الفصل الثاني

1442 Words
##ع***ة_شيطانية_ولكن #الفصل_الثاني (#اول محدثة) افتحت عيونها عندما سمعت خبط الباب وصياح ولدها : مني قومي عشان صلاة ظهر ، يلا عبس ملامحها وهيا ترد عليه بديق: حاضر قامت تنظر لنفسها في المراء ، اغمضت عيونها بألم عندما رئت نفسها بهذا شكل مخجل ، فستان قصير منحرف ومساحيق علي وجها " جلست علي كورسي ثم دفنت وجها في طاولة تبكي بحرقة وقوة علي حلها والندم الذي دخلها كل ليلة بسبب مرضها الذي المخجل وتصرفتها الحقيرة ، قامت بعد ما مسحت دموعها اخذت ملابسها ثم ذهبت الي المرحاض تغتسل ظالت تنظر إلي مصلية التي اممها ، ابتعد عنها عندما خجلت تلمس هذا شيئ الطاهر ، تعرف أن لا تستحق حتي الوقوف عليها ، انها ع***ة لا يصلح لها الا الموت لكي ترتاح من هذا المرض المخجل ............................... امسك عامر يد جدته ليسعدها علي سير اتجاه الباب لكي تستقبل حفيدها الكبير الذي اشتاقت له قبلتها هانم ابنتها وهيا تسعدها هيا الآخر لينتظرون أمام بوابة الفيلا ، مجيئ شريف دخلت السيارة من بوابة الفيلا رائيسية لتقف اممهم نزل السواق الخاص افتح له الباب لينزل شريف والإبتسامة تزين وجه ، صاعد ترجات سلم البسيطة ليقترب من جدته اولا : تيتة وحشتيني اوي اوي افتحت زراعيها لريتمي شريف في احضان جدته انعام: وحشتني يا شريف وحشتني اوي كل دي غيبة شريف: اعمل ايه يا تيتة شغل بقي تركته انعام ليذهب الي ولدته ، ضمها شريف الي احضانة ليوصل لها مدي شوقة لها ولجدته هانم: حمدالله علي سلامة يا شريف نورت فيلا شريف: الله يسلمك يا ست الكل اقترب عامر وهو يرتمي في احضان ابن خالته بجنون ضمة شريف وهو يضحك بقوة: لسه زي ما انت مش بتكبر ابدا عامر : اكبر ليه ، بركي فيك يا شيفو انعام: ايه شيفوا دي احترم ابن خالتك كبير ابتعد عامر وهو ينظر لجدته : يوه يا تيتة هو متجوز جوزك ضحك شريف وهانم علي خفة دم عامر انعام: بتضحكوا ، طيب ماشي يا عامر عامر : لالا انا مقدرش علي زعلك يا قمر ثم اقترب منها وهو يوزع قبلاتة علي وجها دفعته انعام وهيا تدفعة عنها : خلاص يا واد يخربيتك رخم ضحك شريف وهو ينظر لهم بفرحة ، في خلال شهور الماضية اشتاق لهم كثير ................................. ارتدت ملابسها بعد ما احضرت الفطار لولدها ، اقترب منها صالح وهو يهاتف بنزعاج : هو كل يوم خروج مع اختك مني: انا مش بخرج كل يوم ده يوم في الاسبوع صالح: البنت المحترمة متشفش شارع اصلا مني: وهو كل حاجة بنت محترمة بنت محترمة ، مدام مش محترمة خلفتني ليه نظر لها صالح بعبوس وغضب : انتي بتردي عليا اقتربت سعاد سريعا تفك الاشتباك : اهدي بس يا بابا انت عارف أن مني ديما في بيت ، متخفش عليها هيا معايا صالح: ساعة وحدة وتكون في البيت سمعين ثم تركهم وذهب غرفته ظالت مني تلعن في ولدها الذي تكره بشدة ، سمعتها سعاد ثم عتبتها بديق : عيب يا سعاد ده بابا وخايف عليكي وبعدين انتي عارفة أن متزمت شواية ابتسمت بسخرية وهيا تنظر لها : متزمت خالص سعاد: انا نفسي اعرف ليه موقفك ده من بابا ده مني: ولا موقف ولا زفت سعاد : لا انا متأكدة أن في حاجة انتي مخبياها عليا مش معقول الكره ده لبابا عشان حبسك بس مني: هنروح معاد دكتورة ولا ادخل انام سعاد: وعلي ايه ، يلا بينا ........................................ طرقت باب في هدوء حتي لا تزعجة ، افتح شريف الباب يعلم أنها جدته ، أفسح لها مجال لكي تدخل : اتفضلي يا تيتة كنت عارف انك هتيجي دخلت انعام وهيا تنسد علي عجزها : عارف ايه بقي ياسي شريف شريف: اكيد هتشتكي من عامر جلست انعام وهيا تتن*د بديق: عامر يا شريف عامر الي مطلع عيني شريف: ليه بس يا تيتة شريف: اقفل الباب وتعالي في حاجة مهمة عايزة احكيلك عليها قفل شريف الباب ثم اقترب صوبها ليجلس أممها : ها عمل ايه سي عامر تاني انعام: الولد يا شريف متعرف علي بنت اكبر منه بتضحك عليه شريف: بنت اكبر منه ، ازاي انعام: انا علي طول بشوفة قدام البتاع ده الي أسمة كمبورتر ضحك شريف بدعابة : كمبيوتر يا تيتة " ايوا مالو بقي انعام: رقبته كدا بليل وانا بصلي الفجر لقيته بيكلم بنت كده وبيقلها أنه معجب بيها اوي ونفسه يقف جمبها شريف: يقف جمبها انعام: ايوا ، انا الي فهنتة أن بنت دي مش تمام يا شريف بنات من إياهم شريف: معقول عامر يتعرف علي بنات كده ، متأكدة يا تيتة انعام: أيوة طبعا شريف: يخربيتك يا عامر عمرك ما هتكبر ولا تعقل انعام: انا كنت همنع منه البتاع ده وكنت ناوية ابلغ علي بنت دي بس قطعها شريف بندفاع: اوعي يا تيتة ، تصرف غلط طبعا عامر مش صغير والي هتعمليه ده هيخليه يعند اكتر ويتمسك بيها انعام: امال اعمل ايه ، اسيبة يقع في شبكها شريف: لا طبعا ، انا هكلمك بنت دي وهعرف هيا مين هشغلها يعني عنه لفترة معينه انعام: اوعي تقع انت كمان شريف: عيب عليكي يا تيتة انا شريف انعام: مصيبة انك شريف ، ناس وخدا عنك فكرة أن مقطع سمكة ودلها وانت اصلا عمرك ما عرفت وحدة شريف: مش فاضي لعب العيال ده انعام: لا ماهو انا عايزة افرح بيك مش حلو تفضل كده شريف: اه ، يبقي في عروسة انعام: أيوة وحدة معرفة " اخت سعاد مرات كمال شريف: انتي عارفة يا تيتة اهم حاجة تربية والأخلاق انا طبعي حامي ومش بحب دلع ومياصة بتاعت بنات يومين دول انعام: متخفش بنت شكلها متربية شريف: انتي شفتيها انعام: ياااه من كان سنة في فرح كامل كانت لسه صغيرا ، حتي مش فكري شكلها شريف: تمام ظبطي معاد ولو في قبول وارتحت مفيش مانع انعام: أن شاء هترتاح يا حبيب جدتك قبل يداها وهو يدعبها بامغزلة: ربنا يخليكي ليا يا روح قلبي انتي .................................... جلست علي چيزلوك أمام طبيبتها المفضلة ،التي تحبها كثير ، ظالت تحكي لها مدي تطور مرضها الذي يأثر علي حياتها نظرت لها عبير بابتسامة ود وهيا تسألها: لسه ولدك بيعمل الي بيعملوا مني: لسه يا دكتورة ،لسه عبير: مني لازم تساعديني والا مرض هيدخل لمرحلة تانية مني: اعمل ايه مش قادرة اسيطر علي نفسي عبير: قولتلك ميت مرة ارمي موبايل والاب خالص مني: غصب عني عبير: مفيش حل واحد يا مني مني: حل ايه يا دكتور عبير: ادخلي مصحة نفسية ، لازم يا مني مني: مصحة عبير: هو ده الحل الوحيد مني: تفتكري في أمل عبير: طبعا ، اولا في المصحة مشرفين عليكي ويقدرو يتحكموا في الإرادة بتعتك غير أن انا هبشرك بنفسي مني: وبابا يا دكتورة عبير : لازم يعرف انك مريضة يا مني ، عشان يقدر هو كمان يسعدك مني: انا مقدرش اقلوا حاجة زي كده ده ممكن يقتلني فيها عبير: انا هتصرف مني: هتعملي ايه عبير: انا هتكلم معاه بنفسي وافهمة أن لازم يوافق انك تدخلي مصحة ، متخفيش يا مني انا جمبك نظرت اممها وهيا تتخيل شكل ولدها القاسي لو علم بمرضها الذي تسبب فيه .................. ........... ظال شريف يبحث عنها بعد ما علم من جدته اسمها الذي رئته بصدفة اثناء حديثهم ، كان عامر شارد فيها كان يفكر في صديقته الوحيدة وفي قصتها المؤلمة التي اسرت فيه ، قطع حديثة شريف بعد ما حفظ اميلها في ذكارتة شريف: سرحان في ايه يا كابتن عامر: ابدا يا شريف ، كان في موضوع شغلني شريف: موضوع ايه عامر: اصل في وحدة صحبتي في مشكلة، وانا نفسي اسعدها بس مش عارف ازاي نظر له بشك وهو يسألة : صحبتك مين عامر : وحدة يا شريف ، متعرف عليها علي نت ، بنت بصراحة غالية عليا اوي متعرفش هيا بنسبالي ايه شريف: اه وملها البنت دي عامر: مش هقدر أقلك ، هو سر بنا شريف: عليا يا عامر انا اخوك كبير وانا الي مربيك عامر: معلش يا شريف بس ده سر يخصها شريف: برحتك يلا تصبح علي خير ثم نهض عامر: هتنام بدري كده شريف: انت عارف مبحبش سهر ، سلام ثم مضي خارج غرفة ، جلس عامر مكان شريف ثم فتح اميلة لكي يتحدث معاها مثل كل يوم .......................... انتظر شريف بعد نصف ليلة حتي ينفرد بهذه الفتاه التي شغلت عقل عامر ، ضغط علي زر ليبعث لها طلب الصداقة ثم بدأ بكلامت ومغزلات برسالة عبر الايميل تن*د بديق وهو ينتظر ردها : لما نشوف ست ميرو دي اكيد وحدة شمال ضحكت عليك يا عامر ،بس علي مين وحيات امي لفضحها قدامك ................... نظرت لنفسها نظرة أخيرة بعد ما ارتد اجرء ملابسها ثم ذهبت الي مكتبها الصغير لتجلس أمام الاب ، ظهر لها طلب الصداقة ، ضغط علي زر تقبل الطلب بعد ما استطاعت تشاهد صور الخاصة ، ابتسمت عندما رئته شديدة الوسامة ظهر لها رسالته ، عضت شفتيها وهيا تترك حمالت الفستان ليظهر كتفها العاري ، استقبلت اتصالة الفيديو حتي ظهر لها عبر شاشة ، اقتربت مني وهيا تتمايع عبر شاشة تعالي تصفيرة كبيرة عندما رئي هذا الجمال والأنوثة أمامة بلع ريقة وهو يتفحص جسدها الفتان ،ابتسم لها ثم بدأ حديثة الهادي معاها ظل الحديثة بينهم حتي اوشق ظهور الشروق ضحك شريف وهو ينظر لها عبر شاشة : بقولك ايه بقي مش هتوريني الجمال والحلاوة بقي ضحكت مني ضحكة خالعة وهيا تبدا بستسلام مثل الفتيات العاهرات ............#فصل #هدية_مناسبة_راس_سنه #جهاد_محمد ##ع***ة_شيطانية_ولكن
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD