الفصل التاسع عشر

4771 Words
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . يجلس محمد في مكتبه يتابع اعماله ليرن هاتفه برقم زوجته الحبيبه ليجيب باسما : روحي وحشتيني . . . حور بدلال : قلبي ياميدو انت اكتر والله بس انا عايزه منك طلب . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليتن*د محمد قائلا : اتفضلي ياروحي اؤمري . . . حور بخجل وتوتر : اصلي يعني عايزه . . . . عايزه . . . .اممممم. متنطقي ياحور عايزه ايه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نطق بها محمد بضيق لتتذمر حور وتوشك علي البكاء قائله : انا عايزه اشرب سجاير يامحمد . . . . لينتفض محمد من مكانه قائلا بدهشه : عايزه. . .ايه ياروحي . . .معلشي اصلي مسمعتش . . كويس . . عيدي كدا كنتي بتقولي نفسك في ايه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حور بتوتر : ابنك نفسه في سجاير يامحمد . . . . .والله ماانا متفهميش غلط . . .دا ابنك شكله هيطلع شمام يامحمد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . انهت حور كلامها ببكاء ليجلس محمد علي كرسيه باهمال ثم يتحدث قائله : ابو محمد لابو اللي جابو محمد . . . . . .هو الواحد هيخلص من اللي هو فيه دا ازاي انا مش عارف والله . . . . .وابنك . . خلاص عايز يبقي سبرسي . . . لتكتم حور ضحكتها قائله : اعمل ايه يامحمد . . اسيبه لما تطلعله سجاره في دماغه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . محمد بضيق : اقفلي ياحور . . .اقفلي الله يرضي عليكي اصلي خلاص مبقتش عارف اعمل معاكي انتي وابنك دا ايه . .. امال لما يجي علي الدنيا . . هيعمل معايا اااااييييه. . . لتضحك حور قائله : متزعلش نفسك انت وقوم هاتلي علبه سجاير وتعالي علشان نمخمخ سوا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليردد محمد كلامها بدهشه قائلا: نمخمخ . . . لا والله . . .طيب مجيب فرش حشيش معايا احسن . . من السجاير . . ايه رايك . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتضحك حور قائله : والله ياروحي انت كريم وانا استاهل الكرم . . . وحاول متتاخرش النهارده . . .انت عارف اني معنديش كليه النهارده وعايزه اقعد معاك شويه ياروحي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليبتسم محمد قائلا : لا دا انا هتلاقيني عندك فوريره . . . . . اجهزي انتي بس ولو عزتي حاجه غير السجاير قوليلي . . . . لتضحك حور ثم تغلق معه الهاتف . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر محمد الي حمزه الذي دخل في نهايه كلامه ليبتسم حمزه قائلا : فيه واحد محترم يقول لمراته لو عزتي خاجه غير السجاير . . . .سجاير ايه يامحمد اللي بتقول هتجيبها لحور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . محمد بضحك : بتتوحم علي سجاير ياعم اتف*ج . . شوف اللي انا فيه . . علشان تعرف اني . .خلاص جبت اخري . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليضحك حمزه بكل صوته قائلا : تخيل اني نفسي اميره تتوحم علي حاجه الا انها ابدا ياجدع . . . طيب مانجه . . ولا توت . . طيب رنجه . . .ساشيخه فسيخ . . ..لما خلتني فقدت الامل اقسم بالله . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليه محمد بضيق قائلا : والله ياابني انت في نعمه مش مقدرها . . . . شوف اللي عندي . . . . مابتصدق تشوف وشي وهاتك ياطلبات اشي عايزه ايه وايه . . . .مش بتفصل ابدا . . ليضحك حمزه قائلا : امال لو شافت الصاروخ اللي قاعد بره دا هتعمل ايه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليبتسم محمد قائلا : تخيل اني اقبلت اوضفها عبشان حور لما تيجي اليوم اللي بتجيه في الاسبوع تتحرك شويه . . . . وتبطل الفاجعه اللي هيا فيها . . . دي اكل ونوم او تقدر . . .تقو ل اكل ومرعي وقله صنعه ليضحك حمزه فتطرق السكرتيره وتدعي مايا البابد وتدخل بطلتها الخلابه لينظر اليها حمزه ثم ينهض قائلا : الله يكون في عونك . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليبتسم محمد فهو يعلم انه يقصد ماستفعله بها حور عندما تاتي .. . ليخرج حمزه تاركا مايا مع محمد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اقتربت مايا بخطوات متمايله لتبرز جمالها فهيا ترسم علي محمد منذ ان وقعت عينيها عليه لتتحدث قائله : مستر محمد الفا** دا جالك النهارده من الشركه الالمانيه . .. .. وعايزين الرد حالا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليوما لها محمد دون ان يرفع نظره اليها ولا مره واحده لتعض مايا علي شفتيها بغيظ شديد حتي ادمتهم ليكمل محمد عمله دون ان يعيرها اي انتباه ثم يشير اليها ان تخرج لتخرج وهيا تدب الارض بقدميها، وهو ايضا لم يعيرها انتباهه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . مر الاسبوع بسلام وها هو اليوم فرح احمد وادم علي ساجده ولين امتلات القاعه بالمدعوين لتدخل ايلام برفقه يوسف وحور وقد كانت حور ترتدي فستان مصغر من فستان ايلام فكانوا مثل الام وابنتها حقا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اما رقيه فقد كانت تتبطا يد امجد بسعاده غامره وايضا امجد ليتقدم من ايلام ويوسف ليقدم لهم رقيه قائلا : اعرفكم يا جماعه بقدري في الدنيا . . . رقيه . . . لتبتسم ايلام قائلا : اهلا بالجميله اللي شقلبت حال امجد خالص . . . انا ايلام ياقمر . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتنظر اليها رقيه بدهشه واضحه من عينيها قائله : ايلام !!! اسمك مميز قوي ياايلام اول مره اسمعه . . . بس جميل جدا بصراحه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتبتسم ايلام قائله : انتي اللي جميله والله ياقمر سعيده اني اتعرفت بيكي . . . .تعالي بقي لما نمشي بعيد عن الناس النكديه دي اصل الواحد حس انه هيطلعله شنب من كتر التعامل معاهم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتضحك رقيه وتذهب معها مؤكده علي كلامها لينظر امجد في اثرها بدهشه قائلا : اااالاه دا من لقي اصحابه نسي احبابه بصحيح . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليضحك يوسف قائلا : يااخي الستات دي ذي القطط تاكل وتنكر . . . . . .تبيعك في لحظه واحده . .ولا كانك كنت معاها من الاساس. . . .. ليضحك امجد مؤكدا علي كلامه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . في الناحيه الاخري تجلس اميره زوجه حمزه بجانبه لتتحدث قائله بتذمر : يعني اعمل ايه يعني ياحمزه طول الوقت تقولي نفسي تتوحمي علي حاجه ولوقتي بقولك وانت مش راضي تجبهالي اعملك ايه يعني . . . . عايزها تطلع لابنك في وشه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لينظر اليها حمزه بضيق ثم يتحدث قائلا : ماانتي يااميره بتطلبي حاجات انا مبحبش اسمع اسمها حتي . . . انتي مش ملاحظه انك عايزه كرشه وفشه ولحمه راس انا ناقصك انتي كمان . . . .ايه الطلبات الغريبه دي . . .واول امبارح تقوليلي نفسي اشم ريحه شراب معفن . . . .اجبهولك منين دا كمان . . . دا انا هقدم علي هجره مستعجله . . . . كله منك يامحمد . . شكلك دعيت عليا دعوه وربنا استجابها فورا .. . . لتطتم اميره ضحكتها فهيا لا تشتهي اي شئ فقط تريد ان تغيظه وتجعله يكرهه الوحم بكل الطرق . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اما فريده فتقف بجانب ادم تنظر اليه بضيق وتوتر قائله : كل دا ياادم عيالك راحوا فين . . .الناس قربت تمشي وهما بيتزفتوا علي الطريق . . . ليبتسم ادم قائلا : انا من رايي نفتح البوفيه ونشغل الناس شويه عما سيادتهم يوصلوا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتصدق فريده علي كلامه فيذهب ادم ليخبر الشيف ان يعلن عن فتح البوفيه للمعازيم . اقتربت حور من محمد قائله : حبيبي . . . روحي . .. لينظر اليها محمد بطرف عينه قائلا : خير يااخره صبري . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتنظر حور أمامها قائله بتساؤل : مين الصاروخ ارض جو اللي جاي علينا دا . . . . . لينظر محمد الي ماتنظر اليه فيبتسم عندما يجدها مايا من اقبل عليهم ليتحدث قائلا بخبث : ابدا ياحببتي دي مايا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حور باستفهام : مايا مين ؟ محمد بابتسامه ماكره : مايا . . . .السكرتيره بتاعتي . . . نااااااااااعم نطقت بها حور وهيا تمسك به من جاكت بدلته لتتركه حين اقبلت مايا تتحدث بدلع قائله : هاااي مستر محمد عامل ايه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليبتسم محمد قائلا : الحمد لله يامايا كويس . . . اتفضلي اقعدي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتجلس مايا بجانبه ثم تنظر الي حور بتساؤل قائله بطريقه بارده : المدام مش كدا . . . ليبتسم محمد قائلا : حور مراتي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتمد مايا اطراف اصابعها الي حور لتسلم عليها ف*نظر اليها خور ثم تنظر الي محمد.الذي يبتسم ببلاهه لتمد يدها وتمسك بيد مايا ضاغطه عليها بكل قوتها حتي احمر وجهه مايا من الالم لتتحدث قائله : اهلا وسهلا ياحببتي . . .منوره الفرح . . . عقبالك . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لتسحب مايا يدها بصعوبه قائله بالم : متشكره اوي . . . بعد اذنكم اروح الحمام . . . هرولت مايا من امامهم فهيا خافت من حور بشده لتلتف حور تنظر الي محمد باابتسامه خبيثه ضاربه علي ظهره بقوه قائله بسخريه : منور يابو حميد . . . .ياعيني عليك . . .دا انت شكلك هتشوف ايام سودا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ليبتسم محمد قائلا : بتقولي حاجة ياحببتي . . حور بسخريه : ابدا ياحبيبي بقولك حلوه السكرتيره . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . محمد بابتسامه : قوي ياروحي . لتجحظ عيني حور من بجاحته فتض*به علي ص*ره قائله : والله شكلك هتسلم علي الشهدا اللي معاك النهارده وا. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . لم تكمل كلامها فقد ارتفعت الموسيقي ودخلت العروستين برفقه والديهم علي اغنيه طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . شعيِّ متل هالطرحه يا اغلى البنات بصلِّي تعيشوا بهالفرحه لباقي الحياه شعيِّ متل هالطرحه يا اغلى البنات بصلِّي تعيشوا بهالفرحه لباقي الحياه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . وربِّي من السما يبارككن كيف ما توجهتو يرافقكن بايام الصعبي ينصركن عَ كل الاحزان قلِّك نعم من قلبو وفرَّح كل الناس ردِّيهاعَ قلبو وحبو شعلاني احساس . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . قلِّك نعم من قلبو وفرَّح كل الناس ردِّيهاعَ قلبو وحبو شعلاني احساس منقلِّك مع السلامه روحي تحميكي الكرامه وتبقى محابسكُن علامي للحب والحنان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان . . . . . طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . شعيِّ متل هالطرحه يا اغلى البنات بصلِّي تعيشوا بهالفرحه لباقي الحياه شعيِّ متل هالطرحه يا اغلى البنات بصلِّي تعيشوا بهالفرحه لباقي الحياه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . وربِّي من السما يبارككن كيف ما توجهتو يرافقكن بايام الصعبي ينصركن عَ كل الاحزان قلِّك نعم من قلبو وفرَّح كل الناس ردِّيهاعَ قلبو وحبو شعلاني احساس . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . قلِّك نعم من قلبو وفرَّح كل الناس ردِّيهاعَ قلبو وحبو شعلاني احساس منقلِّك مع السلامه روحي تحميكي الكرامه وتبقى محابسكُن علامي للحب والحنان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان طِليِّ بالابيض طليِّ يا زهره نيسان طِليِّ يا حلوي وهليِّ بهالوج الريَّان . . . . . سلم اوس ساجده الي ادم وقلبه ينبض بحزن شديد بينما احمد سلم لين الي احمد بابتسامه فرحه ليرقص كل منهم لتكون كل عروس في حضن محبوبها بعد مرور بعض الوقت تقدم كل ثنائي للرقص ليرقص الجميع بسعاده ثم يذهب كل الي شقته ادم ساجده وصعد بها الي شقته وسط تصفيق الجميع بينما هيا تعض علي شفتيها بخجل لينزلها ادم برفق دافعا الباب بقدمه قائلا بحب : يااااااااه ياساجده واخيرا بقيتي بين ايديا واحب اقولك ، ...هتموتي ياسوسو. لتضحك ساجده بكل صوتها قائله وهيا تمسك بياقه قميصه تتدلل عليه : يا خوفي نطلع منها ملفوفين بملايه زي محمد هنيدي وسميه الخشاب . ادم بضحكه جذابه : بقولك هتنوتي ياسوسو ليحملها ولكن هذه المره راسا علي عقب ليتدلي حجابها ارضا لتصرخ قائله : نزلي يامجنون ،ااااه ياوقعتك السودا ياسجده ، كان مستخبيلي فين دا بس ياربي . كان ادم يضحك علي كلامها ليلقيها علي السرير خالعا جاكت بدلته ملقيت ارضا ثم قميصه وبنطاله ليبقي بملابسه الداخليه فتصرخ سجده وتضع يدها علي وجهها عندما امسك قفز امامها قائلا : عايزك تسجلي كل لحظه من دلوقتي ، بس خلي بتلك الماس تسمع صوتنا ياروحي . لتض*به سجده علي ص*ره بخجل قائله متبس بقي ياادم الله ،وابعدين ايه هتموتي سجلي ،والله شكل الليله هتبوظ بسببك . ليضحك ادم قائلا فال الله ولا فالك ،وما ان هم للانقضاض عليها ليقاطعه جرس الباب لتضحك ساجده بكل صوتها عليه قائله : البس بقي يامعلم . ادم بغضب : والله مانا لابس ،ولطالع للي بيخبط وانا كدا خليه يت**ف علي دمه . لتضحك ساجده وهيا تراه يخرج كما هو قائله : استني يامجنون رايح فين . لم يهتم ادم لما تقوله ليفتح الباب فيجد امامه اوس الذي نظر اليه بدهشه قائلا : جرا ايه ياادم يااخي استر نفسك وانت بتفتح لي . ادم بسماجه : وانت تخبط عليا ليه ياعمي في وقوت زي دا ، ترضاها لنفسك ، حد يخبط عليك وانت في بدايه المعركه ،خلادتني انسحبت ، منظري ايه دلوقتي قدام نراتي . ليبتسم اوس ببرود قائلا : والله انا كان نفسي في حمام محشي وحماتك قالتلي انها طلعت كل الحمام عندك فوسع بقي من قداني علشان اشوفلي حمامتين اكلهم. لتجحظ عيني ادم عندم تقدن اوس الي المطبخ واخرج طبق ووضع فيه حمامتين وجلس لياكل باستمتاع . كان ادم يريد ان ينقض عليه الا انه تمالك نفسه بصعوبه ليدخل الي المطبخ هو الاخر مخرجا الطبق الذي يحوي الحمام المحشي واضعا اياه امام اوس قائلا بغضب : خده كله ياعمي واتفضل يالا علشان طنط هاجر شكلها بتنادي عليك . ليبتسم اوس ببرود قائلا : والله مسمعت حاجه ،خليها لو عازتني هتطلع هيا كمان . ادم بدهشه : تطلع ،تطلع فين وانا اللي عمال لقول للبت هتموتي ياسوسو يحصلي كدا . لينهض اوس بغضب مصطنع قائلا : انت عايز تموت بنتي ،لا وعلي ايه انا اخدها احسن وانا نازل ،هو انا مستغني عنها . ليبكي ادم بكاءا مصطنعا وهو يمسك بيده ليتحدث قائلا : والنبي ياعمي عدي الليله دي علي خير ولو عزتها بكره ابقي تعالي خدها انا مش هقولك لا . لينظر اليه اوس قائلا : تمام ياادم بكره لينا كلام تاني . . . . . . . .. . . .. ليهم ان يمشي ولكنه يتذكر الحمام فيحمل الطبق بأكمله ويذهب لينظر ادم في اثره بضيق وغيظ ثم يغلق الباب خلفه بالمفتاح قائلا بصوت عالي وصل الي مسامع اوس : ابقي قابلني لو فتحت الباب دا تاني لمخلوق قبل شهر هههههه. انهي كلامه بضحكه ساخره ليعض اوس علي شفتيه بغيظ ثم ينزل الي هاجر . ماان دخل اوس علي هاجر الشقه ووجدته يحمل طبق الحمام حتي تعالت ضحكاتها قائله : برضوا مهنش عليك تعدي الليله كدا ، لازم تعمل حما علي الولد . اوس بضيق : هقول ايه طالع لابوه النسخه المصغره من ادم مغربي ، بس علي مين دا واخد حتي من روحي . لتضحك هاجر بقوه فينظر لها اوس قائلا: هو انا قولتلك انك كنتي جامده النهارده في الفرح. . . . . . .. لتهز هاجر راسها بخجل قائله : لا مقولتش حاجه كنت عامل زي التايه الي ضاع قلبه منه. لينهض اوس من مكانه قائلا : طيب تعالي لما اقولك اصل الحمام دا بصراحه عمل شغله . لتضحك هاجر بكل صوتها ليحملها اوس قائلا : لا دا انا لازم اجدد نشاطي من النهارده بقي . . رجع ادم الي غرفته ليجدها فارغه ليدور بعينيه في ارجاء الغرفه لكنها ليست بها . ليبتسم عند استماعه لصوت خرير الماء ليعلم انها في الحمام. تمدد علي السرير مدعيا النوم . . . . بعد قليل خرجت ساجده من الحمام وهيا تلف جسدها بمنشفه قطنيه باللون الاحمر لتبتسم عند رؤيتها له نائم فتمشي علي اطراف اصابعها حتي لا توقظه . مشت سجده باتجاه الخزانه لتجد نفسها معلقه بالهواء فجاه ،فقد حملها ادم بين يديه قازفا ايها علي السرير قائلا : هو انا قولتلك انك هتموتي ياسوسو. . . . . . .. لتضحك ساجده بكل صوتها قائله : اه قولتلي . ليبتسم ادم ثم يقترب منها مقبلا ايها قبل متفرقه علي وجهها هامسا له بكلمات الحب بين كل قبله واخري لتذوب ساجده بين يديه وتبدا معه اولي ليالي حياتهم الزوجيه . . . . . اما علي الجهه الاخري حمل احمد لين بيدن يديه ووجهها مغطي بنقابها فقد سبق وارتدته منذ اول يوم لها بالجامعة، وقد احب احمد هذا الامر بشده ،فهيا الان اصبحت حكر له هو وحده منذ ذلك اليوم لن يراها غيره الان . . . . . . . انزل احمد لين برفق ثم اغلق الباب بيده ووضع المفتاح داخلا ، اقترب احمد من لين الواقفه بخجل ليجزبها اليه من خصرها وباليد الاخري يرفع عنها نقابها ليبتسم قائلا بحب : سبحان الذي خلقك . لتخجل لين بشده حتي اشتعلت وجنيتها ليقترب منها احمد مقبلا ثغرها برقه شديد ثم يبتعد ناظرالي وجهها الجميل ليحملها مره اخري باتجاه غرفته لينزلها مره اخري . . . . . . . .. . . اخذ احمد يزيل عنها حجابها ويخلع ملابسه لتغمض لين عينها دون ان تتحدث ليقترب منها احمد فتجري بسؤعه الي الحمام مغلقه اياه خلفها ليضحك احمد قائلا : اهلا ...هو من اولها نصب كدا ، بتضحكي عليا يالين . . . . . .. لتبتسم لين من خلف باب الحمام بشده ثم تحاول فك فستانها لتكتشف انه مكون من كباسين متناهيا الصغر ،وانا لن تستطيع خلعه دون مساعده لتبكي بكاءا مصطنعا ثم تفتح الباب مره اخري لينتفض احمد من مكانه عندما وجدها تخرج راسها من الحمام قائله بعينين متلالاتان بالدموع : مش عارفه اقلع الفستان ممكن تساعدني . . . . . . .. ليبتسم احمد بشده ثم ينهض من مكانه مسرعا اليها لتضع لين يدها امامه قائله : بس من عير قله ادب يااحمد ،عايزاك تبقي محترم كدا ،ومؤدب . احمد بخبث : هو انا فيه اادب مني ولا فيه خد محترم زيي . . . . . .. لتنظر اليه لين بشك ثم تستدير اليه ليساعدها كان فستان لين عباره عن قطعه واخده مقفل باكمله حتي بدايه عنقها ليقف احمد خلفها ثم يبعد شعرها الذي انسدل خلفها برقه ممسكا باول زر فاتحا اي ببطي ثم الاخر والاخر ليظهر له ظهرها الأبيض ناصع البياض فيقترب منها مقبلا اياه برقه ،جعلت من قدمي لين تذوب مكانها حاي شعرت بانها لن تستطيع الوقوف اكثر من ذلك ليمسك احمد بها من خصرها يدعمها بينما يده الاخري تزيح عنها فستانها ليسقط وتتحطم معه كل الحواجز المبنيه . . . . . . . . . .. . . . . . . .. . . . . . . .. اما محمد فقد صعد الي شقته مع حور التي ماان اغلق الباب حتي امسكت بتلابيبه قائله : طلااااااااااقنييييي بكدا البارت خلص تابعوني علشان نتشوفوا محمد رد فعله هيبقي ايه دمتم ساليمن .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD