البارت الخامس

879 Words
بسم الله الرحمن الرحيم ?إمبراطوره ? الحب ********************************** بعد فتره وصلت لينا لبيت ادهم خبطت على الباب جامد وفتحت لها الخدامه ركضت لينا لفوق تجري لحد ما وصلت لاوضه ادهم دخلت وكان ادهم نائم على السرير ورابط راسه بشاش وفي دكتور قاعد جنبه اول ما دخلت لينا جريت ومسكت ايد ادهم.............: هو عامل ايه دلوقت الدكتور................: مخبيش عليك حاله صعبه ولازم نقله المستشفى حالا ثم تركها واخرج لينا وهي تمسك يدي ادهم ..............: ادهم عشان خاطري ما تسبنيش عشان خاطري ادهم انت قلت لي انك هترجع و هتعرفني قد ايه انت بتحبني ادهم مسبنيش احتضنته لينا بقوه وهي تبكي و تقول ادهم ..............:عشان خاطري اقوم انا مسامحاك ما تسبنيش يا ادهم انا بحبك قوي ادهم وهو يضع يده على خصرها ويضمها بقوه الى ...........:وانا كمان بعشقك يا عيون ادهم اتفاجئت لينا ثم ابتعدت عنه وقالت...............: ادهم انت كويس انت كنت بتكذب علي ادهم وهو يمسك يدها ويضعها على قلبه...............: من اللي قال ان ما فيش حاجه انا قلبي بيوجعني قوي لينا ............:ولسه هيوجعك اكتر قالت جملتها الاخيره وهي تمسك باحد المزهريات و تركض خلف ادهم في الغرفه ادهم..............: يا مجنونه استني هتموتيني لينا وهي تركض خلف .............:مش هستنى يا ادهم مش هستنى عشان انت كذاب وانا هاوريك ازاي تكذب علي ادهم وهو يركض ويتفاد ض*بات لينا.................: خلاص اخر مره لينا.............: اصلا مش هيبقى في مرات جايه ادهم..............: طب استني طيب ونتفاهم لينا بعناد...........:لا ادهم............:ماشي يا لينا ثم ركض اليها ادهم وامسكها لتقع لينا على السرير وهو فوقها لينا وهي تحاول ان تبتعد عنه .............:اوعى يا ادهم ادهم ...........:و ان ماوعتش هتعملي ايه لينا ..............:ادهم بجد اوعى انت كذاب أدهم. ............: بس بتحبيني لينا...................:لا ادهم .............:بتحبيني لينا ..................:لا ادهم ...............:اما نشوف ثم تركها ادهم وخرج من الغرفه لتنهض لينا و تذهب الى الحمام لضبط ملابسها لكي تذهب الى المنزل بعد مده خرجت لينا من الحمام لتتفاجا على السرير بصندوق كبير اقتربت لينا منها ثم فتحتي لتفاجئ بفستان جميل مثل فساتين الاميرات ثم وجدت ورقه كان مكتوب فيها ( لينا اميرتي انا عارف انك لسه زعلانه مني بس لو لسه في قلبك لي ولو نقطه حب واحده البس الفستان ده وانزلي في عربيه مستنياك قدام البيت ولو ما لبستهوش في الحالتين انا بحبك) لتترك لينا الورقه ثم تنظر الى الفستان و تحتضنها وهي تقول..................: وانا كمان بحبك يا اميري بعد مده كانت تنظر لينا الى المراه وهي ترتدي هذا الفستان الرائع كانت تنظر الى نفسه في المراه وبهذه تسريحه الجميله التي جعلتها اجمل بكثير ( ملاحظه فستان لينا زي فستان حياه اللي فوق في الصوره) بعد مده خرجت لينا من المنزل و ركبت السياره التي كانت بانتظارها لتنطلق الى المفاجاه الذي يحضرها لها ادهم وصلت لينا الى المكان الذي كان مزين بطريقه رائعه وكان ادهم بانتظارها ليفتح لها السياره ويمسك يدها للتخرج لينباهر ادهم باحوريه التي امامه ليرفع ادهم يدها الى شفتيه ويقبلها بحب ادهم.................: مش معقول القمر ده كله لي لوحدي لا تخجل لينا من كلامه وتسحب يدها من يده وتقول.........:ادهم ادهم بعشق............: عيون ادهم وقلب ادهم واميرتي اللي بعشقها لينا بخجل.............:بس بقي ادهم بضحك على خجلها...............: طيب خلاص بس يلا ندخل جوه عشان في مفاجاه كثير لسه ما شفتهاش كانت هتدخل بس تفاجئت بادهم بيشيلها لينا ...........؛ادهم ادهم.............:عيون ادهم  لا يدخل بها الى هذا المنزل الانيق الذي مزين بجميع الزينه والانوار الرائعه التي اعجبت بها لينا كثيرا والتي حضرها ادهم بنفسه لاجلها ليدخل بها ادهم الى المنزل ثم ينزلها لينا بفرحه..........: البيت جميل قوي يا ادهم احتضنها ادهم من الخلف وهو يقول..........: ده بيتي انا وانت يا اميرتي اللي هنعيش فيه استدارت لينا اليه ثم قالت...........: لي احنا مش هنرجع الصعيد احتضنها ادهم مره اخرى وهو يقول.............: اولا ام اكون في حضنك ما تبعديش عني عشان انت بتوحشيني قوي وتاني حاجه هنرجع الصعيد بس هنيجي هنا كل فتره عشان مش ممكن ابعد روح قلبي عن اي حاجه واي مكان هي بتحبه لينا وهي تضع يدها على عنقه وتحتضنه...............: بجد يا ادهم ادهم وهو يضمها من خصرها اليه بقوه وهو سعيد انها بدات تسامحه ................:بجد يا روحي ادهم وبعد مده ابتعد عنها ادهم وركع على ركبتين ثم اخرج علبه وفتحها وكان بها خاتم الماس رائع الجمال ادهم...............: انا عارف اني ظلمتك وزعلت كثير بس يا لينا انا دلوقت بطلب منك فرصه واحده اثبت لك فيها اني بجد بحبك واني ما اقدرش اعيش من غيرك عشان كده باقول لك يا لينا تقبلي ترجعي لي و نبدا صفحه جديده مع بعض...... بحبك يا اميرتي اما لينا كانت تنزل دموع فهي تحبه بل تعشقه وهو الان يعترف لها بحبه ويطلب منها ان تعطيه فرصه جديده اكيد لن تتركه لينا ...............:وانا كمان بحبك يا ادهم و موافقه اد*ك فرصه و نبدا مع بعض من جديد فرح ادهم كثيرا ثم البسها الخاتم و احتضنها ادهم بقوه وهو يكاد يدخلها بين ضلوعه وبعد ذلك حملها ودار بها وسط فرحه لينا واعشق ادهم لها ثم امسك يدها وبدا بالرقص على انغام الموسيقى زي اللي في الصور  بعد مده من الرقص قربها ادهم منه وهو يقول ................:بحبك يا اميرتي لينا بحب ............:و انا بعشقك يا اميره ثم اقترب منها ادهم اكثر وقبلها بحب وعاشقه الذي لا ينتهي ثم حملها ويصعد بها ادراج المنزل ليه يبدا حياته معها ويثبت لها كم هو يحبها ويعشقها لتنتهي روايه العاش*ين او نقول لتبدا هذه الروايه وهم يثبته للعالم انه مهما كانت العادات والتقاليد او مهما كان هو الصعيدي وهي اجنبيه الحب يجمع بين القلوب مهما كانوا مختلفين تمت?? *********************************** اتمنى تكون نوفيلا عجبتكم واتمنى تقولولى رايكم فيها و رايكم في نهايه الروايه بحبكم واشوفكم في روايات التانيه شكرا❤❤
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD