الفصل الثاني

4808 Words
الفصل الثاني وقفنا الجزء الي فات ان رغد بقت تنصح سلمي ازاي توصل لاحمد وانه ازاي يحبها زي ما هي بتحبه فيروز: دي في نفس الجامعه مع احمد وسلمي وباقي الشله بس دي مش معاهم في الشله قمحاويه وشعرها بني وعنيها خضرا في الجامعه واقفين الشله كلها مشي من قدامنا فيروز انا: مش عارف مبحبش فيروز دي ابدا ليه بحسها شايفه نفسها علي الفاضي سلمي: اه شايفه نفسها جدا علي الفاضي انا: اه والله يا سلمي احلي منها اصلا سلمي حست بفرحه جوه نفسها كده كبيره اوي وظهر في عنيها لمعه من الفرحه وبصت لرغد ورغد غمزت لها كنزي: بس انا حاسه ان فيروز دي طيبه شويه انا: لا دي وسخه مش طيبه دي مش اشكال طيبه كنزي: ياض انت هتشكك فيا ولا ايه انا: لا يا معلم اسفين معرفش انها تبعك كنزي: ايوه كده اتعدل بس هي مش لدرجه تبعي يعني محمود باصص لرغد: رغد هو محاضرت امبارح الدكتور قال ان الميدتيرم جاي لحد فين رغد: مش عارفه يا محمود و**** بس غالبا جاي لحد تشابتر 7 محمود: شكرا يا رغد جدا المهم عدي اليوم في الجامعه واحنا مروحين سلمي طلبت مني اننا نخرج مع بعض سلمي: تعال يا احمد نخرج مع بعض انا: طب تعال نقول لباقي العيال سلمي: لا تعال انا وانت بس انا: يا بنتي قولي لو عايزاني اختلي بيكي متت**فيش سلمي ات**فت جدا وكانت هتمشي فا انا مسكت فيها وقولت لها تعال نخرج يلا تعالي المهم خرجنا وروحنا مول العرب واحنا ماشين قالت ليا تعال نخش نشوف حاجه في المحل ده كان محل هدوم حريمي مسكت فستان واصل لحد الرقبه وضهره عريان خالص لحد فوق الطيز بشويه المهم دخلت قاسته وخرجت ندهت عليا اول ما شوفته عجبني جدا وقولت لها لفي كده اول نا لفت شوفت ضهرها عريان خالص روحت قولت لها امشي غيريه مش هتلبسي الفستان ده ده ضهره عريان خالص وفعلا راحت غيرته وكنت بفكر انا ليه قولت لها تغيره مع اني مش حاسس من ناحيتها بحاجه او بمثل بكده هل يا ترا ممكن احبها او حاجه مش عارف انا ايه انا مش فاهم نفسي المهم سلمي رجعت وبعدين قالت ليا دورلي علي اي فستان حلو اجيبه ليا وفعلادورت لهاعلي فستان اسود برقبه ولحد الركبه سلمي: اسود! انا: ايوه اسود! انتي في الاسود بتبقي زي القمر سلمي اتبستط جدا من كلامي ولقيت في عنيها لمعه كده غريبه بس انا كنت قاصد كده اصلها بجد في الحقيقه بتبقي زي القمر في الاسود ودورت علي مقاسها من غير ما تقيس وبعدين عملت فيها جينتل مان بقي الي مجاش في زمانه واصريت جدا اني انا الي ادفع،الفلوس بقي و ونافخ ص*ري ودخلت علي الكاشير ماسك،الفستان وسلمي بتكتم ضحكتها بالعافيه، الكاشير: حضرتك محظوظ جدا. انت العميل،رقم 600 الاسبوع ده وجالك خ** 50% والفستان بقي سعره 15الف جنيه بس يا فندم انا: ||*|**| 15 كام الكاشير: لامؤخذه يا فندم انا اسف بس مينفعش تقول الالفاظ دي هنا الحساب 15 الف انا: 15 الف عفريت يركبوك يا بعيد ينعل الي يجي عندكم تاني مين ولاد **** ال 599 الي جم عندكم في اسبوع طز ف الفساتين يا جدع ورميت،الفستان في وشه وسحبت سلمي من ايدها وخرجت وهي بتموت من الضحك انا: 15 الف جنيه ليه بصنع فلوس انا سلمي: هموت مش قادره اتنفس من الضحك انا: موتي يا بعيده موتي ده انتي جبله سلمي: خلاص خلاص تعال نخش سينما يلا انا: لا نفسي اتسدت سلمي: يلا،بقي بلاش رخامه وراحت ماسكه في ايدي وراحت باصه في عيني وشبت ووقفت علي طراطيف صوابعها وبصت بعنين كلها براءه: والنبي بقي نخش فيلم انا: ماشي يلا اختاري فيلم طبعا سلمي اختارت فيلم رومانسي سلمي: يلا انا اختارت الفيلم ده حلو اوي انا: يلا نخش ودخلنا الفيلم وطبعا مع اي مشهد رومانسي او بوسه او كلمه رومانسيه بتتقال سلمي بتبصلي في عيني وانا مركز مع الفيلم بس في مره لما جه مشهد رومانسي معرفش ايه،الي خلاني ابص علي سلمي ولقيتها بصالي اوي في عيني اول ما بصيت لها راحت لفت وشها وكملت الفيلم بعد ما خرجنا روحنا اكلنا في الفوت كورت وروحنا ولما وصلتها تحت البيت الهام بصتلي من البلكونه الهام: اطلع يا احمد بعمل كنافه تعالي انابصيت،لسلمي: هتيجي ولا هتت**في تعالي تعالي متت**فيش ده بيتك برضو وروحت طالع سلمي ضحكت وراحت ندهت عليا: احممممممد بص روح هات لنا بيبسي بقي هات 2 كنر بقي تمام انا: تمام ورحت فعلا جبت لتر مش كانز ورحت طالع علي السلم ولسه بخش علي الشقه بتاعتهم لقيت الباب موراب والدنيا ضلمه جوه بزق الباب لقيت الدنيا ضلمه برضو بروح ناحيه الصاله علشان اشغل النور لقيت سلمي قاعده وماسكه في ايدها شمعه وبصالي وببص جمبها لقيت الهام قاعده جمبها ومسكه شمعه وبصالي برضو انا: عفريت وكده فا انا مبخفش تمام الشغل ده مش معايا ورحت فاتح النور فاجئه واحده لقيت كميه كبيره اوي من البلالين علي الارض وكلمه happy birthday to you متعلقه علي الحيطه وقدامهم تورته بالتوت وراحت الهام قايمه وسلمي برضو وقعدو يعنو هابي بيرث داي تو يو هابي بيرث داي تو يو هابي بيرث داي تو يو هابي بيرث داي تووووووووو يووووو..... الخ المهم كانت مفاجئه حلوه جدا،وانا اتبسط،جدا،جدا وبعدين قامت سلمي ووقفت جمبي وبصت ليا سلمي: كل سنه وانت معايا قصدي وانت طيب يا بقف انا: وانتي طيبه يا جذمه واديتني هديه وكانت عباره عن بو** فيه كل صورنا انا وهي كلها صور لوحدنا صور مع الشله و صور انا وهي واسلام وكل دول واتبسط جدا من هديتها وشرحتلي انها كانت عايزه تاخرني باي شكل علشان كده دخلنا محل الفساتين ده الغالي جدا وبعدين دخلنا سينما بس علشان امها تقولها انها جاهزه واتبسط جدا معاهم وفضلنا قاعدين احنا التلاته لحد الساعه 1 وبعدين،الهام دخلت تنام واول ما دخلت الاوضه انا بصيت لسلمي جامد وقولت لها انا همشي بقي علشان لازم انام علشان بكرا الجامعه عايزه حاجه تانيه يا سلمي سلمي: اقعد يا ابني معانا تاني طب بات طب انا: هتبيتيني في حضنك؟ سلمي: في احلامك الكلام ده انا: خلاص همشي مهو يا اما حضنك يا اما بلاش ومشيت فعلا واليوم خلص علي كده بس فكرت وانا بنام اني بقيت،منجذب لسلمي اخر فتره واني بقيت بفكر فيها في وقت اكتر في نفس اليوم في مكان اخر كنزي: ازيك يا فيروز عامله ايه فيروز: انا كويسه يا،كنزي الحمد لله وبعد كلام كتير بينهم فيروز قررت انها تمشي بقي كنزي: تعالي اوصلك البيت بعربيتي فيروز شكر يا كنزي مس عايزه اتعبك هروح بتا**ي وخلاص كنزي: تعب ايه يا هبله انتي فيروز: شكرا يا،كنزي وفعلا وصلت كنزي فيروز وبعدين فيروز مسكت فيها تطلع تقعد معاها بس ام فيروز واخوها واختها وابوها كانو مسافرين وسايبن فيروز لوحدها في البيت فيروز.: دخلت عملت عصير لكنزي وحطت لها فيها قطره منوم الفصل الثالث رغد: اه عملتي له عيد ميلاده عندكو وفرح جدا صح!؟ سلمي: اه صح اتبسط اوي رغد: كويس نفضل زي ما احنا كده نخرج معاه ونتبسط لحد ما يردلنا المفاجئاه سلمي: طب تمام كويس اوي بعد اسبوع انا: سلمييييييي سلميييييي بت يا سلمي سلمي: ايه ايه ايه نعم عايز ايه انا: مين الي هيحضر حافله عمر خيرت النهارده مين!؟ سلمي بفرح: عمر خيرت!!!! عزمتني بحد علي حفله لعمر خيرت انا: اه عزمتك سلمي بفرح نطت عليا ومسكت في رائبتي وحضنتني جامد وبعدين نزلت واتسفت ووشها بقي احمر ا اوي من **وفها انا: يلا روحي البسي بقي وابقي اقبلك علي 7 كده سلمي: تمام شكرا اوي انا بجد مبسوطه جدا انا: يلا يا بت اخلصي امشي سلمي: طب اتكلم عدل طب **** الساعه سبعه روحت اخدها بالعربيه بتاعتي واول ما شوفتها انا اتجمدت منظرها لبسه فستان اسود علي الركبه حماله مش كاشف الص*ر وكاشف ايديها الملبن البيضه دي وحاطه روج احمر ومانكير اسود وشكلها قمر اوي اوي اوي انا: لا مؤخذه يا استاذه ممكن تندهي لسلمي سلمي: انا سلمي يا متخلف انت انا: لا اصلنا متعودناش علي كده ده شكل السيستم هنج ولا ايه هو في حلاوه كده برضو ايه ده،يا جدعان سلمي ات**فت وبصت في الارض سلمي: مش هنغور ولا ايه انا غمزتلها: احلي غوره واحلي ايه واحلي ولا واحلي كل حاجه سلمي: طب نخلص علشان انا اتبضنت بقي وركبت وطلعنا علي الحفله وبجد انا كنت بحسد نفسي اني ماشي جمب البنت بالشكل ده وقمر كده وخلصنا ورجعنا علي البيت روحتها ونمت بعد شهر كمان محمود: يسطا المذكره دي متاكد ان الامتحان مش خارج منها اسلام: يسطا عيب عليك ده انا واصل جدا رغد: متاكد متاكد!؟ اسلام: اه متاكد متاكد ايه يا رغد هتشككيني في نفسي ليه الامتحان مش خارج منها انا: طب هاتها بقي نصورها ونوزعها علي الشله سلمي: هنصورها فين زمان المكتبه قفلت كنزي: مش حوار يا جدعان نصورها برا وخلاص انا: طب يلا نخلص علشان الامتحان بعد اسبوع بعد شهرين رغد: يعني بتخرجو مع بعض كل اسبوع وكمان مش حاسه انه حاسس نحيتك بحاجه ايه ده ولا حاته انجذاب بسيط سلمي: بيعاملني زي اخته ( بتعيط) رغد طب اديني اسبوع وانا. هتصرف ( بتطبط عليها) في مكان اخر قاعد لوحدي انا: انا بحب سلمي اوي بقيت احبها جدا بس الغريب انها مش حاسه. بيا خالص عمرها ماهتحس بحبي ليها دي علاقه فاشله حب من طرف واحد مش عارف اعمل ايه اكتر من كده ( بعيط) انا بحبها جدا مش متخيل اني احب حد كده اصلا بس هي شكلها بتحب حد تاني اوملهاش في الكلام ده انا بفكر اصراحها بعد اسبوع انا: اسلام انا بحب سلمي اسلام: بجد!! طب هي بتحبك انا: مش عارف بس حاسس انه لا اسلام: طب ربنا يكتبهالك يا صاحبي بس حاسس انها ممكن تكون معجبه بيك ده انت احمد ياسر..... فاكر يلا البت الي كانت بتحبك في اعدادي الي لابسه نضاره مثلثه دي انا: اه يديني انت مش هتنسي بقي اسلام: انسي ازاي دي كانت بتقول احمد ياسر بيموت فيا ومبيفكرش غير فيا فاكر انا: اه فاكر دي جات المدرسه الثانوي بتاعتنا علشاني ياديني يا جدع اسلام: فاكر يلا في اولي ثانوي لما روحنا نعا** بنات عند المدرسه الاعدادي انا: اه ياديني هههههه فاكر يلا الست الي شتمنا هناك اسلام: اه ياعم كنت بعا** بنتها وبتاع فا بقول لها ايه الحلاوه دي فا بنتها قالت ليا انت حيوان علفكره فا قولت لها بكلم امك ملكيش دعوه فا الست شتمتني وقالت لي انا اختها الكبيره انا: ههههههههههه يدين امي كانه امبارح والله ايام حلوه اوي يا اسلام نفسي ترجع اسلام: اه والله يسطا وانا كمان في مكان اخر رغد: يعني خلاص مش حاسه انه حاسس من ناحيتك اي حاجه خالص سلمي: خالص يا رغد هو شكله بس اتعود علي وجودي رغد طب دي اخر فكره لو مصابتش يبقي مفيش فايده خلاص سلمي: يعني ايه مفيش فايده رغد: يعني هبقي انا يأست يا سلمي هيبقي مقدميش حل تاني وانتي كمان مش هيبقي قدامك خلاص لازم تشوفي حد تاني تكملي معاه حياتك سلمي بتعيط: يعني ايه حد تاني....... عمري ما اتخيل نفسي مع حد تاني ابدا ( بتعيط اكتر) انا بحلم بيه كل يوم وكل ليله..... انا عمري ما فكرت اني اتخيل بس اني نايمه مع جوزي ويكون راجل تاني غيره انا بتقطع لما الاقيه ماشي معايا وباصص لواحده تانيه او حتي سرحان في اي حاجه غيري متخيله...... متخيله اني لو اقدر اني اقدمله حياتي علشان بس يبقي مبسوط هديهاله هضحي بنفسي وكل حاجه يا رغد علشانه ( مسكه رغد من رقبتها جامد) هو مش لحد غيري مفيش ست هتبقي ملكه غيري فاهمه ولا افهمك رغد بتتخنق: فاهمه فاهمه خلاص بموت سيبيني سلمي سابت رغد وقعدت تعيط جامد علي الارض: انا اسفه يا رغد انا اسفه معرفش. جرالي ايه حاولت انساه بس معرفتش حاولت انسي نفسي بس منسيتوش برضو رغد انا عديت مرحله اني بعشقه انا وصلت بيا لاعلي من كده رغد: خلاص خلاص اهدي هنحاول تاني لو الطريقه منفعتش هنحاول كمان انا معاكي لحد ما تياسي يا حجه بس انتي اهدي كده تعالي نخرج نروح اي حته تانيه تعالي بس في كافيه علي النيل رغد: بصي بقي كده وركزي معايا مش طفحتي وحليتي وشربتي كمان اخرسي بقي سلمي: ماشي حاضر رغد: انتي بقيتي جزء كبير من حياته عايزاه يحس انه هيفقدك او مش هتبقي تعبه خلاص او مش معاه ديما سلمي: ازاي يا رغد هه ازاي رغد: يعني تروحي تقوليله ان حد تاني جه قالك بحبك وانتي بتفكري فيه بجد سلمي: طب وبعدين رغد: تحاولي بقي انك تغيظيه سلمي: طب اقوله مين هه اقوله مين رغد: مفيش غيره محمود سلمي: محمود!!!!!!!!! متخيله يوافق رغد: اه ياوفق استني انتي بس رغد اتصلت علي محمود رغد: محمود ازيك محمود: ازيك يا،رغد عامله ايه رغد الحمد لله تعرف كافيه........ الي علي النيل علطول ده محمود.: اه ماله رغد تعلالي علي هناك بسرعه بس محمود: عشر دقايق وابقي عندك ومحمود جه ورغد وسلمي شرحوله كل حاجه محمود: متاكده من خطتك دي يا رغد رغد: اه يا محمود عيب عليك محمود: علي بركه الله الاسبوع الجاي تقوليله بقي سلمي: ان شاء الله مكان تاني انا قاعد مع نفسي انا: بفكر اقولها اني بحبها انا برد علي نفسي :طب تخيل مثلا انها رفضت وصحوبيتكو دي الي بقالها كتير هيحصلها ايه انا: صح وجهت نظر وامها برضو بحس انها زي امي اوي واكتر كمان ومش عايزه افقدها انا برد علي نفسي: اه امها دي اكتر من امي انا: امال امي فين مسالتش عليها بقالي كتير انا برد علي نفسي: امك صح صله رحم وكده انا: طب هروح لها بقي مكان تاني خالص رغد: طب هتصورو الورق امتي يا. جماعه فاضل 5 ايام علي اول امتحان محمود: صورته اهه يا رغد امسكي ادي دول لسلمي ولاحمد ولكنزي ودي ليكي وهرجع الاصليه بقي لاسلام رغد: طب كويس بقي محمود: بقولك يا رغد تعالي نروح سينما رغد: لا خليها مره تانيه بقي محمود: يلا بقي بلاش بواخه يا حجه اخلصي رغد: انا هروح بقي علشان ازاكر وانام محمود شد رغد من ايدها رغد: هههه طب خلاص سيب ايدي وانا رايحه معاك اهه خلاص سيب ايدي بقي ههه محمود: حاضر ههههه يلا بقي وراحو سينما ومحمود دفع طبعا ومشيو بقي الفصل الرابع كافيه قاعد فيه انا وسلمي سلمي: احمد احمممممممممممد انا: ايه يا سلمي سلمي: محمود صاحبنا قالي انه بيحبني انا كاني اتض*بت ببرق ومموتش كاني اتغرس سكنيه في قلبي بس مبتخرجش سكينه من اعز. الناس ليا.... قلبي ات**ر نصين والكلام مش راضي يخرج من بوقي.. انا بحزن شديد وفرحه مصتنعه: بجد وانتي بتحببه؟ انا كان املي الوحيد انها تقول لا وتقول بحبك انت وده كان هيبقي اخر حاجه نفسي فبها في الدنيا دي ..... سلمي بتمثيل: مش عارفه بس ممكن اكون منجذبه شويه ليه انا بتمثيل اكتر وقلب موجوع: شايفه انه ممكن يكون سندك فعلا.... ممكن يحافظ عليكي زي عينه سلمي: ايوه انا: خلاص حاولي تفكري فيه وتشوفي هل مناسب ليكي ولا لا سلمي: بجد يعني انت شايفه مناسب انا: اه جدع وطيب وهيحافظ عليكي ( مش مصدق نفسي من كتر الكدب مش شايف غير اني بس اكبر كداب علي وجه الارض لاني عارف ان محدش في الدينا دي هيحافظ عليها زي انا بخاف عليها من الهوا.... من امها... من الدكتور الي بيعالجها...من الارض انها تحتك برجلها.... بخاف عليها من كل حاجه واي حاجه... بخاف عليها من نفسي....) سلمي بحزن و**رت قلب: كنت حاسه انك هتقف جمبي في اختياري انا: طبعا يا بنتي الاخوات ليهم ايه عند اخواتهم! سلمي: انا بحبك انا: نعم سلمي: يا اجدع. واحن اخ في الدنيا كلها قالتها سلمي وهي بتقتل اخر مكان حي في قلبي قالتها سلمي وهي بتنشر الياس في نفسي وتبنهي اخر امل ليا قالتها سلمي وهي بتنهي حياتي كانسان) كان لازم ادور علي اي عذر يخليني امشي : انا: معلش يا سلمي لازم اروح علشان بطني وجعتني جامد سلمي: اوي يعني لازم تروح؟ انا: اه معلش لازم ولاول مره اسيب سلمي وامشي وانا خايف لاض*بها شوفت فيها جبروت مش هغفرله عمري مهما اعتذرت ومها كان حبي ليها للمره الاولي تغلط سلمي في انها تختار انسب الطرق ليا وانا للمره الاولي اغلط في اني افهمها ممكن لانها نجاستها الاولي في الكلام .... قد ايه انا غ*ي اني اتعلق بيكي من غير تفكير..... عيطت اوي ساعتها عيطت علي نفسي وعيطت عليها انها فعلا مختارتش صح بمعني اصح مخترتنيش سلمي انا نفسي تفوقي وتدركي اني انسب اختيار نمت من كتر العياط وصحيت علي المنبه انا: مبقتش انت المشكله الوحيده يا منبهي واستحميت ولبست وبصت في المرايه قد ايه فعلا انا شاطر اوي في التظاهر هل ياترا هقدر اكمل في تظاهري ده كتير مش هقدر افضح نفسي لحد مش هقدر اكمل باقي حياتي كده في الي انا فيه ده... مش هقدر اكمل حياتي من غيرك يا سلمي وخرجت وروحت الجامعه واول ما شوفتها حسيت نفسي اني عايز احرقها وانهي حياتها وانها هي المسؤله عن الكوارث الكونيه الي حصلت علي مر التاريخ هي المتسبب الاكبر لحدثت تشرنوبل هي سبب تسونامي اليابان هي المتسبب الاول في اعصار كترينا هي الي دخلت فكره الحرب في دماغ هتلر هي الي **رت قلبي بدون رحمه ولا نوع من انواع الشفقه بس عمري ما هقدر ااذيها خالص مهما عملت ومهما **رت في قلبي هي لسه برضو الي خلته يحي ويعيش انا بحبها جدا انا: اسلام اسلام: نعم انا: تعال دقيقه معلش اسلام: حاضر..... ايه يسطا انا: محمود..... راح قال لسلمي انه بيحبها وهي موافقه عليه اسلام: بحزن طب هنعمل ايه انا: معرفش ( بعيط) انت مش متخيل قد ايه انا بحبها وقد ايه انا شايفها انها اخر املي في الدنيا اسلام انا ملقتش الي يسعدني في امي. وابويا مات وانا صغير وملقتش اي سعاده في حد جمبي ولالقيت حد يبقي سند ليا..... اسلام انا بفكر انتحر لو مجتش ليا اسلام: لا هي ليك ان شاء الله بس استني هسال بس كده واسوف ومشي اسلام وخد محمود علي جمب اسلام: انت بجد يا محمود بتحب سلمي محمود: اه بحبها اسلام بحزن: طيب ربنا يكتم سركو وجه قالي الي حصل وانا قلبي ات**ر اكتر من قبل كده ومشيت وروحت اسكندريه وقعدت علي البحر انا: هل ياترا انا عايش علي النفس والا**وجين.؟؟؟؟ ولا عايش علي ريحتك وريحت عطرك ولا عايش علي وجودك جمبي ولا عايش علي نظرت عنيكي لاي حاجه حلوه ولا عايش علي شكل شفايفك هي بتتحرك علشان تنطق اسمي ولا عايش علي ايه!؟ انا: دلوقتي في حاله اللا وعي مش شايف قدامي غير حياتي من غيرك ومش شايف بس غير اني ممكن اموت لو مكنتيش جمبي يا سلمي انا: فعلا ده اصعب موقف عدي عليا ديما كنت بحل اي مشكله بتقعي فيها بابسط طريقه مبالك بقي لو كنتي انتي المشكله،...! انا : كنت عايش علي امل وجودك جمبي وهو امل زائف امل بيصبرني وبيعيشني بقيت حياتي لكن دلوقتي اجيب امل منين وانتي سرقتيه مني بتلت كلمات كل ما افتكرهم اعيط زي اي طفل محمود قالي بحبك) **رت قلبي دي عمري ما هسمحك عليها ابدا يا سلمي سلمي قولت له الكلام الي رغد حفظتهولي مرات ومرات حتي نسيت نفسي وحفظت كلامها بس ايه الفايده منه طالما انت مش جامبي بقلبك ايه الفايده من الخطط وايه الفايده من كل ده طالما انا مش حاضره في عقلك انا بدءت اكره تكبرك علي الحقيقه وبدءت اكره نظرتك التافه لكل حاجه مش شايفني غير اختك!! انا مش اخت انا عشيقتك وحبك الابدي ومراتك وسترك وشرفك وكل حياتك متخيل ان حد يحبني غيرك انت بتحلم اصلا! خليك في وهمك ده كتير انت دوست علي قلبي كتير وذلتني كتير تعال بقي دوق من نفس الكاس هخليك متفكرش غير فيا هخلي كل وقتك لسلمي سلمي وبس وهتشوف انا هعمل فيك ايه... روحت قبلتك في الكافيه وقولت لك وانا جويا فخر عظيم بنفسي وفي نفس الوقت قلبي كان بي**ر وبيتحطم كل ما تطلع كلمه من تحت شفايفك بتوجها ليا... بتنسحب ببساطه كده من الكلام... موقفك ضعيف ده انت حقير كل ما يضعف موقفك تمشي تنسحب لحد ما تهدي الامور وبعدين تحلها متقدرش تحلها وهي نار لازم تبقي رماد........ انا بشوفك كل يوم في حلمي كانك جمبي بشوفك كل يوم جمبي كانك جوزي وسندي وانا بحس انك مبشوفنيش اصلا... انا شفافه. انا هحاول انساك..... بضحك علي مين انا عمري ما هنساك انت ما تتنسيش انت كل حياتي وكل عيش*ي وكل دنيتي انا مبفكرش غير فيك يا احمد علشان انا ملكك وديما هفضل ملكك الجامعه بعد المحاضرات انا: رغد ررررغد رغد: ايه يا احمد عايز ايه انا: سلمي فين رغد: سلمي محمود عزمها علي الغدا،وبعدين،هيروحو،السينما ويروحو انا بحزن: طب خلاص رغد: ايه في حاجه طيب انا بغير الموضوع: لا ابدا بس كنت عايزها علشان التمرين وكده رغد: اه تمام خلاص كنزي جت الجامعه وتحت عنيها اسود من كتر العياط ومن قله النوم ووشها اصفر، رغد: كنزي مالك يا بنتي عامله كده ليه ومجتيش بقالك يومين ليه وتلفيونك مقفول ليه!؟ كنزي: معلش يا رغد انا اسف كنت تعبانه اوي والشاحن بتاع الموبيل،ضاع فا فاصل بقاله كتير، رغد: الف سلامه عليكي يا كنزي فيروز جت علي كنزي وقالت لها دقيقه عايزاكي كنزي: نعم عايزه ايه مني تاني فيروز بعد الجامعه تيجي معايا البيت سيد اخويا عايزك كنزي: لا مش جايه وحاولي تنسيني تمام فيروز: طب بصي كده..... ووريتها فيدوهات ليها وهي متخدرة كنزي بتعيط: انتو وساخه اوي انا بكرهكو بكرهكو جدااا فيروز مشيت و اتصلت علي سيد: استوت علي الاخر و هنلاقيها جايه بعد الجامعه بمزاجها سيد: بس البت صاروخ تسلم دماغك دي يا فيروز والله انا قاعد لوحدي بفكر ليه سلمي اختارت محمود وسابتني انا مع اني احسن منه في كل حاجه يمكن علشان شجاع اكتر مني انا: يخربيت جبني يا جدعان انا جبان جدا ومش عارف اوصلك يا سلمتي ايوه سميتك في خيالي سلمتي علشان انتي بتاعتي انا بس وانتي كلك ليا سلمي لرم اعرفك اني مش هعيش علي الدنيا دي وانتي بتحبي حد غيري وبتفكري في حد غيري..... يارب سلمي قاعده في بيتها بتفكر سلمي: هل فعلا خطه رغد هتنجح......هل هو بيفكر فيا دلوقتي.... هل انا كل اهتمامو.... يارب كنزي راحت لفيروز بيتها وطلعت كنزي بتكلم نفسها: انا مش عارفه وصلت للمرحله دي ازاي..... انا ازاي بقيت كده ( بتعيط جامد) ... ماسكين عليا فيديوهات .... لو بابا عرف هيموتني..... يارب استر مكان اخر. انا: طلعت بتحبه اوي وخرجت معاه وانا قاعد بولع هنا ( ابتسمت ابتسامه تدل علي ضعفي الشديد قله حيلتي وحزني في نفس الوقت ) اسلام بيحضني: يسطا انا مش عارف نعمل ايه والله خلاص حاول تنساها انا: مهو ده الي هحاول اعمله الفتره الجايه هحاول انساها بيت فيروز كنزي تلبس بسرعه وهي خارجه سيد: المره الجايه يا تجيبي معاكي 5 تلاف جنيه بدل ما تبقي اشهر من ساره جاي تمام كنزي بتعيط: اجببهم منين دول كنزي خرجت من عندم وروحت وبقت تعيط جامد اوي مبقتش عارفه تحيب الفلوس منين بعد ما بيتهم نام خالص دخلت فتحت دولاب ابوها وسرقت من فلوس ابوها بتاعت شغله 5 تلاف جنيه الصبح ابو كنزي: يا ام كنزي يا ام كنزي تعالي بسرعه ام كنزي: ايه في ايه ابو كنزي: في 5 تلاف جنيه ناقصين لا دول مسروقين ام كنزي: مين الي سرقهم يا بابا ابو. كنزي معرفش بس غالبا الخدامه بتاعتك دي ام كنزي: فعلا دي كانت بتقولي انها فعلا من يومين محتاجه فلوس وانا قولت لها لا انا همشيها بس من غير فضايح وكنزي سامعه حوارهم وبقت،خايفه قامت كنزي غيرت هدومها ولبست ونزلت الجامعه بعد فتره الجامعه كلنا بنجيب النتيجه وكانت كا الاتي انا: 97.5% سلمي 98.1% اسلام 96% محمود: 91.5% رغد 95% كنزي 60% ###يتبع الفصل الخامس سلمي: خطتك يا رغد مجبتش نتيجه رغد: مهي مش هتيجي من اول مره كده مش هترتبطي باحمد كده وبعدين لازم اخليه يحس انك بجد روحتي مش انه مسلسل وخلاص فهمتي سلمي: اه اه فهمت خلاص رغد: بصو بقي انتو الاتنين انا هقول لاحمد انكو بتخرجو وانكو بتتفسحو مع بعض بس كل واحد يبقي في بيته اوكيه محمود: اوكيههه سلمي: اشطا،تمام ربنا يسهل بيتي وصلت بيتي وانا جوايا حزن كبير اوي وبفكر طوول الطريق اتا ليه عايش؟........ اول ما وصلت دخلت حركت المكتبه ولقيت حاجه زي خزنه صغيرة في الحيطه كده وفيه،مكان للمفتاح فيها فتحت الخزنه ولقيت ورقه جواها وفلوس خدت الورقه وكانت من ابويا من / ياسر... الي ابنه العزيز / احمد ياسر تحيه طيبه وبعد.........ابني العزيز اود ان اشرح لك انك الان في مشكله كبيره وانت الوحيد القادر علي اتخاذ قرارات لحلها.... بني انت ابن ياسر انت الوحيد القادر على اتخاذ اصعب القرارات في حياتك يا ما حل ما انت به اوالاستسلام والهروب كالجبان قبل ان تكون بني فا انت صديقي. وصديقي العزيز كا عمك مصطفي هو صديقي العزيز وهو الذي يعرف عني كل شيئ لقد عملنا معا في اشياء مهمه يا بني لقد افسدنا منظمات دول نحن الاثنين لقد قمنا بكثير من الشر ولكن لكي يناصر،الخير،في الاخير لقد كان لنا اعداء مثل صالح سعيد لقد كلن من الد اعدائنا ولكنه قد اختفي لمده قصيره لقد اختفي من بضعده اشهر قبل وفاتي ولكني لست خائفا الا عليك وعلي امك.... ستكون امك في رعيتك حتي وهي بعيده عنك امك هي من اسرف الناس صدقني يا ولدي العزيز هي من سوف تحميك منهم باي طريقه ثق بها وسوف تنجو وسوف تصير مشاكلك تافهه بعد تدخلها وحلها،لك واحمي اختك اسراء باي طريقه يا،بني ختي لو وصل لامر لسفرها بعدينا،بني انت اذكي منهم جميعا لاعبهم بال*قل وسوف تسودهم جميعا ولكن يجب ان يكون بجانبك انثي تحبهاوتخبك،تثق بها وتثق بك واخيرا لكل مشكله حل وانا حلي دائما كان مع عمك مصطفي سوف تحد عنده كل الحلول لاي مشكله اشد تحياتي / ابوك........... ددماغي بقت تلف وتدور # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # مكان اخررررررررر انا داخل مكتب فخم انا واسلام وساميه انا: استاذ مصطفي موجود السكيرتيره: اه حضرتك استاذ احمد وانتي استاذه ساميه وانت اسلام اسلام: استاذ اسلام لو سمحتي السكيرتيره: سوري انا اسفه ودخلو مكتب فخم وواسع جدا انا: عمو مصطفي ازيك الحقنا اسلام: ايه يا بابا ازيك جاينلك في مصيبه مصطفي اقعدو بس فيه ايه وضغط علي زرار جمبه وجت بنت وطلب لينا نشرب ايه وبعدين ساميه واسلام حكوله علي كل الي بيحصل ده قام مصطفي وراح نحايه باب اسناسير في مكتبه وخلنا وراه وضغط علي زاز كده بالبا**ه طلع زراير جديده مكان الزراير القديمه ضغط علي واحد نزلنا اوضه كبيره جدا تحت الارض وفيها ناس قليلين شويه وقدامهم اجهزه كمبيوتر كتير نيك دخل مصطفي قعد علي مكتب كبير كده وضغط علي ازاز جه لينا شاب رفيع اوي ومشعر جدا وعنده دقن كبيره وشعره طويل وناعم ولابس نضاره مصطفي: ادخل يا،جورج جورج ده بقي الي هيحل الموضوع. خرج سريع من القصه جورج: بريطاني اكبر هكر في العالم كله بدء اول عملياته لما كان في المدرسه وغنده عشر سنين هكر سيستم المدرسه بتاعته وخلي كل الشاشات لبي في المدرسه متعرضش اي حاجه غير افلام س** لحصنه مع بنات ب*عر،اصفر لما كان في ثانوي كان بيهكر حسابات اكبر شركات الاعلانات ويعرض بدل اعلانتهم فضايح لاشهر نجوم العالم، هكر حساب الحكومه الفدراليه في نص ساعه هكر جميع احهزه الاستخبارات الروسيه سنه 2009 اخر عمليه عملها سرق بينات مهمه جدا وعطل جميع سرفارات وكاله الفضا الامريكيه (nasa) بيتكلم 9 لغات ( انجيليزي فرنساوي ايطالي الماني عبري عربي وبرتغالي واسباني و روسي) بيقبض في الاسبوع 600000 دولار ايه بقي الفرق بينه وبيني لما هكرت انا ساب واي مش كتير علفكره ) رجوع من القصه مصطفي: اقعد يا جروج جورج: شكرا لك سيد مصطفي مصطفي حكاله كل حاجه وقاله عايزين نخلص من صالح ده جورج طلع لاب بتاعه وفتحه وهكر كل الكاميرات الي في بيت ساميه ومسح كل الي عليها وهكر كل اجهزه صالح ده وجاب فيدوهات ليه،وهو بينيك ستات عاليه اوي في مصر وخد صوته وحوله وخلاه يعترف انه هو الي هكر حسابات ناسه الاخيره بصوته وهو مقالش كده **م،الفجر وبعدين بعت الاعتراف ده والفيدوهات دي للحكومه وقفل الاب وقام وقف جورج: تم كل شيئ سيد مصطفي هل تريد خدمه اخري سيدي انا واسلام وساميه: ده خلص علي الراجل في ساعه الا تلت مصطفي بيضخك:اه شوفتو بقي هكر هكر بقي مش اي كلام ده خرجنا كلنا ومبلمين ومبرقين لبعض ولسه فاتحين بوقنا ركبنا العربيه ورحنا بيت،ساميه ولسه فاتحين بوقنا دخلنا،الشقه وقفلنا الباب وموتنا من الضحك انا: هههههههه يدني وشي بيحمر جامد وبطني بتوجعني همموت مش قادر ساميه بقت تعيط: انا خلاص مش هعمل حاجه غصب عني خلاص بعدما هديتها خليتها تحكيلي كل حاجه ساميه حاضر الرجل ده كا عايز يخطبني بس انا كنت جدك رفضه وانا اتجوزت ابوك فا قرر انه ينتقم منا رجع بعد ما بني نفسه مع ناس صهاينه قوي اوي كده بس ابوك فشخه في افكاره وبقي من اعداء ابوك ولما ابوك مات قرر انه يفشخني انا وعرفت ليه خلي اسلام ينيكني علشان ابوك كان شغال مع ابو اسلام وده كان حاطط نقره من نقرهم اسلام قام وقف قدامنا: انا مش هاجي هنا تاني صبريتني جدا يا ساميه علي المشاكل اشوف بس انا مليش حاجه هنا انا همشي! قومت وقفت وحضنته: انت اخويا الصغير ياض متفكرش اني هغير رجهت نظري ليك اسلام بقي يعيط علي كتفي: يسطا انا بحبك جدا يسطا والله وانت اخويا مكان اخر انا بخبط علي بيت الهام: افتحي يا،الهام القدر جالك الهام فتحت: خش يا معدل خش انا: سلمي فين الهام: متلقحه. جوه اهه انا: سسسسلمي سسسلمي دخلت فتحت مره واحده من غير ما اخبط وهي كانت نايمه قامت مفزوعه سلمي: انت ايه الي جابك هنا انا: يلا نخرج يلا. نخخخخرج سلمي: طب اطلع برا هلبس متشدش الغطا واطلع برا انا: مشدش الغطا ليه بغمز لها ورحت شديته لقيتها لابسه سونتيان وكلوت موف جاامدين اوي عليها ورحت واخد الغطا واجاري وهي بتصوت ورايا زي الهبله وقامت قفلت الباب جري وشتمتي وهي. بتصوت وبعد ما لبست وخرجت روحنا سينما وكلنا ومفضلش معانا غيير 100 جنيه احنا الاتين سلمي: تعال نقعد في كوستا كافيه انا: لا ده هتلاقيه غالي اوي ده تعال مقعد اي كافيه صغير ومفيهوش ناس كتير سلمي: اشطا. انا شوفت واحد تحت اهه يلا ننزل وقعدنا بفتح اول صفحه لقيت كلام بالانجليزي كتير قلبت الي بعدها لقيت شاي ب 70 جنيه سلمي متفتحيش المنيو ويلا نروح يا رمه كافيه ايه الي عايزه تقعدي عليهيا بنت الهام القرعه قدامي .................. ............. ........ .... .. الجزء الثالث عشر (انا اسف علي التاخيرفي نزول الجزء ده كنت هكتبه وانزله اول امبارح بس للاسف حصل حاله وفاه عندي ومكنش عندي اي مزاج اني اكتب جزء انا اسف ) سلمي: رغد انا مش مطمنه علفكره لخططتك دي حاسه انه هيروح مني رغد: هيروح منك ازاي يا هطله انتي ده هيجيلك راكع سلمي: والنبي تتو**ي بس رغد: طب هنشوف وان غدا لنظير قريب # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD