الفصل السادس

863 Words
فاريهان : مين دول شادي : إهدي يا قلبي دول ناس جايين يستلموا بضاعة زيك بالظبط فاريهان : وهو من إمته وإنت بتسلم بضاعتين في نفس الوقت شادي : أصلي ده موعدهم همن بس إنتي طبعاً بعد اللي حصل إضطريت أسلمكم البضاعة في نفس الوقت وبعدين منا قولتلك إستلميها إمبارح قولتيلي لا وصلت السيارات ونزل منها شاب ثلاثيني وسيم وإتجه نحو شادي وصافحه أمير : فين البضاعة يا كبير جاءت فاريهان لتركب سيارتها ولكنها توقفت على صوته أمير : مين القمر عادت فاريهان مرة آخرى ووقفت أمامه فاريهان بهدوء ما قبل العاصفة : بتقول إيه شادي بتوتر : مش عليكي ده بيتكلم عن حد تاني أمير : لا عليها هى شادي بسرعة : إيه يلا يا رجاله هاتوا البضاعة ...فين الفلوس يا أمير أمير وهو مازال ينظر لفاريهان : هاتوا الفلوس يا رجاله أحضروا الفلوس ونظر شادي في داخلها نظرة سريعة شادي : تمام ها... فاريهان مقاطعة : لا مش تمام الفلوس مزوره شادي : إيه أمير بتوتر واضح : إيه الهبل اللي إنتي بتقوليه ده فاريهان بثقة : لو كلامي غلط إستنى أبص تاني نظرت فاريهان وشادي مرة أخرى ووجد شادي أن أول صفين حقيقي والباقي مزور شادي بغضب : إنت بتضحك عليا يا أمير .. رجعوا البضاعة على العربية يا رجاله أمير بثقة : بما إني إتكشفت خلاص... بص حواليك رجالتي أكتر قام رجال أمير بإطلاق النار على أغلب رجال شادي أمير وهو يشير بمسدسه نحو شادي : إنزل على الأرض.. كلو ينزل على الأرض ويرفع إيده نزل الجميع على الأرض عدا فاريهان...فنظر لها أمير بغضب فاريهان بهدوء : مبسمعش الكلام اللي مش على مزاجي...شادي مين ده أمير بثقة زيادة عن اللزوم : أنا أمير أكبر تاجر أسلحه وم**رات هنا وأنا لما أقول إنزلي يبقى تنزلي وض*ب رصاصه بجانب أذنها ولكن فاريهان لم يرف لها جفن ووقفت ثابتة كما هى فاريهان بإبتسامة سخرية : إزاي غلطت في التصويب من مسافة قريبة كدا ... تؤ تؤ تؤ حرام وقفت أمام مسدسه مباشرة وثبتت رأسها على المسدس فاريهان بثقة : يلا أنا قربتلك علشان متغلطش تاني أمير بصدمة من شجاعتها وعدم خوفها : شادي مين دي شادي بسخرية : دي توركان أمير بصدمة أكبر وإبتسامة : بقى إنتي الملكة الصراحة فاجئتيني أنا سمعت عنك كتير فاريهان : يبقى أكيد عارف إني مبخفش من حد ولا حتى الموت كاد يجيب ولكن فاريهان وضعت قدمها خلف قدمه وأسقطته أرضاً مما جعله يوقع مسدسه وأخرجت فاريهان مسدسها ووضعته على رأسه فاريهان : قول لرجالتك ينزلوا مسدساتهم أمير بدهشه : إزاي فاريهان بإبتسامة : إنته لما سمعت عني مقلولكاش عن ذكائي... يلااا خلي رجالتك ينزلوا مسدساتهم لم يتحدث بحرف فرفعت مسدسها للحظه وأطلقت رصاصتين على رجاله أسقطتهم أرضاً فاريهان بغضب : مبحبش أكرر كلامي كتير.. المره دي الرصاصه هتكون في قلبك إنته أمير بخوف : نزلوا مسدساتكم بسرعة فاريهان : منير منير : حاضر ذهب منير وأخذ مسدساتهم ووضعها في السيارة وركب هو ورجاله سيارتهم وإنطلقوا فاريهان : شادي أبقى أعقد صفقاتك مع رجاله المره الجايه... أهو قدامك شوف هتعمل فيه إيه شادي بغضب : هقتلوا فاريهان : لا أنا عندي حل أحلى شادي : بس يا فاريهان فاريهان بغضب : قولتلك ميت مرة لما نكون في الشغل مش تناديني فاريهان فااااهم شادي بتوتر : حح حاضر فاريهان : حلو أوي دلوقتي تاخد عربياتهم وتخلص على رجالته وتسيبه هنا في الصحراء أهو إسمها **بت حاجة شادي بخبث : بعشق أمك وعقلها اللي زي السم ده فاريهان : طيب يلا علشان أنا عايزة أروح وأنام ركبت فاريهان سيارتها وإنطلقت إلى المنزل ووجدت والدها في إنتظارها مع منير سليمان : إنتي كويسه.... عملتوا إيه في اللي إسمه أمير فاريهان : خلصنا على رجالته وسيبناه في الصحراء.... يلا تصبح على خير .. أنا هموت نوم في اليوم التالي في الكلية في محاضرة دكتور محمد سألت فاريهان الكثير من الأسئلة مما جعل محمد يلاحظ مدى ذكائها وتفكيرها وفي نهاية المحاضرة محمد : فاريهان فاريهان : نعم يا دكتور محمد : عجبتني طريقة تفكيرك وأتوقع إنك هتبقي مهندسة كبيرة في المستقبل فاريهان بإبتسامة : شكراً لحضرتك عن أذنك في نهاية اليوم جاءت فاريهان لتركب سيارتها ولكنها صدمت لوقوف مهند ومعه أربع شباب فاريهان بإبتسامة : لو خايف على نفسك إنت وأصحابك إختفوا من قدامي مهند بغيظ : يلا يا شباب جاء أحدهم لض*بها ولكنها أمسكت يده ولفتها وض*بته في بطنه في منطقة معينة ض*بات متواصلة حتى سقط على الأرض وجاء بقيتهم ليض*بوها ولكنها تتفادى ض*باتهم ببراعة وتض*بهم في أماكن تجعلهم يسقطون أرضاً من الألم وبعد أن أسقطتهم أرضاً نظرت لمهند بإبتسامة مهند بصدمه : أأأأ ..إزاي فاريهان : أممم إزاي إزاي يا فاري .. يمكن علشان أنا قولت لحظرتك وإنت مسمعتش كلامي إتجهت نحوه وأمسكت بيده التي كانت ممسكه بيدها من يومين و**رتها وض*بته الكثير من الض*بات وركبت سيارتها وقادتها ولكن في الطريق أوقفها رنين هاتفها فاريهان من دون النظر للرقم: أيوة مين معايا فادي : أنا فادي يا فاريهان ممكن نتقابل فاريهان : ليه فيه حاجة فادي : أنا عازمك على الغداء أوقفت فاريهان السيارة بقوة مما جعلها تحتك في الأرض ووصل لفادي صوت أحتكاكها فادي : فاريهان إنتي كويسه إيه الصوت ده فاريهان : أنا أسفة أنا إزاي نسيت أنا كنت هتغدا مع إياس النهاردة... معلش يا فادي مرة تانية فادي : لا مرة تانية إيه متقلقيش أنا هكلم إياس وأقوله فاريهان : لا حرام أنا أجلت الغداء اللي فات للنهاردة ووعدته إني هتغداء معاه النهاردة فادي : طيب خلاص أنا عندي فكرة.......... بقلمي : أميرة الظلام (مروه كمال محمد)
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD