حاجه عن سراج اخويا مالك:............... حكى مالك كل حاجه حصلت لسيف وبدأ بظهر على ظيف علامات الغضب ليله: انطق قلك اي؟!........ ما تتكلم شاجي ببكاء: اتكلم يا سيف بالله عليك.... ************************ في المستشفى بدأ العاملين في تصليح الكاميرات الي بوظها للمجهول بنائا على طلب حسن علشان يقدر ينفذ ختطه............. الكهربه قطعت فاجأه.... بدأ الاضطراب يحاوط كل الموجودين في المكان... اي الي يخلي الكاميرات تبوظ وبعدها الكهربا تقطع على الرغم ان في مولد كهربه في المستشفى واخيرا الكهربا جت فاجأه دخلت الممرضه علشان تتطمن على كل المرضى ولكن اول ما وصلت أوضة سيليا الممرضه بصويت: اااااااااااه اتجمع كل الدكاتره والممرضين على صوت الصريح ليقع نظرهم على منظر يحبس الدم ويقيض الاعصاااب.................. ************************* So Ashor ?♥️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD