الفصل الثاني عشر. ...
ليث .... اتفقنا .....
غيث وهو احد أصدقاء ليث ويكره صقر الى حد كبير. ...
غيث ...تفتكر هننجح....
ليث ....اكيد مستحيل هيفضل معاها 24 ساعة. ..
غيث ...اكيد لازم هيخرج يصطاد علشان جسمه ميضعفش ولو استحمل يوم مش هيستحمل التانى ...
ليث...ودى فرصتنا الوحيده لازم نراقب القصر ووقت ما يخرج منه علشان يصطاد لازم نعمل اى حاجه تخرجها بره ونخ*فها وبكده تبعد عنه ....
غيث...ولو اتعرض لينا او حس انت عارف ان صقر بيقرا الافكار....
ليث...متقلقش مش هنقرب غير لما يبقى بعيد عننا جدا ....
غيث....أما نشوف هنبدا من امتى ....
ليث....من بعد بكره علشان محدش يشك فينا وخصوصا شبل نش مريحنى وممكن يقول ان ناوى على شر لصقر....
غيث...طيب ما انت ناوى على شر ....
ليث...بغل وحقد ....هقتله واشفى غليلى بس مش قبل ما اخد منه روح .....
غيث....وتبقى القائد....
ليث بغرور....طبعا وقوتها كلها تتنقل ليا وابقى اقوى مصاص دماء موجود ومحدش يقدر يقف قدامى ....
غيث....بس اوعى تنسانى لما تبقى قائد....
ليث....متقلقش انا مش هنسى بس مش عاوزين نلفت اى نظر لينا ماشى ....
غيث....ماشى ........
ليث بكره ....ايامك معدوده يا صقر وكلها ايام يا روح وتبقى ملكى لوحدى ......
...........
...........................
حوريه ....ليه عاوزه ترجعى بسرعة يا سالى ...
سالى ...بتوتر ...مفيش عادى اصل مبقدرش ابعد عن صقر ....
حوريه. ...انتى كدابه ..
سالى. ..ايه...
حوريه ...انتى كدابه ولا ناسيه ان عندى قوه اعرف اللى قدامى صادق ولا لا وانتى كدابه قولى الحقيقه.....
سالى .....مفيش يا حوريه ....
حوريه ....وانا مش هسيبك تمشى من غير ما اعرف. ....
سالى حكت لها ماحدث وسط زهول ودهشه حورية وخوفها مما قد يحدث من ذلك الخسيس ليث....
حوريه....واطى وخسيس وعمره ما هيتغير....
سالى ....انا لازم اكون جنب صقر ....
حوريه ...روحى دلوقتى وانت هجيب الفهد واحصلك لازم نكون معاهم منعا لاى حاجه تحصل او عمل خسيس من ليث....
سالى ....ماشى انا هسبق انا ومتعرفوش حد تانى علشان ليث ميخدش حظره ويتصرف بتهور........
حوريه ....حاضر واحنا مش هنتاخر .....
................
...............
استيقظت روح وهى تشعر بيد تحاوطها بقوه ....
فتحت روح عيونها لتفاجا بنظرات صقر لها وتركيزه على شفتيها وابتسامه ناعمه تحتل فمه .....
صقر بهدوء. ..صباح الخير ...
روح...صباح الخير ....
وحاولت ابعاد يديه عنها ولكنه لا يتزحزح باى طريقة. ...
روح بعصبية. ...ممكن تشيل ايدك....
صقر بخبث. ...ممكن بس بشرط. ...
روح. ...شرط شرط ايه ده....
صقر....شرط بسيط اوى.
روح....ما تقول.....
صقر بمكر....بوسه.....
روح بصدمه.....ها....
صقر وهو يقترب منها اكثر ....بوسه ...
روح....لا ترد ماخوذه بجماله الاخاذ ولمسات يديه التى تقربها اكثر واكثر.....
الى ان اقترب منها وقبلها بقوه
قبله حطمت كل دفاعتها وحصونها المنيعة وفجاه وجد صقر روح ترفع ذراعيها وتطوق عنقه
بقوه وتقربه منها أكثر واكثر لم يعد يستطيع التحكم بنفسه اكثر من هذا وتحركت يديه بحرية على جسدها واصبح مكان الرفض رغبه تزداد
أكثر وأكثر واخيرا اصبحت روح زوجته بالغعل ودون اى تدخل أو اجبار منه.......
وانما بارادتها الكامله ورغبة لا تقل عن صقر نهائيا....
.. ......
الفهد بغضب ....انتى بتقولى ايه....
حوريه ....اللى سمعته صقر وروح فى خطر بسبب الزفت ليث ....
الفهد....طول عمره شخص انانى وعمره ما هيبطل شر بس انا المرة دى مش هسمحله يقرب من بنتى ولا يدمر حياتها على جثتى .....
حوريه. ...احنا لازم نروح ليهم ونساعد صقر.....
الفهد....مش قبل ما اتصرف....
حوريه. ...هتعمل ايه.....
الفهد....الاول لازم اطلب مساعده شبل يقولى كل تصرفات ليث....
تانى حاجة لازم أبلغ رئيس المجلس علشان يبقى عنده علم ....
حورية. ...ولو ليث عرف....
الفهد....هطلب منه يكون سر والاهم محدش يعرف ....
حوريه....طيب.....
الفهد بت**يم....متقلقيش عمره ما هيقدر ياذيهم ومحدش هيقف له غيرى حتى لو كان حياتى التمن يا حورية ...........
..................
لولو الصياد ......اعشق مصاص دماءالفصل الثالث عشر. ....
كانت روحى تشعر بخجل شديد وهى تتوسد راس صقر ....
صقر وهو يقبل جبينها بكل رقه ....روح....
روح بهمس....نعم ....
صقر وهو يضمها اكثر واكثر له حتى شعرت وكانه يريد ان يجعلها ضلع من ضلوعه ....
صقر....انتى اجمل امراه راتها عيونى من وقت ما كنتى طفله عيونك سحرتنى ...
روح بدهشه....وانا طفله ازاى ده ...
صقر ....هههههههه مش مصدقانى ...
روح ...لا طبعا ...
صقر...تعرفى انك فتحتى عيونك وبصتيلى بعيونك الجميله وابتسمتى ابتسامه جميله ....
روح....ممكن .....
صقر....انا مبسوط ان اخيرا بقيتى مراتى .....
روح بسخريه...طبعا ما انا عملتلك اللى انت عاوزه وتتمناه علشان متخسرش...
صقر وهو يعتدل وينظر لها بتعجب....
صقر...قصدك ايه....
روح....قصدى الوريث يا حضره قائد العشيرة الوريث والتتويج اللى اتجوزتنى علشانه التتويج اللى خدعتنى وسيطرت عليا علشان تنفذه ودلوقتى خلاص نفذت اللى انت عاوزه وبقيت مراتك فاضل بس تستنى لحد ما تعرف هبقى حامل ولا لأ ......
صقر وهو يتنفض واقفا ويرتدى ملابسه بسرعه....
صقر...بغضب وقد تغيرت ملامحه ....انا مش هرد عليكى لان انتى معندكيش عقل نهائى واظن انك مكنتيش رافضه اللى حصل بل الع** كنتى مبسوطه اوى كمان....
روح بغضب ....سافل وحقير....
صقر....فعلا سافل وحقير لانى قربت من مراتى اللى مرفضتنيش بس اوعدك مش هقربلك تانى .....
وخرج من الغرفه بعد ان صفع الباب خلفه بقوه.....
روح لنفسها ....يوووه انا ايه اللى قلته ده بس انا مكنتش عاوزه يفتكر انى بحبه علشان ميفتكرش ان يقدر يتحكم فيا وكمان انا حابه انتقم منه اوى بس كمان منكرش انى معجبه بيه وجايز اكون بحبه لا مش جايز انا فعلا بحبه واكتر حاجه مبسوطة ليها انه ميقدرش يقرا افكارى علشان ميعرفش انى بحبه بس لازم اعذبه زى ما عذبنى ......
............
............
صقر كان بالاسفل يريد تحطيم القصر باكمله هل تكرهه الى هذا الحد هو لها عدو ولكنها له كل حياته لقد انتظرها طويلا انتظر وانتظر كام يتعبها اينما ذهب يحميها ويدللها دون علمها انها حبيبته منذ ولادتها منذ ان خ*فت لبه بتلك العيون البريئه والنظره الخلابه بتلك البراءه خ*فت قلبه بل اوشمت اسمها عليه لم يعر اى فتاه انتباه مهما كانت جميله فقد كان لا يرى غيرها وقرر ان يتزوجها مهما حدث وتكون ملك له وحده....
وعندما عرضوا عليه التتويج وافق بسرعه ظنا منه انها قد تعجب به ولكنه وجد النفور والكره فقط ......
كان يريد ان يتعرف عليها ببطىء بعد انتقالها الى هنا ولكن الامور تطورت بسرعه وكل شىء تغير والامور لم تكن فى صالحه نهائيا وامنيته التى طالما حلم بها وجدها تتحطم امامه وهو يرى هذا الكره بعيونها وكل تصرفاتها ...... افاق صقر من شروده على صوت باب القصر وهو يطرق ...
قد علم صقر هويه الطارق دون ان يفتح فلم تكن سوى ش*يقته سالى وابنها كريم. ...
فتح ضقر الباب حينها اندفع كريم بقوه يحتضن خاله بقوه ....
كريم بفرحه......خالو حبيبى .....
صقر ...وهو يقبله. ...وحشتنى يا كيمو.....
كريم....انت اكتر واوضتى وال**بى انا هروح العب بسرعة. ...
صقر.....هههههههه ماشى .....
تركهم كريم وذهب مسرعا الى غرفته اما صقر وسالى توجهوا الى الصالون. ...
سالى ....حوريه والفهد جايين ....
صقر. ...ليه...
سالى ...عرغوا اللى حصل. ...
صقر بغضب ....طبعا لازم تقولى ...
سالى بتوتر...غصب عنى ان عارف قدرات حوريه....
صقر. ...وانتم ايه شايفنى ضعيف علشان عاوزين تحموا مراتى بدالى ....
سالى ....لا يا صقر بس انت لازم وقت ما تخرج تصطاد يكون حد ما روح ومنسبهاش لوحدها روح هى نقطه ضعفك دلوقتي وليث هيستغلها وانا مش عاوزه يحصلكم حاجه قصدى يحصلك ..
صقر بسخريه....لسه بتحبيه طبعا وخايفه اقتله ....
سالى ...بتوتر...لا يا صقر وانا نسيت ليث صدقنى ....
صقر ....فعلا نستيه....
سالى ....قصدك ايه.....
صقر....قصدى ان منستش انى بعدته عنك لانه انانى وكان بينتقم منى فيكى وجوزتك لواحد تانى والخاين قتله بس الاهم واللى مش عاوز حد يعرفه ان كريم يبقى ابن الليث يا سالى .......
....ايه كريم ابن الليث.....
انتفض صقر وروح للخلف على صوت حوريه المذهول ....
حوريه ....كريم ابن الليث....
صقر ...حوريه.....
الفهد....اللى سمعناه ده صح ....
صقر....ايوه وياريت محدش يعرف....
الفهد....وليه مقولتوش لليث ده بيعامل الولد وحش وبيتعامل معاه كانه عدوه وهو فى الاصل اقرب الناس ليه .....
سالى ...لا ارجوكم الليث هياخده منى وكمان هو بيكره صقر.....
حوريه....مش يمكن يتغير لما يعرف الحقيقة. ....
سالى ....لا الليث عمره ما هيتغير ابدا. .....
الفهد....بس ....
قاطعهم صقر. ...صقر الموضوع منتهى ومش هيتفتح تانى والليث لو قرب من حد يخصنى صدقوني هقتله وهيكون اخر يوم فى عمره ......
...............
الليث.....بتقول ايه حوريه وفهد راحوا عند بنتهم ....
شبل ...ايوه وسالى سبقتهم ....
ليث....امتى ده....
شبل بخبث...انهارده...
ليث .....ماشى بس انت عرفت ازاى....
شبل ...ما الفهد قالى قبل ما يمشى
...
ليث...طيب ....انا ماشى ....
شبل ...رايح فين ....
ليث....وانت مالك خليك في حالك.....
ليث لنفسه .دايما سبقنى يا صقر زى ما خدت حبى زمان منى واديتها لغيرى وخلتها اتجوزت اكتر شخص بكرهه بس هنتقم منك ومش هسيبك والمره دى انا اللى هسبقك وهرجع سالى واخد روح ومش هنسى اقتلك واقتل ذكرى عدوى ايوه كريم لازم كمان يموت لانه بيفكرنى بكل لحظه بعدتها عنى سالى لازم يموت ومعاك ..........
..........
لولو الصياد ....اعشق مصاص دماء