Part 9

939 Words
Season 2? حسين يقاطع الجميع : بصوا بقا يا ولاد انا مش عاوز اي تفرقه او اي بعد تاني يعني ياريت يا سراج تقعد معانا انت وسيليا واخوك ان شاء الله لما يتجوز يجيب شاجي ويقعدوا معانا البيت كبير اهو سراج:اممم معنديش اي مانع سيف: انا كده كده معاك يا حج قامت الام الي مطبخ واتت بكل ما هو لذ وطاب من الفواكه والحلويات والمشهيات سراج : لا يا ماما انت كده ناويه تخليني يطلعلي كرش الام بأبتسامه : هو انت كلت حاجه دا انت اكلتك ضعيفه ( طبعا زي كل الامهات لو أكل خروف يبقي يا عيني هفتان) واثناء تبادل المزاح والفرح اذا بجرس الباب يرن الام انا هروح افتح الام: اهلا يا ناهد اهلا يا رشيد وانا بقول اي النور دا اتفضلوا (ناهد وهي اخت ليله (الام) وهي سيدة اعمال وبتحب السفر جدا وبومه والحمد لله) (اما رشيد فا هو اخ حسين (الاب) وهو طيب جدا وعنده شركات انتاج كبيره جدا وعايش حياته كلها في كنده) * نرجع تاني * ناهد : البيت منور بأصحابه يا اختي يا حبيبتي رشيد : دا نور التجمعات والفرح هو الي مالي البيت يا مرات اخويا ليله : طب اتفضلوا انتوا بجد الي هتكملوا الفرحه واللمه دي فرح الجميع لأكتمال الشمل وبدئوا في المرح مع بعضهم والبعض ونظرات غريبه ومستفزه جدا من ناهد لسيليا ناهد: اي يا حبيبتي مقلتليش بقا اتعرفتي انتِ وسراج حبيبي وبن اختي علي بعض ازاي اكيد قصه حب كبيره اوي اصل الي اسمعه انكوا اتجوزتوا كده من غير فرح سيليا وبدأت تدايق من كلامها ولكن ردت ببرود : اه طبعا يا طنط قصة كبيره وجميله جدا ناهد: طب ما تحكلنا كده اهو نتسلي تدخل سراج : معلش يا خالتو يوم تاني اصل سيليا حامل وتعبانه ولازم ترتاح علشان صحتها وصحت البيبي تكون كويسه ناهد بأبتسامه : طبعا يا حبيبي. وانا كمان لازم انام جايه من سفر طويل ليله: اه طبعا اوضتك محفوظه وموجوده وانت كمان يا رشيد يلا تعالي خليك ترتاح حسين : سيبيه شويه يا ليله لسه عاوزين نتكلم في حاجات كتير ليله بمرح : والله لو فضلتوا تتكلموا للسنه الجايه مش هنخلص يلا ذهب كل من في المنزل الي غرفته فا سراج وسيليا في غرفتهم وسيليا التي بدأت تشعر بعدم الاطمئنان في المنزل بعد حديث خالت سراج وحسين وليله في غرفتهم ولأول مره منذ وقت طويل يكونوا بهذه السعاده بعد لم شمل العائله وناهد في غرفتها تفكر كيف تزوج بن اختها من هذه البنت؟ ورشيد الذي لا يفكر الا بالعمل فقد وسيف الذي لا يستطيع النوم كلما تذكر نرمين وشاجي التي كانت في معركه مع نفسها (من الاخر هو غم وخلاص ?) ************************** وفي صباح اليوم التالي جلست كل افراد العائله علي طاولة الطعام حسين للجميع: صباح الخير رد الجميع : صباح الفل كانت شاجي تنظر لسيف نظره غريبه ثم تنظر الي سراج بتمعن شديد سيف : اي يا شاجي في حاجه مديقاكي ولا اي؟!! شاجي ببرود: لا ابدا سيف : طب تحبي بقا نعمل الفرح امتي شاجي بصدمه : فرح اي؟ هو احنا مش هنعمل خطوبه في الأول او اي تمهديد؟ سيف : ولي نضيع الوقت طالما القبول الموجود ولا هي مصاريف وفلانتين ودبابيب وحرقة دم وخلاص شاجي : لا طبعا لازم خطوبه وغير كده انا معرفكش كويس وكنت مسافره بره ولازم اعرفك واعرف طبعك وكده حسين ورشيد بمقاطعه : معاها حق سيف : اااه دا تحالف عليا يعني اكمني غلبان ومن**ر طااااايب انا ماشي ناهد : رايح فين يا حبيبي سيف بمرح : انا هاخد فردة الشراب المقطوعه الي حيلتي واروح الشركه لا تقلي بقا فتره خطوبه ولا اعرفك ولا كلام يخلي واحد يبكي من جواه سراج : استني يا عبله يا كامل خديني معاكي ضحك الجميع علي مرحهم وظلت ناهد تحاول ان تغضب سيليا بكل الوسائل (هتقلي لي هقلك غل بعيد عنك?) ********************* في الشركه عند سيف وسراج سراج : سيف انت عملت اي في موضوع البضاعه المفروض تيجي من ايطاليا سيف: اسبوع وهتوصل سراج: لي هتتأخر كده سيف : لا دا للأمان مش اكتر سراج : طيب يا عم الامان اله قلي صحيح سيف : اي؟!! سراج : انت مش هتديني فرصه اعرفك ونعمل خطوبه سيف : بااااس ولا كلمه انا هروح مكتبي بكرامتي سراج : ولا خد هنا سيف : كل شي انكشف وبان سراج ضحك علي مرح اخوه *********************** في بيت عيلة الملا كانت سيليا تجلس بالحديقه ناهد : لقيتك قاعده لوحدك قلت اجي اقعد معاكي ممكن ولا اي؟! سيليا : اه طبعا اتفضلي يا طنط ناهد : انا عاوزه نتكلم بصراحه علشان نكون اصحاب سيليا بعدم فهم: تمام بس ازاي يعني ناهد : انتِ وقعتي بن اختي ازاي؟! اصله غلبان واكيد انت صعبتي عليه َلا عملتي حاجه خليتيه مجبر عليكي سيليا : شوفي حضرتك انا محترماكي لحد دلوقتي ومغلطش لأني في سن امي لكن لإنك تجيبي سيرتي في حاجه مخله بشرفي او اخلاقي انا لايمكن اسمح بكده ابدًا ناهد : انت بتقلي أدبك كمان اما فعلا انك مش متربيه سيليا : انا مسمحلكيش ناهد : انا هتصل بجوزك هخليه يجي يشوف مراته الي جايبها من الشوارع عملت اي في خالته الي في مقام امه سيليا بسكوت صادم من تمثيل ناهد:.................... ********************** في الشركه دخل سيف في عجله الي مكتب سراج سراج : انت داخل زريبه يا بني سيف : حصلت حاجه بجد غريبه اوي سراج: حاجه اي يا جايب المصايب انطق سيف: من المفروض انك حبست نرمين وان هي في السجن علشان قضية القرض سراج : تمام حصل فعلا سيف : دلوقتي انا وصلني ورقة الطلاق النهارده الصبح وانا بعتها علي السجن الي المفروض ان هي محبوسه فيه تمام سراج : تمام وفين المشكله؟!! سيف : المشكله ان مفيش حد في السجن بالأسم دا اصلا ومش في دا بس في سجون مصر كلها سراج : يمكن نرمين دا مش اسمها الحقيقي و...... سيف : ودي بعني هتفوتني بعت صورها ومعارف ليا دوروا كويس اوي مفيش اي حاجه.......... مفيش..... وهنا يعم ال**ت والصدمه علي الجميع ************************ So Ashor ##??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD