(2)الحلقة الثانية

4114 Words
أجمل ..انتى بتتكلمى كده مع مين ...في الحُب: كل المقَاَيِيس فَاشِلَه .. فَلَيس العَين بالعيَن والسَّن بالسَّن .. و البَادي أَظَلَم ..! فِي الحُب: العَين بالقَلب ، والسِّن بالشَّوق ، والبَادي أجَمل♡ ~ .......  لم أقصد أن أتعبك يومأ! فـ أنا اريد أن أگون راحتك، ، دائمآ! لگن حبي إليگ يقودني للجنون أحيانآ! للفرح غالبآ ،للشك قليلآ، ، للغيرة كثيرا جلست والخوف بعينيها .. تتـأمـل فنجـاني الـمقلوب قالت يا ولدي لا تحـزن .. الحـب علـيك هـو الـمكتـوب يا ولدي .. قـد مات شهيــداً .. من مات فـداءً للمحبـوب ياولدي ياولدي بـصرت بصرت ونجـمت كثــــيراً لكني لم أقرأ أبـــــــداً فنجاناً يشبـــــــه فنــــــــــجانك بصرت بصرت ونجـمت كثـــــــيراً لكني لم أعرف أبــــــداً أحـــز اناً تشــــبه أحــــزانك مقدورك أن تمضي أبــدا فـي بـحر الحب بغيـر قلــوع وتكـــون حـــياتك طـــول العمـــر كتاب دمـــــوع مقدورك أن تبقى مسجـــوناً بيــن المـاء وبيـن النـــــار فبرغم جميع حرائقه .. وبرغم جميع سوابقه وبرغــــم الحزن الساكـــن فيـــنا ليل نهار وبرغم الـريح وبـرغـــم الـجو المـاطر والأعصــــار الحـــب سيبقــــى يـــــا ولــدي أحلـــى الأقــــدار ياولدي ياولدي بحياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبـــود .. فمهــا مـرسـوم كـالـعنقـــود ضحكتها أنــغام وورود .. والشـعر الـغجري المـجنـون يسافـر في كل الدنــــيا قد تغد امرآة ياولدي يهواها لقلب هي الدنيا لـكن سمـاءك ممطــــرة وطـــريقـك مـســدود ف حبيبــة قلبك نائمــــــة في قصـــــر مرصــود من يدخل حجرتها من يطلــب يدها من يدنــو من سور حديقتــها مـــن حــاول فك ضفائـرها مفقــود ستفتش عنــها يا ولدي في كل مكان .. وستسأل عنها مـوج البــحر وتــــسأل فيــــروز الشـــطآن وتجوب بحارا وبحارا .. وتفيض دموعك أنــهاراً .. وسيكبر حزنك حتى يصبح أشجاراً وسترجع يوماً مهزوماً م**ور الوجدان .. وستعرف بعد رحيل العمـــر بأنك كنــت تـــطارد خيط دخان ف حبيبــة قلبك ليس لها أرض أو وطن او عنـــوان ما اصعب ان تهوى امرأة ياولدي ليس لها عنوان ليس لها عنوان ياولدي ياولدي دارين ...معاك انت وبعدين انت بتسالنى كنت فين ليهانت قلت انى هعيش حياتى زى الاول مفيش اى اختلاف ... اجمل....بس انهاردة الصباحيه يعنى تخروحى معناها ايه ... دارين ...والله انتم بتعاملونى على انى غريبه ومجرمه ان كنت انت ولا اختك وبتاخدونى بذنب ماليش فيه. . أجمل ...بصى انا بحذرك وهحذرك تانى طريقه كلامك دى متنفعش ابدا وشغل المراهقين دهمش بحبه ... دارين ...انا مش مراهقه انا واحده تعر اللى يمشى معاهاولا نسيت .. ليلى ...دارين.اجمل ميقصدش يا حبيبتي. .. دارين ..لا يقصد وعلشان كده اهتميت بنفسى علشان مبقاش اعر حد ومش هسمع كلامك يا اجمل بيه وانت اللى قلت مليش اى علاقه بيك نهائى ... اجمل...يا دارين اتقى شرى احسن كفايه اللى حصل وانى اتجوزت عيله بتطلع جنانها علينا ... دارين ...يعنى انا عيله انا بئه هوريك العيله دى هتعمل فيك ايه يا اجمل بيه ... ليلى ....اهدى يا اجمل وانتى يا دارين اطلعى اوضتك دلوقتي. .. دارين ..اوك .... طلعت دارين غرفتها وتركت اجمل يغلى غضب وعصبيه ... اجمل. ...شفتى بتتكلم ازاى دى دارين انا مش مصدق ... ليلى. ..دارين مشوشه يا احمل. ..وبصراحه انا خايفه عليها .. اجمل ..ازاى يعنى ... طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب وظلم الحب لكل اصحابه طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب وظلم الحب لكل اصحابه طول عمري بخاف من الحب وسيرة الحب وظلم الحب لكل اصحابه وأعرف حكايات مليانة آهات وأعرف حكايات مليانة آهات ودموع وأنين والعاش*ين ذابوا ما تابوا، ذابوا ما تابوا طول عمري بقول لا أنا قد الشوق وليالي الشوق لا أنا قد الشوق وليالي الشوق ولا قلبي قد عذابه، عذابه طول عمري بقول لا أنا قد الشوق وليالي الشوق لا أنا قد الشوق وليالي الشوق ولا قلبي قد عذابه، عذابه وقابلتك إنت لقيتك بتغير كل حياتي ما عرفش إزاي حبيتك ما عرفش إزاي يا حياتي وقابلتك إنت لقيتك بتغير كل حياتي ما عرفش إزاي حبيتك ما عرفش إزاي يا حياتي من همسة حب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب من همسة حب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين فات من عمري سنين وسنين شفت كثير وقليل عاش*ين اللي بيشكي حاله لحاله واللي بيبكي على مواله اللي بيشكي حاله لحاله واللي بيبكي على مواله أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني ياما عيون شاغلوني، شاغلوني لكن ولا شغلوني إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني وبحُبك أمروني إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني وبحُبك أمروني أمروني أحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب أمروني أحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين فات من عمري سنين وسنين شفت كثير، كثير وقليل عاش*ين اللي بيشكي حاله لحاله واللي بيبكي على مواله اللي بيشكي حاله لحاله واللي بيبكي على مواله أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين أهل الحب صحيح مساكين، صحيح مساكين ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الحب نده على قلبي ما ردش قلبي جواب ياما الشوق حاول يحايلني واقول له روح يا عذاب ياما عيون شاغلوني لكن ولا شغلوني ياما عيون شاغلوني، شاغلوني لكن ولا شغلوني إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني وبحُبك أمروني إلا عُيونك إنت دول بس اللي خذوني، خذوني وبحُبك أمروني أمروني أحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب أمروني أحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه العيب فيكم يا في حبايبكم العيب فيكم يا في حبايبكم أما الحب، أما الحب يا روحي عليه، يا روحي عليه في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب آه نغلب آه نشتكي منه لكن بنحب في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام وأنا خذني الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأنا خذني الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه يا اللي ظلمتوا الحب وقلتوا وعدتوا عليه قلتوا عليه مش عارف إيه العيب فيكم يا في حبايبكم العيب فيكم يا في حبايبكم أما الحب، أما الحب يا روحي عليه، يا روحي عليه في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب آه نغلب آه نشتكي منه لكن بنحب في الدنيا ما فيش أبدا، أبدا أحلى من الحب نتعب، نغلب، نشتكي منه لكن بنحب يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق يا سلام ع القلب وتنهيده في وصال وفراق وشموع الشوق لما يقيدوا ليل المشتاق يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام يا سلام ع الدنيا وحلاوتها في عين العشاق يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام، يا سلام، يا سلام يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام، يا سلام، يا سلام يا سلام، يا سلام على حلوتها يا سلام، يا سلام وأنا خذني الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأنا خذني الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك يا اللي مليت من الحب حياتي أهدي حياتي إليك روحي، قلبي، عقلي، حبي كلي مِلك إيديك صوتك، نظراتك، همساتك شيء مش معقول شيء، شيء خلّى الدنيا زهور على طول وشموع على طول زهور على طول وشموع على طول زهور على طول وشموع على طول الله يا حبيبي على حبك وهنايا معاك الله يا حبيبي، يا حبيبي الله، الله الله يا حبيبي على حبك وهنايا معاك الله يا حبيبي، يا حبيبي الله، الله ولا دمعة عين جرحت قلبي ولا قولة آه، آه، آه ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله الله يا حبيبي على حبك الله، الله ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله الله يا حبيبي على حبك الله، الله ما بقول شي في حبك غير الله، الله، الله الله يا حبيبي على حبك الله، الله من كثر الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب من كثر الحب لقيتني بحب لقيتني بحب وأذوب في الحب وأذوب في الحب وصبح وليل، وليل على بابه ليلى ...دارين ممكن تعمل اى حاجه لانها زعلت من كلامك عليها وكمان حملنها مسؤليه هروب اختها والاكتر انك بتعاملها على انها طفله مش قد المسؤليه مش زوجه زى ما كنت هتعامل اختها .. اجمل..يعني اعمل ايه انت مش شايفة اللى حصلى لا وكمان ناقصه لعب عيال... ليلى ...انا نصحتك وانت حر واستنى اى حاجه من دارين ... اجمل..انا ناقص ق*ف مش كفايه عليا الشغل وكفاية العذاب والاهانه اللى حستها لما عروستى تهرب وتسبنى ... ليلى ...اجمل معلش بس انسى اختها خالص دلوقتي وخليك مع دارين هى بجد محتاجه حد يساعدها والحد ده انت ... اجمل...اما اشوف ربنا يسهل. .. عند دارين فى الغرفه كانت تجلس على السرير تفكر. .. يعنى لو كانت دى نادين كان ض*بها لا طبعا انما انا عيله عجبه كل حاجه فى نادين انما انا عيله وكمان مش بيحبنى واتجوزنى بس سد خانه انا بيحصلى كده ليه لا انا لازم اسبتله انى كبيرة واتصرف زى الكبار وأول حاجه انهارده وهتشوف يا اجمل انا كبيره ولا عيله الفصل الخامس. ... احيانا يكون التفكير السريع سيىء للغايه ومن الممكن ان يؤدى بنا الى اسوء الطرق. ..... دارين. ..ماشى انا هتصرف واخرجت هاتفها المحمول ... دارين ...الو هاى ماريا ... ماريا ...اوه دارين مستحيل انا مصدقتش ان انتى بتكلمينى  دارين معلش بئه المهم انتى فين .. ماريا ...انا فى الديسكو مع الشله بنهيص والجو تحفه  دارين ..كويس انا هاحى لكم حالا ماريا. ..اكيد بتهزرى  دارين ....لا بجد ساعه واكون عندكم سلام ماريا ...اشطه مستنياكى .... ارتدت ماريا بنطالون اسود جلد وبلوزه سوداء حمالات وتركت شعرها ووضعت مكياج ونزلت على اطراف اصابعها وخرجت من الفيلا ولكن راتها احد الخدامات ... اجمل فى غرفه مكتبه سمع طرق .. اجمل...ادخل. .. دخلت الخادمه ...اجمل بيه الحق دارين هانم خرحت وشكلها غريب اوى وسميه كانت فوق وسمعتها بتقول انها راحه ديسكو... اجمل. ..طيب روحى انت وخرج من مكتبه مسرعا واخذ مفاتيح سيارته وانطلق ورائها بسرعه رهيبه... كانت دارين تسوق سيارتها بهدوء وتشغل اغانى بطريقه عاليه جدا وفجاءه وجدت سياره تقطع عليها الطريق ... دارين...ايه الغباء ده ...وانصدمت عندما وجدت اجمل ينزل منها وعلى وجه غضب وشكله لا ينذر بالخير ابدا. .. فتح اجمل باب السياره بعنف. .. اجمل...انزلى ..... دارين ...بعند ...لا انا راحه لصحابى ... اجمل...يحاول السيطرة على اعصابه ...انزلى با دارين احسنلك ... دارين ..قلت لا ... سحبها اجمل من السيارة بقسوه واغلقها ووضعها بسيارته وأغلق الباب بعنف وركب بجانبها بدون اى كلام. .. دارين ...انت بتعمل كده ليه .. اجمل......... دارين ...رد عليا مش بكلم نفسى انت قلت انى حره فى حياتى وقلت مش ليك دعوه بيا ... أجمل وهو ينظر بغضب لها ...ايه اللى انتى لابسه ده ومنظرك ده وازاى تخرجى فى وقت متاخر ... دارين ..انا حره انت مالك.. اجمل.لا فوقى انتى مراتى يعنى مش حره .. دارين. ..اه مراتك الطفله صح .. اجمل...يعنى ايه. .. دارين بعصبيه...بتعاملنى على انى عيله صغيره لا انا فى الجامعه وكبيره واقدر اعتمد على نفسى وانت مش وصى عليا .. أجمل ...يعنى انتى زعلانه انى بعاملك على انك طفله خلاص هعملك على انك مراتى وكبيره دارين..يعنى ايه ... اجمل...لما نوصل البيت هتعرفى يعنى ايه .... الفصل السادس. ... وصلت دارين واجمل الى الفيلا .. فتحت دارين باب السياره واغلقته بعنف وتوجهت مباشرة الى غرفتها وهى تغلى من الغضب كيف يعاملها هكذا ويمنعها من الخروج باى حق لكن اختها هى السبب فى كل ما يحدث ومع ذلك لا تستطيع ان تكرهها غيرت دارين ملابسها وارتدت قميص نوم باللون الموف ومسحت المكياج وكانت تسرح شعرها عندما فتح الباب بقوه ودخل أجمل . .. دارين ....انت ازاى تدخل عليا كده فى حاجه اسمها تستاذن قبل ما تدخل .. اجمل ...انا ادخل فى اى وقت ومحدش يقدر يمنعنى ومتنسيش ان انتى اللى طلبتى اعاملك على انك كبيرة ... دارين. ...اوك طيب اتفضل اخرج لانى عاوزة انام وتوجهت الى السرير... اجمل..طيب كويس وانا كمان عاوز انام لانى تعبان من الشغل من الصبح بشتغل فى المكتب ومنمتش امبارح كويس... دارين. ..طيب تصبح على خير. .. لاحظت دارين ان اجمل يخلع ملابسه دون حرج وفى غرفتها وأمامها. . دارين ...بفزع ...انت بتعمل ايه .. اجمل ..بقلع علشان انام ولا مش واضح ... دارين ...دى اوضتى مش اوضتك ولا انت مش شايف ... اجمل...ما ان عارف وكان يكمل خلع ملابسه واصبح عارى الص*ر وظهرت عضلاته وشعره ص*ره وكان جسمه يدل على انه رياضى جدا فبطنه مشدودة ولا يوجد لديه اى ترهلات ... دارين. ...اجمل...لو سمحت بلاش هزار وروح اوضتك مينفعش كده الخدم لو شفوك كده هيقولوا ايه والبس هدومك لو سمحت  أجمل وهو يقترب منها ووضع يده على خصرها وقربها منه واصبحت انفاسه قريبه منها وتشعر بسخونه جسده وهى ترتعش ووجها احمر وتشعر باضطراب .. دارين بهمس ..اجمل. .كده مينفعش أبعد عنى . . اجمل ..أبعد ليه انا لسه عملت حاجه وابتدأ تقبيل وجنتها ورقبتها وكانت تشعر بالاضطراب ولم تشعر بنفسهاسوى وهى تحاوط رقبته بذراعيها احتضنها اجمل بشده وقبلها فى شفتيها قبلت افقدت دارين الاحساس بما حولها ورفعها عن الأرض ووضعها على السرير ليتحول الزواج الورقى والمؤقت الى زواح كامل بكل الأشكال وتكون دارين زوجه فعليه له ....... بعد مرور بعض الوقت .... اجمل...انتى جننتينى وخلتينى اتعصب واتهور ههههه دارين ...يعنى انت زعلان من اللى حصل .. اجمل. ..لا طبعا بس انتى صغيره يا دارين. .. وقام من التخت وارتدى ملابسه .. دارين . انت رايح فين هتسبنى لوحدى وكانت عيونها تلمع بالدموع. .. اجمل ..دارين انا عارف انى اتهورت واللى حصل ده غلط لانك لسه صغيره وكمان .. . دارين ....كمان ايه ... اجمل. ...ولا حاجة انا هروح اوضتى وانسى اللى حصل ومش عاوز حد يعرف عنه حاجه ابدا يا نادين ... دارين ..ودموعها تنزل...انا دارين يا اجمل مش نادين واضح انك كنت شايفنى حد تاني. .. اجمل..دارين انا... .قطعت كلامه دارين ... دارين. ..بغضب ...اخرج بره مش عاوزه اشوفك ولا اسمع صوتك ومتقلقش مش هقول لحد اللى حصل أخرج بره ... خرج اجمل وترك دارين وهى تبكى بشده على ماحدث لانه فعل معها ذلك وهو يتوقعها شخص اخر ... دارين. ..بكرهكم كلكم وانت بذات يا اجمل بكرهك اوى وبمت بهستيريا شديده الى ان غلبها النوم نادين ..ازاى ده يحصل مستحيل .... اجمل ..انا طول عمرى جد واكيد مش ههزر فى حاجه زى دى. .. نادين. ..تتجوز دارين ازاى انت بتحبنى انا انا احلى منها انا حبيبتك... اجمل. ..جايز اكون انبهرت بيكى بس لكن حب معتقدش ... نادين. ..وانتى يا دارين ازاى تقبلى تتجوزى حبيب اختك ةلا انتى متعوده تاخدى كل حاجة منى بس المره دى زدتى عن حدك اوى ... دارين. ...انتى اللى هربتى ومحطتيش اى حاجه فى دماغك لا عملتى حساب للفضايح ةاضطريت اخد مكانك واتجوز فريد منعا للفصايح ... نادين ...برافوا عامله فيها المضحيه والبرئيه اللى أنقذت العيله من الفضيحه وانا المستهتره اللى مش بعمل حساب لحاجه لا فوقى انتى بوشين ةش برىء ووش تانى تحته شيطان ... اجمل...بصوت عالى ...نادين مسمحش ليكى تتكلمى كده مع مراتى ابدا مهما حصل وموضوعنا خلاص انتهى نهائى ومفيش حاجه بينا... نادين. ...لا منتهاش يا اجمل وانا هطلع اوضتى دلوقتى أظن مكانى هنا محفوظ ولا ايه ....وتركتهم وذهبت الى غرفتها.... ليلى ...اجمل هتعمل ايه فى نادين واللى حصل وواضح انها مش هتسيب دارين فى حالها ... دارين ...نادين عصبيه بس شويه بس مفيش حاجه. ... اجمل....ليلى حاجه دارين تتنقل اوضتى كلها هتقعد معايا من انهارده ومش عاوز نقاش وكان بنظر الى دارين .... ليلى ...حاضر يا أجمل هعملك اللى انت عاوزه بس قلبى مش مرتاح لنادين ... فجاءه سمعوا صوت ت**ير جامد وصراخ نادين فى الاعلى ... نادين ...بصوت عالى من فوق ..دارين دارين .... متمشيش ، متصدقهمش ،أنا مش مجنونه انا بس تعبانه من جوايا .. انتَ وعدتني انك مش هتسيبني ،خَليك ..أنا عارفه انّي بخلص طاقتك وانّي لسّة زي طفله محتاجه رعاية ، عارفة إنّي مُتعِبة ، لكن انا معاك بالوقت هَقدر أكون أحسن  ............  لم أقصد أن أتعبك يومأ! فـ أنا اريد أن أگون راحتك، ، دائمآ! لگن حبي إليگ يقودني للجنون أحيانآ! للفرح غالبآ ،للشك قليلآ، ، للغيرة كثيرا ................... نادين ..ازاى ده يحصل مستحيل .... اجمل ..انا طول عمرى جد واكيد مش ههزر فى حاجه زى دى. .. نادين. ..تتجوز دارين ازاى انت بتحبنى انا انا احلى منها انا حبيبتك... اجمل. ..جايز اكون انبهرت بيكى بس لكن حب معتقدش ... نادين. ..وانتى يا دارين ازاى تقبلى تتجوزى حبيب اختك ةلا انتى متعوده تاخدى كل حاجة منى بس المره دى زدتى عن حدك اوى ... دارين. ...انتى اللى هربتى ومحطتيش اى حاجه فى دماغك لا عملتى حساب للفضايح ةاضطريت اخد مكانك واتجوز فريد منعا للفصايح ...الفصل التانى ..... دارين ....اتفضل قول انا سمعاك.... اجمل ...بصى اولا انا هتجوزك بس علشان الفضيحه ومش هيكون فى اى رابط بينى وبينك يعنى هنكون زى الاول مفيش اى حاجه هتتغير انتى بنت عمى وبس ثانى حاجه هتفضلى هنا فى اوضتك عادى جدا وكمان بعد شهر هطلقك وكل حاجه ترجع لطبيعتها ماشى ... دارين ...حاضر يا ابيه اللى انت عاوزه هعمله ..... اجمل...بعصبيه ....ابيه ايه دى انت هبله ولا ع**طه فى واحده هتقول لجوزها ابيه اسمى زفت اجمل ... دارين ..بخوف. ..حاضر حاضر .... اجمل..يله بينا ....مسك اجمل ايد دارين ونزلوا سوا على تحت وكان كل شى معد بطريقه مميزه وجميله ومنظمه ....وتم كتب الكتاب وتوالت المباركات على اجمل ودارين من الجميع ووالكل فى سعادة وانبساط ولكن أجمل يحاول رسم البسمه على شفتيه طوال الوقت ودارين ف حاله ذهول بما حولها وتكاد لا تشعر بشىء كانها روح بلا جسد .... انتهى الزفاف ولم يعد موجود سوا أجمل وليلى ودارين ... اجمل ..انا طالع اوضتى ... طلع أجمل وظلت ليلى ودارين وحدهم. .. ليلى ...منها لله اختك حرام عليكم ضيعتوا اخويا منكم لله .. دارين ودموعها تنزل ...انا اسفه ... ليلى ...انا طالعه لانى مش بحب دموع التماسيح دى ... طلعت ليلى وتركت دارين وحدها فى وحدتها وتفكر فيما حدث لها ولماذا هى وحدها حظها عاثر هكذا مستحيل يكون هذا اليوم هو ليله زفافها. .....طلعت دارين غرفتها وابدلت ملابسها وقررت ان تهتم بنفسها بعد كلمه اجمل لها انها تعر وقررت تغير نفسها نامت دارين بعد ارهاق هذا اليوم واستيقطت على صوت المنبه يدق السابعه قامت وارتدت ملابسها وهى عباره عن جيب قصير يصل للركبه وبلوزه كت عليها وتركت شعرها للعنان ووضعت مكياج رائع وكانت جميله للغايه ....ونزلت ولم تجد احد ركبت سيارتها وذهبت الى الجامعه ....وكان الجميع ينظر لها بانبهار ... دخلت وذهبت مباشره الى صديقتها نيره .... نيره ...يخربيتك معرفتكيش ايه الجمال ده  دارين . ....انا موزه صح  نيره ...نزه المزز امال كنت عماله فيها نجيبه ليه يا اختى ... دارين. ..اتلمى با جزمه يله على المحاضرة. ... مشيت دارين ونيره وسمعت ولد ...يخربيت عيونها قمر كانت مستخبيه فين دى  التانى ...لا اموت انا فى القشطه دى عسل يا ناس .. نيره ...ههههههههه ايوا يا عم هههههههه دارين ...اتلمى يا بنت يله ..ودخلوا المحاضرة. ...استيقظ أجمل ونزل للفطار وكانت ليلى تجلس وحدها دون دارين .. اجمل ..صباح الخير. . ليلى ...صباح النور ... اجمل...يسال الخادمه ...دارين فين ... الخادمه. ..دارين هانم خرجت من بدرى جدا معرفش راحت فين .... اجمل...ازاى يعنى هربت هى كمان .. ليلى ..يا نهار اسود لا والنبى متقولش كده ... اجمل....والله العظيم اهد الدنيا عليهم ... ليلى ....استر يارب. ... يل ترى هيحصل ايه ..الفصل الثالث. ... نيره ...ياه اخير الدكتور ده رزل اووى كنت حاسه ان المحاضرة مش هتخلص ... دارين ....هههههههه هبله ده لذيذ جدا وشرحه مميز ان اللى جعانه بس ... نيره ...فعلا هموت من الجوع وانتى عارفه لما اجوع مش بعرف اركز .... دارين .....طيب يله بينا ناكل وبعدين نروح لانى منمتش كويس .... نيره. ...اشطا اخير هناكل ..... ذهبت نيره وداربن للاكل وانتهوا منه وذهبت كل منهم الى بيتها .... ليلى ..أهدى يااجمل.... اجمل ...اهدى ازاى عايش فى بيت عامل زى الشارع اى حد يمشى وانا نايم على ودانى ده معناه ايه.... ليلى ...ممكن تكون راحه تجيب حاجه او راحت مشوار. .. اجمل. ...انت ناسيه ان امبارح كان فرحنا يعنى خروجها انهارده فضيحه ليا معناه ايه عروسه تخرج تانى يوم الفرح.  ليلى ....ان شاء الله خير بس انت اهدى .... فى هذا الوقت وصلت دارين الى المنزل ودخلت من باب الفيلا... دارين ...مساء الخير. .. اقتربت منها ليلى بسرعه ...كنتى فين ... دارين..... اصل انا ... ولم تكمل كلامها فقد فاجئها اجمل بصفعه على وجهها وقعت من شدتها على الأرض. ... ليلى ....خلاص يا اجمل أرجوك. ... اجمل....بعد القلق ده كله داخله ولا فى دماغها حاجه اصلها شيفانى مش راجل ... دارين بعصبيه وهى تقوم من الارض ...ولم تبكى نظرا لكبريئها ...انا عملت ايه علشان اض*ب وانت تمد ايدك عليا ليه .. اجمل...وعيونه تلمع غضب ....انت ازاى تردى عليا ... دارين ....انسى انك تتعامل معايا كده دارين القطه المغمضه فتحت خلاص .... ليلى واجمل ينظرون بصدمه ..... يا ترى هيحصل ايه ...هنعرف الفصل الجاى ...لولو الصياد...عشقك جنون....لولو الصياد نادين ...برافوا عامله فيها المضحيه والبرئيه اللى أنقذت العيله من الفضيحه وانا المستهتره اللى مش بعمل حساب لحاجه لا فوقى انتى بوشين ةش برىء ووش تانى تحته شيطان ... اجمل...بصوت عالى ...نادين مسمحش ليكى تتكلمى كده مع مراتى ابدا مهما حصل وموضوعنا خلاص انتهى نهائى ومفيش حاجه بينا... نادين. ...لا منتهاش يا اجمل وانا هطلع اوضتى دلوقتى أظن مكانى هنا محفوظ ولا ايه ....وتركتهم وذهبت الى غرفتها.... ليلى ...اجمل هتعمل ايه فى نادين واللى حصل وواضح انها مش هتسيب دارين فى حالها ... دارين ...نادين عصبيه بس شويه بس مفيش حاجه. ... اجمل....ليلى حاجه دارين تتنقل اوضتى كلها هتقعد معايا من انهارده ومش عاوز نقاش وكان بنظر الى دارين .... ليلى ...حاضر يا أجمل هعملك اللى انت عاوزه بس قلبى مش مرتاح لنادين ... فجاءه سمعوا صوت ت**ير جامد وصراخ نادين فى الاعلى ... نادين ...بصوت عالى من فوق ..دارين دارين .... استيقظت ذات صباح واكتشفت أن الحب هو أن تستيقظ وتخبر أحدهم أنك لست قادراً على الحديث، وأن هذه الحياة سخيفة، وأنك حزين، والأسوأ أنك تشعر أن هذا الحزن سيدوم طويلاً .. تخبره أنك فقدت مقاومتك فتجده يخبرك أنه يحبك، دون أن يطلب تبريراً لحزنك، أو أن يصر على أن يفهمه، أو أن يتهمك بالضعف، أو أن يتوهم أنه قادراً على إنقاذك ويضغط عليك لتصبح أفضل. رجعوني عنيك لأيامي اللي راحوا علموني أندم على الماضي وجراحه اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه قد ايه من عمري قبلك راح وعدّى يا حبيبي قد ايه من عمري راح ولا شاف القلب قبلك فرحة واحدة ولا داق في الدنيا غير طعم الجراح ابتديت دلوقت بس أحب عمري ابتديت دلوقت اخاف لا العمر يجري كل فرحه اشتاقها من قبلك خيالي التقاها في نور عنيك قلبي وفكري يا حياة قلبي يا أغلى من حياتي ليه ما قابلتش هواك يا حبيبي بدري اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه الليالي الحلوه والشوق والمحبة من زمان والقلب شايلهم عشانك دوق معايا الحب دوق حبه بحبه من حنان قلبي اللي طال شوقه لحنانك هات عنيك تسرح في دنيتهم عنيه هات ايد*ك ترتاح للمستهم ايديه يا حبيبي تعالى وكفاية اللي فاتنا هو اللي فاتنا يا حبيب الروح شويه اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه يا حبيبي تعالى وكفاية اللي فاتنا هو اللي فاتنا يا حبيب الروح شويه اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ انت عمري اللي ابتدي بنورك صباحه يا أغلى من أيامي يا أحلى من أحلامي خدني لحنانك خدني من الوجود وابعدني بعيد بعيد أنا وانت بعيد بعيد وحدينا ع الحب تصحى أيامنا ع الشوق تنام ليالينا صالحت بيك ايامي سامحت بيك الزمن نستني بيك آلامي ونسيت معاك الشجن ودعوني عنيك للأيامي اللي راحوا علموني أندم على الماضي وجراحه اللي شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه إزاي عليّ الحب هو أن تخبر أحدهم كل صباح أنك أصبحت ترى نفسك في المرآة ق**حاً من كثرة الحزن، فيخبرك هو أنه لا يزال يراك جميلاً، ويبقى.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD