البارت الخامس عشر

922 Words
عند سيلا ومنتصر ذهبت سيلا وهى تبرطم لانه عرف من يعد له الحلويات ولم تعد تستطيع أن تضحك عليه عقب مشيها نظرت سوسن الى منتصر تم قالت=ليه عرفتها انك عارف منتصر (بضحك)=هاا عشان مش تعيش فى الدور اوى انه شاطرة وست بيت ممتازة سوسن(بضحك)=عندك حق بس بردوا اتلقيها زعلت منى دلوقتي عشان عرفتك منتصر وهو يقبل جبهتها=متخفيش انا هصالحها امها =ياريت تم قالت ربنا يسعدكم ي بنى تم دخلت إلى الداخل خرجت سيلا وهى ترتدى فستان اسود طويل بنص كم ووشاح حلو رقبتها وكانت تعمل شعرها كعكه كانت متانقه كعادتها تم ذهبت عند منتصر منتصر وهو يحدت سيلا(بهيام) =اى القمر دااا سيلا(بخجل)=شكرا ام سيلا تخرج وهى تاكل الخيار تم قالت بسخريه =هو مين إللى بيقول شكرا بنتى سيلا امال معايه بتكون عبدة موته ليه ??? ضحكت بشدة هى و منتصر بشدة من هذا التعليق اما سيلا كانت سوف تبكى من الاحراج ونظرت لهم نظرة احتقار??تم تركتهم ونزلت إلى الأسفل استأذن منتصر من امها تم لحقها إلى الأسفل وقال فى نفسه=امال لو عرفت انى مسجلها جعفر هتعمل فيه اى?? تم ذهب إليه وقال=قمر ى روحى ينفع اطلب طلب صغير اومئت سيلا تم أخبرها منتصر عن ملاك وأنها أصبحت زوجه صديقه وليس لديه اصدقاء وانها يتيمه الوالدين وتعتبر نفسها وحيدة لذلك يريد منها الاقتراب من ملاك وان تصبح صديقته تم اخذ يحدتها عن ملاك وكم هى رقيقه وطيبه القلب وحنونه وافقت سيلا وبشدة وأخبرها ان لا تعرفها من يكون مراد وافقت سيلا وأصبحت تريد مقا**ه هذة الملاك اما منتصر فرح وبشدة لان اخيرا ستتخلص صغيرته من مرفت وحقدها عليها وهذا مايريدة بالاضافه الى انه يريد أن تصادق هذة الملاك البرئ ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡عند ملاك استيقظت بعد أن اتصل عليه مراد يخبرها ان صديقه وخطيبته سوف تاتى حتى تتعرف عليها اليوم وهو أيضا سوف ياتى ويخرجوااا جميعا تحمست وبشدة لانها ليس لديها اى اصدقاء و تريد أن تتعرف عليها تم ذهبت وتوضات كى تودى فريضتها بعد قليل اوقفت سياره شخصان امام منزل ملاك وهى سيارة منتصر ام الأخرى فهى سيارة مراد تم سلموا على بعضهم وصعدوا كلاهما الى ملاك فتحت ملاك الباب واستقبلتهم جميعا تم دخلوا ال الداخل دهشت سيلا وبشدة من هذا الملاك ى الله انه متل حوريات البحر وبريئه متلهم تمان احبتها سيلا وكذلك ملاك تم اخذوا يتحدثوا كتيرا وأخبرت ملاك سيلا أنها يتيمه حزنت سيلا كتيرا من أجلها وعرفت ملاك من سيلا المقالب التى تفعلها فى منتصر تم ارتفع أصوات ضحكاتها عندما أخبرتها أنها مخطوبه لمنتصر منذ عامان ودائما ماتوجل الزفاف سعد مراد وبشدة وعرف ان اختيارة لسيلا كان محقااااا أنها هى من ستجعل زوجته سعيدة فى حياتها اما منتصر حمد الله لانه بذلك سيستطيع ان يتخلص من مرفت وحقدها على صغيرته ♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤عند مرفت كانت تجلس فى النادى هى و أصدقائها يتحدثون عن سيلا اما مرفت فكانت تحاول ان تتصل بسيلا حتى تعرف اخبار منتصر كانت تتصل كتيرا لكن لم يجيب احدااا ابدا حتى قالت شيرى( بسخريه)=مالك ى مرفت مش على بعضك ليه صديقه أخرى( بسخريه)=شكلها لسه بتحوم على سيلا عشان تتقرب من منتصر شيرى(بسخريه)=غ*يه قووى متعرفش انه مستحيل يبصلها اصلا صديقتها (بغل)=عندك حق وهو مين الى يسيب وحده ملاك وطيبه زى سيلا ويبص لوحده كلها حقد وكل همها الفلوس زى مرفت شيرى =صدقتى فى دى تم ارتفعت أصوات ضحكهم فى ارجاء النادى اما مرفت فكانت تقف وتسمع مايقولونه وتشتغل غضبا منهم جميعا تم ذهبت إليهم وقالت(بعصبيه)=اى فى اى انا بقيت التريقه بتاعتكم دلوقتي احترموا نفسك انتى وهى متعرفوش انا بنت مين شيرى(بسخريه)=بنت مين ى حبيبتى مش بابى برضوا إللى هربان براااا البلد عشان الديون إللى عليه مرفت(بتوتر)=انتوااا عرفتوا منين شيرى(بسخريه)=قولوا متعرفوش منين دا النادى كله عارف ى ماما امال انتى فكراهم بيبصوا عليكى ليه معجبين بيكى لا ى ماما دول بيشوروا ويقولوا ابوها النصاب اهى تم تابعت (بغل)=واتلقى كمان سيلا عرفت عشان كده مردتش عليكى ابداا خايفه على نفسها من الشبها تم اخذت تضحك مرفت(بغل)=هتدفعى التمن غالى اوى ى شيرى شيرى(ببرود)=كاش ولى فورى ويلا غورى من وشى بدل مااطردك برة ذهبت مرفت من أمامهم وهى تشتغل غضبا و تتوعد لشيرى وتفكر هل علمت سيلا بما حدت لذلك لم ترد عليها عند شيرى بعدما ذهبت قالت صديقه أخرى(بشفقه)=حرام عليكى ى شيرى على إللى قولتيه دااا ليه تجرحيها كده شيرى(ببرود)=لو مش عجبك حصليها سكتت الفتاه لانها لا تقوى على الوقوف امام شيرى ♤♤♤♤♤♤♤♤♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤♡♡♡عند ام منتصر كانت تجلس فى غرفتها ومعها صوره ابنتها فى حضنه وهى تبكى وبشدة تم اخذت تتذكر ماحدت فى ذلك اليوم استيقظت لم تجد ابنتها بجانبها أو فى الفيلا بأكملها وعندما سألتهم قالت لها حماتها=مهياش هنا متتعبيش نفسك وتدورى عليهم التفت لهم تم قالت( بصدمه)=يعنى اى مهياش هنا تم بصراخ =بنتى راحت فين تم تنهى الجمله عندما تلقت قلم على وجهها بشدة نظرت لمن ض*بها وجدته زوجها يقف بكل جبروت تم قال وهو يمسك وجهها وكأنه سيخنقها=طول مانتى فى البيت دااا متعليش صوتك ابداا فاهمه تم قال بصوت( كفحيح افعى)=اما البنت إللى انتى ق*فانا بيها من الصبح مهياش هنا وديتها فى ملجااا للأيتام صدمه كانت كفيله بأنها تقع ارضا أيتام ماذا أيتام ابنتها التى لم تكمل عامين فى ملجأ للأيتام وأهلها مازالوا على قيد الحياه تم قالت له ودموعها تغرق وجهتها=ليه قال بقسوه لم تعتادها منه=انا يوم مااتجوزتك كان عشان هتجبيلى الوريت الى هيورت كل الأملاك بتاعى لاكن بنات تانى مش عايز ربنا يخليلى ليلى ولول انا كنت مستنيها تموت زى ماقال الدكتور لكن مامتتش يبقى متلزمنيش بردوا صدمه انه لا يريد الا الوريت كى يورت املاكه ولا يريد اى فتيات منها والان يقول ربنا يحميلى ليلى ولول وماذا عن ابنتى فلذت كبدى انت لا تريدها انا اريدها قالت له بعياط وهى تمسك رجليه=وحيات اغلى حاجه عندك ى انور قولى بنتى فين وانا هروح اجيبها مش مهم انت طب بص متعرفش بيها قولى مكانها فين وانا هاخدها وابعداها عنك مش هخليك تشوفها ابدا والله قال لها ما جعلها تنهار=..... ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤نهايه الفصل الخامس عشر اتمنى ان يعجبكم❤? اى إللى حصل لقمر
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD