بيت العيلة البارت الحادي وعشرون

1238 Words
بيت العيلة الجزء الحادي وعشرون بقلم / غادة سعيد كانت قاعدة تفكر ودماغها هتنفجر من كتر التفكير راحت قالت تتصل ب احمد عشان تشوف فيه ايه بالظبط بدل مهي قاعدة تفكر كده . ... . . . . مسكت التليفون واتصلت بيه. . . . .. . . . _ الو ازيك يا لمياء . . . . . . . . = ازيك يا احمد انا بكلمك عشان اباركلك . . . . . . . .. _ تباركيلي علي ايه . . . . . . . = احمد متعملش نفسك مش فاهم انا خلاص عرفت ان خطوبتك علي هاجر اخر الاسبوع وانكم رجعتوا لبعض خلاص انت فاكرني زعلانه لا بالع** انا اهم حاجه عندي راحتك وانك متبقاش في مشاكل مع اهلك بسببي انت عزيز عليا اوي يا احمد وعوزاك تفضل دايما مبسوط في حياتك اوعي تشيل همي انا كويسه طول مانت كويس . . . . . . . . _ انتي مش فاهمه حاجه يا لمياء انتي اكيد هتعرفي مع الوقت اني مظلوم والله . . . . . . = متحاولش تبرر يا احمد عشان متزعلنيش دي حياتك واظن كده كل حاجه رجعت لوضعها الصحيح . . . . . . ربنا يهنيك يارب مع السلامه . . . . . . . قفلت التليفون وهي منهارة مش مصدقه ان بعد كل ده سابها وراح ل هاجر الي كان بيحلف انه خلاص كرهها مبقتش عارفه تعمل ايه اتصلت ب هبة فالتليفون . . . . . .. _ الو ايوة يا هبة . . . . . .. . كتابات ل ghadasaeed = ازيك يا لمياء مال صوتك انتي بتعيطي ؟؟؟؟ _ انا مخنوقه اوي يا هبة ممكن اجي البيت عندك اتكلم معاكي شويه . . . . . . .. = طبعا يا لمياء انتي بتستأذني تيجي بيت اختك البسي وتعالي دلوقتي انا مستنياكي . . . . . . . . . قفلت لمياء مع هبه ولبست بسرعه وراحتلها البيت . . .. . .. . . . وهبة طلبت من محمد ينزل وياخد حور عشان يعرفوا يتكلموا مع بعض . . . . . . . . _ في ايه يا لمياء ايه الي حصل . . . . . . = احمد يا هبة بعد كل ده لقيت بنت عمه بتكلمني الي كانت خطيبته زمان بتكلمني تعزمني علي خطوبتهم وتقولي انهم رجعوا لبعض وانهم ملهومش غير بعض وهو كان بيقولي انه عمره مهيرجعلها لو مهما حصل انا مصدومه فيه يا هبة هو ازاي كداب كده . . . . . . . .. . _اكيد مامته ضغطت عليه يا لمياء متظلمهوش . . . . . . طيب وهتعملي ايه .. . . . = خطوبته اخر الاسبوع هروح طبعا احسن يفتكر اني ميته عليه ولا حاجه هبينله انه مش فارق معايا . . . . . . . فجأه تليفون هبة رن . . . . . . . _ الحقي احمد بيتصل بيا يا ترا عاوز ايه . . . . . . الو ازيك يا احمد . . . . . = ازيك يا هبة انا بكلمك اعزمك علي خطوبتي وعاوز اطلب منك طلب . . . . . . _ خير يا احمد عاوز ايه . . . . . . . = عاوزك تجيبي لمياء معاكي ضروري اوعي متجيش معاكي . . . . . .. . _ ليه يا احمد عاوز لمياء ليه عشان تبينلها انك مبسوط في حياتك الجديدة . . . . . . = هتفهمي كل حاجه بعدين . . .. . . . . قفلت معاه التليفون وهي مصدومه . . . . . .. _ شوفتي يا هبة كمان بيأكد عليكي تجيبيني معاكي عشان يقهرني . . . . . . . . = لا يا لمياء انا حاسه انه وراه حاجه مش موضوع خطوبه هو عاوز يعمل حاجه معينه لانه قعد يقولي انتي مش فاهمه حاجه ولازم تجيبيها احمد مش وحش كده عشان يجيبك يقهرك احمد انسان كويس . . . . .. . . _ اقفلي خلاص يا هبة عالموضوع ده طمنيني انتي عاملة ايه مع محمد .. . . .. . . . . . . = محمد انسان كويس اوي وبيحبني بس انا لسه مش قادرة اتخطي الموضوع ده . . . . . . . _ ايه الي انتي عملاه في نفسك ده ولا الي عندك ميت سنه دا منظر عروسه جديدة والنبي مش حاطه ميكب ولا عاملة شعرك ده منظر. . . . . . . . . = دنا كده متسرحه عشان انتي جية . . . ... . . . _ قومي فوكي شعرك والله لعملهولك وامكيجك . . . .. . . . . = بس بقي يا لمياء مش هعمل حاجه . . . . . . . _والله لهتدخلي تغسلي شعرك وهعملهولك خلاص انا **مت . . . . . . = انتي زنانه اوي ماشي بس هتعمليلي شعري بس . . . . . _ ادخلي بس . . . . . . دخلت الحمام تاخد شاور وتغسل شعرها ولمياء مسكت تليفونها واتصلت بمحمد وكلمته بصوت واطي . . . . . . . كتابات لghada saeed = الو ايوة يامحمد . . .. . _ ايوة يا هبة في حاجه . . . . . . = لا انا لمياء بقولك ايه ودي حور عند مامت هبة النهاردة . . . . . _ ليه في حاجه . . . . . . . . = لا بس اسمع الي بقولك عليه بس . . . . . . _ طيب ماشي . . . . . . . خرجت هبة من الحمام ولمياء طلعت السشوار والمكوة عملتلها شعرها حلو و حطتلها ميكب رقيق . . . . . . . _ انتي اتعلمتي كل ده فين يا لمياء . . . . . . . = انا كنت باخد كورسات ميكب بس مكملتش . . . ... . . _ دانتي ولا اشطر ميكب ارتيست والله . . . . . . انا هروح امسح وشي قبل ما محمد يجي يشوفني كده يقول عليا ايه . . . .. . . .. = يقول عليكي ايه انتي هبلة دا جوزك . . . . .. . . . . _ بس برضوا انا مبقعدش قدامه كده خالص .. . . . . .. . .. = لا هتقعدي وريني فين هدومك . . .. .. . . _ اهي . . . . . . = خدي انا نقيتلك الفستان ده جميل اوي خدي البسيه . . . . . _ دا محمد كان جايبهولي هدية وملبستوش ولا مرة . . . . . . = طيب البسيه اشوفه عليكي شكله شيك اوي . . . . . . . _ لا يا لمياء دا مفتوح اوي هو اتجنن ولا ايه عشان يجيبلي حاجه بالمنظر ده . . . . . ... . . = يا بنتي انتي مجنونه دا جوزك . . . . . . . . لبست هبه الفستان وكان مظبوط اوي عليها وشكله جميل . . . . . فجأه الباب خبط ومحمد جه ولمياء فتحت الباب . . .. . . . . _ تعالا يامحمد انا ظبطهالك واسيبكم بقي . . .. .. دخلت لمياء ل هبة الاوضه . . . . . . _ انا ماشية يا حبيبتي عشان اتأخرت علي فيروز وهجيلك تاني ماشي . . . . . .. = ماشي هبقي اكلمك . . . . . .. . خرجت ومحمد دخل الاوضه شاف هبه انبهر مبقاش مصدق ان دي هبة اصلا . .. . . . . . . . _ ايه الجمال ده . . . . .. . .. . يتبع

Read on the App

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD