الفصل الثاني

993 Words
#القاسي #الذي #احبة/#الفصل #الثاني نزل عا** يدو وهو يبتعد عن توكل "انت ايه الي نزلك اقترب فايز بكرسيه العجل أمام عا** "انت اتجننت يا عا** خلاص لدرجاتي مبقاش في رحمة في قلبك عايز تض*ب توكل راجل الي رباك وعاش معانا عا**:بقولك ايه يا جدي ابعد عني عايز اعرف بنت بنتك راحت فين سعاد هربت فايز:أيوة سعاد هربت يا عا** هربت من جبروتك وظلمك وقسوتك الي ملهاش حدود يا اخي 'هربت مع الي قلبها حبه "وانا والي قلتلها تهرب وتجوز احمد عا**:بغضب'ايه تجوزو انت عارف بكده عملت فيها ايه فايز:'عملت ليها صح رحمتها منك يالي معندكش قلب اقترب عا** من جدو وهو ينحي رأسه أمام وجه انت لسه مشفتش لما قلبي يموت يا جدي "هجبهالك جوسة تحت رجليك ابتسم فايز بسخرية"انسي يا عا** انا كنت عارف انك مش هتسكت عشان كده خلتها تسافر معاه برة بلد ابتسم عا** بشيطانية'هجبها لو في اخر بلاد العالم هجبها ابتعد عا** وخلفة الغفر ليخرجون من القصر امر فايز العملين بفك توكل في الحال "اقترب توكل من فايز بعد ما فك حبسة"ليه قلتلو يا فايز بيه فايز:كان لازم يعرف عيزني اشوفة بيأزيك واسكت توكل: بس بكدده ممكن يجيب سعاد ويئزيها هيا وأحمد فايز:متخفش يا توكل علي بليل سعاد وأحمد هيكونة برة بلد خالص 'هيسفرو لبريطانيا هناك 'انا رتبت ليهم كل حاجة هناك 'هيعيشو هناك لحد ما ربنا يهديه توكل:يارب يا فايز بيه يارب يهديه . ................. ركدت حنين نحو باب وهيا تسرع في فتحة ابتسمت بالسعادة "سعاد مش ممكن اخيرا رمت سعاد في حضنها "وحشتيني يا حنين حنين:وانتي يا سوسو وحشتيني "مب**ك يا قلبي سعاد:الله يبارك فيكي يا عفريته عقبالك حنين:لا انا لسه بدري عليا 'قدامي تلات سنين بحلهم عشان اتخرج من كلية دخل احمد وهو يحمل شونط "مفيش مب**ك ولا مسعادة اخوكي يا لمضة تجارة حنين:مب**ك يا ابيه الف مب**ك والله فرحتلكم احمد:عقبالك يا بت يا عفريته حنين:لا شهادة اولا يا ابيه سعاد:طبعا شهادة اول حاجة يا حنون احمد:هو فين بابا يا حنين مش سامع صوته حنين :بصوت هامس" جوة بيطبخ بنفسه ليكم سعاد:اووو وحشني أكلك يا عم منعم احمد:طيب يلا ندخل هنفضل كده وقفين علي باب دخلت سعاد وحنين الي غرفة الجلوس يتحدثون نظر لهم احمد بغيظ وهو يحمل شونط وهو يذهب بها الي غرفته ....................... هجم عا** منزل خالت احمد الذي تقيم في كفر ذهدان قامت فتحيه تركد خلف زوجها محمود بخوف بلع محمود ريقة بخوف من هجوم عا** منزلة محمود:خير يا عا** بيه في ايه عا**:فين احمد "فين ابن اختك يا فاتحية فاتحية:,احمد ابن اختي 'في مصر ليه عا**:اديني عنوان بتهم في مصر يا بسرعة فاتحية:,معرفهوش يا عا** به "انا بقالي كتير منزلتش مصر ولا اعرف شكلها اقترب عا** منه وهو يلقي نظراتة الحادة 'ده اخر كلام ماشي "طلع عا** مسدسة وهو يوجه علي زوجها فتحي فتحي بخوف"يا وليه اتكلمي هيموتني فاتحيه: حرام عليك يا عا** به احمد ابن اختي غلبان هو صرف نظر عن جوازه من اختك خلاص صرخ عا** في وجهم "فين العنواااان محمود:انا هقولك فين بس وحيات نبي تسبني عا**:اخلص وقول العنوان والا هفرغ المسدس كلو فيك شرح محمود العنوان بتفاصيل لعا** أخذ عا** العنوان 'ابتعد عنهم وهو يركد للخارج تحدث عبر الهاتف مع مساعدينة في القاهرة لكي يأخزون سعاد وأحمد من هناك ..................... شمت سعاد الرائحة الطيبة 'الله الله يا عم منعم منعم:عجبك الاكل يا سعاد "كل ده عشانك سعاد:الا عجبني ربنا يخليك ليا يا عم منعم يارب احمد:كلي بقي عشان ورنا طيارة بعد شواية انت لسه م**م بردو انك تهرب انت وهيا قلتها حنين بصرامة منعم:سبيهم يا حنين هما مش اد عا** خليهم يسفرو حنين:والله انا مش عارفين ليه خيفين من الي اسمه عا** ده سعاد:انتي متعرفيش عا** يا حنين 'هو شر كلو حنين:عا** والله ده كان طيب زمان "عارفة يا سعاد زمان لما كنت عيلا وكنت باجي بلد مع بابا وماما وأحمد اخويا 'كنت بشوف عا** ديما بيدافع عن اي حد يض*ب ظلم 'معرفش ليه اتحول كده سعاد:زمن وظروف يا حنين 'غيرت عا** احمد:يا خسارة يا عا** 'كان اعز صديق ليا معرفش ايه الي غيرو من نيحيتي كده 'احنا زمان مكناش بنفارق بعض لحد ما دخل جامعة 'اتغيىر مئة وتمنين درجة سعاد: مكنش في احن منه يا احمد "ربنا يهديه بقي حنين:انا رايي توجهوه يا سعاد ده احسن حل بدل هروب سعاد: مع عا** الع** يا حنين "لازم نهرب تن*دد حنين بضيق من الحديث ثم قامت من علي طولة ‏منعم:مش هتكملي اكلك يا يا حنون ‏حنين،:اكلت يا بابا ا'اما هخش اريح في اطي ‏عن ازنكم "ذهبت حنين الي غرفتها 'اغلقت الباب ‏ثم اقتربت من خزنتها لكي تأخذ منه صندوقها الخاص ‏فتحته ثم مدد يداها لتأخذ صورتها هيا وعا** ‏كانت حنين تبلغ خمسة سنوات حنها وكان يحملها ‏عا** وهو شاب صغير يبلغ ١٥ عاما ‏اخذت صورة وهيا تتذكر مضيها معاه في صغير #فلاش #باك اقترب محمود من حنين وهو يض*ب في جسدها انفجرت حنين من بكاء وهيا تحاول تبتعد عنه محمود:انا قولتلك مليون مرة متجيش جمب أي حاجة بتعتي يا بت انتي حنين:انا اسفة يا عمو والله مش هعمل كده محمد'لا لازم تض*بي عشان تحرمي تفاجئ محمد بض*بة قوية علي وجه من عا** أخذ عا** حنين بعيد عنه ثم اقترب من محمد انت حيوان ازاي تض*ب بنت صغيرا والله لقول لطنط فاتحية علي كل بلاويك محمود:بخوف "خلاص يا عا** خلاص يبني انا مش هض*بها تاني نظر له عا** نظرت صاقبة ثم ابتعد عنه ليقترب من حنين الذي كانت مقطوعة من بكأء عا**:خلاص يا حنين متخفيش "انا ض*بته حنين:انا خايفة يا ابيه ا** 'متسبنيش ونبي حملها عا** لحضنه ثم رتب عليها بحنو '"متخفيش يا حنين انا معاكي خلاص يا حنين 'لو سكتي هجبلك شوكولاتة **تت حنين وهيا تمسح بكئها بكفها الصغير طيب هتلي شوكولاتة يا ا** ابتسم عا** علي نطق اسمة منها "حاضر اخذها عا** ليشتري لها جميع شكولاتات ‏ثم لعب معاها لكي يهديها عن بكاء وبعد مودة ‏من تعب نامت حنين علي ص*رو وهيا تحس بالامان ‏ضمها عا** الي ص*رو وهو يغني بصوته الجميل ‏ابتسم علي برئتها ثم وضعها علي نجيلة ثم نام بجوارها #رجوع #الي #وقت #الحالي ‏اخذت صورة ثم وضعتها بين ص*رها "ثم بدئت تبكي ‏يا خسارة يا عا** يا خسارة "اه لو تعرف اد ايه ‏انا بحبك "كبرت علي حبك يا عا** ‏ياريتك تحس بيه "بحبك اوي ......... #القاسي #الذي #احبه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD