الفصل الثاني ❤️

644 Words
ف شرركه التهامي... قامت صباا من مكتبها وراحت لباباها صباا : بابي اكمل: امممم صبا: عرض شركه الصاوي كويس بس في حاجه غريبه انا مش فاهماها اكمل بصلها بإستغراب : اي هي صباا: اللي اسمه آدم ده داخل الصفقه ومش عايز اي ربح منها مش كاتب اي باند بخصوص الفلوس اكمل بلا اهتمام : عادي يمكن مش محتاج صباا بشك : يمكن!! طيب انا هخلي السكرتيره تبلغهم اننا موافقين ونحدد معاهم ميعاد عشان الاجتماع اللي هنناقش فيه الصفقه اكمل : اعملي اللي تشوفيه خرجت صباا وهي جواها شك مش عارفه سببه اي صباا للسكرتيره : ابعتي ايميل لشركه الصاوي بلغيهم اننا موافقين ع الشراكه وخدي منهم ميعاد عشان الاجتماع اللي هنناقش فيه الصفقه السكرتيره : حاضر يا فندم _______________________ ع الجانب الاخر السكرتير لادم : شركه التهامي بعتت ايميل بتقول انها موافقه ع الشراكه و عايزه تحدد معاد للاجتماع ادم ببإبتسامه انتصار : حلووو حدد معاهم بكره بعد الضهر السكرتير وهو يغادر : حاضر يا فندم وقف ادم بسعااده : وقعت ف ايدي وقعت ف ايد اللي مبيرحمش ههههههههههههههه ___________________________ في اليوم التاني.... قامت صبا من نومها وجهزت للاجتماع ______________________ ع الجانب الاخر خرج ادم من الحمام وجهز وودع اخته وخرج لشركته _____________________ وصلت صباا ووالدها الشركه اكمل : شركه الصاوي هتيجي امتي صباا: بعد الضهر يا بابي اكمل : تمام مش هوصيكي متتهاونيش معاهم صباا : ماشي يا بابي ____________________ وصل ادم لشركه ودخل بكل ثقه وكالعاده حواليه هاله الغموض و البرود وكل الموظفات بيبصوله بهيام وصل لقاعه الاجتماعات وقعد بكل ثقه و شمووخ وقال للسكرتيره : هما مش عارفين اني بحترم مواعيدي ولا اي خمس دقايق لو مكنوش قدامي همشي في نفس اللحظه دخلت صباا للقاعه صباا : وتمشي ليه انا كمان بحترم مواعيدي جداا لحظه **ت ع الجميع ادم بيبص لصباا بهيئتها الجميله وصباا بصت لادم بوسامته الشديده التي خليتها مش مركزه ادم بعد ما فاق من شروده: اححممم احممم خلصتي بحلقه فياا ولا اسيبك تكملي صباا بإحرااج وعصبيه : هاا... ننعم وانا ابحلق فيك ليه ان شاء الله (وبسخريه) كنت ملك جمال ادم بغيظ : لا وانتي السفيره عزيزه اووي هنشتغل ف يومنا ولا لا صبااا وهي بتبعد نظرها عنه : اه... يلا مرت ساعتان وادم مبيبصش لصباا ومرفعش راسه من الاوراق صبااا : احنا كده خلصنا بس انا عندي سؤال واحد ادم من غير ما يبصلها : اممم هو صباا: انت ليه تدخل صفقه ومش عايز منها اي ربح ازاي مفيش باند ف العقد فيه المبلغ المطلوب ادم بثبات: وده يهمك ف اي واحد ومش محتاج ملكيش فيه بقاا خليكي ف نفسك صبااا وقفت وزقت الكرسي بعصييه : هو اي ده اللي مليش فيه ما تتكلم عدل انا سكتالك من الصبح مالك واخد مقلب ف نفسك كده ليه انت واحد مغرور وشايف نفسه وكمان قليل الادب ومبتعرفش تتعامل مع اللي قدامك باحترام ادم بعصبيه وغضب من كلامها خبط ع المكتب بإيده ووقف: انتي بتقولي ايه انتي ازاي تكلميني كده انتي مجنونه انتي مش عارفه بتكلمي مين صباا: لا عارفه بكلم واحد مغرور وقليل الادب ومعندوش فكره عن الاحترام عمال تزعق وتشخط وتنطر من الصبح وكإن احنا اللي بنجري وراك لاا انت اللي جيت وعرضت الشراكه واحنا وافقنا يبقاا تتعامل بإحترام معانا ادم بهدوء بيمشي نحيتها وهي بتبعد لحد ما خبطت ف كرسي وكانت هتقع لولا ايد ادم اللي مسكتها ادم بهمس : انتي غلطتي كتير اووي وانا ساكت بمزاجي بس اقسم بالله لو لا انك بنت ولو اني مش شايف انك بنت اووي يعني كنت دفنتك مكانك ودفعتك تمن كل حرف قولتيه يا....يا آنسه صباا بعصبيه وهي بتفك ايد ادم : لا اعتبر اني مش بنت ووريني هتعمل اي ياا..ياا استاذ ادم : تمام الايام بينا وهتثبتلك كلامي سلام ياا...ياا....اسمك ايه صباااره صباا بعصبيه : صباره مين ياا بتاع انت اسمي صباا صبااا اكمل التهامي ادم اتفاجئ من اسمها وهو بيقول لنفسه معقول عنده بنت ادم بإبتسامه خبيثه : حصلنا الرعب كان هيخرج بس رجعلها وقرب من ودنها وقال : انا عديت يا بتاع انت بمزاجي بس الحساب يجمع ياا...يا صبااره خرج ادم وهو بيبتسم ابتسامه خبيثه عشان غير خطته لخطه تانيه مسليه ادم لنفسه : حلوو كده اللعبه احلوت اووي وبقت ع كبير ركب عربيته ومشي من الشركه وهو م**م علي تنفيذ خطته _________________________________ شهد_محمد❤
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD