الفصل الرابع من احببتها منذ نعومه اظافري
نذهب الى مكان لم نراه قبل ذلك
چويريه بابتسامه" ازيك يا بابي عامل ايه
فواز ببرود" الحمدلله وانتي
چويريه بحزن لان باباها لم يعتبرها يوما ابنته" تمام
تناولت چويريه الفطار وذهبت الى المستشفي
?? نتعرف على چويريه??
دي بنت فواز المهدي بتحب ابوها جدا بس هو بيكرهها عشان هي السبب في موت اختها اللى ماتت عندها 25 سنه تشتغل طبيبه جراحه
ابوها بعد ذهابها ببرود" غوري في داهيه شويه واخلص منك وارتاح بقا
وتذهب چويريه الى المشفي وتتلقي بصديقتها فاطمه
??♂️نتعرف بقا على فاطمه ??♂️
دي صاحبه چويريه بتحبها جدا ويعتبر اخوات وتعرف ماضي چويريه كله شغاله معاها في نفس القسم عندها25 سنه أهلها كلها ماتوا
عندما رأت فاطمه چويريه قامت سريعا حتي تحتضنها
فاطمه بحب" وحشاني يا معفنه بقالى كتير مشوفتكيش يا قلبي عامله ايه
چويريه بابتسامه" وانتي كمان والله يا قلبي انا تمام وانتي يا كلب البحر
فاطمه بحزن" مالك يا چويريه في ايه
چويريه ببكاء"انتي عارفه بابا بقي عامل ازاى معايا بعد موت اختي دا مش من سنه لا دول 20 سنه وهو كدا بجد انا زهقت بس بحبه ومش قادره اسافر واسيبه مهما كان دا ابويا بس مش قادره استحمل مش عارفه اعمل ايه
فاطمه بحزن" اصبري يا قلبي انا معاكي ومش هسيبك والله انتي اختي
چويريه بابتسامه"عارفه والله يا قلبي انتي عارفه اني دخلت طب عشان انقذ الناس وميحصلش معاهم زي انا وبابا صمتت ثم قالت بضحك انا بحبك يا بت بقلك ما تجيبي بوسه يا بت
فاطمه بضحك" يا شاذ يا بت الكلب
الممرضه جاءت سريعا وقالت بسرعه" بسرعه في حادثه والضحايا كتير
قامت چويريه وفاطمه سريعا حتي يروا الضحايا ويعملوا اللازم لهم
???
نذهب الى مكان آخر وهو في الصعيد الا وهو بيت نورا
نورا دي بنت من عيله نور الدين كانت عايشه مع اهلها بس توفوا وهي دلوقتي قاعده لوحدها وملهاش حد خالص عندها 17 سنه هي بتتكلم عادي عشان كانت في القاهره 15 سنه بس اضطرت للسفر الى الصعيد عشان شغل باباها
نورا وهي تنظر الى صوره أهلها" انا بحبكم جدا أنا مش عارفه انتوا ليه سبتوني لوحدي أنا بجد بحبكم بس زعلانه منكم مش لاقيه حد يقف معايا كل الناس بتتكلم ازاى قاعده لوحدي لا وكمان مشوهه كدا طب ليه مختونيش معاكم مكنتش شوفت كل دا
ثم قبلت الصوره وذهبت وتوضأت وادت فرضها ثم ذهبت واحضرت حقيبتها وعزمت على ترك البيت وخرجت من الشقه نهائي
فلاش بااااااااااااااااااااااك
فى الليل عند نورا
جاءت ام مريم ودقت على الباب ففزعت نورا لأنها وحيده في حياتها ليس لديها اصدقاء أو جيران تعيش وحيده ولا احد يدق عليها الباب ففكرت وقالت" مين اكيد حرامي وعاوز ياخد أعضائي اه مهي الكليه بنص مليون بس أنا اعضائي بايظه خالص اه اكيد عاوز الدهب بتاعي بس لا دا انا معايا 20 جنيه وماشيه ادوس بيهم على الخلق فهمت يبقي اكيد عشان المحشي بتاعي بس أنا مش بعمل محشي صمتت لثوانى عندما دق الباب مره اخري لكن بعنف فزعت وفتحت الباب ووجدت ام مريم فأطمئنت وقالت لها بابتسامه" اتفضلى يا طنط البيت بيتك تشربي ايه
ام مريم (منار) ب**وف"لا شكرا مش عاوزه بصراحه انا عاوزه الفلوس يا إما تسيبي البيت وتمشي
بكت نورا على حظها وقالت" لا مفيش حاجه أنا همشي بكرا ان شاء الله
توترت ام مريم وقالت" تمام يا بنتي
وتركت البيت ونزلت لبيتها
وجلست نورا تبكي على حظها الذي وقعها في هذا الالم الشديد ودخلت نامت
بااااااااااااااااااااااك
ذهبت نورا الى شقه ام مريم واعطتها المفتاح ببكاء وذل وقالت"اتفضلى يا خالتي أنا ماشيه شكرا ليكي سلام
وذهبت الى محطه القطار وركبت القطر الذي سيوصلها الى القاهره
وسنري ماذا سيحدث معها والى أين ذاهبه
????
في كندا في قصر راضي الدمنهوري
في الصباح الباكر نزل راضي ل زوجته وجلس على السفره هو وعائلته
راضي وهو ينظر الى سليم" مالك يا بني فيك حاجه غريبه
سليم بحزن" مفيش يا بابا أنا تمام المهم انا رايح الشغل عاوز مني حاجه
راضي وهو ينظر الى ابنته الحزينه هي الأخري" لا خلاص سلام
خرج سليم وذهب الى الشركه
وتكلم راضي مع ابنته وقال بابتسامه"مالك يا قلبي في ايه احكيلى أنا اخوكي مش ابوكي بس
جيانا بإنزعاج"مفيش يا دادي أنا بخير عاوز مني حاجه ثم قامت وقالت أنا طالعه عشان تعبانه وعاوزه انام شويه لاني معرفتش انام امبارح
راضي بابتسامه" طيب يا روحي
ثم قبلته جيانا من خده وذهبت وهي تشعر بالذنب الكبير تجاه عائلتها التي تحبها وان ما فعلته كانت أكبر غلطه
انما في الطابق السفلى على السفره يوجد راضي وزوجته
سميه بتوتر" راضي أنا عاوزه اعتذرلك على اللى أنا عملته ونتيجته انك مش عارف تشوف ابوك حتى العيال ميعرفوش حد من عيلتهم بسببي أنا ...أنا بجد اسفه مش هعمل كدا تاني وعد بس ارجوك سامحنى
راضي بحب" مفيش حاجه يا قلبي مفيش حد معصوم من الغلط بس المهم أنه يتعلم من الغلط دا المهم عندي انك تهتمي بالعيال وخلى بالك من نفسك بس مش اكتر أنا مش هزعل ولا عمري اقدر ازعل منك
سميه ببكاء" أنا وحشه اوي عشان مقدرتش حبك دا وعملت اللى عملته دا بس أنا مبسوطه اني فوقت قبل ما اعمل حاجه اكتر
قبلها راضي وذهب الى الشركه
بينما قالت سميه" أنا بحبك اوي يا راضي
???
عند زمرده عندما اتت من الجامعه
دخلت الى البيت وجدت عنيات مربوطه في رجل السرير بسبب ما حصل باكرا
فلاش بااااااااااااااااااااااك
استيقظت عنيات باكرا ونزلت الى الاسفل كي تري الشخص الذي كان يريد قتلها وطبعا دا كان في الروايه المهم اول شخص قابلته كان عم رضا بتاع القهوه
مسكته عنيات من مقدمه ملابسه وضربته بالبو** وقالت بغضب" بقي أنا يا حرامي عاوز تقتلني لا وكمان سرقت كل فلوسي وخرجت عنيات من جيبها مطوه ووضعتها على رقبه عم رضا وطبعا زي كل يوم الناس بتتف*ج من غير تدخل اترعب عم رضا وقال" أنا أسف مش هعمل كدا تانى
قالت عنيات ببرود" اه ياني ياني ياني دا الحجر الاولاني اه ياني ياني ياني ولعت الحجر التاني مش لايقه ولا ايه
رضا برعب" لايقه والله لايقه ولو مش لايقه اخليها تلوق عادي المهم تكون مبسوط يا باشا
فجاء محمد ابن عم رضا وقال بخوف " احنا نتصل بالبوليس يابا
غرزت عنيات السكينه في رقبه عم رضا وقالت ببرود"شوف ابنك بسرعه
فقال رضا سريعاً" اسكت يا بن المدبوح
وجاءت زمرده وعمر سريعا وضغط عمر على منطقه معينه في رقبه عنيات فأغمي عليها بسرعه وامسكها عمر طلع بها غرفتها وضعها على السرير ولبس سريعا ونزل الى عمله
بااااااااااااااااااااااك
و
اقسم بالله لولا عمر لكنتي دخلتي السجن وكانوا رموكي بالرصاص
كام هذا كلام زمرده ل عنيات ببرود
فأستغربت عنيات الكلام وهذا ما شافته زمرده في عيني عنيات فقام سريعا لبست ملابس البيت ونظفته وقامت بتحضير الطعام وهي تتذكر كم كانت فرحه بوجود عشق معها وأنها صاحبت عشق وان عشق فتاه طيبه كثيرا
ثم تذكرت أمرا ما وقالت بفزع" يلهوي
???
في فيلا الدمنهوري
دخلت عشق الى غرفه جدها وقالت بحديه" جدو هو انت ليه خليت ماما وبابا يسافروا وانت مروحتش ليه انت عارف ان ابيه رعد حجزلك انت وتيتا
الجد بشرود" عادي بس انا مش قادر امشي فقلت ينزلوا هم احسن
المهم تعالى أما اكملك الحكايه بتاعت عشق
فلاش بااااااااااااااااااااااك
زمرده لديها 18 عام وأسد لديه 20
وفي هذا اليوم استيقظ الجميع من النوم وفطروا
أسد بضحك" يلا يا مزتي نروح الكليه
فأسد في كليه اداره وأعمال
زمرده في كليه اداب قسم علم النفس
زمرده بضحك" يلا يا وتكه
نبيله بضحك هي الأخري"ربنا يكون في عوني منكم بجد يلا ربنا معاكم
وذهب اسد وزمرده الى الكليه وبعدها بقليل خرجت زمرده وانتظرت أسد وخرج هو الآخر وسألها بحديه" عملتي ايه يا قلبي
زمرده بأمان" مفيش الدكتور أدانا المحاضره وخلصنا خلاص بس أنا عندي امتحان وخايفه
أسد بحنان" متخافيش يا حب أنا معاكي وهشرحلك يا ستي كمان
زمرده بدهشه" بجد
أسد بحنان" ايوا يا قلبي يالا
وذهب الاثنان الى البيت ولكن كانوا مرمي نظر من شخص خبيث
فماذا سيفعل هذا الشخص مع أسد وزمرده