تالين( Part 2)

1004 Words
الجزء التالت بعد ما رجعت من مصر للأنجلترا حالتي النفسيه بقت وحشه جدا بقيت مش عاوزه اخرج ولا اشوف حد..... طول الوقت في زاكرتي الي حصل فيا مصر............ وفي يوم جت (سام) صحبتي دي صحبتي الوحيده وكانت مسافره تايلاند..... وطبعا لما لقتني مش بخرج ولا بشوف حد وحالتي النفسيه وحشه جدا..... نصحتني بأني اروح لدكتور نفسي... كنت رافضه جدا في الأول بس بعد زنها المستمر وافقت ورحت لدكتور كل الناس كانت بتقول انه كويس جدا ....... كان شاب في عمر 28 (سام) اخدتلي معاد الممرضه دخلتني ااوضة الجلسات...... اول ما دخلت الاوضه كنت خايفه جدا وفضلت ابص حواليا فا لقيت على الحيطه رسومات وملاحظات وورق كتير مكتوب ومتعلق........... فا رحت اقرأ لقيت رسمه قلب م**ور....... وسهم ورسمه تانيه قلب سليم واحمر..... وورقه مكتوب عليها امي قتلت ابويا علشان تتجوز خطيبي...... انصدمت بشده...... هو في حد ممكن يعمل كده...؟ وورقه تانيه حبيته وخدعني... وورقه تانيه قتلت صحبت عمري علشان دحكت عليا هي وحبيبي وكانوا هتيجوزوا...... كنت كل ما اقرأ انصدم وانا مندمجه... حسيت بضربات رجل في الأرض..... وحد بيقلي نورت يا قمر بيلادي فا بلف سألته انت مين؟ قلي انا الدكتور... اسمي (رام) انت اسمك اي؟ (تالين).... قلي اقعدي هنا علشان ندردش شويه.... كان حلو جدا شعره بني وبيلمع وعينه خضره..... وملامحه بريئه جدا...... حسيت اني فعلا هكون كويسه هنا..... فا قلي اي يا (تالين) مالك؟ فا قلت مفيش حاجه انا تمام فا ضربني على أيدي.... انصدمت..... قلي مش بحب الكدب انت لو كنتي كويسه مكنتش جيتي هنا صح! قلتله صح..... بصلي وابتسم قلي ممكن تعتبريني صديق ليكي مش الدكتور النفسي والكلام دا.! فضلت ساكته...... فضل يقول امممممممََممممممممممممم ممكن نتكلم شويه؟ قلتله اه طبعا....... قلي اي مشكلتك بالظبط؟ بدأت احكيله كل حاجه وكنت مرتاحه جدا في الكلام معاه حسيت فعلا اني بتحسن..... قلي كل حاجه وليها حل لازم ترمي الماضي ورا ظهرك واكيد اهلك دلوقتي زعلانين على انت فيه...... لقيت نفسي بعيط بشده كبيره اوي..... مش عارفه لي... فضل يهديني وجبلي ميه ومناديل.... وفضل باصصلي ومسك ايدي.... فا قمت بسرعه قلتله من فضلك كفايه الجلسه كده النهارده انا لازم اروح.... قلي طيب اهدي.... انا بجد مكنش قصدي ممكن تقعدي ونكمل كلام لو سمحتي؟ فا رفضت وروحت..... اتصلت ب(سام) علشان تجيلي وحكتلها كل حاجه.. كنت حاسه احساس غريب اوي زعلانه من نفسي لأني رحت وفي نفس الوقت حاسه اني عاوزه اشوفه تاني احساس غريب. مش عارفه مالي؟ بعد شويه لقيت رقم غريب بيرن عليا فا رديت لقيته هو.... انصدمت جدا... وهو بيقول على فكره انا زعلت منك اوي! قلتله لي قلي كده تمشي من غير ما تخدي معاد الجلسه التانيه انت كده مش شطوره اتعصبت جدا قلتله ببرود ويا ترى المعاد التاني يا دكتور(رام) قلي بكره الساعه 5 وكنت لسه هعترض قلي يلا كوكو باي هستناكي مش عاوز تأخير وقفل انا ازاي هروح تاني؟ فضلت (سام) تضحك بغزاره وكانت مبسوطه جدا فقلت مالك يا (سام) قالتلي (تالين) بتحب تراااترااااارااا فا مردتش ووكنت مديقه جدا لما (سام) روحت كنت بحاول انام معرفتش ابدا وعماله اسأل نفسي هيحصل اي بكره؟ لي اتصل فيا؟ هو مهتم؟ So### لدي احساس غريب.... اشعر بطفله تبكي تتوسل والدها بعدم تركها.... تصرخ في وجهه بشده تريد احتضانه.... اشعر بها ترتجف خوفََا تتوسل لهم بأن يمسكوا بها قبل ان تغرق.... ولكن لحظه رأيتها تقف وحدها رأيتها تتبسم بألم.... رأيتها فوق السحاب .. :هل ماتت؟ ... :لا بل نجت.... واصبحت الأن حلم يتمناه الجميع يتمنون لو تتحدث الليهم او تتبسهم لهم فقط.... تبًا فقد سلبوه منها بسمتها في الماضي ويريدون ان تعطيهم هي البسمه الأن خواطر..... ?? بقلم:سهيله عاشور مؤلمه هذه الحياه اتذكر يوم وفاة اخي بكوا كثيرًا.... ظلوا يصرخون ويقولون نريد حقه... نحن ظهره!... والخ... الخ وبعدها صُدمت.... قالو انه قد مات الأن ونحن الباقون لا داعي لأن تشغلي بالك به يا امي.... فقد عليكي ان تذهبي للجونه للأستجمام........ لحظه: لم تكن الحياه خائنه بل نحن الخائنون خواطر?? بقلم: سهيله عاشور اكتشفت انني شخص خائن وو*د للغايه!! ماذا؟ نعم.... اتذكر حين كنت امتلك عصفور غريب الطباع للغايه مان يرفض الطعام من الجميع الا مني كان يحب مداعبة يدي عندما ارويه ببعض المياه..... وفي يوم حرارته شديده كنت قد نسيت امره تمام ولم اطعمه.... وعندما ذهبت للشرقه لأستنشاق الهواء في وقتها انقطع لديه الهواء. بإختصار هو فقد مات لأنه وثق بي!!!............... حقيقيه....! بقلم:سهيله عاشور عليك دائما ان تتعامل مع فكرة انك قابل للترك والنسيان..... اياك والثقه فتن**ر?✨ الكاتبه:سهيله عاشور عِش حياتك وكأنه اخر يوم لك.... تنفس) الكاتبه:سهيله عاشور (ضاقت بي الدنيا.... ولكن تذكرت ان هناك ربًا يحميني فذهبت له باكيه فرزقتي وأعاد لي بسمتي من جديد..... لأنه الله) سهيله عاشور (لدي حلم ابسط من تخيلات الكثير منكم.....فلماذا لا يتحقق!) سهيله عاشور (لم اجد الوفاء في جنس البشر... ولكن وجدته في الكلاب... حقًا انني كفؤ) سهيله عاشور (في قلبي طفله ميته قتلوا كل ما فيها البراءه..... الابتسامه...... الفرح... نشروا بداخلي الظلام حطموا احلامًا كانت لي كل شيء احتضنوا قلبي وضمدوه فأنه يتأوه من الالم....) سهيله عاشور (قالت إِرحل فأنا من دونك قويه......رحل بالفعل ولكنها ماتت!! ) سهيله عاشور (اشتاق الى زمنًا كانت تنام به الناس مطمئنه.... اشتاق الى زمنك يا رسول الله) سهيله عاشور (وجدت نفسي في صحراء بارده... الخطر في كل مكان.. يملئ المكان الذئاب من حولي.. يا الله لقد ضاقت الدنيا في عيني وكأنها ثقب ابره صغيره... لم اعد استطيع التنفس اريد الهروب... اريد المأوى فقط.......) سهيله عاشور (اصبحت مؤخرًا شخص غريب للغايه... غريب حتى علي نفسي تغيرت بقدر ظلمهم لي!.... تغيرت بقدر ما رأت عيني في هذه الدنيا... ولكن لاتظن ان الدنيا خائنه.... لم تكن دنيانا خائنه بل نحن الخائنون.....) سهيله عاشور اتذكر يوم فراقنا وكأنه الامس.... اتذكر بكائك.... اتذكر ارتجاف شفتاكي وانت تتحدثين اتذكر كل انشيٍ فيكي...... ولكني اتذكر ايضًا ابتسامتك يوم زفافك فقد كنتي مزينه بالذهب والاحجاز الثمينه... كنت اسمعك رنين سعادتك وكأنه تقولي: انتبه لنفسك هذه الدنيا لا تريد التهاون... الدنيا عباره عن الله ثم انت فقط....) سهيله عاشور ?✨ (اريد ان تحبني وكأني قطعه من الالماس الثمين..... اريد ان تدمني وكأني كأس من النبيذ...... اريد ان امتلك قلبك.... اريد ان اكون ابنتك وحبيبتك..... انا فقط اريدك........) سهيله عاشور (وتكتشف فجأه انك مللت من كل شيء حتى نفسك!! تكتشف انك لا تريد شيء في هذه الدنيا سوا ان تجلس مرتاح البال بعيدًا عنهم...ان تكون حياتك بيضاء بياض قلبك... انت تكون حر نفسك وليس عبدًا لهم..... فقط ابتسم فلا الدنيا ولا الناس تستحق قطره واحده من دموعك..!) سهيله عاشور
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD