الفصل الثالث
#هكر_اخترق_قلبي_
بقلم
#اميره_الرويات
#ايه_احمد
.
.
.
رجعت نور بظهرها علي الكرسي وكتفت اديها علي ص*رها فقالت لين بهدواء ورزانة معتاده منها.
لين : حسيتي بيهم مش كده
نور بسخريه : من لما دخلت الوضح انو مستمتع بل موضوع فاكر انو بيلعب مع اغ*يه، بس حلو اوي انو يحطهم في المقر مش بره.
لين بتهكم : حتي لو كان كده متنكريش انو ذكي لو قدر يزرع جوسيس في المقر يبقي اكيد عرف اننا رجعنا يا نور واكيد عرف من الي عاد فتح القضيه مره تانيه
نور :وهو ده المطلوب انو يعرف..عشان يعرف ان عيله ال شمسي مش اي حد الي يلعب معاهم وان اللؤاء حسن خلف رجال مش بنات ذي ما هو فاكر
زياد : انتو بتتكلمو في ايه بضبط
لين : وهو انت مفهمتش لحد دلوقتي، المكان كلو مترقب
ادهم : وانتو عرفتو منين
نور : سر لمهنه يا كابتن
ادهم : كابتن ههههههه وللهي مش عارف اقولك ايه
نور بمرح: خد رحتك يا زميلي، انا ذي اخوك
ادهم: هههه زميلي وذي اخوك يا بنتي انتي كليه شرطه ضيعتك خالص
لين : لا هي كده من قبل ما تدخلها متظلمش الكليه
مهاب : انا عاوز اعرف ايه علاقتكو بالي اسمو برهان ده
نور : اظن ان دي حاجه شخصه يا حضره الرائد
مهاب : احنا دلوقتي في فريق واحد يعني لزم نعرف كل حاجه
لين بهدواء : حاضر يا سيده الرئد اول ما احس اني اقدر اثق فيكو هقولك علي كل حاجه غير كده متتاملش كان الجميع ينظر لها بصدمه فلم يتجراء احد ويتكلم مع مهاب قائد مجموعه النسور هكذا من قبل
حسام : وانتي مش بتثقي فينا ليه انتي شكه فينا والا ايه
نور بو**ة : ايوه احنا متعودناش نثق في حده وخصوصا لما تجرب ان اقرب الناس ليك يض*بك في ظهرك وقتها هتعرف اذي تثق بس في الي يستحق الثقه
حسام بغيظ منها : بس مش كل ناس ذي بعضاها
نور بستفزاز اكبر : بنسبلنا كلو وحد.....زياد لحظ الجو المشحون بين حسام ونور ولين ومهاب
زياد : بسسس وحدة لله كده ونتفق اتفاق خلاص يا نور انتي ولين بعد المهمه دي هتحكولنا كل حاجه اظن ان الفكره هتكون كويسه عشان تعرفو اننا نستحق الثقه ماشي
لين : ماشي....قطع كلامها صوت الفون بتاع نور، خدت التليفوان وردت مع ابتسامه مرحة مختلفه عن حراب الاستفزاز الي كانت عملها من شوي
نور : ميزو حبيبي خير..... بعدت التليفون عنها وهي مامضة عينها، سمع الكل صوت حازم العالي الي كان وضح عليه انو متعصب جامد اوي
حازم : هييجي منين الخير وانتي في حياتي...اعمل فيكي ايه يا شيخه حرم عليكي دانا بني ادم...وقسما بل لله يا نور لو ما كنتي قدمي في خلال خمس دقايق لكون مستقبل وتولع ام الشركه علي الي فيها، يحرق اليوم الي عرفتك فيه... قفل الفون في وشها تحت صدمه الكل من القنبله الي اتفتحت من شوي دي، بصت ل تليفونها وقالت بحسره
نور : اية ده قفل في وشي، شيفه يا لين اهو انا مش عملت حاجة هو الي اتصل وشتمني عشان بييجي يقول انا الغلطنه
لين : عملتي ايه يا نور عشان حازم يقول كده لتنظر لها ببراء
نور : انا معملتش حاجه يا لين دانا غلبنه لترفع جحبها بشك وهي تقول
لين: لا يا شيخه وانا كده صدقت
نور بارتباك : بصي بصرحه كده كل الي حصل انو قالي ان في غداء عمل ولزم اكون موجوده وانا طبعا كنت بنت ناس محترمه رحت ثم قالت بخفوت..ويرتني ما رحت
لين : ها يا اخر صبري قولي، يا بنت الناس المحترمين انا عارفة اخر الجمله دي مش خير
نور : ض*بت العميل وفتحت راسو، يعني خد خمس او ست غرز لين وهي تض*ب المكتب بغضب
لين : نعم يا روح امك عملتي ايه ليه ض*بته بايه وتض*بيه له اصلان
نور بتبرر : وللهي هو يا لين الي نرفزني وكان بيبصي كده بطريقه مقززه وفي الاخر حاول يمسك ايدي فقمت اتنرفزت و**رت حم حم و**رت علي دمغو الزهريه الي كانت علي التربيزه جلست مكانها وهي تضع يدها علي راسها وتقول
لين بيأس : ليه ده يا رب انا عملت ايه في حياتي علشان تبقي دي في حياتي
نور : عملتي كل خير يا لي لي
لين بغضب : نور تختفي من قدمي دلوقتي احسلك...روحي علي الشركه وشوفي حازن عاوز ايه يلا فنظرت لها بفزع وهي تقول
نور بخوف : اروح لمين يا ماما ده ممكن يكولني انا عرفه علي جثتي منا منقوله من هنا الي ورجلي علي رجلك....بصت لين لنور بصه خلتها قمت جري من مكنها وفي ثانية كانت مختفية
بص كل من زياد ادهم وحسام الي مكان نور الفاضي
زياد : البت اختفت
ادهم : ايه السرعه الخارقه دي
حسام بسخريه : جبانه
لين : اظن ان الاجتماع انتها مع السلامه..... خرجت لين من المكتب بهدةء، بص الكل لمهاب ومستنيين رد فعل علي الي حصل
ادهم : ايه رايك يا مهاب في الي بيحصل ده
مهاب : في حاجه مخبينها ولزم نعرفها
حسام : معاك حق بس يظهر انهم شافو كتير اوي عشان يكون ده وضعهم
زياد : اذي يعني
ادهم : قله الثقه الي عندهم في اي حده دي معنها انهم جربو الغدر قبل كده...ويظهر انها كانت ض*به قويه اوي كمان
حسام : بس هما عرفة الذي انهم مترقبين
مهاب : اكيد ده نوع من التدريبات الخاصه يا حسام...دلوقتي لزم نهتم بل قضيه الي في لدينا الاول وبعد كده تبقي نشوف هتعمل ايه
ادهم وحسام وزياد: تمام يا فندم
.
.
في شركه من اكبر الشركات في الاستريد والتصدير في الشرق الاوسط كان حازم مستني نور في مكتبه..مكتب رائيس مجلس الادره
وصلت نور الي الشركه تحت نظر الموظفين منهم المعجب بيها ومنهم الحاقد علي جمالها ومكنتها
وصلت مكتب حازم ودخلت دوان ما تستاذن كل عاده تحت نظر السكرتيرة
حازم : اخرجي يا رندا وامنعي اي حد يدخل بصت رندا علي نور بحقد وكره ثم خرجت من المكتب وقفلت الباب ورها ....." اهلا بست نور اتفضلي.....قعدت نور وهي بتبصلو وفيه ابتسامه غ*يه علي وشها
نور : عامل ايه يا ميزو
حازن : شيلي الابتسامة السمجه دي من علي وشك وفهميني ايه الي حصل
نور : حاضر...وبدات تحكيلو كل الي حصل معها، اما حازم الي اتن*د بتعب منها وقال بعتب...
حازم : ليه كده يا نور انتي عرف انك خصرتي الشركه صفقه مهمه اوي وكمان الشخص الي حضرتك ض*بتيه ده كان هيرفع عليكي قضيه تعدي لول اني سكتو بل فلوس
نور باسف : انا اسفه يا حازم....مش هعمل كده تاني ابتسم حازم بحنان وهو يقول
حازم : خلاص يا ستي المهم انتي عمل ايه ولين وسيلا واسيل عاملين ايه
نور : الحمد لله كلنا كويسين يا حازم بس كنت عاوزه اسالك علي حاجه
حازم : اسالي يا نور
نور : البت الي بره دي شغاله من امتي هنا
حازم.... من حاوالي ست شهور ليه
نور : انتبه منها كويس انا مرتحتلهاش ومن الافضل تجيب سكيرتيره تانيه تكون خاصه بيك بس تكون مثوق فيها....اما البت دي فخليها عينك عليها وانتبه منها كويس تمام
حازن : تمام يا نور بس السكيرتيره التانيه دي نجيبها منين
نور : انا هتصرف متقلقيش
حازم : ماشي يلا بقي روحي علي البيت علشان الوقت اتاخر
نور: تمام باي يا ميزو..... ثم خرجت من المكتب، بصت علي نداء بتمعن وكانها بترقبها ثم خرجت من الشركه ....اما عند نداء فبعد ما خرجت نور من المكتب مسكت التليفون واتصلت علي واحد
نداء : ايوه يا باشا الي اسمها نور دي كانت هنا من شوي
:.......
نداء : الا يا باشا معرفش هما اتكلكو في ايه بس يظهر ان نور دي عملت مشكله مع وحد من العمله علشان كده حازم بيه طلبها
:.........
نداء : حاضر يا باشا من عيني
.
.
في مكان تاني كان رجل في الخمسين من عمره قاعد وقدمو شاب في الثلاثين من العمر كان الخبث والحقد بين علي وشهم
الشاب : ايه الي حصل
الرجل : نور عملت مشكله مع وحد من العمله
الشاب : طول عمرها متسرعه
الرجل : وده في صلحنا انا قولت لنداء تحط الاورق بين الملفات علشان حازم يوقع عليها
الشاب وهو ينفس الدخان من فمه : واخيرا املاك ال شمسي هتكون لينا
الرجل : ايوه وهاخد حقي من ولاد حسن
الشاب : سيب دي عليه انا انا عارف ه**رهم اذي هههههه
الرجل بخبث : وريني شطرتك
الشاب : هتشوف
.
.
.
في مكان تاني كانت سيلا قعده علي سريرها في اوضتها الرقيقة الي ذيها

وكانت ترتدي لبسه منامه بلون الرمادي وعليها رسومات سمك صغيره اوي

دخلت اسيل الاوضه عليها وهي مسكة كتبها
اسيل : سيلا انتي هتروحي الجامعه بكره ولا لاء
سيلا برقه : لا مش هروح ليه
اسيل وهي تجلس بجورها : عاده اصل انا مكنتش هروح بكره انا كمان فكنت هسألك هتروحي ولا لاء
سيلا... انا مش عندي حاجه بكره....انتي اتصلتي بنور
اسيل :ايوه هي رجعه دلوقتي.....لفت سيلا وهي بتبص علي صوره لها هيا وشمس واسيل مع بعض والضحكه مرسومه علي وشهم، نزلت دمعه يتيمه من عينها وقالت
سيلا : وحشني اوي يا اسيل وحشني حضنو...بكت اسيل هي التانية فشمس كان الاب والام لهم قربت اسيل من سيلا وحضنتها بحنان...فاسيل هي الاكبر بخمس دقائق فضلت حضنها لحد ما قالت اسيل
اسيل : كفايه عياط لو نور ولين جو وشفونا بنعيط هيزعلو
اسيلا : معاكي حق يلا علشان نعمل الاكل ....دخلت سيلا واسيل المطبخ وبداو في تجهيز الاكل ..مر الوقت بسرعه، وعادت كل من نور ولين الي الشقه ثما تناولو الطعام....بعد ان تناولو الطعام جلسو الاربعه امام التلفاز وهم يشاهدون احد الافلام

نور : اسيل انتي قولتي ان في وحده صحبتك عاوز شغل مش كده
اسيل : ايو يا نور
نور :اسمها ايه
اسيل : اسمها همس
نور : ايه ده انتي قصدك علي همس بس همس عاوز تشتغل ليه
اسيل : اصل ببها بطل يبعتلها فلوس علشان كده هتشتغل علشان تصرف علي نفسها يا نور
نور: طيب يا حببتي لديها عنوان الشركه وقوليلها تروح مكتب حازم وهو هيعرفها تعمل ايه
اسيل بسعاده لانها سوف تساعد صديقتها : ماشي يا نور
لين : يلا علي النوم بقي الوقت اتاخر
اسيل وسيلا : ماشي تصبحو علي خير لتتجه كل من سيلا واسيل الي غرفتها
.
.
في غرفه اسيل

في اوضه اسيل الي كانت بتكلم همس صحبتها من ايام الاعداديه وبتعتبرها اختها
اسيل : ايو يا همس ولله نور قالتلي اد*كي عنوان الشركه وتروحي تسالي علي مكتب حازم وهو هيعرفك تعملي ايه
همس بخوف ورقه : بس انا خيفه اوي يا اسيل طب هو حازم ده عامل اذي
اسيل : من حيث كده متقلقيش مفيش الطيب من حازم
همس : ماشي يا سولي سلام تصبحي علي خير
اسيل : وانتي من اهل الخير
.
.
السلام عليكو عاملين ايه يارب تكونوا بخير ديما
اتمنا ان الفصل يعجبكو
مع السلامه في الفصل القادم
ايه احمد
لو عجبكو الفصل اكتبو تعليق برايكو فيه
(ملحوظه)

حازم : هو في ٢٧من عمره طيب القلب جدا يتيم الولدين وهو صديق طفوله شمس كانو كل اخوه وكان شمس يحبه كثير ويعتبره اخوه...وكان حازم كذلك ايضا وبعد موت شمس كان هو الشخص الوحيد الذي وثقت فيه الفتيات بعد اللؤاء محمود وقد كتبت له نور توكيل كام بادره الشركه....
اقتباس
ادهم "مهاب يلا اصحي بقي عندنا اجتماع..."نهض من مكانه بملل وهو يتجه الي المرحاض وبعد قليل من الوقت خرج من المرحاض وهو يرتدي ملابسه الخاصه بل عمل
خ
رج ادهم ومهاب من الشقه ليجدو حسام وزياد
يقفوان امام باب الشقه، اتجهو الي المقر...كان مهاب يفكر في تلك الفتاه التي اخترقت قلبه من اول لقاء لهما....تن*د وهو ينظر بشرود من نافذة السياره..
.
.
في شقه نور ولين كانت لين ترتدي ملابسها عباره عن بنطال اسود وتيشيرت ابيض وجكيت جينز بلون الرمادي

خرجت من غرفتها لتجد نور تقف امامها وهي ترتدي بنطال جينز ثلجي وقميص ابيض وجكيت بلون الاسود

خرجو من الشقه بعد ان تناول طعام الفطور.. ركبت نور درجاتها الناريه
ا
ما لين التي ركبت سيارتها الرياضية واتجهو الي العمل.....في اثناء ذهابه صدمت نور عندما وجدت سياره تحاول ان تصدمها لتتجنبها بسرعه وهي تنظر الي تلك السياره وتبتسم....اما لين التي كانت خائفه علي نور وهي تحاول ان تبعد تلك السياره عن نور فهي تعلم ان نور متهوره.....
قامت تلك السياره بصدم نور...ولكن نور كانت سريعه لتتفاده الاصتدام ولكنها وقعت من علي درجاتها...هربت السياره بسرعه اما لين التي نزلت من سيارتها وهي تتجه الي نور بسرعه...
لين "نور انتي كويسه في حاجه وجعاكي اتكلمي...."نهضت نور من مكانها وهي تمسح ملابسها وتقول
نور "انا كويسه يا لين متقلقيش يلا بلاش نتاخر..."اتجهت نور الي سياره لين ثم ركبت تن*دت لين واتجهت الي السياره وركبو فيها ثم اتجهو الي العمل....
.
.
في المقر كانو يجلسون وهم ينتظرون مجيئ نور ولين
مهاب "ايه المهزله الي لتحصل دي ليه ما جوش لحد دلوقتي
ادهم "اهد يا مهاب ممكن يكون حصل معاهم...."لم يكمل كلامه عندما دخلت لين ونور التي كانت تنزف من جبينها وركبتها ولين التي كان علي وجهها الغضب نهض زياد وادهم وحسام الذي نظر الي نور بقلق ولكنه اخفه جيدا
مهاب "ايه الي حصل معاكو..." رفعت نور كتفها بلا مبلاة وهي تقول
نور "مفيش عادي محاوله تهديد فاشله..."ابتسمت لين بسخريه
لين "محوله تهديد ....ممكن يا زياد تجبلي علبه الاسعافات الاوليه لو سمحت.."اومئ لها زياد واتجه الي احد الخذان واحضر منها علبه الاسعافات الاوليه ..اخذت لين العلبه وهي تضمد ل نور جروحها
ادهم "انتو عرفين مين الي عمل كده يا نور...." اومئت له نور وهي تقول
نور "عادي يا ادهم متقلقش مش مستهله، دي مش اول مره...." تواهت بالك وهي تنظر الي لين التي ترفع احد حاجبيها فقالت "ايه بتبصيلي كده ليه "
لين بسخريه "بتامل جمالك يا حببتي.." دخل الواء محمود الذي ما ان راء نور حتي اتجه لها بسرعه وهو يمسك يدها ويقول بقلق
محمود "ايه الي حصل يا نور في ايه ايه الجروح دي..."ابتسمت نور بمرح وهي تقول
نور "متقلقش يا حوده انا كويسه انا بس وقعت بل مطور..." نظر لها محمود وقال بغضب عارم...
♥♥♥♥♥♥