الفصل الرابع 4

2099 Words
الفصل الخامس وما ان دلف سليم الي غرفه فرح وجدها غارقه في النوم ووجد بجانبها داده فهيمه سليم ها يا داده فرح عامله ايه فاقت ولا لسه فهيمه والله يبني ما فاقت بس بتخترف سليم خلاص يا داده روحي انتي اتفضلي وانا هكون معاها فهيمه طب يبني لو عوزت حاجه نادي عليا وجلس سليم بجانب فرح يتحسس حرارتها ونبضها ولكن سرعان ما غفا علي الكرسي ولكنه استيقظ علي صراخ فرح فرح بهلوسه وجبينها متعرق لا لا والله اسفه يا سليم مش هعمل كدا تاني خلاص مش عاوزه اخرج سليم وقد احتضنها بس يافرح اهدي متخفيش ولكن فرح قد ازداد ارتجافها وارتعاش جسدها وظل سليم محتضنها حتي هداءت وراتخي جسدها وظلو هكذا في الصباح استيقظ سليم واطمئن علي فرح ثم ذهب سريعا قبل ان تستيقظ وجعل فهميه تجلس معها استيقظت فرح وهي تنظر حولها بفزع ولكن ما ان رات داده فهيمه حتي هدات فهيمه صباح الخير يبنتي الف سلامه فرح الله يسلمك يا داده هو ايه الي خصل فهيمه دا انتي يبنتي سخنتي خالص امبارح وتعبتي وسليم كان مخضوض عليكي اوي وفضل جنبك طول اليل فرح بصدمه هه ثم نظرت سريعا الي لباسها داده هو مين الي غير ليا هدومي صبا وفريده وهما واقفان علي الباب وبصوت واحد سليم نظرت فرح الي مص*ر الصوت وقد احمر وجهها بشده بيهزرو يا داده صح فهيمه لا يبتي انتي لما سخنتي اوي سليم اضطر يخطك تحت الدش البارد وهو الي غيرلك هدومك فرح ببكاء لا اتتو اكيد بتهزرو فريده محاوله اغاظه فرح عادي يفرح يعني هيا اول مره صبا بس يعيني عليك يخويا جالك نزله برد من الدش وتعبت فرح وقد وصلت شفتاها الي الارض من الصدمه صبا بضحك هو انا مقلتلكيش ما سليم كان معاكي تحت الدش برضو ثم ضحكت الفتاتان عليها اما فرح فقد غضبت بشده حتي احمر وجهها وقذفت كل منهما بالمخده صبا وفريده خلاص يا فرح متزعليش بقي فرح اشمعني انا ليه كل حاجه يتحكم فيا اذا انتي يا صبا اخته ومش بيعمل معاكي كدا صبا عادي يفرح سليم بس بيخاف عليكي فريده بصراخ من ايه وليه اشمعني انا الي بيتحكم فيا حتي جدي مش بيقدر يكلمه انا زهقت بقا يريت بابا كام لسه عايش مكنش حصلي كل ده فريده وقد عزمت ان تصل لفرح ان سليم يحبها حتي تقرب بينهم فريده مش يمكن يا فرح سليم بيحبك فرح ببكاء وصراخ اكثر حبه برص انا بكرهه وبخاف منه يارب اموت وارتاح منه كانت فرح تتكلم ولم تنتبه ان هناك من يسمعها خرج سليم من القصر لا يري امامه حتي ان والده وجده قد حاولو ايقافه ولكنه لم يرد علي احد ركب سيارته بغضب وادارها بعنف شديد حتي ان الصوت قد فزع الفتيات الثلاث وتوجهو الي البلكونه سريعا ليروي ماذا يحدث فريده ايه ده مش دا سليم هو مالو اول مره اشوفو بيسوق كدا صبا اه فعلا اول مره استر يارب اكيد في مصيبه اما فرح فكانت صامته ولكنها لا تعرف لماذا شعرت عندما ذهبت سيارته ان هناك شي قد فقدته لماذا كانت فرح تخدث نفسها انا مالي كدا هو انا عاوزه يرجع ليه مش انا بكرهه طب لما انا عاوزه اشوفه ليه لما بيقرب مني بترعب منه ثم تزكرت كلام فريده معقول سليم يكون بيحبني لا تعرف لماذا تمنت ان يكون ذلك حقيقي لماذا معقول اكون بحب سليم فزعت من الفكره وقالت بصوات عالي لا لا مش ممكن ابدا فريده وصبا مالك يا فرح هوا ايه الي مش ممكن فرح هه مغيش اما سليم فقد خرج من القصر مثل المجنون يقود بسرعه غير طبيعيه وهو يتزكر كلامها انا بكرهو يارب اموت وارتاح منه سليم بصوت عالي ليه يا فرح ليه ولكنه لم يا خذ باله من الشاحنه القادمه عليه وحاول ان يتفادها ولكن انقلبت سيارته في المشفي الممرضه الحق يا دكتور في حاله مهمه الطبيب مين الممرضه سليم الهواري الطببب بفزع ايه طب بسرعه واتصلي بفارس بيه الفصل السادس فارس بعد ان رد علي اتصاله فارس الو مين معايا الطبيب الو فارس بيه معايا فارس ايوه مين حضرتك الطبيب انا دكتور احمد من مستشفي الهواري حضرتك سليم ابن حضرتك عمل حادثه وهو موجود في المستشفي فارس ايه مالو انطق فيه ايه ااطبيب سريعا طمن حضرتك مفيهوش اي حاجه بس مجرد كدمات فارس انا جاي حلا سليم الجد في ايه يا فارس سليم مالو فارس الدكتور بيقول انو عمل حادثه وهو في المستشفي سميه ببكاء ابني محمد مالو يا فارس حصل في ايه فارس مفيش اطمنو الدكتور بقول كدمات بس انا رايح اشوفه محمد استني انا جاي معاك سميه استني ووانا كمان رايحه اشوف ابني سليم الجد يلي بينا واتصل بزياد يجي محمد لزوجته الفت اقغدي انتي يا الفت مع البنات الفت حاضر يا محمد بس ابقي طمني ثم ذهبو جميعا اما البنات فكانو يجلسون في الحديقه وما ان راو خروج العائله كلها حتي دهشو ودخلو الي القصر لكي يعرفو ما حدث فريده ماما هو في ايه الفت مفيش حاجه صبا في ايه يا طنط بجد الفت بتوتر بقلك ايه يا بت انتي وهيه انا مش فايقه ليكم امشو من هنا والا والله ادخلكم تعملو شغل المطبخ كلو فريده بفزع لا شغل ايه صبا انا اصلا مش عاوزه اعرف حاجه فرح انا لسه عيانه اه ياني يسخونبتي ثم ذهبو الثلاثه سريعا الفت اه يشياطين العبله يارب جيب العواقب سليمه صبا انا لازم اعرف في ايه انا هكلم حازم واعرف في ابه فريده يا نصحه حازم اصلا تلقيه ميعرفش حاجه انتي ناسيه انو مسافر صبا اه صح خلاص نكلم سليم فرح يا انصح اخواتك طنط الفت مقلتش يبقي سليم هوا الي هيقول دا مش بعيد يموتنا لو اتصلنا بيه صبا اوف خلاص يافريده اتصلي بزياده فريده بلؤم متتصلي انتي ينحنوحه علي الاقل انتي مش هيقدر يرفضلك طلب صبا بخجل بطلي هزار يا فريده فرح بضحك ايه دا من ورايا في حوار ولا ايه صبا بس بقي انتو بتستهبلو اصلا فريده اتنيلي الواد قالي انو كان عاوز يخطبك وانتي الي قمتي صبا بخجل والله ات**فت يا فريده زياد جرئ اوي فرح بحزن يعني انتي كمان يا صبا اشمغني انا فريده شوفي يختي البت اد ايه وبتقول ايه وبعدين منتي عندك سليم حبي فيه براحتك دا موز يبنتي دا زياد بيقول ان كل بنات الشركه هتموت عليه وهوا مش معبر حد فرح اعوز بالله يا شيخه اصوم اصوم وافتر علي سليم ليا ربنا صبا شوفو احنا بنتكلم في ايه ونسينا ايه فريده اه صح انا هكلم زياد وامري لله زياد الو ايوه يا فريده خير فريده في ايه يا زياد هوا عمي وبابا وجدو راحو فين زياد سليم عمل حادثه واحنا في المستشفي معاه فريده ايه سليم عمل حادثه ازاي وما ان سمعت الكلمه حتي صرخت باسمه واغمي عليها فريده بفزع فرح زياد في ايه يا فرح امسكت صبا الهاتف بعد ان وقع من فريده التي زهبت مسرعه الي فرح صبا ببكاء الو ايوه يازياد زياد بخوف مالك ياصبا وفرح مالها صبا ببكاء مش عارفه فرح اول لما سمعت ان سليم عمل حادثه اغمي عليها هوا سليم فبن زيا د يحاول طمئنتها سليم كويس يبنتي وقاعد معنا كمان بس نصف ساعه وهنروح المهم اتصلي بالدكتور لفرح علي ما نيجي صبا حاضر سليم بغضب في ايه يا زباد زياد معرفش صبا بتقول ان لمافرح عرفت انك عملت حادثه اغمي عليها سليم بخضه ايه وهيا عامله ايه انا ماشي فارس ماشي فين يبني استني بس ولكن سليم لم يسمع لاحد وخرج سريعا من الغرفه وزهب الي القصر وصل الي القصر وصعد الي غرفه فرح فقابل الطبيب سليم خير يا دكتور الدكتور مفيش يا سليم بيه فرح هانم بس اتعرضت لصدمه عصبيه انا كتبت ليها علي شويه ادويه وان شاء الله هتكون كويسه سليم شكرا يا دكتور ثم ذهب الي غرفه فرح وبمجرد ان راته فرح قامت سريعا وركضت اليه واختضنته وسط دهشه كلا من الفت وصبا وفريده وفهيمه وسليم نفسه لذي لم يصدق وكانه في حلم دخلت فريده غرفتها وهي تردد وانا كمان بحبك يا زوما في الصباح علي مائده الافطار جلس الجميع ولاول مره الكل يضحك ويبتسم فالفت زوجه محمد قد اشاعت خبر حضن فرح لسليم وخوفها عليه فقد كان الكل سعيد الا صبا التي كانت تنظر لزياد بحزن وهو لم يفهم تلك النظره ابدا فهو يراها في عين صبا حتي وهي سعيده الجد عامل ايه با سليم سليم وهو ينظر لفرح كويس اوي يا جدي بحبك اوي يا جدي الجد لا والله ماشي والا كبرت وبقيت بتقرتس المهم وانتي يا فرح عامله ايه فرح هه كويسه اوي يا جدو فريده تيراررا هاتي اتنين لمون هنا يا داده سليم فريده وبعدين فريده بخوف اتنين لمون ليا انا يعم حازم اه وااني هدي اعصابك خالص يا فريده عشان خاطري محمد ما تتقل شويه يبني بلاش تدلعها كده حازم لا تدلع براحتها انتا متعرفش حاجه والنبي دنا كنت هتحط في اكياس امبارح وربنا ستر ضحك الجميع علي حازم وفريده فهما فكاهي العائله سليم بضحك ايه يا جدي مش هتجوزهم بقي ونرتاح منهم حازم يسلم بوق الي جابك فارس اتلم يا ولد حازم اعذرني يحج تعبان وهو ينظر لفريده التي ارتبكت واحمر وجهها الجد عندك حق يبني كدا كتيىر حازم يسلام علبك يا جدي يا جامد الجد بضحك بس يا ولد خلينا نتكلم ثم وجه حديثه لصبا الجد صبا صبا هه نعم يا جدو فقد كانت في عالم اخر الجد زياد ابن عمك طلبك مني وانا موافق انتي ايه رائيك يا بنتي تطلع الجميع لصبا بما فيهم زياد الذي كان متشوق جدا لموفقتها صبا انا اسفه يا جدي بس اتا عاوزه اخلص دراسه الاول ومش هفكر في الموضوع ده غير بعد الجامعه الجد دا اريك يا صبا فارس راي ايه ونيله ايه انتي اتهبلتي يبت هتجوزي ابن عملك غصب عنك قامت صبا تبكي وذهبت الي غرفتها وبعدها فريده وفرح زياد مش كده يعمي دا طلب ممكن يترد بالموافقه او الرفض وانا عمري ما هتجوز صبا غصب عنها بعد ازنك قام زيا د لكي يخدث صبا فذهب الي غرفتها وطرق علي الباب ودخل وجد عندها فرح وفريده فقال صبا ممكن اتكلم معاكي شويه صبا بغضب لا مش عاوزه اتكلم ولا اتجوز هوا بالغصب خزن زياد لهذه الكلمه كثيرا غصب ايه يا صبا مين قال كدا انا عمري ما هغصبك علي حاجه ومتخفيش محدش هيقدر يغصبك علي خاجه طول ما انا موجود وزهب وتركهم ولكنه توقف خلف الباب عندما سمع صوت بكائها لم يستطع الذهاب فريده ليه يا صبا صبا ببكاء سبوني لوحدي فريده لا يا صبا لازم افهم انتي طول عمرك باتحبي زياد من وانتي صغيره حتي وهوا مبيحبكيش دلوقتي لما حبك بترفضيه صبا بصراخ انا حره مش عاوزه اتجوز فريده وفرح خلاص يا صبا بس اهدي شويه مالك صبا لو سمحتو عاوزه اقعد لوحدي شويه فريده بغضب براحتك يا صبا واقامت لتذهب فهي كانت حزينه علي اخيها اما فرح فبقت خرجت فريده ورات زياد ونظره الحزن علي وجهه ولكنها زهبت فرح مالك بس يا صبا صبا ببكاء مفيش يا فرح فرح خلاص يا صبا الجواز مش بالعافيه ولو مش موافقه محدش هيقدر يغصبك صبا وقد ازداد بكائها فرح مالك يا صبا بس انتي بتحبي حد تاني غير زياد صبا وقد هدات قليلا لا عمري ما حببت غير زياد كان زياد يستمع لتلك الكلمات وهو لا يصدق نفسه كيف تحبه وترفضه وزهب الي الشركه وهو يفكر في سبب رفضها له برغم حبها صبا ازاي يعني بتخبيه ومش عاوزه تتجوزيه صبا بحزن من فضلك يا فرح مش عاوزه اتكلم فرح خلاص يا صبا لما تخبي تتكلمي انا موجوده انا هسيبك دلوقتي ترتاحي وخرجت من عند صبا ولكن في خروجها اصتدمت بجسم صلب وكادت ان تقع ولكنها وجدت زراع قويه تحتضنها سليم بضحك مش تحاسبي فرح هه سليم هه ايه مالك فرح بخجل مفيش عن ازنك وزهبت ولكن اوقفها صوت سليم سليم فرح فرح نعم سليم انا موافق تروحي الرحله وكمان هاجي معاكم انا وزياد وحازم بس كمان شهر فرح بسعاده وقد عادت اليه وتناست خوفها وخجلها قول والله سليم بضحك عليها اه والله فرح وهي غير مصدقه وحياه امك سليم وهو غير مصدق كلامها اه وحياه امي اما فرح فكانت تقفز علي الارض كلاطفال الصغار فهذه اول مره يسمح لها سليم بالسفر والفسحه اما سليم فقد مسك يديها وهي تهم بالذهاب تعالي هنا بقا انا بتقوليلي وحياه امك كدا ينفع بلعب معاكي انا فرح بصوت خفيض بلا نيله انتا تطول سليم نعم بتقولي ايه فرح ولا حاجه سليم يبت انتي انتي عارفه انا اكبر منك باد ايه فرح بعند ايه يعم دا هما ،١٣ سنه عمي محسسني انك بابا جدو سليم ايه نهار اسود علي التربيه دنا لو كنت ربيت كلب كان تمر فيه فرح بغيظ ايه مرببني دي اتتا بتكلمني كاني بنتك كدا ليه سليم بخبث امال انتي ايه فرح بتردد وخجل بنت عمك سليم لا والله يبت دنا لوكنت اتجوزت كنت خلفت ادك غضبت فرح من الكلمه وشدت يدها وزهبت تتمتم بصوت سمعه سليم بدون ان تقصد قال خلف قدي قال مش لما تلاقي واحده تتجوزك الاول غبي اما سليم فكان يضحك بشده علي فرح ثم دلف الي غرفه صبا سليم ازيك يا صبا صبا بخزن الحمد لله سليم ممكن اتكلم معاكي يا صبا صبا اتقضل با سليم سليم انتي مش موافقه علي زباد لبه صبا ببكاء غصب عني يا سليم مش قادره انسي سليم وهو يحتضنها خلاص يا صبا اهدي محدش هيقدر يجبرك علي حاجه صبا بجد يا سليم سليم بجد يا قلب سليم وخرج سليم من عندها بعد ان عزم علي اخبار زباد بالامر
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD