البارت الاول
الفصل الاول ?
قومي بقاا ياهدير هتتاخري
هدير بنوم.هي الساعه كام طيب
الحجه سعاد.الساعه7 ونص
قامت هدير جري علي الحمام .ياماما حرام عليكي مصحتنيش ليه من بدري زمان شهد هتموتني
انا عاملها اصحي فيكي بس انتي اللي خوم نوم اعمل اي بقا وبعدين هو مش انا قولتلك تبعدي عن اللي اسمها شهد دي
هدير. ماما دي صاحبتي ومشوفتش منها حاجه وحشه ذنبي زي بقا انك مش طايقها
انا قولت وخلاص البت دي تقطعي علاقتك بيها
انشاءلله
بعد فتره
خرجت هدير من الحمام. لبست جيبه سوده واسعه ولبست تيشرت ابيض طويل وخمار اسود وكوتشي اسود وخدت شنتطه وخرجت في الصالون وتلفونها عمال يرن المتصل شهد
هدير.صباح الخير يابابا
الحج محمد.صباح الخير يابنتي يلا اقعدي افطري
معلش والله مستعجله جداا وعندي محضرات قد كدا وشهد عمالها ترن عليا عشان اتاخرت
طيب يحبيبتي ربنا يوفقك
يارب.سلام ياماما سلام يابابا
الحج محمد.انا نفسي اعرف بنتك ليه مش بتفكر في الجواز دا كل اللي في سنها اتجوز
سعاد. طب قولي اعمل اي كل لما اجبلها السيره دي تتخانق معايا سيبها ربنا يهديها وربنا يبعتلها ابن الحلال
اللهم امين
""""""""""""""""""
نزلت هدير لقيت شهد قدامها
شهد بغضب.حرام عليكي كل دا سيباني كدا في ميتين ام الشارع
هدير.معلش والله غصب عني بس راحت عليا نومه
شهد بمرح:طب يلا بقا عشان الواد احمد مستنياكي عند الجامعه
هدير بخجل.بجد هو قالك كدا
اه والله وبقولك اي انتي لازم تغيري من طريقه لبسك دي وحشه اووي كدا الواد هيطير من ايد*كي
هدير بتردد.بس انا بحب لبسي كدا ومش هغيره
خلاص بحبيبتي براحتك يلا بينا(شهد تبقي صاحبه هدير من وهم في اعدادي وقريبنا اووي من بعض وروان بتعتبرها اختها الوحيده بيحبوا بعض اووي اي حد يشوفهم يقول عليهم اخوات بس ام روان مش بطايقها خالص)
في الجامعه
احمد بابتسامه.ازيك يقمري
انا تمام الحمدلله انت عامل ايه قالتها هدير بتوتر وخجل
يارب دايما يقلبي ازيك ياشهد عامله ايه
الحمدلله يسطا وانت عامل ايه
انا كويس مادام هدير كويسه
هدير بخجل.طب يلا بقا عشان اتاخرنا علي المحاضره
""""""""""""
في احدي مكتب المحاماه
صباح الخير يامروان بيه
.صباح النور يامحمد ابعتلي كل الملفات علي المكتب
تحت امرك يافندم(مروان محامي مشهور جدا وله مركز كبير وهو عايش مع ولدته السيده فاطمه وهو يحبها بشده وهو راجل وسيم جدا يحب عمله بشده)
بعد فتره
اتفضل يافندم
.شكرا يامحمد ابعتلي قهوه
حاضر
رن تلفون مروان
مروان.الو يافريد
فريد.حضرتك انا براقبها 24 ساعه زي ماحضرتك امرتني بس هي يعني يابيه
اخلص في اي؟
-هي بتقف كتير مع ابن عزت همام
اييي! بتقول ايه خليكي مراقبها واواعي تضيع منك فاهم!
تحت امر سعتك
وبعدين بقا في المصيبه دي انا لازم احظرها منه باي شكل
""""""""""""""
عند شهد وهدير في الكافتريا
شروق. عامله ايه ياهدير طمنني عليكي (شروق دي تبقي صحبت هدير بس مش اوي بس شروق بتحبها جداا جداا ونفسها تبقي البيست بتاعتها)
هدير بحب.تماام يحبيبتي انتي عامله ايه
يارب دايما انا تمام بيكي
شهد بغيظ.هو اي انتي وهي مش في كلبه قاعده معاكم ولا اي
شروق بضحك.وهي فين الكلبه دي اها انتي تقصدي انتي طب اجري بعيد بقا
بت انتي احترامي نفسك بدل ماازعلك! انا اصلا مش طايقكي
اهدي خلاص ياشهد شروق بتهزر قالتها روان
طب خلاص المهم بقولك اي هتروحي فعلا الحفله بتاعت احمد ؟
.والله مش عارفه بس دي هتبقي في بيته و
بس بس اي يعني في بيته وبعدين مش دا حبيبك وكلنا عارفين انكم بتحبوا بعض قالتها شهد
شروق بغيظ.وهو عشان حبيبها تروح له البيت عادي كدا!
ونبي انتي مالكيش دعوه وبعدين يعني هو هيغتصبها مثلا دي حفله زي اي حفله وبصراحه انا نفسي اروح اووي ونبي ياهدير خلينا نروح
هدير بحيره. خلاص هفكر واقولك
يعني انتي برضو هتروحي ياهدير
.بقولك اي يابت ياشروق مالكيش فيه
معلش ي شروق متزعليش منها قالتها هدير بحزن
وانا هزعل منها ليه البتاعه دي انا بس خايفه عليكي!
.بت انتي احترمي نفسك اي بتاعه دي وبعدين انتي قعده معانا ليه اصلا هو انتي صاحبتنا!
شهدد! كلمه كمان وهتخانق معاكي بجد شروق دي صحبتي واختي كمان فاهمه وتقعد معايا براحتها
شروق.وبعدين انا مش قاعده معاكي يختي انا قاعده مع هدير صحبتي وبعدين اصلا انتي ليكي الشرف ياماما انك تقعدي معايا!
""""""""""""""""""
رجعت هدير البيت محتاره تروح الحفله ولا متروحش
الحجه سعاد:عامله ايه يحبيبتي
هدير: الحمدلله ياماما هو بابا فين
-ابوكي قاعد جوه مستناكي عشان عايزك في موضوع مهم
طب انا هشوف هو عايزني في اي
دخلت هدير اوضه الصالون
الحج محمد:اهلاا ياحبيبتي عامله ايه
هدير بحب: تمام يابابا. ماما قالتلي انك عايزني في موضوع كدا
اقعدي طيب عشان اقولك
""""""""""""""""""
في اوضه هدير
ياربي طب اعمل ايه في المشكله دي(فلاش باك)
بصي ياحبيبتي مروان بيه اللي انا شغال عنده عايز يتجوزك وهو بجد يابنتي راجل محترم وابن ناس وهيشيلك جوه عنيه بس انتي توافقي
-ايوه يابابا بس
اسمعني بس انا هعيشلك العمر كله وامك نفس الكلام وهو يابنتي كويس وبيحبك وشاريكي ولو عوزتي ايه مش هيقولك علي حاجه لا
-طب يابابا سيبني افكر
(نهايه الفلاش باك)
انا هكلم شهد واقولها واشوف هتقولي ايه
مسكت الفون واتصلت علي شهد
شهد.ايي يقلبي لحقت اوحشك
هدير.بطلي بقا انا دلوقتي في مصيبه ومش عارفه احلها
شهد.اي في ايه اتكلمي
هدير.بصي ياستي حكت لها كل ماحدث
شهد بغيظ.ايييي!ابوكي عايز يجوزك مروان ا***ذلي انتي بتهزري صح
هدير بستغراب.ايي في ايه مالك وبعدين هو انتي تعرفي منين
شهد بتوتر.ها لا معرفوش بس اسمع عنه يعني بس كدا طب وهتعملي اي بقا اوعي توافقي دا احمد يموت فيها هو انتي هتوافقي!
هدير بتردد.مش عارفه بس خايفه ارفض بابا يشك اصلا دا مش اي عريس وبابا عايزه اووي فاهمه
شهد.طب خلاص كلمي احمد وشوفي اي اللي هيحصل قوللو يجي يتقدملك ماهو برضو ابوه مرتاح وابوكي برضو هيوافقك انه هيعيشك في فيله والجو دا
هدير.بس انا عمري مااروح اقول لاحمد تعالي اطلب ايدي من بابا انتي مجنونه
شهد.اومال هتعملي ايه
هدير بحيره.مش عارفه ممكن اوفق علي مروان دا ولو مرتحتلهوش ابقا اسيبوا وبعدين احمد عمرو مافتح معايا موضوع الجواز وكدا هروح انا افتح معاه الموضوع
شهد.اووعي ياهدير توافقي علي مروان سامعه لو وفقتي مش هعرفك تاني وبعدين حرام عليكي احمد انتي اي مش بتحسي ياشيخه كل دا عشان ابوكي ابوكي شويه وهينسي لكن احمد ذنبه ايه
هدير بستغراب.انا مش فاهمن كلامك اي جاب موضوعي انا ومروان لصحبيتنا؟
شهد.عشان انا صعبان عليا اووي احمد واللي هتعملي فيه هو ميستاهلش منك كدا علفكره
هدير.طب خلاص سيبني دلوقتي اما اخد قرار
تماام بس شيلي فكره مروان دي من دماغك بااي
بااي
طب ياربي انا اعمل اي دلوقتي انا هكلم شروق هي ممكن تفيدني
شروق.الو ازيك يحبيبتي طمنني عليكي
هدير.اسمعني بس دلوقتي ياشروق عايزها اقولك حاجه
شروق بستغراب.اتفضلي
حكت لها علي كل اللي حصل والكلام اللي شهد قالتوا
شروق بانفعال.سيبك منها احمد اي دا اللي تفكري فيه مروان دا واحد شرايكي وعايزك لكن احمد دا بقا اي وبعدين دا عيال ولسه بياخد المصروف من ابوه هيتجوزك ازاي بقا اوعي تسمعي كلام شهد دي هبله
هدير.بس انا معرفش مروان دا ولا بحبه هتجوز واحد معرفوش
شروق.مين قالك متعرفهوش اعملي فتره خطوبه واتعرفي عليه مش هتخسري حاجه
هدير .طب تماام اووي انا هعمل كدا بجد شكرا ليكي ياشروق وربنا يخليكي ليا والله بحبك اووي
شروق بحب.انتي ع**طه انتي اختي والله وانا كمان بحبك جداا يلا بقا روحي نامي
باي ياحبيبتي
-باي
نامت هدير من التعب
حبيبتي اصحي بقا!
فتحت عنيه لقيت نفسها في حضن شخص مش باين ملامح
نايمه علي ص*ره وعريان تماما
صباح النور ياحبيبي اه اه مش قادره اقوم
ضحك ضحكه رجوليه :معلش بقا تقلت عليكي انا امبارح
-حرام عليكي مش قادره طب اول حاجه كدا انت مش هتلمسني تاني ولا تقربلي
الله اومال امبارح كنتي متشعلقه في رقبتي ليه وعماله اه ي****** بسرعه مش قادره ها ردي عليا
ات**فت اووي وضفنت نفسها في عنقه بطل بقاا
ههههههههههه حاضر خلاص هسكت اهوو طب سبيني اقوم بقا اجبلك دوا عشان تقدري تمشي
-لا مش عايزه زفت عايزك تفضل جمبي انا مش عايزاك تبعد عني عارف نفسي افضل في حضنك كدا طول حياتي انا بحبك اووي ومش عايزه ابعد عنك خالص
متخفيش انا عمري ماابعد عنك دا انا مصدقت انك بقيتي في حضني متعرفيش انا بحبك ازاي ولا بحبك قد ايه انتي طول الوقت كنتي حلمي حلمي اللي حاربت الدنيا كلها عشان احققه واخيرا اتحقق وبقيتي ملكي لاخر نفس في حياتي مع انك غلبتني وتعبتني بس ياستي فداكي كل حاجه المهم انك في الاخر بعض كل دا بقيتي في حضني..