الحلقة الثانية عشر

1968 Words
الحلقة الثانية عشر انا:: اهلا اهلا ازيك عليا:: تمام انا:: نورتيني يا عليا عليا:: ميرسي لذوقك جدا انا:: ها اومريني يا ستي عليا:: باسل مش هلف وادور انا بحبك ومبقتش قادره اعيش من غيرك بقيت هايزه النهارده قبل بكره اكون معاك مش بايدي يا باسل وعارفه انك متجوز وبتحب سجده ورغم كده عايزاك بردو حتي لو هبقي خدامه ليكم انت وسجده بس ابقي جنبك انا.............. عليا:: رد عليا قول اي حاجه سكوتك قاتلني سجده:: اقولك انا يا عليا انا:: هو اليوم باين من اوله حاسس انك هتدخلي من بدري سجده.مش وقت هزار يا باسل وانتي يا عليا اهدي وامسحي دموعك واوعدك شهر من النهارده هتكوني مرات باسل انا بصوت عالي وعصبيه:: سجده انتي اتجننتي انتي ازاي تقرري قرار زي ده سجده:: علشان حاسه بيها لو كنت انا مكانها كنت هعمل اكتر من كده انا:: وانا شخشيخه في ايد*كي وتقرري قرار ميخصش حد غيري سجده:: لا عشت ولا كنت لو فكرت كده انت جوزي وحبيبي وعمري كله وسيدي وتاج راسي بس حرام الي هيا بتعمله في نفسها عليا بعياط:: انا اسفه جيت بوظتلكم الدنيا وانتوا ملكمش ذنب في حاجه سجده.بس يا هبله انتي زي اختي ومش هلاقي لباسل واحده احلي ولا اجمل منك عليا:: بجد يعني موافقه اتجوز باسل انا:: علي الحرام من ديني انتوا الاتنين اجن من بعض انا سايبلكم الشركه كلها وماشي جتكم البلا حريم تجيب السكر وتعلي الضغط سجده:: باسل انا هرتاح كده انا:: كلمه كمان وهتبقي طالق ولا انتي ولا هيا سيبتهم وخرجت وخدت العربيه لوحدي ومشيت طلعت علي الكورنيش انا:: اي الي بيحصلي ده اي نعم لسه هشوف كتير بس مش كله ورا بعضه كده نفسي:: وانت خسران اي مراتك وموافقه واعتبرها عمل انساني يا عم متكبرهاش كده انا:: عمل انساني اي يا زفت انت مش فاهم انا لو وافقت علي الكلام ده هبقي اهبل نفسي:: ليه يعني هو حد طايل موزتين زي القمر هتنهب بروح امك انا:: يا ابني هعيش في مشاكل وانا لا هقدر ازعل ساجده ولا اقدر ازعل عليا علشان معتمد فاهم ولا انت حمار نفسي:: فاهم بس انت توكل ودوس انا:: بس يلا والا وديني هشرحك نفسي:: هخرس خالص اهو بعد شويه جات ست كبيره ست:: مناديل يا بيه انا:: شكرا يا امي ست:: العفو يا ابني انا:: لو سمحتي استني اتفضلي يا امي ست:: طب خود مناديل وثانيا ده كتير انا:: مفيش حاجه كتير عليكي الله يسهلك الحال ويد*كي الصحه ست:: تسلم يابني ويعطيك ما يحرمك انا:: امين ست:: متجوز انا:: ايوه ست:: عندك اولاد انا:: لسه ربك مش مبعتش ست:: يجبر بخاطرك ويعطيك الخلف الصالح انا:: ان شاء الله استاذن انا ست:: طريق السلامه يا حبيبي رجعت البيت لقيت كلهم قاعدين تحت في الفرع عند فتحي علا:: يا باشمهندس فتحي:: نعم يا علا علا:: انا مستنيه الاذن علشان التصاميم فتحي:: تمام اشتغلي فيهم علا:: احم طب ممكن اسالك مالك بحكم اننا دفعه واصحاب فتحي:: ابدا يا علا شوية ارهاق علي تفكير متشغليش بالك علا:: بس فتحي:: لا مش بس نتكلم برا الشغل احسن علا:: خلاص اعزمني علي الغدا برا واحكيلي وعلشان هقولك حاجه كمان فتحي:: حاضر نخلص ونخرج نتغدا خلصو شغل وخرجوا راحو مطعم شيك علي النيل علا:: ها يا سيدي اتغدينا وشربنا وانت لسه قاعد ساكت فتحي:: كان فيه حاجه عايزه تقوليها علا:: عارفه انك بتهرب بس انت في دايره مقفوله هتهرب من الشي وترجعله تاني فتحي:: سيبتي الهندسه واشتغلتي في علم النفس علا:: اتريق اتريق طب بص يا فتحي علشان جبت اخري منك فتحي:: صوتك يا بنتي احنا في مكان عام علا:: بلا عام بلا خاص انا بحبك وانت معندكش دم ولا واخد بالك اصلا فتحي............. علا:: احم انا اسفه لو قولت حاجه..... فتحي:: بحبك علا:: استاذن انا.......:: اي قولت اي فتحي:: بحبك علا:: احلف فتحي:: بعشقك علا:: يا لهوي يا لهوي فتحي:: الحاج والحاجه فاضيين امتي بقا علا:: علي طول كده مش نتعرف الاول فتحي:: خلاص براحتك بس ممكن ارجع في كلامي علا:: لا لا خلاص فتحي:: طب هاتي رقم تليفون باباكي علا بفرحه:: اكتب :: :: :: :: :: :: :: :: :: ٠١٠٠ فتحي:: يلا هغرم نفسي وخلاص مش مهم خمس فلي**ات رصيد علا:: تصدق انت رخم خساره فيا فتحي:: هههههه خساره ليا طب يلا علشان اوصلك علا:: يلا عندي في البيت انا:: متجمعين ديما بابا:: ديما يا حبيبي اقعد عايز انا:: تحت امرك يا بابا بابا:: مزعل مراتك ليه داخله بتعيط انا:: انا الي مزعلها حماتي:: مقالتش كده يا ابني بس دخلت بتعيط وطلعت علي اوضتها انا:: طب مسالتهاش يا امي عملت اي ولا قالت اي بابا:: ملحقناش نرد السلام اصلا بس انا بسالك اهو انا:: لا معلش اسمعوا منها احسن بعت حد يجيب سجده من فوق بعد شويه نزلت سجده بزعل اطفال:: نعم بابا:: اي مزعلك يا حبيبتي ولو باسل اموتهولك دلوقتي سجده:: بعد الشر عليه مش زعلانه حماتي بعصبيه:: اومال مالك يا بت لا باسل زعلك ولا حد زعلك اومال في اي سجده بدموع:: مفيش يا ماما انا:: لا فيه سجده عايزاني اتجوز حماتي:: يمصيبة السوده انتي اتهبلتي بابا:: بهدوء يا ست وفاء بس الكلام ده صحيح يا سجده:: ايوه حصل يا بابا حماتي.* لا انتي اتجننتي رسمي بقا ويا تري خطبتيها ولا مستنيه موافقة جوزك سجده.* مستنيه موافقته بابا.* ده بجد بقا انا.* اومال انت فاكر اي هههههه المدام بتخطب لجوزها شوفت هنا اكتر من كده حماتي:: استهدي بالله يا بنتي كده وقوليلي انتي كويسه سجده.يا بابا البنت مش غريبه علينا وبتحب باسل وانتحرت قبل كده كذا مره علشانه بابا:: مين دي سجده:: عليا بنت عم معتمد بابا:: وانت اي رايك يا باسل انا:: راي اي يا بابا ده جنان رسمي سجده:: يعني لما تموت نفسها نشيل ذنبها واحنا في ايدينا الحل حماتي:: لا كده كتير يكون في عونك يا ابني انا:: طالع فوق عايزه تحصليني تعالي هتتكلمي في الموضوع ده تبقي احسن تخليكي هنا سجده.* هتتجوزها بردو يا باسل انا.* اه في المشمش سجده.* خلاص طلقني وقفت مصدوم من كلامها ولسه مديها ظهري بابا.* اي الكلام ده يا بنتي بس حماتي.* سيبها يابو باسل دي اتجننت خالص انا.* موافق بس بشرط بابا.* اي انت كمان بتقول اي انا.* ثواني يا بابا لو سمحت...:: قولتي اي تسمعي شرطي سجده بغصه في كلامها.* قول انا.* هتخرجي بشنطة هدومك بس ماما مش هتخرج معاكي تمام سجده.* دي امي انا حماتي فهمتني ان بعجزها بالشرط ده حماتي:: لا انا هستني مع باسل ابني سجده بدموع نازله من عنيها.* ماما انا.* موافقه ولا لا سجده بصتلي وبصت لامها وطلعت علي اوضتها بابا.* الحقها يابني وهديها علشان خاطري انا.* سيبها يا بابا شويه وهتلاقيها نازله علشان تتغدي حماتي.* شاطر يا باسل اديها علي دماغها عقلها ولو حكمت ت**ر عظمها بابا.* طب يعملها كده وانا ازعل منه العمر كله انا.* هههههههه لا متقلقش يا هندسه مش بتاع رزع وخبط انا بابا:: ايوه دي م**مه علي الي في دماغها انا:: وهو انا لعبه ولا مليش كلمه يعني تض*ب دماغها في الحيطه بعد شويه لقيت ساجده نازل واتغدت معانا وطلعت قعدت قدام البلاستيشن ومبكلمهاش عند احمد في كافيه احمد:: ايوه يعني عايزه اي بنت:: تيجي تطلبني من بابا احمد:: وبعدين بنت:: اي وبعدين دي نتجوز طبعا احمد:: ولو موافقش بنت:: ساعتها يبقي نتجوز احنا مش صغييرين ولا انا قاصر احمد:: بصي يا سلمي انا فيا كل العبر بس ان اتجوز واحده من غير موافقة اهلها ده الي مش هيحصل سلمي:: طب متقدرش البلا قبل وقوعه بس قا**ه وكل حاجه هتمشي تمام احمد:: حاضر سلمي:: طب يلا قوم احمد:: اقوم اي هيا سلق بيض مش اخد ميعاد الاول سلمي:: هههههه منا بلغت بابا ان في عريس متقدملي وحددلك ميعاد النهارده احمد:: مجنونه انتي مجنونه سلمي:: مجنونه بحبك يا مادا يا عسل انتي احمد:: طب يلا و ربنا يستر قام واخد سلمي ووصلوا قدام بيتها فيلا لا مش فيلا ده قصر وعليه حرس كتير احمد:: احم هو ده بيتكم سلمي:: ايوه مالك احمد:: ابوكي شغال اي سلمي:: سكرتير رئيس الجمهوريه احمد:: نعم يا اختي اه صح سلمي حسين الرشيدي* احنا متفقناش علي كده ده لو انا غلط هروح ورا الشمس سلمي:: طب يلا جمد قلبك احمد:: يوقعتك السوده يا قلبي ملقتش غير دي وتحبها دخلوا جوا القصر وقعد احمد سلمي:: سوسن يا سوسن سوسن:: اومري يا هانم سلمي:: شوفي احمد بيه يشرب اي احمد:: ولا حاجه لا تحسبوها علينا ضرايب سلمي:: ههههه هاتيله قهوه مظبوط يا سوسن سوسن:: حاضر شويه ونزل ابو سلمي احمد قام وسلم عليه حسين:: قولي يا احمد شغال اي احمد:: احم انا يا فندم......... حسين:: اولا مفيش افندم او حضرتك قولي يا عمي احنا هنبقي اهل احمد:: شرف ليا يا عمي انا خريج كلية هندسه وماسك فرع من فروع شركات طاحون للمقاولات حسين:: جميل بكده تعرف المهندس باسل ابو طاحون احمد:: طبعا يا فندم صاحب عمري واخويا من اولي اعدادي واحنا مع بعض ووالده المهندس عز زي والدي بالظبط حسين:: بجد ده كان لسه عندنا في القصر الرياسه من فتره سلمي:: هو شغال معاكم يا بابا حسين:: لا يا سوسو كان معاه مقا**ه مع السيد الرئيس في شغل سلمي:: واو ده مهندس جامد بقا حسين:: جدا قولي يا احمد هو انت تعرف عن المشروع الي باسل مكلف بيه احمد:: معرفش تفاصيل بس باسل اعتذر عن المشروع ده المهم يا عمي انا جاي اخد موافقة حضرتك علي طلبي لايد سلمي حسين:: علي البركه مقدرش ارفض طلب لسوسو قلب بابا سلمي:: ميرسي يا بابا احمد:: مب**ك علينا يا عمي في ميعاد يناسبك علشان اجيب اهلي ونقرا الفاتحه ونتفق حسين:: ممكن كمان ثلاث ايام احمد:: وهو كذلك استاذن انا حسين:: عيب احنا صعايد مينفعش تمشي من غير مناكل عيش وملح احمد:: الجايات كتير يا فندم حسين:: م**م سلمي:: سيبه براحته يا بابا علشان جاي من الشغل علي هنا حسين:: ماشي يا ستي علشان خاطرك قام احمد سلم علي حسين ووصلوا احمد للباب احمد بيبص لحسين ولسه هيقوله مع السلامه شاف نقطه حمره بتتحرك علي قلبه في لحظه رمي نفسه قدام حسين وخد الطلقه في ظهره بدل حسين وقع في والحرس جريوا علي حسين يحموه واتنين شاله احمد دخلوه جوه وسلمي بتصوت وتعيط سلمي بصريخ :: احمد قوم يا احمد حسين:: اطلبو اسعاف بسرعه اتحركوا جات الاسعاف خدت احمد علي المستشفي ودخل العمليات حسين:: سلمي اتصلي بحد من اهله يجي يا بنتي سلمي بعياط:: معرفش ارقامهم يا بابا استني تليفونه معايا حسين.كويس اتصلي بسرعه سلمي:: معرفش مسجلهم اي بس مسحل رقم باسم فتحي حسين:: كلميه يمكن حد قريب سلمي كلمة فتحي فتحي:: اي يا زفت سلمي:: استاذ فتحي فتحي بخضه:: ايوه انا مين حضرتك وفين احمد سلمي:: انا اسمي سلمي صاحبة احمد وهو في المستشفي تعالا بحد من اهله حالا فتحي:: اسم المستشفي اي سلمي:: مستشفي...................:: بسرعه بس فتحي:: حاضر بس متتصليش بحد ولا تردي علي حد علشان مش هيستحملوا عنده في البيت وانا جاي مسافت الطريق سلمي:: حاضر قفل معاها ونزل من بيته بسرعه من غير ميكمل لبسه ركب عربيته وهو في الطريق اتصل بيا ونفس الكلام بردو نزلت* جري قابلت بابا وانا خارج بابا بقلق .في اي يا باسل انا:: احمد في مستشفي بابا بخضه:: ليه ماله انا.معرفش يا بابا فنحي اتصل وقالي اسم المستسفي بس بابا:: طب سوق براحه يا ابني وانا هحصلك انا:: حاضر طلعت اخدت عربيتي ومعايا شريف والحرس مرضاش يسيبني لوحدي وكلمت معتمد يحصلنا علي المستشفي وصلت المستشفي لقيت فتحي في وشي وحسين بس مش فاكر شوفته فين جريت علي فتحي انا:: احمد ماله يا فتحي حصله اي فتحي:: انض*ب بالنار انا:: مين عمل كده وليه حسين:: انا السبب يا باش مهندس انا:: مش فاهم ازاي استني احنا اتقبلنا في القصر الرئاسي صح حسين:: ايوه انا حسين الرشيدي سكرتير السيد الرئيس احمد كان عندي علشان يطلب ايد سلمي بنتي وانا بوصله كان تقريبا فيه قناص مستهدفني واحمد اخد الطلقه بدالي انا بعصبيه.* يعني متعرفوش مين حسين:: لا شريف:: باسل لحظه لو سمحت اخدني شريف علي جنبك انا:: اي يا شريف شريف:: هو مش شغلي ولا ينفع اقول حاجه زي كده انا:: عرفت مين يا شريف صح شريف:: ايوه بس فعلا مكانش يقصد احمد خالص انا:: بس جات فيه شريف:: تقصد اي انا:: اقصد ان عايز الي عمل كده باي تمن شريف:: مستحيل ده في الامن القومي انا:: ولو في بطن امه عايزه فتحي:: باسل باسل اهدي ده مش حل ولا هيغير حاجه علي دخول معتمد معتمد:: اهدا يا باسل انا.محدش يقولي اهدا لو انا مش مشكله بس حد فيكم يحصلوا خدش هولع في البلد كلها معتمد:: طب تعالا ميصحش احنا في مستشفي تعالا اقعد بس بعد شويه خرج الدكتور من العمليات جرينا عليه انا:: ها يا دكتور احمد عامل اي الدكتور...........................:: . ########
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD