الفصل الثامن

1162 Words
الفصل الثامن من تزوجت قاصر قام زين بفتح الباب وماان دخل تفاجئ بعدم وجود همسه بالغرفه وماان خطي خطوه اخري داخل الغرفه سمع صوت شهقاتها تاتي من جهه الحمام فإستغرب لما تبكي اهي لاتريده او خائفه مماسيحدث توجه زين ناحيه الحمام ودق الباب ففزعت همسه وخافت اكثر زين بهدوء ع** مابداخله:همسه اخرجي رايد اتكلم معاكي همسه ببكاء:لا معوزاش اتكلم وياك زين يحاول السيطره علي اعصابه:متخافيش اخرجي واوعدك مش هآذيكي همسه بعناد وخوف:لا مهخرجش واصل زين بتنهيده:يابنت الناس اخرجي قولتلك مهآزكيش والله واصل همسه :احلف الاول زين بحده:وااه مالساتني حالف وبعدين مفكره لو رايد اذيكي الباب دا هيمنعني بتحلمي اخرجي همسه بعناد :لا يعني لا زين بحده :والله لو مخرجتي لادخلك اني هعد لحد 3 زين:1.2 كاد ان يقول 3 ولكت **ت عندما وجدها تخرج زين :ايه ساعه عشان تخرجي همسه:لا رد فقط ارتجافها وشهقاتها نظر لها ووجد عيناها متورمتان وحمراء من شده البكاء ...اقترب منها خطوه ف*جعت للخلف خطوه حتي التصق ظهرها بالحائط فوضع زين يده ع الحائط حولها ..واخذ ينظر لها وفجآه _____________________ في فيلا الصياد جلست ام همسه تبكي وتقول:ربنا يستر ربنا يستر الحج ابراهيم:اهدي ياام منصور كفايكي بكي البنيه زينه وزين عاقل مهيآذيهاش واصل ام همسه :يارب يارب ...رايده اروح لبتي بكرا الحج ابراهيم:حاضر هنروحولها بكرا ...اومال منصور فين ام همسه:قافل علي نفسِه ومش راضي يخرج الحج ابراهيم :بكرا هتكلم معاه ..... ___________________ اما عند عمر كان نائما ووجهه يتصبب العرق ويقول:لاااه متتركنيش ياحنين اني بحبك والله بحبك لا لااااا ثم قام من نومه مفزوع وقال:اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ؛ ربنا يرحمك ياحنين ثم قام ليصلي ويدعي لها وله ______________________________ عند زين وهمسه فجآه تحدث زين وقال بحده:لما اقولك حاجه تتنفذ مفكره اني معرفش **ر الباب و ادخلك تبقي غلطانه اقعدي رايد اتحدث وياكي .. اومات همسه له فآبعد يده وذهبت وجلست ع الفراش جلس زين قريب منها فآنتفضت وقالت ببكاء:متجربش مني مش عوزاك زين بحده وعصبيه :واني مهجربش منيكي واصل الا لما تريدي مش اني اللي اتقرب من مرتي غصب عنيها تن*دت همسه واحست بالاطمئنان نوعا ما فقال زين زين :قومي غير هدومك واني هغير هدومي وهشوف حل للوضع ده . زمانهم منتظرين اومآت له همسه وركضت للحمام لتبدل ملابسها فبدل زين ملابسه وانتظر خروجها فخرجت همسه وكانت ترتدي برموده عليها رسومات اطفال وشعرها منسدل زين ف نفسه(متجوز طفله).. زين :اني هخرج ليهم اقولهم ان كل شئ تمام ولو حد سالك عن حاجه يابت الحلال هتقوليلهم الحمدلله حتي لو امك فاهمه؟؟ همسه بخفوت:فاهمه فتح زين الباب وخرج فوجد امه تنتظره فقاال لها علي السريع :كل حاجه زينه ياامه وتركها سريعا ودخل ماانا دخل انطلقت الزغاريط و اصوات الاعيره الناريه ماان دخل زين للداخل حتي وجد همسه تنوي النوم ع الارض زين بحده ارعبتهت:هتنامي علي السرير والكلام منتهي متنقشنيش ويلا قامت همسه بالفعل ونامت بجواره علي السرير ولم تنم الا بعد ان اطمئنت ان زين نام فنامت .... _________________ في منزل حنين تجلس ام حنين وتمسك بصورت حنين والمصحف وتتلو القرآن وتبكي حتي جاء والد حنين وعلي وجهه علامات الندم والحزن(بعد اي يا حج ..?) صدقت ام حنين ووضعت المصحف جانبا وقالت ببكاء وحده:جاي ليه هااا مش انت السبب انت اللي جتلتلي بتي مش عمر لاه انت السبب منك لله مهسامحكاش واصل ابو حنين بحزن :والله اني ندمان مهقدرش اسامح حالي الا لما تسامحيني ابو حنين برجاء:سايق عليكي النبي تسامحيني ام حنين ببكاء:هسامحك بس ترجعلي بنتي اللي ماتت ترجعهالي ف حضني تاني ترجعلي ضحكتها رجعلي بتي ....(اخذت تبكي حتي اغمي عليها....) فنهض ابو حنين حتي يفيقها _____________ ام حنين ببكاء وحده:واني مهسمحكاش حتي لو هموت في الصباح في غرفه زين وهمسه استيقظ زين وهمسه علي صوت الباب وزراغيط فقام زين وفتح الباب ام زين بسعاده:صباح الخير ياولد صباحيه مباركه ياعريس زين: الله يبارك فيكي ياامه ام زين :فين العروسه زين بتوتر:لساتها نايمه ام زين:ماشي ياولدي ... وتركته ورحلت دخل زين حاملا صنيه الافطار(اي الناس دي هو في حد بيفطر اصلا انا عمري مافطرت?...) زين :صباح الخير همسه:صباح النور زين :قومي غسلي وتعالي نفطرو هسمه :حاضر اخذت همسه شاور سريع وارتدت ملابسها وخرجت وقامت بصلاه الصبح وكذالك بعدها زين .. زين:يلا تعالي اقعدي جاري جلست همسه وبداو في تناول الطعام حتي دق الباب زين:مين ؟! .....:اني كارمه ياابوي زين:تعالي يا كارمه دخلت كارمه مسرعه وذهبت تجاه همسه وضمتها ف ابتسمت همسه بحنان وضمتها كارمه:صباح الخير ي همسه همسه:صباح الخير يااحلي كارمه زين بحده:كارمه مسمهاش همسه قوليلها خالتي همسه كارمه ببكاء:لا دي ماما همسه بس هي عايزاني اقول همسه ...ضمتها همسه واخذت تربت علي شعرها همسه بهدوء:اني اللي قايلالها تقولي همسه مافيهاش حاجه زين:زي ماانت عايزه ..فطورتي ياكارمه كارمه :لا زين :طيب اقعدي افطري كارمه:لا همسه هتوكلني زين بحده:بلاش دلع يلا همسه:سيبها دي لسا صغيره هوكلها اني زين بتآفف :متتدخليش بيني وبين بنتي همسه بحزن:طيب بس سيبها انهارده زين:ماشي ....تناولت كارمه الطعام بيد همسه وكانت سعيده وكذالك همسه تنظر بسعاده لهمسه اما زين فكان ينظر لهمسه بشده حتي احس انها علمت انه ينظر لها بسبب ارتباكها فنهض علي الفور وخرج... ______________ في منزل اخر بسيط خلود وهي ترتدي عباءه سوداء:امه اني راحه المقابر اقرا لحنين الفاتحه (يمكن دا اكتر مكان بحس فيه برااحه نفسيه?معرفش ليه...) ام خلود:بس متتاخريش يابتي خلود :حاضر ياامه .... ______________ في غرفه زين وهمسه زين:اقعدي ياهمسه عايزه ايه همسه بتوتر:اني..اني زين بحده:ادخلي ف الموضوع علي طول همسه:اني رايده اكمل علام هب زين واقفا وقال:انسي الكلام الماسخ ده مهتكمليش علام همسه بدموع وعناد :واني رايده اكمل علام زين بعصبيه:لا مهتكمليش علام ودا اخر كلام عندي همسه بعناد:واني هكمل زين بعصبيه:لا همسه بإستفزاز:اكمنك مش مكامل علام عايزني ابقا جاهله زيك ابتسم زين بسخريه وقال:ومين قالك اني معيش شهاده اني دكتور ياانسه همسه همسه بصدمه:دكتور؟؟! زين بسخريه:مالك مصدومه اكده ليه همسه بعصبيه: اما انت متعلم ليه مرايدنيش اكمل علام زين :اكده وخلاص انهي الحوار همسه ف نفسها(لا مهنهيهوش هفتحه تاني وتالت )..تركته وذهبت ________ مع مرور الايام ساءت الحاله النفسيه لعمر فكان دائم الذهاب للمقبره ويجلس ويبكي لحنين ويطلب السماح ___________ ام عند زين وهمسه فكان زين ياتي للمنزل متاخرا حتي لايراها ابدا ولكن في يوم عاد الظهر زين:سلام عليكم الجميع:عليكم السلام كارمه بفرح طفولي :بص يابابا همسه عملتلي شعري سنبله ازاي ورسمتلي رسمه جميله زين بإبتسامه:جميله زيك ام زين بمشا**ه:ولا زي اللي رسمتها !! احمرت وجنتي همسه وقامت مسرعه لغرفتها .. الحج امين:اد*كي حرجتيهم ...اسمع يازين ياولدي رايدين نشوف ابنك عن قريب زين بسخريه:اه طبعا عن قريب اووي ..وتركهم ورحل _____________ في المقبره يجلس عمر حزين وقد نمت لحيته جلس وقد نشفت دموعه لا يستطيع البكاء (ساعات بنتوجع بس مش قادرين نعيط بيبقا اصعب حاجه ..) جلس ستسمع حنين ويتحدث معاها حتي قاطعه صوت انوثي .....:كل يوم تيجي اهنيه ماكفاياك عاد لو كانت عايشه كانت سامحتك مش انت السبب كل دا قدر ومكتوب حرام عليك نفسك .. التفت عمر لمص*ر الصوت وتفاجئ وقال:انت؟! ____________ صعد زين للغرفه ووجد همسه تنتظره دخل واغلق الباب همسه بهدوء: بالله عليك رايده اكمل علام زين بحده:لا وكفايه كلامك ف الموضوع دا همسه بصوت عالي:لا هتكلم فيه براحت....قطع كلماتها صفعه نزلت ع وجهها فنظرت له بصدمه زين بعصبيه:قسما عظما لو عليتي صوتك تاني لهجتلك همسه ببعض قوه:انت مفكر حالك راجل لما ترفع ايدك علي واحده.... زين وقد جن جنونه ودفعها حتي وقعت واخذ يقترب منها ويخلع ساعته ويلقيها ...زين بهدوء مرعب:تقصدي اني مش راجل..ماشي ي همسه هعرفك اني راجل .... همسه برجاء:لا متقربش مني لا لم يستمع لها زين وقام ب ......... __________
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD