bc

الاطلال

book_age18+
13
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

سجينة حبه والأطلال قصتي مع اجمل واروع شخص عشقته من كل قلبي ولاكن الزمن والموت فرق بين الحب الذي جمعنا

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
في سنة 2017 خرج محمود من الشركة بعد انتهاء دوامة ، انتظرها في سيارتة وهو ينظر لساعة بقلقل اتت مي مسرعة نحوهة ، ركبت السيارة وهيا تتعالي انفسها بسبب رقضها ابتسم محمود وهو يسألها : اتأخرتي ليه يا حببتي مي: معلش يا محمود ،عقبال ما خلصت شغلي محمود: انا نفسي اعرف فيها ايه لما ننزل انا وانتي من شركة مي: محمود انت عارف رايي مينفعش حد يعرف بعلقتنا انت عارف أن صاحب شركة صديق بابا ، وممكن حاجة زي دي توصلة ابتسم محمود ثم قال: طيب يا ستي ممكن تقوليلي أمتي هتحددي معاد مع بابكي عشان اجي انا وماما ونخلص من توتر وخوف ده مي: بخجل ، هتكلم مع بابا النهاردة يا حبيبي محمود: ياريت يا حببتي ، بجد مبقتش قادر اعيش من غيرك مي: وانا يا محمود انت متعرفش انت ايه بنسبالي مد محمود وجه وهو يغمز لها : طيب مفيش حاجة كده ولا كده احمر وجها وهيا تنظر. له بخجل ، بطل يا محمود محمود: اموت انا في ال**وف ده مي: طيب يلا يا غلاباوي ابتسم محمود وهو ينطلق بسيارة معاها ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! افتحت له الابواب لكي يعبر الي داخل " نزل محمود من سيارتة متوجه الي داخل. ، نظر إلي ولدته التي كانت تجلس تقرء أحد رويات التي كان يكتبها حببها احمد اقترب منها ثم ركع علي ركبتيه ينظر لها وهو يبتسم : انتي لسه بتقرئي رويات بابا يا ماما قفلت الكتاب ثم وضعته علي طولة ، نظرت له : طبعا لسه يا محمود انت عارف أن دي الحاجة الوحيدة الي بتفكرني بيه وبحس ان لسه معايا محمود: ياه يا ماما ، والله قصة حبك انتي وبابا تتعمل فلم سامية: هيا فعلا كانت لازم تكتب رواية " المهم قولي عامل ايه مع مني محمود: مطلعة عيني يا امي " احنا لازم نروح نخطبها سامية: معنديش مانع كلم بابها ونروح في اي وقت الي يهمني سعدك يا حبيبي ابتسم محمود بسعادة ثم أخذ يداها ليقبلهم ؛ ربنا يخليكي ليا يا امي سامية: ويخليك ليا يا حبيبي ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! دخلت مني عرفت ابيها تبحث عنه " اقتربت منه وهو جالس في الشارقة ينظر إلي حديقة الفيلا ' بابا نظر لها عادل بابتسامة: اهلا اهلا يا مني رقضت مني في احضان ابيها : وحشتني اوي يا بابا ، اوي عادل: الله منا كنت معاكي اصبح يا بكاشة مني: بردو وحشتني عادل: شكلك مبسوطة قليلي بقي مالك مني: بصراحة كده ، متقدملي عريس عادل: عريس " يطلع مين ده مني: ده مدير التنفزي في شركة الي بشتغل فيها " ولد ممتاز يا بابا ومن عيلة كبيرة " باباه الله يرحمة كان كاتب كبير وممته ست محترمة وعيلة غنية نفس مستوانا عادل: امممم شكلك معجبة بيه ، مدام بتشكري في اوي كده خجلت مني تلميع ولدها ثم قالت: ابدا يا بابا ، انا بس بقول الحقيقة عادل: ماشي يا ستي خليه يجي يقبلمي هو ولدته ضمته مني وهيا تحس بافرحة كبيرة من دخلها : ربنا يخليك ليا احلي اب في دنيا عادل : ويخليكي ليا يا مني ، انا الي يهمني سعدك يا بنتي مني؛ وانا متأكدة من ده عادل: طيب يلا روحي بلغيه خليه يجي بكرا مني : هوا يا حبيبي ثم رقضت الي غرفتها ابتسم عادل علي فرحتها وسعدتها ، عاد نظرو الي الحديقة يتذكر زوجته التي اشتاق لها ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! عاد محمود من عمل وهو يرقض الي ولدته " صرخ باسمها وهو يستعجلها : يا ماما انا جيت ‏اتت سامية تنظر له من الاعلي : ‏حمدالله علي سلامة يا حبيبي ‏محمود: انتي لسه مجهزتيش يا ماما والد مني " مستنينا ‏ضحكت سامية علي استعجال ابنها '' انا جزت يا مجنون ‏ثم نزلت من درجات سلم وهيا تحمل حقيبتها ‏محمود: قمر نازل يا ناس والله عسل سامية : اه يا بكاش كل ده عشان ست مني بتعتك دي محمود : لما تشفيها هتحبيها اوي يا ماما بجد سامية : لما نشوف يا استاذ محمود محمود : يلا بقي يا ماما زمان ولدها مستنينا سامية : يلا ياسي محمود ... أخذ محمود ولدته وذهب إليهم ليتفاجئ الجميع بالمفاجئة الكبرى في سنة 2017 خرج محمود من الشركة بعد انتهاء دوامة ، انتظرها في سيارتة وهو ينظر لساعة بقلقل اتت مي مسرعة نحوهة ، ركبت السيارة وهيا تتعالي انفسها بسبب رقضها ابتسم محمود وهو يسألها : اتأخرتي ليه يا حببتي مي: معلش يا محمود ،عقبال ما خلصت شغلي محمود: انا نفسي اعرف فيها ايه لما ننزل انا وانتي من شركة مي: محمود انت عارف رايي مينفعش حد يعرف بعلقتنا انت عارف أن صاحب شركة صديق بابا ، وممكن حاجة زي دي توصلة ابتسم محمود ثم قال: طيب يا ستي ممكن تقوليلي أمتي هتحددي معاد مع بابكي عشان اجي انا وماما ونخلص من توتر وخوف ده مي: بخجل ، هتكلم مع بابا النهاردة يا حبيبي محمود: ياريت يا حببتي ، بجد مبقتش قادر اعيش من غيرك مي: وانا يا محمود انت متعرفش انت ايه بنسبالي مد محمود وجه وهو يغمز لها : طيب مفيش حاجة كده ولا كده احمر وجها وهيا تنظر. له بخجل ، بطل يا محمود محمود: اموت انا في ال**وف ده مي: طيب يلا يا غلاباوي ابتسم محمود وهو ينطلق بسيارة معاها ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! افتحت له الابواب لكي يعبر الي داخل " نزل محمود من سيارتة متوجه الي داخل. ، نظر إلي ولدته التي كانت تجلس تقرء أحد رويات التي كان يكتبها حببها احمد اقترب منها ثم ركع علي ركبتيه ينظر لها وهو يبتسم : انتي لسه بتقرئي رويات بابا يا ماما قفلت الكتاب ثم وضعته علي طولة ، نظرت له : طبعا لسه يا محمود انت عارف أن دي الحاجة الوحيدة الي بتفكرني بيه وبحس ان لسه معايا محمود: ياه يا ماما ، والله قصة حبك انتي وبابا تتعمل فلم سامية: هيا فعلا كانت لازم تكتب رواية " المهم قولي عامل ايه مع مني محمود: مطلعة عيني يا امي " احنا لازم نروح نخطبها سامية: معنديش مانع كلم بابها ونروح في اي وقت الي يهمني سعدك يا حبيبي ابتسم محمود بسعادة ثم أخذ يداها ليقبلهم ؛ ربنا يخليكي ليا يا امي سامية: ويخليك ليا يا حبيبي ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! دخلت مني عرفت ابيها تبحث عنه " اقتربت منه وهو جالس في الشارقة ينظر إلي حديقة الفيلا ' بابا نظر لها عادل بابتسامة: اهلا اهلا يا مني رقضت مني في احضان ابيها : وحشتني اوي يا بابا ، اوي عادل: الله منا كنت معاكي اصبح يا بكاشة مني: بردو وحشتني عادل: شكلك مبسوطة قليلي بقي مالك مني: بصراحة كده ، متقدملي عريس عادل: عريس " يطلع مين ده مني: ده مدير التنفزي في شركة الي بشتغل فيها " ولد ممتاز يا بابا ومن عيلة كبيرة " باباه الله يرحمة كان كاتب كبير وممته ست محترمة وعيلة غنية نفس مستوانا عادل: امممم شكلك معجبة بيه ، مدام بتشكري في اوي كده خجلت مني تلميع ولدها ثم قالت: ابدا يا بابا ، انا بس بقول الحقيقة عادل: ماشي يا ستي خليه يجي يقبلمي هو ولدته ضمته مني وهيا تحس بافرحة كبيرة من دخلها : ربنا يخليك ليا احلي اب في دنيا عادل : ويخليكي ليا يا مني ، انا الي يهمني سعدك يا بنتي مني؛ وانا متأكدة من ده عادل: طيب يلا روحي بلغيه خليه يجي بكرا مني : هوا يا حبيبي ثم رقضت الي غرفتها ابتسم عادل علي فرحتها وسعدتها ، عاد نظرو الي الحديقة يتذكر زوجته التي اشتاق لها ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! عاد محمود من عمل وهو يرقض الي ولدته " صرخ باسمها وهو يستعجلها : يا ماما انا جيت ‏اتت سامية تنظر له من الاعلي : ‏حمدالله علي سلامة يا حبيبي ‏محمود: انتي لسه مجهزتيش يا ماما والد مني " مستنينا ‏ضحكت سامية علي استعجال ابنها '' انا جزت يا مجنون ‏ثم نزلت من درجات سلم وهيا تحمل حقيبتها ‏محمود: قمر نازل يا ناس والله عسل سامية : اه يا بكاش كل ده عشان ست مني بتعتك دي محمود : لما تشفيها هتحبيها اوي يا ماما بجد سامية : لما نشوف يا استاذ محمود محمود : يلا بقي يا ماما زمان ولدها مستنينا سامية : يلا ياسي محمود ... أخذ محمود ولدته وذهب إليهم ليتفاجئ الجميع بالمفاجئة الكبرى ‏ ‏

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook