الفصل الرابع

3832 Words
السيد المغرور #فصل #الرابع *****&&& انا الي بعمل ايه هنا ولا انتي يا ارجوزة نور:انا ارجوزة يا معقد نزلني انتبة عمار ونزلها من بين يداه نور:ده بيتي يا بابا ها ايه الي جابك هنا عمار:وملامح الغضب تسيطر عليه لا كده كتير ده بيتك وانا قول مقرف ليه عشان كده نور:مقرف عشان رجلك خطط فيه يا معقد عمار:احترمي نفسك فاهمة انتي مش عارفة بتكلمي مين يا حلوا ها نور:ها بكلم مين يا حلو وزير داخلية صلاح وادم ذهبوا سريعا الي الغرفة بعد سماع اصواتهم صلاح:في ايه يا نور وايه الي طلعك هنا نور:حظي المهبب طلعت عشان اوضب الاوضة لزفت الي انت يا جايبه خالو عمار احترامي نفسك انتي الي ستين زفتة صلاح: عيب كده ده عمار الي هيعض هنا نور:بصدمة ايه ده هو لالا كتير يا خالو وانا اقول كرهتة ليه حتي من سيرته عمار:حوشي انا الي عايز اقعض في بيتك المقرف يا مقرفة نور انا مقرفة يا مقرف انت يا مغرور عملي مهم وانت علي ادك وهاوريكي وهاعملك وانا قولت ابن وزير ابن حد مهم كل ده وتطلع من بلد وجاي بدور علي شغل لزمتها ايه الفشخره كذابة عيش عيشة اهلك بس صلاح :بحدة نور لمي نفسك اسكتي عمار:ت**ت ليه خليها تكمل وصلة بيئة بتعتها مستحيل اقعض مع انسانة دي في مكان واحد نور:يكون احسن بردو ادم:لالالا عمار لا انت عارف ده احسن مكان ها انا اسف يا انسة نور انا ادم ابن عمتو حقك عليا انا يا ستي صلاح:انا مش فاهم حاجة انتو تعرفو بعض منين ادم:وهو يضحك لا يا عم صلاح ماتاخدش في بالك انت بس خد الانسة نور وانزلوا شكرا ليكي يا انسة تسلم ايدك علي تعبك نور:انت متأكد انك قريبه ادم:اه بجد نور:سبحانة الله بتحصل مهم محصلش حاجة يا استاذ ادم شرفتنا ونورت مكان وانا هطلع احسن من ناس ميت مرة وهضيفهم عشان هما هنا في بيتي . صلاح:يلا نور ننزل يلا نور:وهيا تنظر لعمار نظرت تحدي يلا يا خالو نزل صلاح وبجوارو نور الي تحت ادم ههههههههههههههههههه ايه بت دي عمار:دي مش،بت دي قردة ورحمت ابويا لوريها ايمها سودة ادم:ههههههههههههههههههه يا عم صلي علي نبي بس انا خايف عليك منها عمار:ماشي يا ادم انا هوريك ************************************ انتي،يا بت انتي عرفتي عمار منين نور:عرفتة في المطعم الي بشتغل فيه وحصل بنا مشكلة ..حكت نور كل شئ... صلاح:يا بنتي ابعدي عنو خالص ملكيش دعوة بيه خالص نور انا عارفك لما بتحطي حد في دماغك . نور:بص انا مليش دعوة بيه خالص مهم هو ملهوش دعوة بيه الا والله همسح بكرامتة الارض الفشار ده صلاح:خلاص بقي قولنا ايه يلا علي جوة. *********************************** في جامعة فاطمة:خلصت يا خالد خالد:كانت اخر محاضرة ليا وانتي خلصتي فاطمة:لسه عندي محاضرا بس مش مهم هروح معاك خالج؛طيب يلا بينا فاطمة:صحيح يا خالد نورهان هتيجي تتغدا معانا خالد:معرفش هيا قالت احتمال نورهان:اممم ممكن اسئلك سؤال يا خالد خالد:اسئلي يا غلباوية نورهان:انت بتحبها يعني اقصد شايف فيها ايه خلاك تشاد ليه وتحبها خالد:بتسألي ليه انتي لسه صغيرا علي الكلام ده نورهان:لا انا مش صغيرا انا عندي 20سنة وفضلي سنتين واتخرج . خالد:طيب يا ست كبيرة انا معرفش ليه بحبها بس كل الي اعرفة ان بحس بحاجات حلوا معاها فاطمة:اممم ربنا يسعدكم .ممكن بقي اسئلك سؤال تاتي خالد:اتفضلي يا ستي اسألي فاطمة:انت ليه ديما شيفني صغيرة انقت كبرت يا خالد كبرت مش كل شواية تقولي صغيرا خالد:ههههههههههه واحلي بنوتة كبيرة متزعليش يلا بينا بقي فاطمة:بتسامة خجل يلا . ********************************** احمد :انا طالع اتعرف علي شاب الي افوق يا صلاح واجيبو يتغدا معانا صلاح :مش مهم يا احمد اتعرف عليه بعدين هو اكيد هيتصرف ويعرف ياكل مش هيعجبة اكلنا. احمد:مالو اكلنا يا صلاح مش بياكل زيينا ده ولا ايه صلاح:برتباك ااه بياكل،يا احمد انا اقصد واخد علي اكل البلد وكده جلست نعمة بجورهم :يلا يا صلاح حد يقول لضيف الي فوق ينزل هو وقريبة عشان احط الاكل . احمد :طيب انا طالع ها هتطلع معايا صلاح صلاح:في سره ربنا يستر .طالع يا احمد "خرج احمد وصلاح متوجهين الي سطح. نعمة:نوووور انتي يا زفتة نور:نعم يا ماما ها خير تاني نعمة:قومي جهزي الغدا معانا اخوكي زمانو جاي وضيوف الي فوق نزلين نور :ايه مين دول ليه ماما بقي نعمة:،هو ايه الي ليه يا بت في ضيوف لازم نضايفهم . نور:اووووو بقي انا مش هحضر حاجة نعمة،:لا انتي عايزة تتربي وهقوم اربيكي علي مطبخ جهزي الاكل يلا . نور:اف بقي حاضر حااااضر ************************************* طرق باب صلاح علي الغرفة وبعد ثواني فتح ادم صلاح:معلش يا ادم يا ابني اصل جوز اختي عايز يتعرف عليكم بعد ازنكم ادم :اه طبعا يا صلاح . سلم احمد علي ادم :انا احمد موظف في وزارة كهرابة:ادم اهلا بحضرتك انا ادم ابن عمت عمار الي هيقيم هنا معاكم اتفضل ادخل /دخل احمد وهو ينظر لعمار الذي يجلس علي حافة سرير صلاح :عمار يا احمد هو الي هيسكن في بيت دخل احمد ومد يداه الي عمار :انا احمد نورت بتنا يبني اهلا بيك عمار:وهو ينظر اليه بستغراب اهلا احمد:انا جاي اتعرف عليكم وكمان اعزمكم علي الغدا اصل النهاردة خميس بنعمل فيه كشري ادم:بجد كوشري لا انا اول واحد هكون تحت احمد:ههههههههههه تنور يبني عمار:مفيش داعي لتعب احنا هنبعت نجيب اكل من برة احمد:ازاي يا ابني لا طبعا انت ضيفنا واكلك وكل حاجة تخصك هنعملهالك انا ارتحتلك انت وادم والله حسكم زي ولادي عمار:وهو شارد فيه بشك هو انا مشفتكش قبل كده احمد:والله يا بني انا اول مرة اشوفك عمار:بس حاسس ان شوفتك قبل كده ادم :ممكن في اي حته يا عمار بتحصل احمد:طيب يلا بينا،يا جماعة *********************************** خالد:يعني ماما ناس كويسه نعمة:ايوة يا ابني شكلها ناس محترمة اوي وابوك طلع يتعرف عليهم وهينزلهم يتغدو معانا فاطمة:فين نور يا عمتو نعمة:ههههههههههه في مطبخ بتجهز الاكل دخلتها بعافية خالد:ههههههههههههههههههه والله احسن نفسي اصورها . فاطمة :ههههههههههه طيب انا هخشلها دخلت فاطمة الي مطبخ لنور فاطمة:نور بتعملي ايه نور:زي ما انتي شايفة بحط كل واحد طبقو فاطمة:الله الله شكل كشري يجنن نور:اااه يجنن وهجينن ناس فاطمة :ايه طبق كبير ده لمين شكلو حلو اوي نور:ده لضيف اصل زينتة وظبتة علي اخرررر فاطمة:انا مش مرتحالك اوعي تكوني نور:بنظرت شر ايوة حطيط علبة شاطة كلها فاطمة:يا مفترية حرام عليكي راجل عمل ايه نور:عمل كتير ياختي" فكرا الواد الي حكتلك عليه فاطمة:بتاع مطعم ايوة فكراه،مالو نور:طلع هو الاستاذ الي هيثكن هنا فاطمة:اييييه،بجد يا عيني علي صدف عشان كده متوصية بيه :طيب بقولك ايه احتمال نورهان تيجي متتوصي بيها نور:ههههههههههه حرام عليكي فاطمة يا حببتي انا حاسة بيكي،بس حولي تنسي خالد خالص فاطمة:بملامح زعل بحاول يا نور ايه كل ده بتحطو اكل في ساعة متخلصو قلها خالد وهو يقف امام باب المطبخ نور:خلاص خلصنا يا خلودي يا حبيبي سمع الكل طرق باب اتجه خالد الي الباب وبعد لحظة فتح باب احمد:اتفضل يبني اتفضلو، دخل ادم وعمار الي داخل شقة احمد:اعرفكم خالد ابني اخر سنة في كلية الهندسة ادم:اهلا وسهلا يا خالد انا ادم وده عمار ابن عمتي خالد:اهلا نورتو البيت والله اتفضلو ذهب جميع الي طاولة الطعام احمد فين اكل يا ام خالد نور:اهو يا بابا اتفضلو ذهب نور الي طاولة ورست كل طبق لصاحبة وعند عمار وضعت له طبق الاكل امامة بنظرتها الخبيثة اتفضل يا استاذ عمار منورنا عمار:وهو يتجاهل نظرتها ميرسي نور:ببتسامة اتفضل يا استاذ ادم منورني ادم :ميرسي يا انسة نور تسلم ايدك عمار:بصوت هامس لادم الله يخربيتك ايه الاكل ده ادم :بهدوء كل يا عمار عشان خاطري ورحمت ابوك متفضحني يا عم اد*ك بتغاير احمد:ايه هتفضلو تكلمو كده كتير كلو يا ولاد مش عيزين عزومة بدء كل في اكل طعام .وكانت نور تأكل وهيا متوجهه نظرها الي عمار منتظرة انتصرها عليه بدء عمار يأكل من طبق امامة وبعد معلقة واثنين احس عمار بشئ يشعل داخل فمة نظر عمار الي نور الذي كانت تبتسم بخبث احمر وجه عمار مثل نار وهو يبتلع بصعوبة ادم:مالك يا عمار في ايه نور:وهيا تعض علي شفتيها اف شكل طبقي اتلغبط مع طبقك اصلي طبقي مليان شطة عمار :بصعوبة ف..ين الحما..م خالد:تعالي معايا اتفضل توجه عمار مع خالد الي المرحاض وهو ينظر لنور نظرات مشتعلة وهيا تنظر له بنتصار صلاح:كده يا نور عجبك كده نور:مش قصدي،يا خالو اتلخبط غصب عني ابتسم ادم علي فعلت نور ونظر اليها و لا يهمك يا انسة نور هو بس عمار مش بيحب شطة بس بتحصل . احمد:قومي جيبي منشفة لراجل يلا قامت نور وهيا تبتسم بعد احسسها بالانتصار عليه ،،،،، خالد اتفضل الحمام من هنا بيت بيتك عمار:ميرسي ثم دخل عمار المرحاض ذهب خالد الي طاولة طعام . اما نور ذهبت تحضر المنشافة وانتظرت بجوار باب المرحاض وهيا ترسم ملامح الانتصار خرج عمار ونظر اليها بفيظ نور:اتفضل المنشفة يا استاذ عمار عمار :مد يده وامسك المنشفة مع يداها بقوة، وبحركة سريعة اخذها من خصرها . نور:انت اتجننت انا ممكن اصوت والم بيت كلو عليك سبني يا حيوان عمار،:انا هوريكي الحيوان علي حق وبلحظة طبع قبلة قاسية عنيفة تحمل كل القسوة حولت نور تحرر نفسها من هذا الوحش وبعد لحظات ابتعد عمار عنها ونظر اليها هقلهالك تاني انا عمار فاهمة يعني ايه عمار محدش اتخلق يقف قدامي يا حلوا نور:وهيا تنظر بعيون دامعة لمست شفتيها تمنع نقط دماء منها انت بجد حيوان بشري اوعي كده عمار:حلو اوي دموع الي في عينك دي وابتسم ابتسامة الانتصار وحدة بوحدة يا حلوة نور:وهيا تمسح اثار دموعها وبنظرت اتحدي لو كنت عمار يا" انا نور والله لخليك تكره يوم الي جيت هنا وهخليك تجري من هنا عمار،:بتحدي طيب انا مش همشي من هنا وريني بقي ازاي هتخليني اجري حتت جربوعة نور:بتحدي اكبر هتشوف يا حيوان بشري ثم ذهبت نور تحت انظار عمار المشتعلة . ...... خرج عمار الي الخارج بسرعة البرق فتح باب وخرج من شقة كان الكل ينظر له بستغراب ادم ،:طيب يا جماعة شكرا علي اكل لذيذ واسف جدا هو اكيد في حاجة عشان كده طلع بسرعة صلاح:ولا يهمك يا ادم احمد ولا يهمك يبني احنا الاسفين علي حصل ادم:متقلش كده كفاية تعبكم شكرا مرة تانية عن ازنكم . ********************************* كانت نور تقف امام المراية تحسس شفتيها اه حيوان يا قزر انا يعمل فيا كده بجد حيوان بشري اعمل ايه في ده وحش بس،والله ما هسيبك تنام النهاردة مرتاح . ********************************** كان عمار يجلس يشتعل من داخلة انا تعمل فيا كده انا لا لا بت دي لازم اربيها ادم:يكتم ضحكتة :خلاص بتحصل يا عمار عمار :هو ايه الي بيحصل ها انا يتعمل فيا كده ادم:انفجر من ضحك علي منظر عمار "بجد مش قادر اكتمها والله بس منظرك تحفة حتت بت مفعوصة ربتك كده عمار:اضحك اضحك ليك حق بس،وحيات امي ما هسبها عارف مش هسبها انا هخليها تحت رجلي ادم :متهيئلك يا عمار بنت دي جدعة وميت راجل ومش بتخاف مش زي الي تعرفهم عمار:كلهم شابه بعض كلهم زي بعض ادم:يا ابني افهم مش كلهم بنت دي مش كده ولا عيلتها كده دول ناس طيبين ومحترمين عمار؛دول ناس بيئة مقرفة وجعولي دماغي ادم:يا اخي حرام عليك والله انت هتفضل كده عمار:تحب تشوف بنفسك بت دي كده ولا لا ادم:مس فاهم تقصد ايه يا عمار عمار:خلال اسبوع او اقل هتبقي في حضني هنا علي سرير ده ادم:ههههههههههه بتحلم والله بتحلم مش هتعرف عمار:تتراهن علي ايه ادم:ولا علي حاجة انا هتراهن معاك بس هنتفق عمار:علي ايه ادم :لو انت طولت بت دي وحصل كده يبقي انت كلامك صح وعندك حق وهمشي وراك بس لو كلامي طلع صح والبت دي طلعت راجل زي منا فاهم وعارف يبقي تغير من نظرتك وتدي فرصة نفسك وتبطل غرور عمار:موااااافق انا مبترهنش علي حاجة واخسرها يا ادم وانت عارف ادم:بس مرادي هتخسر يا صاحبي عمار،:ها هتشوف يا صحبي ********************************** فتح باب خالد بعد سماع طرق باب وكان الطارق نورهان خالد:كل ده اتأخرتي ليه بس نورهان :معلش يا خالد عقبال ما عرفت اهرب من ماما خالد:طيب خشي يلا تعالي دخلت نورهان والكل رحب بها احمد :اهلا يا بنتي عاملة ايه وحشاني والله نورهان:وانت كمان يا عمي والله وحشني نعمة:وانا بقي يا ست نورهان نورهان:وانتي طبعا يا امي بس الاكتر بقي تيتة كريمة حببتي وحشتيني تيتة كريمة:تعالي جمبي يا بت يا حلوا انتي ذهبت نورهان بجوار كريمة كريمة:وحشتيني يا حبيبت الغالي نورهان:بخجل وانتي كمان والله يا تيتة امال فين نور مش شيفها خالد:ههههههههههه مستخبية يا ستي، نورهان:ليه بقي،عملت ايه تاني حكي خالد كل دار علي طاولة طعام نور:ههههههههههه هيا ديما كده مسطولا يا عيني راجل شكلو فرقع من شطة خالد:ههههههههههه هرب علي فوق علي طول نور:طيب انا هخشلها جوة فاطمة:يكون احسن بردو تعالي معايا دخلت فاطمة ونورهان الي نور نورهان:بخ وحشتيني يا عفريتة نور:بفرحة نورهان حبيبتي وحشتيني عاملة ايه بعد ما وحش سافر نورهان:تمام لسه اهو اول يوم مهم قوليلي،ايه بقي الي حصل علي الغدا ده نور:تلاشت ابتسمتها واتت ملامح الغضب متفكرنيش ده انسان حيوان نورهان:ايه الي حصل بس قوليلي فاطمة:ههههههههههه اصل حكاية كبيرة يا نورة اعرفة قبل ميجي هنا نور:لا كده حكاية كبيرة احكولي ونبي حكت نور كل شئ منذو مقبلتها في مطعم الي الغداء علي طاولة نورهان:بحيرة طيب انتي تعرفي اسمة بكامل نور:لا معرفش بس زي مقلتلك يا بنتي كل شواية يقول انا عمار انا عمار بس في المطعم قال عمار عادل باين كده بس الي يعرف عنة كل حاجة خالو صلاح هو معرفتة قامت نورهان بسرعة وهيا ترتعش من خوف نور:مالك يا بنتي في ايه نورهان:لالا مفيش بس صحيح فين خالو صلاح كنت عايزة اسلم عليه فاطمة في شقتنا ليه في حاجة نورهان:اه كنت عايزة اسئلة علي حاجة بخصوص عندنا في فيلا ممكن ارحلة نور:اه طبعا خديها يا فاطمة فاطمة :اوك تعالي معايا ********************************** رن جرس هاتف احمد كانت جميلة شققته قام احمد الي شرفة وضغط زر احمد:الو يا حبيبتي وحشتيني اوي ظهر صوت انوثي :وانت كمان يا احمد اخبارك واخبار خالد ونور ونعمة ايه احمد:تمام الحمدالله بس لو كان وحشوكي كنتي جيتي تزرينا النهاردة وتباتي معانا زي كل اسبوع جميلة:مبقاش ينفع يا احمد اجي عندكم خالص احمد:ليه يا جميلة انا اخوكي كبير يا حببتي بيتي هو بيتك ليه بتقولي كده جميلة:ابني عندك يا احمد قاعد ضيف عندك احمد:ابنك مين انا مش فاهم حاجة جميلة:صلاح قالي ان جاب ضيف عندك يا احمد ده يبقي عمار ابني ابني يا احمد . #جهاد #محمد #السيد #المغرور ........................ السيد المغرور #الفصل #الخامس ********* احمد:ده عمار ابنك مش معقول يعني هو ده الي بيتشغل معاه صلاح طيب ليه مقلش وليه قالي ان هو جاي من بلد بيدور علي شغل جميلة:هو عندة مشاكل في شغل وكان لازم يختفي عن الانظار شواية انت عارف ان متابعة اخبرهم من ساعت مختفيت من حياتهم خلي بالك منو يا احمد عشان خاطر اختك ده يبقي ابن اختك احمد:عيب يا جميلة متخفيش انا هعمل نفسي معرفتش حاجة ومحدش هيعرف حققتو خالص لحد ميجي يوم وتظهري فيه بقي ليهم جميلة:هيجي بس في الوقت المناسب مهم نورهان عاملة ايه احمد:زي فل لسه كنت بكلم معاها بت بجد تشرح القلب مش زي اخوها خالص ربنا يهديه اهم حاجة ان هيا وخالد بيحبة بعض اوي جميلة:يارب يا احمد يكون من نصبها يارب احمد:يااارب يا جميلة مهم لازم تيجي يوم جميلة:هاجي عشان اشوفة يا احمد حتي لو من بعيد زي كل مرة انت عارف ان كل يوم صبح بروح عند شركتة استناه بس اشوفة وهو داخل شركة الله واكبر عليه بجد يفرح هاجي وهستخبي في اي اوضة املي نظرتي من بعيد وهو. بيتكلم بياكل بيشرب بيهزر احمد:تنوري،يا جميلة في اي وقت تعالي انتي بس وانا هخليكي تشفيه من بعيد ********************************** قومي يا فاطمة اعملي حاجة تشربها نورهان فاطمة :حاضر يا بابا انصرفت فاطمة من امامهم صلاح:يا نورهان يا بنتي ايه الي جابك هنا عمار لو عرف هيخرب دنيا مش بعيد يخلص علينا وعليكي نورهان:انا معرفش ان هو هنا اخر مكان كنت اتوقع يكون فيه و موجود" عمار قاعد فوق سطع بجد مش مصدقة صلاح:لولا استاذ ادم طبعا مكنش وافق مهم يا بنتي روحي ومتجيش الا لما يمشي ممكن في اي لحظة يشوفك نورهان:اوف طيب يا عم صلاح انا همشي بس ونبي قولي اخبار اول بأول صلاح:اوعي يا بنتي تقولي نور ولا الخالد اوعي نور:متخفش يا عم صلاح مش هقول حاجة خالص حاضر . *********************************** في المساء فاطمة :لا طبعا مينفعش تطلعي سطح فوق لوحدك يا نور الولد ده ممكن يعمل فيكي حاجة فوق نور:متخفيش عليا بس انتي غاطي غيابي عشان لو حد صحي يلا فاطمة فاطمة :والله انتي مجنونة ربنا يستر نور:هيسترها يا حببتي يلا انا طالعة ********************************* كان عمر يتحدث علي هاتف مع ادم بعد ذهابو عمار:رواحت يا ادم كلو تمام يعني ادم:تمام يبني تمام نورهان في اوضتها وماما كمان ها عايز تقارير تاني عمار:انا زهقت انا مش عارف هستحمل 3شهور ازاي مخرجش ده سجن في مكان مقرف ادم:معلش محدش بياخد حاجة بساهل لازم تتعب يلا انا هقفل معاك سلام . عمار،:سلام )جلس عمار علي حافة سرير وبعد لحظات سمع طرق الباب .افتح عمار الباب ونظر بدهشة _انتي نور:بخبث شديد اه انا انا جاية اعتزر علي حصل بجد مش عارفة ازاي سمحت لنفسي ان اقف قدامك سمحني ارجوك انا بجد مش قدك عمار:ههههههههههه ايه لحقتي تخافي يا قطة من البوسة كانت قاسية شواية صح نور:وهيا تحاول تكتم غضبها لستكمال خططتها .بصراحة اه عشان كده خوفت منك ارجوك عشان خاطري انا اسفة عمار:انا مش مرتحلك علي عموم هفكر اسيبك ولا لا بس من هنا ورايح تبقي زي الي في رجلي مسمعش صوتك فاهمة نور:تكتم غضبها فاهمة بس ممكن اطلب منك طلب بليز عمار:نعم طلب ايه هو ده نور:ممكن بس تنولي حاجة من الاوضة تانية مش هعرف اشلها لوحدي محتاجة راجل زي حضرتك شهم يسعدني عمار:بعد تفكير ماشي تعالي اهو كلو بسوابة نور:شكرا بجد انت بجد راجل شهم اوي عمار:من غير كلام كتير اخلصي فين نور:تعالي معايا توجهت نور وعمار الي الغرفة ثانية وهيا عبارة عن غرفة كان يثكنها الفراخ والبط والخرافان وكانت رئحتها كريها . نور:هيا دي الاوضة في جوة خشب كبير عيزاك بس تدهولي من جوة عمار:طيب اخلصي يلا افتحي الاوضة نور:حاضر حاضر فتحت نور الاضة اتفضل .دخل عمار الي الغرفة وهو ينظر اليها كانت فارغة كانت تملئ بروايح الكاريهة ثم نظر الي الباب كان باب مغلق توجه عمار بسرعة الي باب ايه ده باب اتقفل ازاي انتي يا زفتة يا الي برة افتحي نور:زفتة بعينك يا حيوان ههههههههههه حلوا مقلب ده شوفت بقي يا شاطر مين نور انا هربيك واه**ر غرورك انت هتبات هنا في ريحة جميلة دي علي ارض مقرفة ههههههههههههههههههه تعيش وتاخد غرها عمار:لا لالا افتحي احسلك الا ه**ر باب نور:ههههههههههه ا**رة يا عمار وريني شطرتك . عمار:بقولك افتحي هتخنق من ريحة مش قادر نور :صوعبت عليا طيب عندي حل حلو انت ممكن تقولي انا اسف يا انسة نور حقكك عليا انا غلطان .وانا افتحلك عادي عمار:بتحلمي يا حلوا هاها انا اعتزرلك انتي نور:طيب برحتك انت حر تصبح خير عمار:اوعي تمشي استني يا نور:يا ايه ها يلا قول اخلص يبني في ايدك اخلصك سهلة علي فكرة عمار:وهو يحاول الاعتزار اغمض عيونو وبثقل شديد ا..نا ا..سف نور،:مش سمعاك ها علي صوتك وقول جملة كلها مش هتنازل عن كده عمار:انا اسف يا انسة نور افتحي بقي نور:اممممم مش عحباني حاسة ان طالعة من ورا قلبك عمار:افتحي وخليكي اد كلام انا اعتزرت ليكي افتحي بقي بجد هتخنق انتي يا زفتة بقولك افتحي نور:بجد هنام النهاردة وانا حاسة الانتصار اولا عشان صدقتني وثانيا عشان **رت غرورك وتكبرك وخليتك تعتذر وثالثا عشان صدقتني يا مغفل تاني" تصبح علي خيييير عمار:لالالا افتحي لا نور افتحي ورحمت ابويا ما هسيبك استني عليا استني بس نوووووووووووور. اسرعت نور الي تحت . فتحت لها فاطمة بشويش ها عملتي ايه نور:ههههههههههه عيب عليكي اعتذر فاطمة :وسابك بعد الي عملتيه فيه نور:ومين قالك ان خرجتة لسه جوة فاطمة:حرام عليكي يا نور بجد ممكن يموت من ريحة او يحصلة حاجة انتي مجنونة نور:ها بجد يعني ممكن يحصلة حاجة فاطمة ايوة يا بنتي اطلعي افتحي ليه بسرعة نور:طيب طيب هطلع خالي بالك انتي بس فاطمة :طيب بس يلا انتي اطلعي ********************************** عمار وهو يحاول يكتم انفة من رائحة ورحمت ابويا ما هسيبك لما وريتك انا هوريكي انا تلعبي بيه حلو انا بقي هلعب عليكي بس علي كبير اوي يا حلوا لما خليتك تموتي فية وتبقي في حصني وسعتها ارميكي وتبقي وحدة بوحدة . سمع عمار صوتها نور:،انت يبني رود جرالك حاجة :انا هفتح بس عشان انا قلبي طيب عشان بس خايفة يجرالك حاجة واشيل زمبك كفاية بس ان **رت غرورك وخليتك تعذرلي وتصدقني زي الاهبل ههههههههههه مترد بقي انت جرالك حاجة ولا ايه فتحت نور باب بشويش وقلبها خائف صدمت نور عندما راتة مغشي عليه يا نهار اسود جرالو ايه ده يا لهوي اسرعت نور بسرعة اليه وهيا تحاول تعيد له وعية عمار عماااار حولت بصعوبة تسعدو علي نهوض .اخذت يده علي راسها وتوجت بيه الي غرفتة وبعد معناة من ثقلة عليها جلستة علي سرير قوم ونبي افتح عينك توجهت نور الي المطبخ الصغير تعيد له المياه لمست وجه بمياه" افتح عينك بقي عمار:بخبث وهو يفتح عيونة تدريجيا نور:حمدالله يارب انت كويس عمار:اه اه كويس نور،:بدموع انا والله ماقصد اعملك حاجة بس انت الي بدئت وهنتني كنت عايزة بس ا**رلك غرورك ده بس والله ماقصد اموتك عمار:اسكتها وهو يضع اصبعو علي شفتيها هششش بس خلاص متعيطيش محصلش حاجة انا الي غلط حصل خير بس ارجوكي مش عايز اشوف دموع دي تاني انا مقدرش اشوف دموع اي بنت وخصوصا زيك بريئة نور:بخجل ها يا سلام امال تحت والي عملتة ودموعي الي كنت فرحان بيها عمار:اسف بجد "بصراحة مكنتش بوسة غضب ولا انتقام بلع** يمكن قبلة تحمل حاجات كتير حسسها مقدرتش اشوف برائتك وشقوتك معايا فا عملت كده بس عشان اداري اعجابي بيكي بجد قولتلك كده بس لما سبتيني جوة لوحدي وكنت هموت علي ايدك حسيت ان استحق كده بجد عشان نزلت دمعة من عينك نور:وهيا تقف ههههههههههه ودي بقي لعبة جديدة يا حلو عن ازنك انا مبجيش بكده عمار،:برحتك يا نور بس بجد ارجوكي مش عيزك تزعلي مني ها والايام هتسبتلك انها مش لعبة انا عارف ان سعات ب بقي مغرور وقاسي بس غصب عني علي عموم حقك عليا يا ستي وانا بمدلك ايدي بسلام اهو بقولك انك فوزتي عليا عايزة حاجة تاني نور:بشك وايه الي غيرك بسرعة كده بقي عمار:تفتكري حبسك ليا جوة وان كنت هموت في اي،ثانية من خنقة الي في غرفة دي متخلنيش اتراجع مهم يا ستي مش هتلاقي مني اي معملة سيئة ولو لقيتي يبقي ليكي حق ها هتمدي ايدك نور:بنتصار وهيا تمد يداها تمام يا عمار مدام عرفت غلطتك يبقي انا مسمحاك عمار:تمام يا ست بنات نور:بخجل انا نزلا عن ازنك بقي عمار:خالي بالك لحد يشوفك ويفهم غلط ها نور:متخفش عليا انا نور سلام عمار:بمتسامة مزيفة سلام . عمار:ههههههههههههههههههه حلو اوي يا حلوة هتشوفي مين فينا مغفل بجد لما وقعتك في حبالي وخليتك تجري وريا وتبقي في حضني ده زيك زي غيرك مبقاش انا عمار . ******************************** سمعت نورهان طرق باب غرفتها ..ادخل.. دخل ادم :ازيك يا توتة ها ممكن اقعض معاكي نتكلم شواية نورهان:طبعا يا ادم اتفضل ادخل ادم وهو يجلس علي حافة سرير نورهان عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم اولا:انا شوفتك النهاردة وانتي عند الولد ده نورهان:برتباك انا انا بس كنت بزور نور ادم:نورهان انا موافق جدا انك تجوزي ولد ده بجد ولد محترم وراجل بجد بس وعيلتة ناس طيبين وانا عن نفسي هطمن عليكي معاهم بس عمار صعب يوافق يا نورهان وعشان نخليه يوافق لازم تسمعي كلامي ممكن نورهان:اتفضل يا ادم قول ادم :اولا كده مش عايزك تروحي هناك تاني ثانيا متفتحيش اي كلام مع عمار في موضوع ده خالص وانا يا ستي بوعدك ان هقف جمبك لحد متجوزية نورهان:ربنا يخليك ليا يا ادم انت الوحيد الي بتحس بيه في بيت ده انا هسمع كلامك مش هروح هناك تاني خالص ادم:وعد ::نورهان ::وعد:: *********************************** دخل ادم غرفتة ومدد جسدة علي سرير وبعد لحظات ارتسم علي ملامح وجه ابتسامة عندما تذكر مقلب نور في عمار .بجد بت مشكلة اوي .. تلاشت ابتسامه ادم عندما رائة ناهد ولدتة امام الباب" اقتحمت الغرفة بدون استئزان ناهد:،ممكن اعرف ايه كلام الي قولتة ده ادم:بضيق كلام ايه يا ماما بس، ناهد:كلامك مع نورهان ازاي تكلم معاها وتوفقها علي كلام ده ممكن افهم ها ادم:عايزة ايه يا ماما انا جاي تعبان من شغل ناهد:انت عمرك مسمعت كلامي ابدا يبني انت بتشجعها علي ايه بدل متقرب منها وتحسسها،بوجودك عشان تحبك ادم:يوووووه يا ماما ميت مرة اقلك نورهان اختي اختي مستحيل ابص ليها غير كده ناهد:لا مش اختك دي بنت خالك وبعدين عايز ولد مفعوص زي ده يجي ياخد كل حاجة كده علي جاهز ادم:انا ليه بحس انك ليكي وجهين بتمثلي ديما تحسسي عمار ونور انك بتحبيهم وسعات بحس ان جواكي حاجة بتخبيها وانك بتكرهيم . ناهد:انت اتجننت يا ولد صح ادم:انا مش مجنون نورهان اختي وعمار اخويا ومستحيل اطمع فيهم #جهاد #محمد #السيد #المغرور
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD