الفصل الثالث(3)

1801 Words
الفصل الثالث توجهت الي خارج الشركه لتري احد الحرس يقترب منها الحارس:سيلا هانم ياريت تعطيني مفاتيح العربيه سيلا:ليه في ايه انا هامشي بيها دلوقتي الحارس: اسف يا فندم بس ليل باشا بلغنا انو نازل دلوقتي سيلا:اوعي من وشي من فضلك مافيش حد هايركب عربيتي ويلا تعالو وريا اوك يابرنسيس ذي ماتحبي بس ممكن اكون السواق بتاع حضرتك النهارده :كان هذا رد ليل الذي كان قادم من خلفها ليل:خد يابني مفاتيح عربيتي انا واتحركو ورانا يلا اخذ منه الحارس المفاتيح الخاصه بسيارته وامسك هو يدها قبلها بحب و هو يهمس لها ليل:مش يلا بينا بقي نروح ولا ايه انا جعان والشنطه للي في ايدي دي هاموت واعرف فيها ايه لم ترفع رأسها له وظلت ثابته علي **تها ليل:طب يلا نمشي وانا هاعرف اصالحك في بيتنا واحنا لوحدنا جزت علي شفتها السفلي بخجل بينما ضحك هو ضحكته الروجليه الوسيمه واتجه بها الي سيارتها اجلسها علي المقعد الامامي والتف هو ليجلس علي مقعد السائق ليجد من تهتف بصوت عالي بأسمه تالين :هاي يا ليل باشا انت ماشي ولا ايه علي اساس في ميعاد بينا ليل بغضب: اه سوري يا تالين نسيت بس فعلا مش هينفع دلوقتي احضر اي مواعيد سيلا تعابنه شويه وهنروح نظرت لها بسخريه وهتفت لها تالين:اه مراتك الصغننه دي هاي يااوطه وبدلع بس والميتنج بتاعنا يا ليل انا مش رضيت احضر معاهم الصبح عشان نعرف نتكلم انا وانت أأقصد عشان نتكلم في الشغل يعني نظرت لها بشمأزاز ممزوج بالغضب وانتقلت علي مقعد السائق ووجهت الكلام اليه سيلا:لاء وانا مش يرضينيي انك تعطل شغلك عشاني انا هامشي حبيبي وانت لما تخلص الميتنج بتاعك ابقي تعالي براحتك كادت ان تدير السياره ولكن يده كانت اسرع حين التقط المفتاح ليل:لاء يا حبيبتي انتي عارفه اني مش هبقي مطمن عليكي غير وانتي معايا ارجعي مكانك يلا سوري يا تالين نبقي نحدد ميعاد تاني باي جلست علي مقعدها وهي تنظر اليها وعلي وجهها ابتسامة نصر جلس بجانبها وادار محرك السياره وهو يهتف لتلك الواقفه كالبلهاء ليل:بصي ابقي اتصلي بهند السيكرتره بتاعتي وشوفي ميعاد فهد امتي وابقي تعالي معاه عادي يعني بقلمي/ميادة مأمون صعدت الي غرفتها سريعا بعد ان وصلو جلست امام مرأتها تفك حجابها دلف هو اليها بعد ان اخبر الخدم بأن يجهزو لهم وجبة الغذاء كانت جالسه امام المرأه ساقطه وجهها بين راحتي يدها وهو يستمع الي شهاقتها ليتألم قلبه علي صغيرته الجميله جذبها من مع**ها لتقف امامه ازاح دموعها بأنامله وارح وجنتها علي كفه وهو يهمس لها بعشق ليل: عمري ما فكرت ولا حبيت غيرك انتي اغمضت عيناها وانزلت يده تركته وذهبت الي غرفة ملابسهم لتغير ملابسها شلح جاكته من عليه وألقاه بأهمال علي الاريكه واتجه اليها كانت تفك ازرار فستانها الاماميه ليقف هو من خلفها ويغوص في دوامة شعرها الذهبي ويشرع في تكميل ما بدأته ليل:هاتفضلي زعلانه كده كتير 'طب مش حرام عليكي تسيبي ليل حبيبك زعلان كده سيلا:انا زعلانه ليل زعلانه اوي انت زقتني جامد وكنت هات**ر ليا ايدي الصبح ليل:يا سلام ياختي مانتي كمان ض*بتيني علي قلبي بأيدك جامد اوي سيلا: سلامة قلبك حبيبي عشان كده جيت ليك كنت عايزه اعتذرلك بس انت فهمتني غلط و زعلتني تاني لفها بين يديه وبدأ يزيح عنها فستانها ليل: بس انا ماليش مزاج نفضل زعلانين من بعض كده القت رأسها علي ص*ره وهمست سيلا:انت حبيبي انا بس مش عايزه اي حد يشاركني حبك ليا رفع وجهها الي وجهه وبدأ يقبلها بكل رقه ليل:عمري ما قدر او حتي افكر ان حد يشاركك ولو جزء صغير هنا ووضع يدها علي قلبه وقفت علي قدمه باصابع قدميها وتشبثت في عنقه لتقبله وهي تهمس بحب سيلا:بحبك اوي يارب افضل علطول في حضنك كده رفعها عن الارض بيديه وهو يقبلها بشده ليل:خلاص خليكي بقي في حضني انا مش عايز غير كده واتجه بها الي فراشهم ليغوصو في بحر عشقهم بعض الوقت لم يخرجهم من تلك الدوامه الا صوت الخادمه وهي تدق علي الباب من الخارج لتنتبه هي الي صوتها الخادمه:سيلا هانم لارا هانم وسجي هانم تحت ومعاهم امير بيه وسامر بيه سيلا:ليل استني بس انت مش سامع ليل:سيبك منهم سيلا: تعالي بس ننزلهم دلوقتي احسن انت عارفهم دول ممكن يطلعو لينا هنا عادي جداً ابتعد عنها اخيرا وامسك بقميصه الملقي علي الفراش ولبسه بأهمال وتحرك للخارج بغضب ليل: والله لأقتلهم هما الاتنين هما هاينطولي كل شويه انا هخدك ونسافر احسن ثم صفع الباب من خلفه بكل غضب وسط ضحكاتها ترجل علي الدرج وهو ينظر لهم بغضب ليهمس سامر لأمير سامر:يانهار اسود دا شكله هايقتلنا كان لازم تسمع كلام مراتك يعني اخذ امير طفله من علي قدم زوجته وحمله علي قدمه وهو يبتسم امير:دا علي اساس انك انت كمان ماسمعتش كلام مراتك لينتبهو الي صوت ليل الغاضب: اهلا ياخوي انت وهو نعم اظن مالحقتش اوحشكو يعني دا انا لسه سايبكو من ساعتين لتتحدث سجي التي تولت هي امر الرد عليه سجي:الله ايه المقا**ه دي يا ليل احنا اللي قولنا ليهم يجبونا عشان نقعد مع سيلا ايه اللي مزعلك بقي رفع حاجبه وهو ينظر لها بغضب ليل:بس يا بت انتي اسكتي شويه بكرشك ده وقفت امامه تستعرض نفسها وهي تضحك سجي:هههههههه ماله كرشي طب ياسيدي عقبال مانشوف كرش سيلا كده تعالي يا لارا نطلع ليها استشاط غيظا مما تفوهت به فهو يعلم جيدا مدي تأثيرها علي زوجته وانها هي من تحرضها علي عدم الانجاب الان لتقا**هم هي قبل ان يصعدو اليها لتنظر لها سجي بريبه وتهتف لارا لارا: هاي يا سيلا انتي كنتي نايمه ولا ايه دا احنا عرفنا انك كنتي في الشركه النهارده سيلا:هاه اه لالاء مش كنت نايمه ولا حاجه لتهمس لها سجي:اومال مالك يا بت مش علي بعضك كده وجوزك كمان ماله مضياق ان احنا جينا كده ليه داحتي لابس قميصه بأهمال كده مش عوايده يعني سيلا بخجل:مافيش حاجه يا سجي الله لارا:خلاص بقي ياسجي ليل واخد باله منك اسكتي ليسمعك سيلا: تعالو نشوف الغدا خلص ولا لسه لارا: احسن برضو يلا بينا بدل ماجوزك شكله هايقوم يطردنا والله سجي:هههههه مش عارفه ليه شاكه في امرك يا بت انتي سيلا:يخرب بيت كلامك امشي قدامي تحركو من امامه وهو ينظر لهم بغضب بينما هتف سامر سامر:بس مش واخد بالك يا ليل انا البت تالين ماجتش مع فهد انهارده الاجتماع ليل:لاء ماهي جات ال كانت عايزه تعمل معايا اجتماع علي انفراد وتعزمني علي الغدا امير:نعم هي البت دي مالها مابقيتش مظبوطه كده ليه ليل:فاكره اني عيل برياله ممكن توقعه بترسم عليا بسلامتها سامر: نفسي اعرف هي ليه مش عايزه تصدق انك متجوز وبتحب مراتك ليل:سيبها لما تجيب اخرها امير:لاء مش فاهمك معلش فهمني ليل:بسلامتها بتحاول توقعني عشان امولها المشروع بتاعها من ساعة ما جاتلي المانيا وانا قريها كل مره تجيلي تبقي لابسه ما يفضح ولا يستر ها**ه فاكرني جعان ماتعرفش اني عمري ما ابص غير لحبيبتي ونور عين سامر:استني استني هي جات وسيلا شافتها انهارده ليل:اه بنت ال....... بعتتلي رساله الصبح وسيلا شافتها امير:يانهار ابيض دا فصل بارد اوي طب وانت عملت ايه ليل: عيب عليك ياض هوانا عيل زيك ولا ايه دانا عملت فيها حتة فصل لو عندها دم ماتتصلش تاني بيا سامر:ههههههههه لاء وانت ايه ابو الواجب في الحاجات دي ??????????????? جلسنا علي طاولة الطعام بالمطبخ يتحدثون سجي:ها قوليلي بقي مالك مش علي بعضك ليه احنا جينا في وقت مش مناسب صح سيلا،: يوه بقي ايوه يا ستي انا كنت زعلانه وهوكان بيحاول يصالحني سجي:يخرب عقلك اوعي تكوني ماخدتيش البرشام لارا:الله داانتي صحيح رخمه انتي مالك ومالها بس سجي:الله ايه يا لارا مالك واقفه لي علي الكلمه كده سيلا دي اختي وخايفه علي مصلحتها هي مش زينا ولا قاعده معانا احنا خلفنا وبنسيب ولادنا لمامي وانطي ليلي لكن هي يا حبيبتي مين هيخلي باله منها وهي حامل ولا لما تولد مين هايخلي باله من البيبي وهي كل شويه في بلد مع جوزها سيلا بدموع:خلاص يا سجي انا عارفه الكلام ده كويس ومش هحمل الا لما اخلص الجامعه خلاص بقي اسكتو لارا:والله حرام عليكي لتهتف الخادمه:سيلا هانم الغدا جاهز علي السفره سيلا:يلا اتفضلو عشان نتغدي سوي واقفلو بقي الموضوع ده ترجلو خارج المطبخ ليراها دامعة العينين تفهم انها ربما تكون قصت عليهم ما حدث بينهم في الصباح ولكنها اصطنعت الا مبلاه وتوجهت بهم الي غرفة الطعام جلسو جميعا يأكلون طعامهم ويتسامرون وبعد الطعام جلسو سويا واخذهم الوقت الي ان هتف سامر سامر:يانهار ابيض دي الساعه ١٠ يلابينا يا امير ليل:يلا علي فين اقعد يا زفت باتو هنا النهارده امير:نبات ايه ياعم انت ده انت هاين عليك تقوم تطردنا يلا ياسجي سجي وهي ممدده قدمها علي الاريكه:تصدق ليل عنده حق خلينا نبات هنا انا مش قادرهاتحرك يا امير نظر لها سامر بغضب واندهش ليل مما تقوله سامر:لاء يا ختي متلزقيش وقومي من نفسك بدل مانشيلك احنا الاتنين يلا يالارا انتي كمان لارا:انا جاهزه اهو بس هادخل الحاجه دي مع سيلا واجي ليل:لالالا سيبي كل حاجه دلوقتي الخدم هيجو يلمو كل حاجه لارا:هاه طيب سلام يا سيلا ثم احتضنتها وهمست في اذناها بصي هبقي اكلمك فون انا وانتي بس باي ياحبيبتي سيلا:اوك يا لارا باي رمقتها سجي بنظره مرتابه واسندت يدها في يد زوجها لتسلم هي الاخري عليها سجي بهمس:اول مانخرج اجري خدي البرشامه قبل ما يشوفك اومءت لها راسها وتركتها ليأخذها زوجها وقف هو امامهم الي ان ذهبو بسيارتهم ومن خلفهم سيارات حراستهم الخاصه اندهش انها صعدت للاعلي بهذه السرعه لماذا تهرول هكذا ارتاب في امرها ليل:اكيد الزفته سجي قالتلك حاجه غيرت مودك كده توجه سريعا من خلفها فتح الباب بسرعه ليجدها تقف بجانب الفراش تمسك بيدها كوب من الماء ودرج الكمود مفتوح امامها ارتجفت عندما رأته امامها وكاد الكوب ان يسقط من يدها ليهتف بها بصوت هاديء ليل:بتعملي ايه يا حبيبتي مالك بتترعشي كده ليه احنت رأسها للاسفل تواري عيناها عنه سيلا:مافيش حاجه كنت بشرب احني جزعه الي الكمود ليلتقط شريط الحبيبات الدواءيه نظر اليها بغضب ليل:مافيش فايده برضو نفسي اعرف انتي ايه اللي بيحصلك لما بتقعدي مع سجي ولارا ياشيخه حرام عليكي بقي انا تعبت قذف من يده شريط الدواء وتركها وذهب خارج الغرفه بأكملها وصفع الباب من خلفه جلست علي الفراش تبكي بشده امسكت صورة والدها وبدأت تشكي حالها له سيلا:انا تعابنها اوي يا بابي محتاجلك جانبي اوي انت سيبتني لوحدي لوحدي اوي يا بابي ليل صحيح كل حياتي بس انا خايفه اذود عليه الحمل انا مش عارفه اسعده وانا لوحدي عاملين يخوفني بيقوللي مش هاتعرفي تحملي وتخلفي وانتي لوحدك هاتزودي الحمل عليه وتتعبي وممكن مش تعرفي تكملي جامعه انا تعابنه اوي قولي اعمل ايه يا بابي كان يقف بشرفة الغرفه الجانبيه يستمع اليها فعلم مايقولنه لها ولكن لماذا يقولون لها هذا الكلام ما دخلهم هما بشأنهم الخاص وتلك اللعينه كيف لها ان تصدق امرا كهذا اذا كان هو من تولي ربياتها منذ نعومة اظافرها لماذا نست كل هذا آلان ظلت تبكي بصوت مرتفع يعلم جيدا انها لن تهدأ الا داخل احضانه نفخ اخر نفس في سيجارته ثم القاها من يده وتوجه اليها وجدها ملقيه علي الفراش تدفن وجهها الاحمر الدامع بشده في الوساده دلف الي غرفة ملابسه ولم يتكلم ابدل ملابسه واتجه الي الفراش وهتف فيها بصوت جهور ليل : بس بقي كفايه نامي بقي ومش عايز اسمع صوت كتمت شهقاتها وأغمضت عينها بشده وهي تضغط علي شتفاها حتي لا يستمع الي صوتها يالها من لعينه ت**ر قلبه بيدها ولا يستطيع ان يبتعد عنها ليعتدل بجزعه العلوي ويستند علي الفراش حتي يلقي بها علي ص*ره المتألم منها خبأت وجهها بالكامل داخل ص*ره وبدأ يملس علي شعراتها الي ان ذهبت في نوم عميق أسألك اللهم في كل يوم جديد زدته في حياتنا أن تزيدنا معه إيمانا ورزقا وسعاده وتوفيقا، اللهم ارزقنا الف*ج والتيسير وارزقنا الرضا وراحة البال
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD