الحلقه الرابعه من الحلقات الخاصه والاخير

1037 Words
صلوا على سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام ______________________________________ بعد فتره فتحت لينا عيونها على هذا الضوء سرعان ما تذكرت اخر شيء حدث عندما امسكها احدهم من الخلف و رشا حاجه على وشه نظرت حولها لتجد نفسها في غرفه اقل ما يقال عنها انها رائعه والاجمل انها تطلع على البحر لينا بصدمه....................، نهار اسوح انا اتخ*فت في مارينا يا لهوي طب اعمل ايه انا دلوقت فينك يا ادهم و سرعان ما وجدت ورقه على السرير تقرأها لينا ( انا في قلبك انا في عقلك انا في روحك انا معك وحواليك انا حبيبك) لينا ...................... :والله واللي اخ*فني رومانسي ان ما جات منك يا سي ادهم ( في الموقف ده انا مش هاقول حاجه غير??)  ثم وجدت الباب يفتح لتبحث لينا عن اي شيء لتمسكه ثم وجدت زهريه لتمسكها و تقف خلف الباب ليدخل هذا الشخص ولينا تحاول ض*به ولكن يستدير بسرعه و يمسك يدها لتقع لينا على الاريكه التي كانت في الخلف وهو فوقها وكانت لينا عيونه مغمضه وظللت تض*ب في ص*ر هذا الشخص ولكن لم يتحرك ليمسك يدها ويقول.................. :افتح عينيك لتفتح لينا عيونها بصدمه فهذا الصوت ما هو إلا صوت ادهم لترتمي لينا بين أحضان وهي تبكي................ :ادهم إنت هنا هم خ*فون قطعها أدهم................ :مين اللي خ*فوك لينا................ :ما اعرفش ثم اكملت بصدمه ازاي انت جات وبعد ذلك اكملت بصدمه اكبر هو انت اللي اخطف أدهم بابتسامه.................... :عندك مانع ابتعدت لينا عنها ثم وقفت وقالت وهي تضع يدها على خصرها و رفعه حاجبها ( بتردح من الاخر?).............. :نعم خ*فني يا ادهم وانا اللي كنت هاموت من الخوف والله انك بارد أدهم.................... :بس بس ماسوره واتفتحت انتي هبله يا بنت والله انا اللي غلطان اني كنت عاوز اعمل لك جو رومانسي لينا بسرعه وهي تمسك ادهم..................... :انا اسفه يا ادهم والله بس كنت خايفه بحسب ان شاهي الكلب هي اللي عملت كده انت ماشفت وشه وهي طالعه من المكتب وهي بتقول هندمك يا ادهم أدهم ببرود............... :ومين قال إنه ماحاولتش تخ*فك لينا بصدمه............. :بجد أدهم............. :ايوه لينا................. :ازاي أدهم...................... :لا ازاي دي بعدين دلوقت انتي تجهزى نفسك عشان اعمل لك مفاجاه ?? لينا................ :بجد يا ادهم ادهم وهو يتاملها................... :بجد يا روحي ادهم يلا مستنيك بره كادت لينا إن تذهب ولكن شدها ادهم اليه ثم قبلها? بحب وعشق بعد مده ابتعد ادهم عنها وقال وهو ينظر لعيونها...................،:كنت هاموت لو ما عملتش كده بحبك بحبك يا لينا قوي لينا بخجل.................... :وانا كمان بحبك يا دومي ادهم................... :دومي امشي يا لينا قبل ما اتهور لتركض لينا الى الحمام و يبتسم ادهم على عشقه ثم تذكر محاولته شاهي لخ*ف لينا فلاش باك كان ادهم قاعد على المكتبه اما ادخل جاسر عليه من غير ما يخبط أدهم................... :يا ابني هو انت داخل زريبه جاسر................... ايه يا كبير عشان الكلمتين اللي قلتهم لينا فكك بقى أدهم.................... :انجز جاسر......................: احم أختنا شاهي المحترمه أدهم.................. :مالها زفت الطين جاسر................. :يا معلم اهدي بس والله ما انت معصب نفسك أدهم................... :جاسر جاسر................. :احم اللي بيرقبوها عارفه انها بتقابل واحد وهي اتفقت معها على على نظر ادهم لجاسر نظره جعلته يكمل بسرعه.............. :على خ*ف لينا نهض ادهم من على المكتب ثم وقف امام النافذه أدهم................. :بهدوء مش ما** كان بيدور عليها ولا انا غلطان جاسر..................... :يا سلامه عليك يا دومي يا جامد أدهم................. :اقسم بالله يا جاسر لو سمعتك بتقول كده تاني وقبل ما يكمل كلامه جاسر.................. :على ايه يا معلم انا لسه في عز شبابي وخرج من المكتب وهو بيقول ناس تقول دومي وناس تقول اندومي??? ملاحظه ما** ده كان جوزي شاهي في أمريكا وهي ضحكت عليه وأخذت فلوس ودخلته السجن هو دلوقت طلع بيدور عليها عشان الانتقام شوفوا بقى اما يعرف مكانه يعمل فيها ايه??? نهايه الفلاش باك اما عند لينا فخرجت من الحمام لتفاجئ بفستان زفاف اقل ما يقال عنها انه اسطوري ارتدته لينا وكانت مثل الملاك خرجت لينا من المنزل بعد انتهاء من ارتداء الفستان لتجد نفسي امام شاطئ كبير وزينه في كل مكان و جميع العائله موجودين امامها واولهم  ادهم الذي كان يرتدي بدله سوداء غايه في الاناقه  اقترب ادهم منها لمسكك يده و قبلها قبله رقيقه لينا.................. :ادهم المكان جميل قوي بس أنا احنا فين وليه خليتني البس الفستان اكيد النهارده مش عيد جوازنا صح هو انت ناوي تحتفل بعيد جوازنا كل ثلاث شهور يا ادهم أدهم.................... :يا بنتي اهدي شويه كل لحظه رومانسيه بتضيع من اسئلتك ثم اكمل النهارده مش عيد جوازنا يالينا ثم ركع امامها وقال زي النهارده من خمسه عشر سنه انت سافرت مع عمي امراته وفي اليوم ده وعدتك انك تكوني لي صحيح كنا صغيرين بس انا عش*ي ليك يا لينا من زمان استناك كثير وكان عندي استعداد استناك اكثر عشان تبقى لي يا عش*ي عشق الادهم نزلت لينا امام ادهم ثم احتضنته وهي تقول.................. :يااااااا ادهم معقول بتحبني من زمان قوي كده وانا ازاي سبتك ومشيت ادهم بابتسامه................... :يا هبله انت كنت صغيره لين................ :ا والله طب ليه مش فاكره  احتضنها ادهم مره اخرى ثم قال............. :عشان حبيبتي عندها الزهايمر يضحكوا الجميع على هذا الثنائي ثم قطع هذه اللحظه جاسر..................... : نحن هنا لتبتعد لينا عن ادهم بخجل ليقول ادهم.......... :انت مين اللي دعاك اصلا جاسر.......... :قلت لك اللي معك في كل مكان يا كبير ثم بدات من الال**ب الناريه في السماء لتكتب بها بحبك يا لينا ويمسك ادهم يدها ويذهب بها الى الرقص وفي وسط الاغنيه لينا........ :ادهم عايزه اقول لك حاجه ليميل ادهم عليها اتصل لينا الي اذن ثم قالت......... :انا حامل ظل لحظات لحظات مصدموم ظن لينا انه ليس سعيد لتتفاجا به يحملها ويدور بها في وسط الحضور لتكون سعاده هذا الثنائي لاتوصف واخيرا اكتملت عائلتهم? وحبهم الذي سوف يستمر الى النهايه???? عشقتك منذ الطفوله ليبقى الحب بداخلي تتألم و تالمت في هذا العشق ولكن في النهايه عادت اليه لتصبح حياتي زوجتي وعش*ي وحبيبتي وكاني نعم انتي كل شيء فانتي عشق الادهم عشق الصعيد استنوا انتم رايحين فين لسه في كماله?? ????وبعد مرور 5 سنوات كانت تركض في القصر وهي تصرخ......... :بابا بابا  ليحملها ادهم............. :في ايه يا حب حب............. :بابا ادم بيزعقلي أدهم........... و بيزعقلك ابن جاسر ليه لياتى اليها هذا الطفل الذي يشبه ادهم الى حد كبير ادهم........... :بتزعق لها ليه يا آدم ادم ببرود............ :مش شايف لبسها لينظر ادهم الى حب ثم ينظر الى ادم وقال................... :وماله لبسها ان شاء الله ادم.................. :و امشي معها ازاي دي اقول لهم ايه تعالى شوف المزه اللي معي لينظر ادهم لينا بصدمه التي كانت واقفه تتابع الموقف فهذا هو نفس الكلام الذي قاله للينا قبل سنوات ليقول ادهم وهو ينظر لحب وآدم....................... :لسه عشق الصعيد مخلصتش
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD