البارت الثالث

885 Words
مازال عقله مشتت لا يستطيع الإدراك لا يصدق أن هناك من يعشقك هكذا لم يؤمن فى طيله حياته عن الحب كان يعتبر النساء جميعهم خائنات لكن منذ أن راها وقع اسير ملاك كان فى البدايه يعتقدها رغبه بات الآن يعشقها يتنفسها نائمه على ص*ره متل الملاك لا تقوى على الكذب أمامه تحبه وهو يعشقها رجع بذاكرته ليوم رآها فلاش باك مراد =اتشرفت بيكى ى ملاك ملاك وهى خجله من نظراته لها =وانا كمان ى استاذ مراد مراد (بتكشيرة) =العفو ى استأذة ملاك ملاك( باستغراب) =ليه استاذة دى مراد =انتى قولتى استاذ انا قولتلك استاذة مش هتقولى يبقى مش هقول ماشى (بضحكه جذابه)? ملاك وهى تضحك بشدة =حاضر ى مراد ?واتفضل يلا نشوف شغلنا مراد بجديه =اتفضلى تم اخذته ملاك وعرفته كل شئ عن المطعم كل شئ كبير وصغير قد عرف مراد أنها مجتهدة فى عمله وتحبه بشده . بعد مرور يومين لم يمر فيهم سوى عشق مراد لملاك وازدياد نظرات الإعجاب لدى ملاك تجاة مراد وخلال هذان اليومين عرفت ملاك ان مراد لا يريد هذة الوظيفه وإنما تعينه من أجل رفيقه حتى يعود من السفر ولا تضيع منه وهى تتذكر ماحدت ملاك وهى تسالها =بس انت مش باين عليك انك تشتغل فى مطعم مراد وهو خائف من تكون قد عرفت حقيقته =قصدك اى ملاك (بجديه)=قصدى لبسك شكلك ميديش على جرسون مراد فى (نفسه)=منك لله ى منتصر الكلب ? تم قال لها اصلا دى وضيفه صاحبى بس مسافر فترة وانا هشتغل مكانه لحد مايرجع عشان مش تضيع منه الوظيفه دى وصعب يلاقى غيرة ملاك =وانت بتشتغل اى مراد( بكذب)=محاسب فى شركه الآسيوطى ملاك (بصدق)=هى مش دى اكبر الشركات ربنا يوفقك ى رب ❤ مراد براحه=يارب كانت اجمل الايام التى تمر معه لكنهم غفلوا عن أعين الحاقدين التى تراهم وتحسدهم على إعجابهم لبعضهم هل سينتصر حبهم ام سيتفرقوا ................................................. .................... عند منتصر وخطيبته سيلا منتصر فى ( نفسه )اما اتصل ارخم ى سيلا شويه ?تم هاتفها فى الناحيه الأخرى فى النادى عند سيلا سيلا وهى تجلس مع أصدقائها حتى رن عليه منتصر فرحت بشدة ولمى لا وحبيب طفولتها ها اصبح خطيبها ولا يتركه حتى يكلمها كتير تم أستاذنت أصدقائها كى تحدته تم قامت احدي صديقتها( بغل )بقى منتصر يبص للجربوعه دى ويسبنى انا مرفت باشا صديقتها التانيه(بحقد) =عندك حق ى مرفت ياما حولت اوقعه بس مش بيحب غيرها نعمل اى نسبهولها مرفت( بحقد)لا مش هسيبهولها حتى لو قتلتها بايدى صديقتها (بخبت)شكله بيحبها مرفت( بغل)يعشقها من وهى صغيرة عمرة محب حد غيره لحد ماخطبها اهوا بس لازم نفرقهم عشان انا تعبت بقا منها لو هقتلها صديقتها بضحكه شريرة (وانا معاكى)??? ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠عند منتصر وسيلا سيلا =ايوه ى منتصر منتصر=( بحب)انتى فين ى سيلا سيلا =فى النادى مع مرفت وصاحبتها بمجرد أن استمع الاسم شياطين العالم أصبحت أمامه يستطيع أن يحرق اليابس والمياه بسبب مرفت هذة الع***ة التى اعترفت له أنها تعشقه منذ الصغر تعشقه كتير لكنه لم يتطلع لا ابدا وكيف يتطلع ومعه معشوفته سيلا ولكن هذة المدعوة مرفت أقسمت ان لاتتركه لغيرة حتى وان قتلت صغيرته وأنها اقتربت من حبيبته كى تفرقهم عن بعض لا لا يمكن أن يتركه ان تفعل هذا يجب أن يحميها من هذة الع***ة خرج من تفكيره عندما نادته معشوقته منتصر بجديه=طب شويه وروحى ى حبيبتى سيلا بخجل=حاظر ى منتصر منتصر بحب=سلام ى حبيبتى تم ذهب كى يتصرف ليبعد الحقيرة مرفت عن صغيرته ............... ........ عند مراد وملاك كان ينظر لها بحب شديد وهى بإعجاب فقط لكنهم لم يلاحظوا هذة التى تشتعل هناك نعم تشتعل لا أنها تحترق وبشده ولما لا وهى منذ أن رآت مراد وكم تمنت ان تحصل عليه وتجعله زوجه وتغطيه بالأموال نعم ولمى لا وهى ابنه مختار صاحب شركات مختار للتصدير وابنته المدلله صور لها عقلها المريض ان مراد سوف يرجى وراها من أجل أموالها لا تعلم انه يملك أموال تنسف العالم ولا تخلص مريهان( بغيظ) وهى تنظر لملاك=انتى ى جرسونه ى إللى اسمك ملاك ملاك وهى تذهب إليها =نعم ى مريهان مريهان (بغرور)=اى مريهان دى اسمى مريهان هانم مش حته جرسونه لا راحت ولا جت تقولى اسمى حاف كده ملاك وهى تضغظ على نفسها كى لا تبكى أمامها قد رآها مراد واستمع إلى ماقلته مريهان ذهب لكى ينتقم من من استهان لحبيبته مراد =مش عيب ى ملاك تقوليلها مريهان وهى اسمها بتنجان? تم قال وبعدين اى بالحاف دى ابقى قوليله بالجبنه لو زعلانه يعنى???(قصف جبهه) ملاك ما ان استمعت لما قاله انفجرت ضاحكا وبشدة اما مريهان فقد اصبح وجهها احمر بشدة من كترة الاحراج لقد أرادت ان تحرج ملاك امام مراد حتى لا يتطلع لملاك ويتطلع لها هى لكن لا تعلم أن هذا العاشق لا يتحمل أحدا ان يجرح حبيبته ابدا حتى لو ماكان يكون مريهان وهى تنهض( بعصبيه)=انت غلطت ى مراد ولازم تدفع التمن مراد =دفع فورى ولى كاش ? مريهان (بعصبيه )= فين المدير المطعم دى ما ان استمعت ملاك لاستدعاء المدير خافت وبشدة لانها تريد هذا العمل وإذا علم المدير بما حدت سوف يطردة هى ومراد لاكن مراد لا يحتاج لهذة الوظيفه لانه يعمل فى أكبر الشركات اما هى تحتاجها وبشده اما مراد فكان يقف لا يبالى لأحد لان المدير يعلم من يكون جيدا فأذن لا يستطيع أن يتحدت بحرف واحد ملاك(بخوف شديد)=خلاص ى مريهان هانم انا اسفه لو سمحتى بلاش المدير ما ان استمع مراد عرف ماتفكر فيه حبيبته عرف أنها خائفه من أجل العمل لانه تريد اة يريد الآن ان يضمها الى ص*ره ويطمئنها مريهان( بحقد )لا مش خلاص ولازم يجى المدير ويشوف الزبالة والعاهرات إللى مشغلهم فى مطعم الناس المحترمين ماان أنهت جملتها حتى صدح صوت قلم على وجهه أحدهم صدح فى أرجاء المطعم .......... ...................................................................... نهايه البارت الأول اتمنى ان ينال اعجابكم
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD