bc

من قتل أبي؟

book_age16+
16
FOLLOW
1K
READ
spiritual
like
intro-logo
Blurb

من قتل أبي؟

تبدأ القصة في محافظة الشرقية تحديداً في قصر عائلة الشريف الذي يضم أفراد العائلة وذات يوم يقتل الإبن الأكبر وتثبت الأدلة والظرف أن الإبن الأصغر هو من قتله لكن كبير العائلة ينفي ذلك ويزور تقرير طبي بأن إبنه مات بغيبوبة سكر فترحل زوجة القتيل وأبنائه ويعود إبنه بعد سنين للانتقام منها فهل يقع في حبها أم هو لم يتوقف عن حبها يوماً وهل والدها حقاً هو القاتل أم أنها سوف تثبت للجميع ع** ذلك من قاتل أبي

chap-preview
Free preview
البارت الأول
#البارت_الأول #من_قتل_أبي في ذلك القصر الكبير لمحافظة الشرقية كانت تلك الطفلة صاحبه الخمسة أعوام تتأرجح على دائر السلم بسعادة مثل كل صباح غدق عنننننن بيييييب بيييييب وسع وسع عنننننن هههههههه اصتدمت بذلك الجسد للفتى صاحب الخمسة عشر عاماً قصي غدق أنا قولت ايه غدق بجنية قصي غدق غدق نعس قصي بطلي هبل غدق✋⁦ أعتذر فالهبل جزء مهم سخصيتي *شخصيتي* ولازم أحافظ عليه قصي يعني كدا غدق هو تدا وأبو تدا تمان*هو كدا وأبو كدا كمان* قصي طيب الشين سين نعديها جبتي الكاف للته منين يا مفتر'يه غدق بغناء لااااا سيء مستحيل لااااا لااااا 'شيء' قصي أوعي تغني بصوتك تاني مفهوم و يلا على الحضانة غدق بابتسامة عريضة فين مصروفي الأول قصي خدي من بابا أنا مالي وهو كل يوم غدق أنت بابا وتل 'كل' حاجة ليا هات المصروف بسرعة وايوه تل يوم مس عاجبت طلقني قصي أطلقك هههههههه طيب قولي الكاف صح وأنا أد*كي عشرة جنية جديدة غدق أنا تدا تدا أخد عسرة جنية أجيب سبسي قام بحملها على أكتافه ليذهب إلى الروضة القريبة من قصر عائلة الشريف وبعد وقت غدق سلام قصي خلي بالك من نفسك غدق ماسي ماسي يلا سلام صحبتي جات بت يا سمس أستني أنا جيت شمس أنا أسمى شمس يا بت أنتي مش تعيفي تتكيمي 'تعرفي تتكلمي' غدق أحسن منت 'منك' أنا أعرف تل 'كل' حاجة شمس مغيويه 'مغروره' بعد وقت عادة للمنزل وهو ممسك بيدها غدق قصي قصي أممم غدق بتفكير لما أتبر 'أكبر' أعمل ايه قصي بابتسامة تروحي المدرسة غدق وبعد ما خلص المدرسة أعمل ايه قصي ?تبقي دكتورة غدق مس تدا أنا بتلم على حاجة تاني خالص 'مش كدا أنا بتكلم' قصي حاجة ايه دي غدق تمسكت بيده وسكتت بإحراج أما هو ضحك على تلك الطفلة التي تأمن مستقبلها وتنتظر منه وعد بالزواج فهو يستطيع فهم أفكارها من البداية لكنه غير قادر أن يعدها بشيء فربما للقدر رأي آخر غدق بطل تضحت عليا بئى قصي ههههه حاضر أنتي م**وفه ليه دلوقتي غدق بدموع أنا خايفة مس يتون 'يكون' في قصي ألعب معاه لما أتبر 'أكبر' قصي أنا ديماً موجود معاكي في أب يسيب بنته بعدين مين قالك على فكرة الجواز دي ها مين لعب في دماغك أعترفي يا قزعه غدق مس حد أنا قعدت معا نفسي وهما بيلعبوا في حصة الأل**ب قولت ممتن 'ممكن' لما أتبر 'أكبر' مس تلعب معايا ومس يتون في قصي قصي بس كدا طيب ممكن ما تقعدش مع نفسك تاني وتفكري بعد كدا فكري معايا أنا غدق لو أنت مس موجود أفتر 'أفكر' مع مين أنا يعني قصي أنا ديماً موجود يا غدك مسحت دموعها بيديها لتضحك عندما تدخل القصر الكبير وتجد الجد يجلس يقرأ القرآن كالعادة غدق مين حبيب غدق جدو مين روح غدق جدو الجد عايزة ايه يا غدق بطلي حوارات غدق أرتب 'أركب' حصان سويه صغنانين بس الجد ماش.... ولكن قبل أنت يكمل كلمته سمع صوت شجار من الداخل ليتوجه لمص*ر الصوت أما هي تمسكت بذلك الفتى بخوف قصي تعالي معايا مفيش حاجة غدق لا خليت معايا هنا قصي حاضر في الداخل خالد أنا حر في فلوسي أصرفها براحتي مؤمن لا مش حر يا خالد أنا أخوك الكبير وعارف مصلحتك خالد أنت طماع عايز تخد كل حاجة بس أنا مش مغفل الدرجة دي وعايز فلوسي اللي جمعتها مؤمن فوق لنفسك عايز نصيبك من الأملاك وابوك عايش عشان تراضي المدام الجديدة وتكتبه بأسمها خالد مالي وأنا حر فيه. مؤمن الفلوس دي عملها أبوك بتعبه أنا مش ممكن أسمحلك تضيعها على مدام جمانه خالد بقى كدا طيب أنت اللي أخترت يا مؤمن الجد في ايه هو كل يوم الموضوع دا يا خالد خالد ايوه ما هو إبنك الكبير وأنا عدوك وطبعاً أنا الغلط وهو صح الجد يا خالد يا أبني أسمعني ليه عايز تفرق العيلة كلها عايز فلوس خد بس مش لدرجت أنك تورثني وأنا على وش الدنيا "قال جملته الأخيرة بحزن وان**ار" خالد وأنا عايز أستقل بحياتي ومراتي نعيش لوحدنا مش عارف أخد راحتي دا مش بيت دا منتزه الجد أتعب وأعمل فلوس لنفسك وأبعد عننا غير كدا أخوك الكبير ماسك كل حاجة ومفيش قرش ممكن يخرج من غير ما يسمح ليك خالد أنت أب ظالم ربنا يحسبك على أنك فرقت بينا خرج الإبن الأصغر بينما جلس الأب متعب من أفعال إبنه الطائشة وتجمع حوله أبنائه وأحفاده غدق جدو تله 'كله' من الحيه يا رب تموت قصي بطلي غيبه يا غدق حرام غدق⁦☺️⁩ حاضر منيره بت أبعدي عن أبني أنا مش قدك غدق حاضر يا حماتي ههههه منيره مش وأكل دماغي غير كلمت حماتي بتاعتك دي يا غدق هانم ،،،،،،،،،،، سمر إبراهيم إبتسامة عابرة ،،،،،،،،،، بعد عدت ساعات عاد خالد للقصر وهو غاضب دخل غرفته أخيه الأكبر منيره زوجت مؤمن دخلت خلفه لتصرخ برعب وأعلى صوت من ذلك المنظر المفزع لزوجها وأخيه يطعنه بالسكين تجمعت العائلة على مص*ر الصوت وكانت الصدمة للجميع خاصه قصي الذي دقق في تلك الصورة جيداً وجوري أخته لأكبر منه بعامين المشهد كالآتي خالد ممسك بالسكين منيره تصرخ ومؤمن قتيل العائلة كلها تقف بصدمة خالد مش أنا اللي قتلته والله ما أنا منيره اااااااااه مؤمن رد عليا يا حبيبي فوق الجد وقع من الصدمة وقصي وأخته الكبيرة جوري ينظرون لجثه أبيهم يبكون بخوف قصي بابااااااا بعد وقت ليس بكبير فاق الجد من صدمته وتحدث الجد وقف وتحدث بحزم موجه كلامه لأبنائه: مختار أنت وأمير خرجوا قصي وجوري ومنيره بره وأتصل على الضباط حمزة أبن عمكم والدكتور محمد يجوا بسرعة خلينا نلم الدنيا قبل ما تخرب ومحدش يدخل هنا تاني من العيلة فاهمين بعد ساعات يجلس الجد وأبنائه مع الضابط حمزة والدكتور محمد وهم على صله قرابه بالعائلة الجد: وصلت لايه حمزة الب**ات والأدلة الجنائية كلها تدين خالد خالد والله مش أنا أنا جيت لقته كدا وكنت بخرج السكين من جثته وبشوف إذا كانت عايش ولا لا ومن الصدمة مش قدرت أتكلم الجد مصدقك يا خالد أنت مستحيل تقتل أخوك أنا واثق فيك بس الأدلة كلها تدينك ولازم نتصرف لأن القانون بيخد بالظاهر بس واللي عمل كدا مصيره يتكشف حمزة ممكن دكتور محمد يعمل تقرير طبي أنه ميت بغيبوبة سكر ونخبي الأدلة بس الخبر دا لو أتسرب كلنا نروح في داهيه الجد ها يا محمد قولت ايه تقدر تعمل تقرير طبي وسلامتك على ضمانتي أنا أنت عارف أنا مين كويس محمد أنا تحت أمرك يا عمي الجد دخل عند النسوان الكل منتظر منيره حصل ايه يا عمي مؤمن كويس هو عايش صح فين هو صحي الجد إن لله وإن إليه راجعون أنتي مؤمنة وعارفه إن الموت علينا حق يا بنتي منيره خالد اللي قتله حسبي الله ونعم الوكيل فيه ااااااه يااااا قلبي عليك يا أبو عيالي حسبي الله ونعم الوكيل تعالى صوت الصراخ في المنزل من النساء الجد بس يا ست منك ليها أسمعوا لو طلع خبر بره عن موضوع القتل دا أقطع رقبتكم أبني مات بغيبوبة سكر مش هتبقى موت وخربان بيوت ومش عايز أسمع صرخة وحده منكم محدش يصرخ على أبني منيره حسبي الله ونعم الوكيل فيك عارفه أنت بسلطتك تقدر تخبي على الموضوع بس ذنب ولادي في رقبتك ليوم الدين حق جوزي أرجعه من عيونك أنت وابنك حتى لو أخر يوم في عمري الجد أنتي وحده ل**نك طويل ومش متربيه منيره علشان بقول الحق مش متربيه روح يا شيخ ربنا ينتقم منك أنت وأولادك كلهم قصي يا قصي أنت فين قصي بدموع نعم يا ماما منيره ............. الجد أنتي أتجننتي يا ست أنتي عايزة ...... ،،،،،،،،سمر إبراهيم إبتسامة عابرة

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

الظل

read
7.2K
bc

تحت مسمى الحب "عشق الملوك"

read
1K
bc

روايه شريط لاصق .. يارا رشدي

read
1K
bc

ومضي العمر

read
1K
bc

ظلمات حصونه

read
6.5K
bc

حكايتنا

read
7.5K
bc

عذريتي مقابل برائتي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook