bc

#روايه_بنت_عمي

book_age18+
592
FOLLOW
3.8K
READ
billionaire
revenge
badboy
mistress
comedy
serious
city
royal
enimies to lovers
lonely
like
intro-logo
Blurb

بنت عمي

######################

حبيبي انت غرور الحب وامتلاكه

تظن قلبي ملكك .....وانت سبب هلاكه

تهيم ف عالمك ك ٱمر تٱمر وامرك مطاع

لست بجاريتك يا سيدي وجسدي ليس لك متاع

‏عذبني قيدني دمرني كما تشاء

‏ ف انا ملك لك قطعه كباقي الأشياء

اوليس للحب قانون....اوليس للعشق جنون.....اوليس بسحر العيون

يفتن قلب.....ويدق الحب....ويترك ندب ...يجرح القلب

احببتك كرهتني.....

عشقتك دمرتني.....

‏ صرخت بحبك اهانتني....

بحق حبيبي كلمه احبك....سأنتقم منك ومن قلبك.....ستندم ع يوم لقائي وتلعن قدرك

##################

chap-preview
Free preview
1-شعرت سمر وهيه تخطي اول خطواته انها تدخل حصن الامير
#بنت_عمي #فريده_احمد_فريد ###################### حبيبي انت غرور الحب وامتلاكه تظن قلبي ملكك .....وانت سبب هلاكه تهيم ف عالمك ك ٱمر تٱمر وامرك مطاع لست بجاريتك يا سيدي وجسدي ليس لك متاع ‏ ‏عذبني قيدني دمرني كما تشاء ‏ ف انا ملك لك قطعه كباقي الأشياء اوليس للحب قانون....اوليس للعشق جنون.....اوليس بسحر العيون يفتن قلب.....ويدق الحب....ويترك ندب ...يجرح القلب احببتك كرهتني..... عشقتك دمرتني..... ‏ صرخت بحبك اهانتني.... بحق حبيبي كلمه احبك....سأنتقم منك ومن قلبك.....ستندم ع يوم لقائي وتلعن قدرك ################## الحلقه الاولي ف احدي شواطئ الغردقة يقف طاقم تصوير ...لتصوير احد الافلام يستعد الجميع لتصوير احد المشاهد ع البحر.....ف كرفان الممثل الشهير ((سيف رسلان)) كان جالس يدخن سيجارة ويقراء المشهد الذي سيقوم بتصويره لكنه فجأه ....ألقي ب السيناريو ارضا.....ونهض غاضبا....نادي ع خالد المخرج بغضب ٱتي اليه المخرج وهو متعجب من صراخ سيف عليه "ايه يا نجم.....ف ايه" وقف امامه سيف بشموخ و كبرياء وقال له "ايه الكلام الفارغ اللي ف السيناريو ده يا استاذ...انت عايزيني اركع ع رجلي واعترف لواحده اني بحبها....الكلام ده مش هيحصل يا استاذ والسيناريو لازم يتغير يا اما شفلك ممثل غيري" ارتجف المخرج وقال بتوتر لسيف "ليه بس يا نجم.....مش حضرتك قريت السيناريو ووافقت عليه من الاول" سيف بجديه "اسمع يا خالد.....انا مش هكرر كلامي....الكلام هيتغير ولا لأ" المخرج شعر ان سيف سينسحب من الفيلم....فقرر تغير المشهد حتي لا يخسر ممثل **يف رسلان قال بأمتلاق "خلاص يا نجم....ولا تزعل نفسك....فركش النهارده...وبكره هنغير الحوار بس انت متضايقش نفسك" خرج المخرج ع مضض....اشعل سيف سيجارة اخري....وخرج من الكرفان تقدم من سيارته.....لكنه وقف ونظر امامه بتعجب كان هناك فتاه تقف بالقرب منه تنظر له بحده سيف تعجب...هيه ليست من فريق العمل...وان كانت معجبه فكانت ستركض اليه من اجل ان تتصور معه او تتملقه كعاده المعجبين .....سيف ظل ينظر لها...وهيه تبادله النظرات...الي ان غادرت بهدوء....ركب سيارته وهوه يتباعها بعينيه الي ان اختفت من امامه ************************** ف احدي المناطق الشعبيه البسيطه.....بين السرايات ف احدي ألمنازل....تجلس سمر و هيه حزينه مهمومه....تفكر ف كلام مدير المشفي "لازم تشوفيلها مستشفي خاص....حالتها هتفضل ع كده فتره ..و احنا مش هينفع نسيبها هنا كتير .....شكل الغيبوبه هتطول معاها...." سمر كانت تبكي ف حرقه شديده.....كانت تنعي حظها البشع....لم تستطع تحمل فكره فقد اخر افراد عائلتها....اختها فرح هيه فقدت عائلتها بالكامل منذ ثلاث سنوات مضت....و فرح هيه من كانت تعمل لتعيلها سمر كانت شارده ف حزنها وذكريتها.....لم تسمع الطرق المستمر ع الباب...انتبهت اخيرا وذهبت لتفتح الباب...وجدت ام حنان جارتهم.ً...دعتها للدخول و هيه تمسح دموعها...جلست ام حنان وقالت لسمر "خلاص يا سمر يا بنتي انا حليتها لك...لقيت لك شغل كويس اوي....ومرتبه عالي...." سمر نظرت لها بأمل وقالت "شغل ...شغل ايه يا خالتي....و الشغل ده هيخليني ادخل اختي مستشفي خاص" "ايوا يا بنتي....انتي عارفه ان اختي شغاله عند الممثل سيف رسلان.....انا كلمتها وحكيت لها عنكم انتي وفرح....وهيه شافت لك شغل معاها عند العيله دي...انتي هتبقي مربيه لأولادهم.....وهيدفعوا لك مرتب محترم....ها قولتي ايه'' سمر فكرت ورات ان هذا هوه الحل الوحيد.....لتضمن حياه اختها *************************** ف كافيه كوكب الشرق ف وسط البلد.... كانت ملك رسلان تجلس مع اصدقاؤها... يتحدثون و يغنون حازم شاب ف العشرينات من عمره.. يعمل ف هذا الكافيه.... لكنه كان شاردا كان ينظر ع فتاتان تتسولان بين الناس ف الشارع كان يتخيل هاتان الاختان .... اخواته البنات... الذي فقدهم منذ سنوات مضت حازم كان لايزال شاردا.... لم يسمع ندا احد الزبائن عليه نهضت ملك بعصبيه واصدقاؤها يتابعون ماذا ستفعل بهذا المسكين من وجهه نظرهم اقتربت من حازم.... وشدته بقوه من يده.... أسقطت المشاريب من يده ع الأرض حازم نظر لها بغضب.... قالت لها بغرور وتكبر "انت انطرشت.... بقالي ساعه بنادي ع حضرتك.... يا حيوان" حازم لم يستوعب حقيقه ان تلك الفتاه .... قالت له يا حيوان حازم اشتغل غضبا... وصفعها بقوه ع وجهها... وقال لها بغضب "انتي اللي بنت ستين حيوان.... لما تتكلمي معايا.... اتكلمي بأدب... انا مش شغال عند ابوكي" حازم تركها ودخل الكافيه.... لحسن حظ حازم.... إن مدير الكافيه لم يكن موجود... ترك المسئولية ع عاتق جمال.... اقدم عامل لديه ف الكافيه.... ركض جمال ع ملك واعتذر منها كثيرآ.... ملك كانت تسمع له... لكن ذهنها ف مكان اخر كانت تشتغل غضبا من هذا الشاب..... كيف يقلل من شأنها بهذا الشكل وهيه اخت النجم المشهور... والمحبوب جمال بخبرته.... أصلح الموقف.... وعاد لحازم ف الداخل حازم عندما رآه.... سارع بالدفاع عن نفسه وقال "بقولك ايه يا جمال..... انت جايبني هنا عشان اتهزق..... البت دي قليله الأدب... وكان لازم..." قاطعه جمال بحده.... وقال له "اسمع يا حازم..... الشغل هنا كله كده.... هوه اي حد هيكلمك كلمه ما تعجبكش هتضربه.... احمد ربك إن حمدي المدير مش هنا... وإلا كان هيرفدك فوراً.... وانت محتاج الشغل ده عشان تدور ع اخواتك صح.... ف بلاش يا حازم تعمل مشاكل.... مش عايز تشتغل بره.... خليك هنا ف البوفيه... بس بلاش مشاكل وحياه ابوك.... انا مش ناقص" جمال ترك حازم وغادر..... حازم أراد أن ي**ر المكان ويتركه بلا رجعه لكن جمال محق.... هذا أفضل مكان يعمل فيه... لأن مرتبه مقبول وساعات العمل معقوله وأيضاً هنا سيري الكثير والكثير..... ومؤكد سيري واحده من اخواته البنات زفر حازم بضيق وغضب.... واكمل عمله ف الداخل كي لا يري هذه الحمقاء المدلله من جديد ******************* ف احدي المناطق المنعزله.... ع طريق الإسماعيلية الصحراوي كانت تقبع ثرايا رسلان... وحولها حديقه ضخمه خاصه بها الثريا كان معد لها طريق خاص داخل الصحراء... بمعني ان الثرايا كانت ف مكان شبه منعزل... عن أي مدينه او قريه ناهد فهمي زوجه أيمن رسلان... كانت مخصصه سياره مخصوص لتوصيل الخدم.... لاقرب مكان به مواصلات اتصلت سمر ع اخت ام حنان.... صباح... وقالت لها وهيه تلهث من شده الحر..... وايضا كانت ترتعب من المكان لأنه فارغ امامها استقلت سياره أجره مخصوص للوصول لهذا المكان النائي ردت صباح بعد فتره قصيره "آلو سلاموا عليكوا" سمر بنفاذ صبر "وعليكم السلام يا ابله صباح انا سمر... خالتي ام حنان كانت كلمتك عني صح" "ايوا يا سمر انتي فين يا بنتي.... انا مستنياكي من بدري" "انا واقفه هنا يا ابله صباح... ف الحته اللي اختك كتبتها ليا ف العنوان..... ممكن تيجي تاخديني .... لحسن انا خايفه من الصحرا دي" ابتسمت صباح بعفويه وقالت لها " لأ متخافيش..... هبعتلك احمد السواق حالا " اغلقت سمر معها الهاتف..... وانتظرت بضع دقائق... وهيه ترتجف من الخوف صوت الصحراء ف وقت الغروب.... مخيف حقآ وصلت سياره مخصصه للسير ف الصحراء الوعره ركبت بها سمر... وهيه تحمد الله أن لحظات الإنتظار والرعب انتهت أخيراً لكن فكرت سمر جديا... وهيه تري السياره الجيب تقطع الطريق الصحراوي أمامها... فكرت ف المكان الذي ستصل إليه بعد لحظات ولماذا اختار ممثل شهير مثل سيف رسلان ان ينعزل عن الناس والمجتمع ويقطن داخل الصحراء..... من المؤكد انه يبعد عن وسائل الإعلام لكي يعيش حياته ف منزله ع راحته... ك معظم الفنانين شعرت سمر بالارتياح عندما وصلت لهذا الاستنتاج دخلت الجيب.... بوابه حديديه ضخمه.... تعجبت سمر عند رؤيتها لهذا الكم من الزهور والأشجار والنخيل العالي كانت حديقه.... لكنها أقرب لغابه اوروبيه شعرت بانقباض ف قلبها..... لكنها تابعت النظر الي ان وصلوا لمبني ضخم ابيض اللون..... كان يشبه قصور الروايات الخياليه شعرت سمر بنبضات قلبها تتسارع.... وبدأ الحماس يدق قلبها لأول مرة شعرت انها لم تأتي هنا لتعمل خادمه... أو مربيه... لأ فرق بالنسبه لها لكنها شعرت انها الأميره الضائعه... التي وصلت لضالتها أخيراً فاقت سمر من شرودها.... أو حلم اليقظه الذي انتابها ع يد ممدوده إليها.... كانت امراءه ف الستينات من عمرها خمنت سمر انها صباح..... لأن الشبه بينها وبين اختها كبير سلمت سمر ع المرأه ذو الوجه البشوش.... وتقدمت معها الي داخل هذا القصر الفخم..... الذي شعرت سمر وهيه تخطي اول درجاته... انها ستدخل حصن الأمير القاسي ذو القلب المتحجر اغمضت عينيها... وتركت العنان لعقلها بتخيل ما يحلو له.... وهوه الدخول الي المجهول يتبع ف الحلقه الثانيه

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook