# نكمل
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
اخدت سلمي والهام اخرجها وروحنا الكافيه الي بنقعد فيه ديما وقومت غمزت لالهام تقوم تقف جمبي
فا وطيت علي ركبتي وهي شدت سلمي وخلتها تقف قدامي
انا: تقبلي تتجوزيني يا بطايه وتبقي مراتي لاخر العمر
الهام: وتشاركيه في كل ل
حظاته وكل حاجه حلوه او وحشه فيها
انا: وتكوني ام عيالي وستري وغطايا لحد ما اموت
الهام: وكمان تكوني الي بتف*ج عنه كربه والي تستحمله في مرضه وضيقته وكل مشاكله
انا والهام: تقبلي تبقي مراتي، تقبلي تبقي مراته
سلمي: اقبل اقبل واترمت في حضن امها وكانت مبسوطه اوي
فا اخدتها وقولتلها اني هتجوزها خلاص الشهر الجاي وهي وافقه طبعا وكانت مبسوطه جدا جدا
انا: بس علفكره المفاجئات لسه مخلصتش
سلمي: ايه؟
انا: بصي هناك كده وشاورت عل الباب 1......2........3 وطلع من هناك اسلام ورغد وكنزي كل واحد ماسك حرف من كلمه سلمي معادا السين؟؟ فين السين طلعت انا السين من ورايا وفضلنا نلف دايره انا ورغد وكنزي واسلام زي الهبل والكافيه كله بيتف*ج علينا والهام مايته من الضحك وسلمي زيها وقعدنا من التعب وبطننا كلنا بتموتنا من الضحك
قدينا باقي اليوم بين هزار وضحك ولعب
عايزين تعرفو ازاي عملت كده مع الهام هقول لكم اهو
فلاش باااك الهام.
تاني يوم الصبح بعد ما قولت لسلمي اني بحبها اوي الهام اتصلت بيا وقعدت تحلفني اني احافظ علي بنتها واصونها واني فعلا بحبها وبعد كده سالتها اني عايز اعمل حاجه لسلمي وبتاع فا قالت ليا علي فكره الد*ك الرومي دي اصلها شافتها في فيلم هندي وبتاع فا عملت كده فعلا كنت بتصل بيها ديما اصلا قبل حتي ما ارتبط بسلمي كنت بعتبرها زي امي لحد ما قررت اني خلاص لازم اتجوز سلمي فا قولت لها كده قالت ليا خلاص بص تعال نعمل حاجه مجنونه
انا: مجنونه ازاي نخش ملط؟
الهام: ملط ايه يا اهبل انت اسكت كده
انا: امال هنعمل ايه يا معلمه الهام
الهام: بص قوم هات لنا شاي وكيكه عقبال ما افكره كده
انا: ماشي يلا
الهام: بص بقي انت تعمل........ و.....
انا: وممكن كمان نعمل.....
الهام: بس اوعدني يا ولا انك تحافظ عليها وتحطها في عينك وتصونها دينا واخره يا ابني دي اغلي ما عندي دي كل ما ليا في الدنيا دي
انا: اوعدك اني احافظ عليها اكتر من نفسي اكتر من اي حاجه بخاف عليها في الدنيا دي
الهام: خلاص تعال نجيب بلونات اسمها... هي اسمها ايه صحيح
انا: ممكن ابدل واتجوزك انتي
الهام: اتلم يلا انت
انا: خلاص انا اسف
رغد: مش هتتجوزني بقي بقالنا كتير اوي في الموضوع ده ومفيش اي جديد
معتز: اه طبعا طبعا هتجوزك امال
رغد: كويس يا حبيبي
وقامو كملو باقي اليوم شغل وروح معتز وامه جتله تكلمه في حوار كده
منه( امه) : روحت كلمت ام فيروز دي زي ما انت طلبت بس هي رفضت
معتز قام انتفض: رفضت رفضت ازاي يعني لازم توافق انا حياتي معتمده عليها
نام معتز وبليل راح علي بيت فيروز لقاها نزله وراحلها
معتز: ممكن اعرف ليه مش راضيه تتجوزيني انا بحبك اوي وهصونك صدقيني لازم تعرفي اني هقبلك بكل عيوبك
فيروز: مش هينفع نتجوز ( بتعيط) متضغطش عليا اكتر من كده
ام فيروز ةانت جايه وسمعت الحوار ده: ليه ماله معتز اتجوزيه
معتز: ايوه قوليلها ياام فيروز
فيروز زعقت فيهم وطلعت االبيت وقفلت عليها الباب
وامها فضلت اسبوع تزن علي دماغها وتحاول تقنعها بيه وانه بيحبها وهيصونها وانه هيتقبل كل عيوبها
لحد مافيروز كانت بتكلم نفسها: عايز يقبلني بكل عيوبي حاضر يا معتز انت حر
فيروز: ماما انا مواقفه اتجوزه بس الفرح يبقي بعد اسبوعين والمؤخر 5 مليون جنيه
ام فيروز زغرطت واتصلت بمعتز وقالت له علي كل حاجه وشروطها وواقفه لانه مكنش عايز يسيبها او يطلقها لانه بيحبها وهي مش مدياله وش
وانشغلو كلهم بالشغل وغاب معتز عن شغله لمده اسبوع ورغد تتصل عليه وتليفونه مغلق لحد ما قررت تروح البيت له لقت تحت البيت انوار فا لقت عيل خارج من بيتهم فا قالت له انده ياحبيبي علي معتز فا لما نزلها اتصدم من وجودها قدامه
معتز: رغد! ايه الي جابك هنا
رغد: جايه اسال،عليك مجاش ليه بقالك اسبوع
معتز: معلش مشغول
واحد معدي: مب**ك يا معتز وعقبال البكاري
رغد: فرح مين ده يا معتز
معتز: فرحي يا رغد
رغد: فرحك! علي مين وانا انت فتحتني ووعدتني انك عمرك ما هتسبني ابدا معتز قول انه مقلب
معتز: يلا يا رغد من هنا مش هينفع تقفي معايا انا راجل مكتوب كتابي واعملي حسابك جاي بكرا الشركه وهنام معاكي هناك قبل ما اتجوز اخر مره بقي
رغد مشيت وهي الدموع ماليه عنيها وبتعيط اوي علي انها اتفتحت وسنين عمرها راحت وحبها،وكل حاجه
وراحت الشركه تاني يوم ومعتز قالها تعالي فا راحتله وقالها تقلع علشان يخلصو بسرعه فا قامت عليه ض*ب وض*بته شلالايت كتير اوي في ص*ره وجسمه كله وبعدين خرحت روحت قام معتز متبهدل فا قرر ينتقم......بعتلها فيديوهات ليها وهي معاه وهو وشه متشخبط عليه وصوره تانيه والفيديو منشور
رغد اتصدمت وحياتها اتبهدلت فا قررت انها تسيب البيت وتهرب وتبيع الشقه وتسافر بلد تاينه وهي منقبه
ليله دخله معتز
قاعد معتز جمبه فيروز علي وشها ابتسامه صفرا اوي وهو مبسوط لان حلمه اتحقق لانه اتجوز حب حياته ومش هيسبها ابدا
وبعد ما خلص الفرح خدها معتز ووقفو تحت شقته وشالها علي ايده وطلع بيها السلم وفتح الباب ودخلو غيرو هدومهم قالت له فيرروز وتحجتت باي حاجه انها تعبانه فرح وكده ونامو جمب بعض لحد تانيي يوم
فا صحي تاني يوم معتز وهو هيتجنن عليها
وجت امه وامها وزغريط وافراح وبتاع فا دار حور كده بين معتزه وامه
ام معتز: ايه يا واد طمني عملت ايه
معتز: معمتلش حاجه يحاجه كانت تعبانه
ام معتز: يا وا**ه يا و**ه قال تعبانه قال
معتز: متخافيش ياماما خصلها انا النهارده هاتو بس عربيه اسعاف تحت البيت ممكن نحتاجها
ام معتز: هههههه هنشوف
وعدي اليوم ما بين مباركات وهزار ومعتز يقفش بزازها لو لوحدهم لحد ما جه اليل وقررت فيروز انها تصارحه بحقيقتها
مكان اخر بيت الهام
انا :يا جدعان فاضل 3 اسابيع علي الفرح متاكدين ان كل حاجه جاهزه ؟
كنزي واسلام ورغد: اه يا عم متخافش بس
انا : طب تمام ..القاعه وكل الدعوات اتوزعت
رغد : اه كل حاجه صدقني اتوزعت اخرس بقي ده انت صداع يا جدع
وصلت سلمي والهام من برا لقونا في بيتهم
الهام: اتحتليتو البيت يخربيتكو
كنزي : ماما دي يا سلمي ....؟ عسل ربنا يخليهالك (بتضحك لوحدها)
رغد :ايه ده انتي بتضحكي خدي ارقامنا بقي
المهم عدي الاسبوع بسرعه جدا وخلاص فاضل اسبوع علي فرحي وقاعد انا وسلمي عندهم في الشقه بليل لوحدنا
انا : مش مصدق ان خلاص كده هبقي متجوز وقاعد في بيت يلمني ........كده كل حاجه عدت بسرعه خالص معرفتش ازاي كانت كل حياتي قبل ما اخد خطوات كبيره كده كانت همجيه ودلوقتي لازم تبقي منظمه اشد تنظيم اتمني تساعديني في ده يا حبيبتي والنبي ............
سلمي : انا اساعدك ده انا اشيل المسؤليه عنك كلها احمد لو انت محتاج عيني صدقني انا اديهالك من غير حتي ما افكر انا بحبك جدا صدقني انا لو عيشت حياتي كلها خدامه تحت رجليك مش هقدر حتي اني ارضي حبي ليك حبي ليك بيدفعني اني اعمل اي حاجه وكل حاجه ده انا يا جدع اتفقت اني ابان بحب متحرش علشان تغير عليا بس هنقول ايه البعيد لطخ
انا : لطخ ؟؟ في بنت محترمه تقول لطخ ؟؟؟؟
وروحت عليها وحطيت ايدي علي خدها وبصيبت في عنيها وقولتلها
اانا : انا لو فضلت عمري كل اقولك اني بحبك وبعشقك كده مش هبقي قدرت اني اوصلك ربع مشاعري حتي انتي بالنسبه ليا ملاك نازل من السما يا سلمي انتي كل حياتي وكل دنيتي فكري فيها هتلاقي ان الحياه من غيرك بالنسبه ليا جحيم ومقدرش عليها ...........اوعديني نموت مع بعض ونعيش مع بعض ....
سلمي : اوعدك نفضل مع بعض في كل تفاصيل حياتنا للحلوه والمره
انا :المره صدقيني هتبقي حلوه بيكي............هو امك لازم كده تروح تعزم اهلها في البلد ما كانت تعزمهم بالتليفون وخلاص
وبصيت في الساعه لقيتها 3 الفجر ......خلاص كده خلصنا لازم امشي يا قمرايه
سلمي : انت اهبل امال انا جيباك ليه مش رغد وكنزي مش فاضين يجو يباتو معايا وانا بخاف انام لوحدي
انا : اهه انا عارف الكلام ده كويس تنيميني جمبك اصحي علي واد يقولي يا بابا لا يا حجه الكلام ده مش عليا
سلمي : والنبي تتوكس
ونمت انا في الصاله وهي نامت في الاوضه وصحيت علي الهام وهي بخش الشقه الصبح
الهام : بنتي فين ياض
انا : جوه في الاوضه ............ لا لا اقفلي الستاره ايه الي في ايدك دي سكينه دي
الهام : اصل افتكرت اني هاجي الا قيكو في حضن بعد في السرير وهو غرقان دم فا كنت هغسل عاري
انا : تغسلي عارك بسكينه يا هبله هاتي فانيش علشان لو فيه بقع
الهام : انا هبله ياض انا قد امك يا ولا وجريت ورايا بالسكينه دخلت بسرعه اوضه سلمي وهي نايمه وقفلت الباب ورايا هي صحيت لقتني في الاوضه وقامت وقفت وهي قالت ليا لما شافت نفسها ..... اطلع براااا بسرعه
خرجت وكلي فرح ان دي هتبقي ملكي في يوم من الايام بعد بالظبط اسبوع
وعدي الاسبوع وجه يوم الفرح وكنت حاجز اوضتين جمب بعض مكنتش اعرف انهم مفتوحين علي بعض وكنت بلبس في اوضه والعروسه في اوضه ومعايا اسلام
بعد تلات ايام
منمتش بقالي تلات ليالي مش هيجيلي نوم الا اما الاقيها لازم الاقيها دورت عند كل الناس الي اعرفهم والي معرفهمش اعمل ايه اكتر من كده طيب خليت ابو اسلام يسالي عليها في كل مستشفي كل قسم وكل حته روحت كل حته روحناها مع بعض بس للاسف روحتها لوحدي علي امل اني الاقيها هناك يارببييي
جالي تلفيون من ابو اسلام
انا : ايوه لقيتو حاجه
هو : اه لفينا واحد صاحبي في اداره مرور اسكندريه قالي انها من 4 ساعات مسكوها برخصه قديمه متججدتش وعملو عليها مخالفه
انا : من اربع ساعات يعني الساعه 8 بليل تمام انا رايح هناك حالا طب مقلكش فين بالظبط
هو : في محطه الرمل
انا :محطه الرمل انا رايح حالا
نزلت بالعربيه بسرعه عمري ما وصلتلها قبل كده علشان الاقي اسلام واقف مستنيني تحت
اخدت اسلام ومشينا الساعه 12:15 كنا علي الطريق
كنت شايف العربيات قدامي وسايق بس دماغي في مكان تاني رجلي كانت بتدوس علي الدواس لوحدها وبتفادي العربيات علي حاجات بسيطه افتكرت لما العيال طلعو عليها سمعه في ثانوي انها شمال
_عداد السرعه: 160...........
افتكرت لما اتخانقنا اول اكبر خناقه ولما صالحتها بشريط لعمر خيرت
_عداد السرعه: 169..............
افتكرت لما اتخانقتلها علي الكرنيش وض*بت العيال كلهم
_عداد السرعه: 190 .............
اسلام قصادي الناحيه التانيه بيتكلم وبيصوت اني اهدي السرعه بس مفيش اي رد فعل مني ..... عيني مبرقه وبتدمع بتفادي العربيات علي الحركرك
اف*نكرت لما قولتلها بحبك علي البحر وهي كمان ردت عليا
_عداد السرعه: 210
فوقني من حالتي دي زحمه جايه عليا بدءت افرمل بس مش هينفع السرعه ذات اوي عن الحد لو فرملت مره واحده العربيه هتتقلب اقرب عربيه مني 30 متر لازم اعمل حاجه الزحمه بسبب حادثه قدام الطريق هيقف حتي لو عرفت اقف بالعربيه مش هستني الحادثه ..... ايه ده الناحيه التانيه من الطريق فاضيه حاجز بسيط في الفاصل تراب ارتفاعه 20 سنتي لفيت الدر**يون مره واحده بدون تفكير...... التفكير كله فيها....... تعبي راح لما عرفت مكنها هروحلها ولو تحت الارض
اسلام اول ما شافني بلف الدر**يون : بتعمل ايه انت هنموت اقف يا حيوان ينهااااااار اسود ينهااااااار
العربيه عدت الحاجز الترابي و اتهزت جامد اوي كانت هتتقلب مفيش وقت استني زحمه مفيش وقت استني اي حاجه خالص العرببيه كانت هتتقلب خلاص الموت كان قدامنا علي شعره مفيش تفكير عدينا وصويت اسلام كان هيخرم ودني
اسلام بيصوت : يا ابن المجنونه هنموت ع** يا ابن المجنونه اقف العربيات هتخبطنا اقف
انا:...........(ولا اي رد فعل )
عديت اول عربيه عديت تاني عربيه
عداد السرعه : 130..........140.....160....180
عديتت عربيات كتير كنت ماشي علي شمالي ويمين العربيات التانيه لحد ما حصل الي محدش يتوقعه الطريق بيترمم حاره واحده هي الي شغاله بس
دخلت فيها بدون تفكير عديت 10 متر .20 متر مفيش حاجه جايه علشان اتفاجئ قدامي بعربيه لوري كبيره خضرا جايه قصدي سرعتي جباره مفيش مهرب اعمل ايه
اسلام : هنممممموت اقف يا ابن المجنونه اقف
عيني علي اللوري وعيني علي الطريق الاصلي جايه عليا خلاص لحد ما لقيت الحل الحدثه اهه باينه بعديها فاضي هعدي بس هلحق اللوري وقفت خلاص والرجل هرب منها انا جاي عليها بسرعه 180 كيلو في الساعه هلحق اعمل حاجه
:40 متر ......30 متر .........20 متر الحادثه اهه جمبي خلاص
لفيت مره واحده دخلت الحاره الاصليه العربيه لفت مني مقدرتش اتحكم فيها كويس حكت العربيه في اللوري العربيه بتلف مني دخلت الطريق الاصلي خلاص العربيه بتلف هتتقلب خلاص
اسلام : برق جامد وصويته مالي المكان
عملت العربيه علي N شديت فرامل اليد العربيه خبطت في السور بتاع الطريق
نزلنا من العربيه وجمبها خلاص اتعجن من الخبطه اسلام نزل رجع واول ما قام ض*بني بو** في وشي
اسلام : يا ابن الكلب انت جاي تموتنا
انا : اخلص قوم همشي ومش هستناك
ركب اسلام العربي بعد خناق طويل اوي ومشينا الطريق علي سرعه جنونيه جدا بس كان فاضي في داغي مبفكرش غير فيها بس وصلت محطه الرمل الساعه 1.5 بالظبط سالت في الفندق عليها قالو استني هنسال
طلعو لسلمي الاوضه وسالوها ينفع تقابليهم
قالت لا وهي بتعيط
وقالو لينا هي خرجت للاسف بس هي هنا في الفندق معانا
نزلت وحرفيا قلبت الدنيا عليها سالت كل واحد اشوفه بعد اربع ساعات تدوير قالي اسلام انها في الفندق بس مش هيرضو يدخلونا طب هنعمل ايه
فكرت حبه كده وقولت نخش الفندق عادي بس نغير لبسنا لعمال ونشوف اوضتها رقمها كام بسرعه
دخلت الاول ولفيت شويه والرسيبشن مشغول كنت دخلت اوضه العمال لبست اليوني فورم وعمل زيي اسلام وفي فتره تبديل الشفتات و الراحه لمده 30 دقيقه كنا قدرنا فعلا اننا نعرف رقم الاوضه من الكمبيوتر بتاع الرسيبشن وبعد كده غيرنا اللبس معادا اسلام مغيرش البنطلون قال ايه عجبه خرجنا برا الفندق ربع ساعه ودخلنا عادي جدا طلعنا علي الاوضه بس للاسف لازم الكارت بصيت علي مادليه في بنطلون اسلام لقيت فيها كارت متعلق فتحت اوضتها بالكارت ده ودخلت علشان اتفاجئ بسلمي نايمه علي الارض وفي جمبها مشرط وايدها بتنزف دم الدنيا اسودت في وشي عملت حاجات كتير اوي اوي مفوقتش غير وهي في المستشفي كنت انا وديتها وانا بموت من الخضه خرجت جري انا وانا شايلها وانا بصرخ بصوت عالي اوي : سلمييييييي سلمييييي رميتها في العربيه ومشيت بغباء لحد ما وصلنا المستشفي
دخلنا المستشفي بيها ولحقوها علي اخر نفس ............
لحقت سلمي علي اخر نفس....... الدكترا قالو ان حالتها كانت ممكن تسوء اكتر من كده لو نزفت دم كتيرالهام جت بعد 3ساعات مخضوضه جدا مكنتش قادره تصلب طولها ده اليوم الرابع الي صاحيه ورا بعض بدون توقف ..... فاقت سلمي علي الضهر كده بس مرضيوش يدخلو غير فرد واحد فضلت واقف لحد العصر وفاجئه وقعت من طولي والدكاترا لحقوني
الدكتور : هو عنده السكر او جراله حاجه اكل من الصبح طيب
اسلام : مكالش من امبارح العصر يعني من 24 ساعه ومنامش بقاله 4 ايام متواصل بص ريحوه علي سرير وادوله بس مقويات وعلقوله محاليل هيبقي كويس ومتخافش معندوش اي قرح في المعد اديله دوا براحتك
الدكتور : هو مين حضرتك وعرفت ده كله ازاي
اسلام : حضرتك انا بدرس طب وفي سنه 5 دلوقتي
الدكتور: بسم الله ماشاء الله
ونقلوني لاوضه فاضيه وعلقولي محاليل ونمت صحيت بعد يوم ونص
وخرجت من الاوضه علي اوضه سلمي
واول ما شاف*ني لفت وشها الناحيه التانيه وقالت للممرضه تخرجني برا الاوضه
خرجت فعلا وقلبي م**ور لسه مش عارف طيب اعمل ايه لو تديني فرصه اني اصالحها اني بس اشرحلها
خرجتلي الهام وسالتها
انا : هو انت مقولتيلهاش ليه علي الحقيقه
الهام : مش راضيه تسمع مني اي حاجه شكلها شاكه فيا اني فعلا اتناكت من ابوك
انا : طب هتعملي ايه طيب انا مش هقدر اني افضل كده كتير
الهام : ربنا يستر هي كده كده بكرا المغرب هنخرج من المستشفي ولازم جوزها الي هو انت تستلمها روح صلح عربيتك اتفرتكت هتلاقيها مركونه في الجراش ( طلعت مفتاح العربيه من شنطتها )
ونزلت لعربيتي بعد ما غيرت هدومي ولقيت شكلها يرعب الجنب الشمال كله من العربيه متبهدل المرايه مش موجوده الازاز الي قدام مفشوخ وحاسس انها مش هترضي تمشي اتصلت بونش يجي ياخدها يوديها القاهره للصيانه
فا اتصلت عليهم وعدو خدوني مع العربيه روحت البيبت وجبت فلوس من الباب الاحمر الي ورا المكتبه (الاجزاء الاولي ) وعديت علي الصيانه صرفت عليها في الموضوع ده كله 55 الف جنيه وعديت تاني يوم بعربيه من عربيات ابو اسلام انا وهو علي المستشفي طبعا اسلام مرضيش يخليني اسوق اصلا
ودخلت المستشفي ودفعت باقي المصاريف ونادو علي سلمي وهي مش راضيه تبص في عيني خالص ركبنا العربيه وهي مش راضيه تقعد جمبي خالص مش راضيه تبصلي ولا تحس بيا طب لو بس تعرفي ان عملت ايه علشان اوصلك يوميها انا كنت بموت كنت متاكد انك هتعملي حاجه في نفسك متاكد والله بس مش عارف هتعملي ايه لو تعرفي بس اني مليش اي ذنب بده كله لو تعرفي قد ايه انا مظلوم رجعنا والهام قالت ليا امشي دلوقتي وتعال بكرا بات
انا: ابات عادي
الهام : ايوه يا روح امك بات مش الي متلقحه جوه دي مراتك ولا انا بيتهيالي
انا : طب نامي بقي نامي
مشيت وروحت استلمت عربيتي من الصيانه وهم بيسلموهالي قالو الي كان بيسوقها كان حمار الصراحه مفيش بقف يحك العربيه الحكه دي ...... ميعرفوش اني اتشقلبت بيها
(بيت سلمي )
روحتلهم انا علي العصر كده وفضلت قاعد سلمي مخرجتش حاولت ادخل اوضتها معرفتش قفلاها بالمفتاح
بت عندهم وصحيت تاني يوم علي الساعه 10 كده ملقتش الهام صاحيه دخل اوضتها لقتها ضلمه كحل والهام متغطيه بقرب وبزق ايدها لقيت ايده متلجه اتخضيت حاولت اصحيها لكنها مش بتصحي اول حاجه جت في دماغي الهام ماتت .......
خرجت جري واتصلت بالدكتور ورزعت علي باب سلمي وقولتلها الحقي امك بسرعه خرجت جري تلحق امها حطت ايدها علي قلبها ملقتش نبض ................
# # # # # # # # # # # * # # # # # # # # # # #
حقيقي مفيش نبض رجليها ساقعه اوي طب ايه الي حصل
سلمي بتعيط جدا: لا لا ل قومي والنبي قومي مش هينفع ده يحصل طب قومي وهسامحه قومي وصديقيني هعملك كل حاجه انتي عايزاها قومي وهعملك الشاي بلبن الي انتي نفسك فيه قومي قومي والنبي بقي ماماااااااا
انا ساعتها دي كانت صدمه تانيه كانت حاجه كده زي الكريمه الي علي التورته بتزوق المشاكل مراتي وحب حياتي بتطلب الطلاق قبل ما نتجوز اصلا وامها الي بعتبرها امي وسندي وهي الي مربياني ماتت..... برافو فعلا..... سلمي فضلت تعيط كلمت الناس يجو وحاولت افضل متماسك قدام كل الناس سلمي ادوها مهدء علشان تهدي من حالتها، عيطت كتير اوي فضلت رغد وكنزي جمبها لحد ما فاقت من الي هي فيه علي المغرب وخرجت لقت خالتها قاعده برا.........
سلمي: اطلعو برا من هنا مش عايزه اشوفك وشك هنا تاني
خالها: انتي بتقولي ايه انتي انتي اتهبلتي( ض*بها بالقلم)
انا: انت اتجنتت انت بتض*بها بالقلم ( ض*بته قلمين ورا بعض يلوحو)
ومسكتهم كلهم ورمتهم علي السلم برا الشقه
انا: عليا الحرام من ديني الي هيقرب من الشقه دي لكون مقطعه
سلمي معملتش اي رد فعل علي الي انا عملته جه تاني يوم وفضلت واقف في الجنازه متماسك او بحاول اتماسك ده الي كنت انا فاكره فضلت في العزاء لحد ما خلص عدي اليومين وفي تالت يوم انهارت عياط وفضلت اعيط بدرجه كبيره محدش كان عارف ليه اتاخرت كده انا ذات نفسي مش عارف فكره ان الهام الي هي امي مش جامبي دي مخلايني بموت وبتقطع من جوه الهام هي امي لانها عملت كل حاجه امي معملتهاش فاكر في يوم ايام ثانوي عيال ض*بوني مروحتش البيت روحت لاهام.. لما مدرس ض*بني وخلي شكلي وحش قدام الفصل في ثانوي هي الي راحت شبشبتله لما جالي استدعاء ولي امر لاني ض*بت عيال ع**و سلمي هي الي روحتلها بدل ماارح لامي الهام كانت بالنسبه ليا امي دلوقتي مبقتش موجوده فضلت علي حال الكئابه اسبوع مبكلمش حد مبعملش اي حاجه خالص اسلام وكنزي ورغد بيحاولو يرجعوني من حالتي دي...... كانت حالتي اصعب من سلمي مكناش احنا الاتنين بناكل لحد في يوم جه الخبر الي خرجنا كلنا من الي احنا فيه
سلمي كانت في المطبخ بتعمل حاجه فا احنا سمعنا صوت دش كوبيات كتير جرينا عليها لقيناها مرميه علي الارض وحواليها قزاز كتير اوي ومغمي عليها ووديناها المستشفي الدكتور عملها فحوصات كتير والدكتور خرج لنا
الدكتور: مين جوز الاستاذه الي جوه
انا: انا يا دكتور طمنا
الدكتور: الحمد لله انكم جبتوها بسرعه لو مكنتوش جبتوها كان ممكن ان الجانين الي في بطنها يسقط جسمها مش حمل حمل خالص جسمها ضعيف وشكلها مكلتش بقالها كتير فا لو سمحتو اهتمو بيها واكلوها علشان بس صحه الجنين
انا بستغراب: جنين ايه حضرتك انا بتكلم عن المريضه،الي جوه اسمها سلمي وشعرها اسود دي وانت بتقول حامل
الدكتور: ايوه حضرتك المدام حامل!
انا كأن الدنيا بدءت فعلا تفرحني مراتي حامل حامل بجد هبقي اب! مش مصدق نفسي فعلا والاهم من ده كله اننا هنرجع لبعض اكيد! .... اخيرا كل الحب الي بينا ده هيتحول لطفل في الاخر يااارب الحمد لله انا دلوقتي اسعد انسان في الدنيا
دخلت عليها وهي فايقه
انا: سلمي حبيبتي وحب حياتي كله! اخيرا هبقي اب! اوعدك ابقي احسن بابا في الدنيا سلمي اهم من ده كله انك ترجعيلي وانا اسف جدا اني محكتلكيش علي الي حصل ده قبل كده ونفسي في بنت يبقي شعرها حلو زي شعرك ( بمشي ايدي علي شعرها) وعينها حلوه زي عنيكي ( (ببص لعنيها جامد) وشفايفها جميله زي شفايفك ( ببوسها بوسه حب ) ... حلوه زيك
سلمي: ههههههه ( ض*بت ايدي) بس عيب احنا في المستشفي وانا كمان بحبك اوي ومسمحاك يا حبيبي يا جوزي ( بتقول يا جوزي )
واخدتها من المستشفي وخرجنا
وانا رفضت انها ترجع بيتهم ترجع علي شقتي واول ما وصلنا للباب شلتها علي ايدي وبصيت لكنزي ورغد واسلام
انا: هش هش هش يلا امشو من هنا هش يلا هرش مايه
اسلام: ماشي يا عم ماشيه معاك حلاوه انت هههه
ومشيو ودخلنا بيتنا واول ما نزلتها سلمي جريت علي الاوضه وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت الحمام ( في حمام في الاوضه،) فضلت يجي ساعه في الحمام وانا دخلت حمام تاني استحميت وفضلت مستني قدام الباب الباب اتفتح وخرجتلي ملاك مش بني ادم خرجلي اجمل مخلوق مش ممكن يكون حد شافه او حد يشوفه وحرفيا شكلها ملاك مش بني ادمه
انا بصيتلها وبلمت حرفيا دي سلمي الي انا اتجوزتها
انا: احم (ببلع ريقي) مين الاخت انا متجوز واحده تانيه
سلمي: ايه ياض فيه ايه،( بتخشن صوتها)
انا: ايوه كده طلعي جعفر من جوه.... بس ايه القمر ده اقسم بالله قمررر
سلمي.: طب القمر ده مراتك وبتاعك لوحدك
انا: يا بختي والله يا بختي
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #