الفصل الخامس عشر

1656 Words
مسحت جوري دموعها جيدًا ووقفت بجواره وخلعت الخاتم الذي أعطاه لها في الأمس ووضعته أمامه آسر بصدمة وهو يقف : جوري إإإإيه إن إنن أنتِ جوري بضحكة سخرية : أنتَ فاكر نفسك مين وعارف حاجة أنا مش بحبك أنا بكرهك يمكن أكون اتشديت ليك وأعجبت بيك بس أنا مش بحبك .... يلا باي وودع شركتك علشان كلها يومين وهجيب أجلها آسر وهو يمسك يدها ليوقفها : جوري استني أنتِ مش فاهمة نظرت جوري ليده ثم له بحده : سيب إيدي آسر ساب إيدها : طيب اسمعيني جوري للفتاة : وأنتِ مين يا حيلتها أو أقولك طظظظظظ فيكي وفيه سلام يا باشا ذهبت جوري مسرعة قبل أن تنهار أمامه وكادت أن تقوم بأكثر من حادثة ولكنها تفادتهم جميعًا " في القصر " جوري بصراخ : أحمد يا زفت أأأأحمد أحمد نزل من غرفته علىٰ صوتها والجميع نزل أيضًا أحمد : في إيه يا جوري أنتِ كويسة جوري وهيَ تحاول أن تكون هادئة : لما تبقىٰ تصاحب وتيجي تعرفني علىٰ أصحابك متنساش تقولي إن كانوا ولاد كلب ولا لا....لا لا حرام ذنب أبوه إيه هو إللي كلب وحقير وقذر وأنا ههد شركته فوق دماغه كريم : في إيه يا جوري ومين ده ومال آسر بيكلمني يقولي كلم جوري وقولها أنا عايز أقا**ها ضروري ضحكت جوري بسخرية : آسر إللي بتكلم عنه، أه وبالمناسبة لو كلمك تاني قوله متحاولش أصلها خلاص قررت وأنا مش بتراجع عن قراراتي وههد شركته فوق دماغه ووريني هيعمل إيه محمد : جوري إهدي وفهمينا إيه إللي حصل جوري : الحمد لله أنا طالعة أصلي ركعتين شكر لله إني متجوزتش الكائن ده، بابا ده كداب وأنتَ عارف أنا بكره الكدابين قد إيه بس الغلط غلطي صعدت جوري لغرفتها وإتصلت بأدهم جوري : أدهم فورًا تعرفلي كل الصفقات بتاعت آسر أدهم : إيه؟ ليه؟! جوري بدأت تتعصب : أدهم هتعرف ولا أشوف غيرك أدهم : طيب إهدي أنتِ ليه متعصبة هو أنتِ مش هتيجي الشركة النهاردة جوري بتنهيدة : آسفة نسيت هجهز وأجي وألاقي الملفات إللي طلبتها عندي أدهم : حاضر أغلقت جوري الخط وإرتدت بنطال أبيض وشيميز أحمر وجاكيت أبيض وحذاء أحمر كعب ونزلت وجدت آسر يجلس مع العائلة ويحاولوا أن يفهموا أي شيء منه ولكنه لا يتكلم جوري اعتبرت أنه غير موجود جوري : بابي أنا خارجة رايحه الشركة عايز حاجة محمد : لا يا بنتي بس شوفي آسر جوري : أوكيه مش عايز حاجة يلا باي آسر وهو يقف أمامها : جوري أنا... جوري مقاطعة : اللهم طولك يا روح ورايا زفت شغل وسع من قدامي آسر : طيب إسمعيني أنتِ مش فاهمة جوري بضحكة سخرية : فهمني هتقول إيه إنك كدبت عليا علشان بتحبني وإللي سمعته بودني إنك عايز تتجوزني علشان تستغلني ده غلط آسر : أنا... جوري : هجبلك من الأخر بص في عيني وقولي أنا بحبك يا جوري أكتر من حياتي وإللي سمعتيه وشوفتيه كدب آسر : جوري أنا... جوري بنرفزة : هتقول ولا أمشي آسر : أنا بحبك يا جوري أكتر من حياتي وإللي سمعتيه وشوفتيه كدب دخلت جوري في نوبة ضحك هستيري جوري : أنتَ مصدق نفسك طيب معلومة مهمة جدًا أنا بعرف الكداب من نظرة واحدة في عينيه بس أنا إللي كنت عاميه ورافضة أستخدم الطريقة دي معاك علشان كنت بثق فيك آسر : يا جوري صدقيني جوري بغضب : أنتَ إيه مبتفهمش غ*ي ( تحاول أن تهدأ ) طيب أحسنلك تروح تلحق شركتك لأن العد التنازلي بتاعها بدأ من اللحظة دي آسر : إيه!!؟ جوري : تيك توك تيك توك يلا بسرعة حاول تلحقها ذهب آسر بغضب ووقفت جوري وقبل أن تمشي كريم : جوري أنا عايز أفهم إيه إللي حصل جوري : أممم طيب هقولكم علشان مجيش وألاقي الزفت ده هنا تاني ( وحكت لهم ما حدث بالتفصيل ) صدم الجميع وأولهم أحمد الذي إعتبره صديقه وأمنه علىٰ ش*يقته ...ذهبت جوري إلىٰ الشركة وإستطاعت الحصول علىٰ أغلب الصفقات التي لدىٰ شركة آسر وآسر كاد يجن وأرسلت له رسالة " من حفر حفرة لأخيه وقع فيها إحمد ربنا إني هكتفي بالكام صفقة دول إللي خسروك ملايين بس أقسم بالله لو قربت ناحيتي أو ناحية شركتي لكون مخلياك تمد إيدك لللي يسوىٰ وإللي ميسواش " للحظة غضب آسر وكاد ينتقم ولكنه علم أن اللعب مع جوري أصبح علىٰ المكشوف ولو كمل دلوقتي مش هيقدر عليها وهتنفذ كلامها ففضل يبعد علىٰ أمل إنها هيَ إللي تروحله....بعد مرور بضعة أيام قررت جوري السفر إلىٰ مرسىٰ مطروح لتغير جو وترتاح قليلًا، تمارس عملها من هناك عن طريق اللاب وأمسكت الإدارة لأحمد بشرط أن يساعده مازن وآسيا وأدهم وبمجرد وصول جوري إلىٰ مرسىٰ مطروح كان المساء قد حل دخلت وقامت بإدخال الحقائب وأعطت إجازة للبواب ووقفت في الصالة قليلًا وفجأة بدأت تصرخ وت**ر كل شيء في البيت ومن حظها أن الفيلا في مكان مقطوع تقريبًا خالي من الحياة نامت جوري علىٰ الكنبة وإستيقظت قبيل المغرب بقليل تناولت بعض الطعام وجلست قليلاً ولكنها شعرت بالملل فخرجت لتركض قليلًا وبمجرد خروجها من البوابة وسيرها مسافة بعيدة عن الفيلا لاحظت أن هناك من يلاحقها فخافت جوري في نفسها : أحييييه أنا الغ*ية يعني ضروري أشتري فيلا في منطقة مفيهاش صريخ إبن يومين منك لله يا آسر بسببك بعت الفيلا القديمة علشان قعدت معاك فيها أحد الأشخاص : إيه يا قمر يا سكر يا جميل.... بقىٰ حد بالجمال ده ويقعد في مكان زي ده لوحده جوري وهيَ تغلي في نفسها : إهدي ومدي شوية يمكن تلاقي حد يساعدك جوري في نفسها : غ*ية أنتِ.. وهو فيه حد هنا أصلًا ده مفيش حتىٰ عربية معدية كانت جوري ترتدي فستان أبيض بكم وطويل مما جعل حركتها أبطأ أحد الأشخاص ( مصطفىٰ مفك ): إيه يا جوري هانم ما تهدي سرعتك شوية توقفت جوري عندما سمعت اسمها ونظرت خلفها جوري بتوتر : إنتوا مين وتعرفوا اسمي إزاي وعايزين مني إيه مصطفىٰ مفك : محسوبك مصطفىٰ مفك وأنا قائد الرجاله دي وعارفين اسمك إزاي فإحنا مش هنقولك و عايزين إيه فإحنا عايزينك وأنتِ حلوة لا حلوة إيه أنتِ حلوة بزيادة كمان بدأت جوري تجري وجرىٰ خلفها أحد الشباب وأمسكها من ذراعها و لكن جوري ض*بته شلوت في المركز مما جعله يتركها ويصرخ بألم وتابعت الجري والجميع يجري خلفها حتىٰ رأت أحد الرجال بعيدًا فركضت إليه واختبئت خلفه جوري بدموع وخوف : ساعدني أرجوك الشخص : إهدي متخافيش وصل الرجال وتوقفوا أمام الشخص مصطفىٰ مفك : سيب البنت لو خايف علىٰ نفسك ضحك آدم بسخرية : متخافيش إستدارات جوري لتبحث عن شيء تض*بهم به ووجدت عصىٰ بعيده قليلًا فذهبت لتحضرها وعندما إلتفتت لتعود صدمت مما رأت وأقتربت ببطء جوري وهيَ فاتحه فمها علىٰ آخره ومتنحه آدم بصلها وضحك علىٰ منظرها ...ألقت جوري العصا وأقتربت جوري بذهول : إزاي!!! آدم بإبتسامة : العفو جوري : إيه آسفة نسيت.. شكرًا آدم : العفو عادي ده واجبي أصلًا أنا ظابط جوري بغضب : ولما أنتَ ظابط عايزني أشكرك ليه... يا صبر أيوب صدم آدم من تحولها السريع وذهبت جوري أمام مصطفىٰ الواقع علىٰ الأرض جوري بسخرية وهيَ تمسكه من قميصه : هتقول مين بعتك ولا أخليك تتكلم بطريقتي آدم باستغرب للحظة : يعني دول مش شباب عايز يعا** وبس وصدم إنها مش خايفة ومسكاه كدا مصطفىٰ مفك : أنا بتكلم للي بيدفع أكتر إدفعي وأنا أقولك كاد آدم يتدخل ولكنه توقف بعد ما فعلته جوري : طيب وض*بته بقوة في المركز وهو يتألم جوري : عندي من دي كتير تحب تاني ولا هتتكلم مصطفىٰ مفك بألم : هتكلم هتكلم خلاص أنا بعتني حلمي باشا علشان أغتصبك وأض*بك ووقتها أنتِ هتت**ري وهو هيخلص منك ومش هتقدري ترفعي وشك من الأرض فما بالك بإنك تشتغلي جوري بنرفزة : حلمي صاحب شركة الأحلام مصطفىٰ مفك : أيوة هو ده إللي أنا أعرفه جوري : أمم وهو متخيل كده ممكن يخلص مني أنا مش فاهمة الأغ*يه كتروا ليه اليومين دول عمومًا بسيطة أخرجت هاتفها واتصلت بأدهم أدهم : ألوو إزيك يا جوجو جوري : مش وقته إزيك .. فورًا تعرفلي الشركات المتعاقدة مع شركة الأحلام أدهم : ماشي يا قمر بس هو عمل إيه هو كمان جوري : مش مهم عمل إيه أنا هستنىٰ الأسماء تتبعتلي علىٰ اللاب سلام الفون هيفصل شحن أدهم : سلام آدم : ممكن سؤال جوري : إتفضل آدم : 1. اسمك إيه 2. مين حلمي ولو عايزة تقدري ترفعي بلاغ ضده في النيابة أنا هساعدك جوري : أولًا أنا جوري وثانيًا لا شكرًا مش محتاجة مساعدة والنيابة مش هتقدر تعمل إللي أنا أقدر أعمله وثالثًا دول سؤالين مش واحد آدم : أنتِ هتعملي حاجة برا القانون ولا إيه جوري : لا خالص أنا كل إللي هعمله هقفله شركته علشان محدش يفكر يرمي نفسه في النار علىٰ أمل كداب إنه يطلع سليم آدم بسخرية : الثقة الزيادة غلط يا قطة جوري : قصدك إيه آدم : قصدي واضح أنتِ مجرد بت وطفلة يعني من الأخر مش لدرجة تقفلي شركة كبيرة زي شركة الأحلام أنا عارف الشركة دي سمعت عنها جوري بغضب : أنتَ بتقولي أنا بت وطفله كمان يا جبروتك ياخي بس هقول إيه حرام يا جوجو أصل هو ميعرفش أنتِ مين وتقدري تعملي إيه آدم بسخرية : هتكوني مين يعني سوبر جيرل مثلًا أنتِ مغرورة زيادة عن اللزوم عندما وجدهم مصطفىٰ يتشاجرون استغل الفرصة وقام واستدار ليذهب ولكن أوقفه صوتهم وهم ينظرون له ويشيرون له بالتوقف جوري بعصبية : أنتَ فاكر نفسك رايح فين إتنيل أقعد لحد ما يجي دورك آدم : نعم يا روح أمك إيه يجي دورك أنتِ فاكرة إنك بتهزقيني كدا جوري بعصبية : متلم نفسك يا بتاع أنتَ شايف نفسك ليه ولو فكرت تتعدىٰ حدودك أنا هعرفك علىٰ مكانتك كاد مصطفىٰ يهرب مجددًا ولكن جوري تن*دت بعصبية وأمسكته من تيشيرته من الخلف جوري : لما أقول أترزع يبقىٰ تتزفت تقعد لحد ما أخلص كلام مع الأخ ده آدم وهو يحاول أن يكون هادئ : دلوقتي هنعمل إيه بدول أنا تليفوني فاصل شحن وأنتِ كمان جوري بتفكير بصوت مرتفع : هنعمل إيه يا جوجو هنعمل إيه حاول آدم كتم ضحكته ولكن ظهرت ابتسامة كبيرة علىٰ وجهه من منظرها جوري وهي تقف رافعة أصبعها في الهواء : لقيتها... نمشي شوية هنلاقي الفيلا بتاعتي ونربطهم ونسيبهم في أي أوضه لحد ما أحط الفون علىٰ الشاحن آدم : نعم وهي فين الفيلا دي أنا مش شايف غير البحر والصحراء إللي إحنا فيها جوري : الدنيا ضلمه يا غ*ي والفيلا بعيدة شوية آدم بنرفزة : أنا غ*ي تصدقي معاكي حق أنا غ*ي إني ساعدتك أنا ماشي جوري بصراخ وهي تدبدب أقدامها في الأرض : لا لا هتمشي وتسيبني وحدي أنتَ كدا مش ظابط وأنا هشتكي عليك آدم بضيق :....... *بقلمي:أميرة الظلام(مروة كمال محمد)*
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD