ابواب الشر _الفصل الخامس

3895 Words
الجز الخامس وصلت بيتي و غيرت هدومي و نمت فجأه لاقيت نفسي في المخزن تاني و الشخص اللي ملفوف علي وشه زي الموميا واقف وبيقولي شخص: الوقت خلص يا زييين وبعدين زقني وفجأه لاقيت نفسي في مكان غريب فششخ والناس اللي فيه كانو شكلهم غريب وبيتكلمو لغه غريبه يعني مش بيتكلمو عربي ولاه دول شكلهم عرب اصلا كان مكان كده ليه بوابه و اول ما دخلت من البوابه عرفت ده ايه ده كان معسكر جيش كانو كلهم لابسين لبس جيش و معاهم سلاح وكده دخلت من البوابه و فضلت ماشي بس المشكله انهم كانو شايفيني ورفعو السلاح في وشي و جايين ناحيتي و بيتكلمو لغه انا مش فاهمها فا رفعت ايدي و قعدت علي ركبتي في الارض جه اتنين نحيتي واحد فتشني و التاني لسه رافع السلاح واماا ملاقوش معاياا حاجه خدوني وقفوني لحد ما قائد المعسكر يجي واناا واقف كان في عربيات واقفه بتنزل امدادات للمعسكر ( اكل و ادويه وكده يعني ) وشوفت بنت كانت بتسرق الاكل و الحاجات من عربيات الامدادات مركزتش اوي يعني وبعدين قائد المعسكر جه اتكلم مع العساكر اللي كانت واقفه قدامي حوالي 3 دقايق كده و بعدين بصلي و شاورلهم بإيده انهم ياخدوني فا خدوني و مشيو بيا و القائد ماشي قدامناا وبصيت علي البنت اللي كانت بتسرق لاقيتها مش موجوده.... مشينا شويه كده و بعدين دخلوني خيمه فيها ترابيزه و كرسيين القائد قعد قدامي و شاورلي اقعد والاتنين العساكر واقفين و راياا عمال هو يهري واناا مش فاهم اي حاجه بس عارف اللغه دي ايه كانت( لغه ألمانيه ) وهو عمال يتكلم واناا ساكت مبردش قام مزعق بصوت عالي و خبط بإيده علي الترابيزه ( بنبره صوت فيها تهديد ) وخرج من الخيمه اناا فضلت قاعد مش فاهم اي حاجه بس بصيت جمبي كده كان في ورقه مكتوب عليها تاريخ( 17/11/1918 ) بس اناا كده فهمت كل حاجه اناا كده في معسكر ألماني في فتره الحرب العالميه الاولي اوبا عشان كده العربيات شكلها غريب و حتي الاسلحه شكلها غريب قطع تفكيري القائد لما دخل الخيمه تاني و اتكلم مع العساكر و بعدهاا خدوني لمبني كده جوه المعسكر ودخلوني و قفلو الباب كان مبني من دور واحد كده بس واسع من جوه و في سراير كتير عرفت ان ده مبني الاسري دخلت و قعدت في ركن كده لوحدي و ببص في وشوش الناس لاقيت فيهم البنت اللي كانت بتسرق من العربيات قاعده بتتكلم مع واحده تانيه و بيشاورو عليا وبعدين لاقيت البنت دي جايه ناحيتي و بتديني اكل فا خدته منها و ابتسمتلها و قاعد في مكاني سمعت صوت صفاره عاليه جدااا و بعدين لاقيت كل اللي كانو موجودين بيخبو الاكل وكل الحاجات اللي كانت معاهم فا اناا عملت زيهم بسرعه و خبيت الحاجات اللي كانت معاياا و فجأه دخل العساكر و الظباط المكان اللي كنا في و بيفتشو في المكان عن الحاجات المسروقه و كانو خلاص هيلاقوها فا ظابط منهم اتدخل و منعهم و اتكلم معاهم شويه و بعدين خرجو كلهم و المكان هدي شويه بعدهاا بفتره كده كان الليل جه و اناا كنت نايم فجأه صحيت معرفش ليه فا شوفت البنت اللي كانت بتسرق الحاجات من العربيات ماشيه بهدوء جدا عشان محدش يصحي و خرجت فا اناا قمت و مشيت وراهاا من غير ما اعمل صوت وفضلت ماشي وراهاا لحد ما لاقيتهاا قابلت الظابط اللي منع باقي الظباط و العساكر انهم يفتشو في المكان و حضنته و بعدين خدهاا و مشيو ناحيه جراچ العربيات و دخلو قعدو في عربيه و بعدين قعدت في حضنه و بدأو يتكلمو لكن الغريب المره دي اني كنت فاهم كلامهم الظابط : لازم تبطلي تسرقي الحاجات من العربيات عشان متتإذيش البنت : كان لازم اسرق عشان الاطفال اللي معاناا تاكل و العواجيز تلاقي دوا لمرضهم الظابط : ما اناا ممكن مقدرش الحقك بعد كده دول ممكن يعدموكي لو عرفو البنت : مش مهم المهم ان انت بتحبني فا اناا قمت عشان ارجع المبني تاني خبطت في صندوق في الجراچ فا سمعو الصوت فا البنت قامت بسرعه عشان ترجع هي كمان كنت اناا سبقتها و عملت نفسي نايم و هي رجعت و دخلت نامت هي كمان تاني يوم صحيت لاقيت في ناس كتير متجمعه عند سرير في المكان و في منهم ناس بتعيط فا اناا قمت اشوف في ايه و سمعتهم بيتكلمو وكنت فاهم بردو كلامهم فا عرفت انهم صحيو لاقوه ميت وجه دكتور كشف عليه فا قال انه مات بسبب التهاب رئوي و بعدين العساكر جت شالت الجثه و في نفس اليوم ده بليل ناس تانيه بدأ يظهر عليها اثار التعب و تاني يوم في ناس تانيه ماتت وكل اللي كان بيعملوه ان العسااكر تيجي تشيل الجثه و الدكتور يدي باقي الناس شويه ادويه وخلاص كده وكان في كل يوم ناس بتموت لحد ما في يوم طفل صغير ابن واحد موجود معانا مات وكان كل اللي موجودين بيحبوه جدا فا كلهم زعلو عليه اوووي حتي اناا......و البنت كلمت الظابط اللي بتحبه ده و قالهاا هحاول اشوف حل للمشكله دي و في اليوم ده بلليل البنت استنت لما كلهم نامو و خرجت تاني واناا خرجت وراهاا وراحت قابلت الظابط في الجراچ قالهاا الظابط : اناا عرفت السبب ايه الادويه اللي بتاخدوها دي فاسده و مبتجيبش نتيجه مع الامراض وهي اصلا اللي بتسببلكو الامراض و السبب في كده ان الدكتور المسؤل عن المعسكر بيبيع الادويه السليمه في السوق السوده و بيجيبلكو الادويه الفاسده و هو دلوقتي هيتنقل من المعسكر بكره الصبح..... اناا لازم امشي دلوقتي خلي بالك من نفسك وبعدهاا مشي الظابط و البنت رجعت و حكيتلهم الكلام ده و كلهم اتعصبو جدا و قررو انهم هيعملو مظاهرات وفي اليوم اللي بعده الصبح كلهم خرجو من المبني ده و خرجو في نص المعسكر و هما ماشيين شافو الدكتور اللي كان سبب في كل ده لسه بيركب العربيه فا كلهم جريو عليه و حاول ي**رو العربيه و يخرجوه منها فا العساكر بدأت تض*ب عليهم نار و من كل مكان و كل اللي كان واقف بدأ يجري واناا جريت بعيد عشان مموتش و فجأه ابو الطفل اللي مات طلع ازاره مولوتوڤ و ولع فيها و لسه هيحدفها جت فيه رصاصه فا حدف المولوتوڤ و هو بيقع جت في الظابط اللي البنت بتحبه و فضل يصرخ و يجري في كل مكان فا العساكر وقفت ض*ب و جريو عليه عشان يطفوه لكن كان نصه اللي فوق كله اتحرق تقريباً و البنت حاولت تجري عليه منعوها تروحله وخدوه بسرعه علي خيمه الدكاتره و دخلو اللي اتبقا منناا المبني تاني وقفلو علينا فضلنا ن*دي في البنت لحد ما الليل جه و واحناا في المبني سامعين صوت الظابط بيصرخ من الوجع و كل ما البنت تسمع صوته تحاول تروحله و نمنعهاا و وعدي اليوم و كنا كل شويه نسمع صوت صراخات الظابط و هو بيتألم من الوجع لحد ما في يوم بلليل اناا كنت عايز افهم اناا جيت هنا ليه و بحاول ادور علي اي طريقه ترجعني تاني فا خرجت من غير ما حد يشوفني و فضلت امشي و استخبي لحد ما واناا معدي شوفت الخيمه اللي فيها الظابط اللي اتحرق فا روحت ناحيتها ودخلت اماا دخلت اتصدمت كان شكله و هو نايم و نص جسمه اللي من فوق كله ملفوف عليه شاش و حاجات كده شبه الموميا بالظبط حتي عينه مكانش باين منه غير بؤه بس كان شبه الراجل اللي بشوفه في المخزن بالظبط لا اييييه ده مش شبهه ده هو.... وفجأه لاقيت نفسي بفتح عيني و كنت مرمي قدام باب شقتي قمت بسرعه واناا مش فاهم اي حاجه و فتحت الباب و دخلت و عمال افكر طب ايه اللي حصل بعد كده و اكيد لسه في حاجات ناقصه اناا كده مفهمتش حاجه بردو وبعدين هو ليه خلاني اروح هناك بس موصلتش لحاجه في الاخر و هو التحدي ايه اصلا المره دي اناا مش عارف بس ملاقتش في فايده من التفكير و فجأه موبايلي رن فا قمت جبته و رديت لاقيتهاا دينا انا : الو دينا : ايه يابني مش بتيجي الشغل بقالك اسبوع ليه انا : معلش يا دينا كان عندي شويه مشاكل كده دينا : طيب انت كويس انا كل اما اسأل حد عليك محدش عارف عنك حاجه ولاه حتي بترد علي موبايلك مالك يا زين في ايه انا : تمام تمام اناا كويس بس بقولك ايه عايز اطلب منك طلب اناا هاخد يومين اجازه تاني دينا: يابني براحتك بس قولي لو في حاجه اناا ممكن اساعدك صدقني انا : لا اناا كويس يادينا سلام دلوقتي عشان مش فاضي قفلت معاهاا و قمت كنت تعبان جداً بس خايف انام تاني وكانت الساعه حوالي 5 pm لبست ونزلت و كلمت علي بس قالي انه فاضله حوالي ساعه كده و يخلص شغل فا قلتله هستناك علي القهوه و قعدت انا علي القهوه فا علي اتأخر قمت خرجت بره عشان اكلمه و ماسك الموبايل في ايدي و كان في ناس كتير ماشيه في الشارع لكن اناا شوفت الراجل اللي بشوفه في المخزن ماشي وسطهم و بص ناحيتي و كمل مشي تاني واناا واقف مصدوم اييه ده كده كأنه بيقولي الموضوع مبقاش ليه علاقه بصحيان او نوم وبعدين لاقيت علي جه علي : ايه يابني انت كنت هتمشي ولاه ايه انا : لا اناا كنت خارج عشان اكلمك بس بقولك ايه تعالي نمشي فعلا علي : يابني نمشي فين اناا لسه جي استني شويه طيب وفجأه سمعت صوت حد بيتكلم بس مش عارف احدد مص*ر الصوت لان اناا بسمع علي مسافات بعيده كان صوت واحده ست المره دي بس ازاي معني انها بتكلمني من مسافه بعيده انهاا عارفه اني هقدر اسمعها والمفروض ان مفيش حد عارف قدراتي وعلي بيتكلم في نفس الوقت فا قلتله اسكت متتكلمش و فضلت مركز لحد ما رجعت تتكلم تاني الصوت : كنت متأكده انه انت من اول مره شوفتك في المعسكر كنت متأكده ان لعنتي صابتك انت وفجأه الصوت اختفي و اناا عمال ابص في كل مكان يمكن اقدر احدد مين اللي كان بيكلمني لان المره دي اناا متأكد ان الصوت كان جي من حد مش صوت في دماغي علي : مالك يابني انت بتدور علي حد طيب مستني حد....امال بتقولي يلا نمشي ليه ولاه عايز تخلع مني انا : ايه ياعم الهبل ده لا طبعا اناا اتخايلت بحد كده و بعدين تاه من قدامي و يلا نروح بقا عشان افتكرت حاجه عايز اعملها وروحت وو اناا قاعد في البيت عمال افكر معسكر ايه اللي شاف*ني فيه مفيش غير المعسكر اللي روحته اماا رجعت بالزمن بس معقول يكون هي كانت موجوده هناك و عرفت تسافر بالزمن بردو و جاتلي دلوقتي ولعنه ايه اللي هي قالت عليها دي اناا مش فاهم اي حاجه وبعدين وفجأه سمعت الصوت تاني بس المره دي كان اقرب الصوت : انت الشخص اللي لعنتي صابتك و اناا عرفت كده اماا ظهرت فجأه في المعسكر و بعد ما حصل اللي حصل اختفيت فجأه بردو فا عرفت اماا عملت لعنتي انها صابتك في المستقبل و رجعتك الماضي و انت دلوقتي محبوس بينهم لسه هتكلم سمعت صوت جاي من الاوضه بتاعتي دخلت كانت الاوضه ضلمه فا شغلت النور و اتصدمت من اللي شوفته دي كانت البنت اللي بتحب الظابط موجوده عندي في الاوضه اتصدمت جدا ومش عارف اتكلم البنت : ايوه هو اللي جه في دماغك صح اناا اللي عملت اللعنه علي جثه حبيبي و مش عارفه اوقفها .... اللعنه دي اتسببت في اذيه ناس كتير منهم اللي استاهل الاذيه ومنهم اللي ميستاهلش يتإذي ودلوقتي اناا جيتلك عشان نوقفها..... انت المره اللي فاتت شوفت جزء بس من القصه مشوفتش القصه كامله اناا هاخدك تشوف باقي اللي حصل ( في المعسكر ) ظهرنا في المعسكر واناا كل اللي شايفه قدامي جثث في كل مكان علي الارض فا فهمت ان حصل زي المره اللي فاتت اما كنت موجود بس المره دي كانت اباده لكل اللي موجودين و كان في اتنين عساكر بيشيلو الجثث و يحطوها في عربيه عشان ينقولها بره المعسكر و يدفنوهاا فا شوفت حركه بين الجثث كانت النبت لسه فيها الروح و اول ما العساكر شالو جثه وراحو بيها ناحيه العربيه البنت فضلت ترسم بالدم اشكال علي الجثه و تقول كلام كده فجأه الجثه بدأت تتحرك تاني واول ما العساكر قربو تاني الجثه قامت وجريت ناحيتهم فا واحد بدأ يض*ب عليها نار والتاني جري ناحيه العربيه استخبي فيها و الرصاص مش مأثر في الجثه لحد ما وصلت لاول واحد و قتلته و راحت نحيه التاني و شدته من العربيه و داست برجلها علي ضهره و فضلت تشد في دماغه لحد ما اتخلعت في ايدها ( في بيتي ) فوقت في البيت و مصدوم اووي من المنظر و مش مصدق اللي حصل البنت : فاكر اماا سألتي لو اللعنه دي هتموتك ولاه لا انت مش هتموت بس بردو مش هتعيش لانها هتاخد جسمك بس روحك هتموت يعني بالنسبه للناس انت عايش و هيشوفوك كل يوم بس انت في الحقيقه ميت..... و هي الروح دلوقتي جواك بس لسه مسيطرتش السيطره الكامله عليك و دلوقتي فرصتك عشان اما الروح بعتتك المعسكر ده خلاها تضعف اكتر ودي فرصتك اناا رجعت عشان اصلح غلطتي و انهي اللعنه وكفايه اوي كده انا : طيب ازاي اقدر انهي اللعنه البنت : دلوقتي هي الروح خرجت من جثه حبيبي و كل اللي هي كانت بتعمله معاك ده عشان روحك تضعف و تقدر تسيطر عليك و تاخد جسمك بس هي خرجت من جثه حبيبي لسبب ان الجثه بقت ضعيفه جدا فا احناا لو اجبرنا الروح الشريره ترجع فيها تاني و قتلتها المره دي هتموت مع الجسم اللي هي جواه ومش هترجع تاني انا : يعني هو طول الفتره دي بيظهرلي من غير الجسم الحقيقي امال هو فين ؟؟ البنت : معرفش انت اللي المفروض تبقا عارف لان انت اللي في تواصل بينك و بينه..... دورك انك تلاقي الجسم و تخلي الروح تدخل جواه بأي طريقه اناا قاعد بفكر في اللي بيحصل طب ازاي كل ده من غير جسم امال الجسم الحقيقي فين و....... اوووبا انااا عرفت ممكن الاقي الجسم الحقيقي فين ونزلت جري بسرعه و كلمت علي قلتله اني عايز اشوفه ضروري اووووي و فعلا عدي عليا و ركبت معاه علي : في ايه تاني ياعم زفت عملت مصيبه اكيد انا : لا هو احناا لسه هنعمل اتحرك و هفهمك كل حاجه و روحت اشتريت فاس كبير و فضلنا نلف بالعربيه شويه في الشوارع لحد ما الوقت اتأخر جدا و بعدين طلعنا علي المستشفي اللي فيها المخزن و ركناا العربيه قريب منها وبعدين قلت لعلي انا : بقولك ايه انت تدخل تشغل اللي واقف في الاستقبال بأي هري المهم تخليه يتحرك من المدخل و متخليهوش يرجع تاني غير اماا ارن عليك علي : طب انت هتعمل ايه يابني فهمني انا : ياعمهفهمكم في الاخر انجز مفيش وقت دخل علي و فعلا بدأ يتكلم معاه و خده و بعدين دخلو اوضه كده فا اناا دخلت من غير ما حد يحس بياا و خدت الفاس وكنت حاطه في شنطه و بعدين دخلت و روحت لحد سلم المخزن و نزلت جيت اشغل النور مش راضي يشتغل فا شغلت كشاف الموبايل و دخلت عمال ادور في المخزن لحد ما لاقيت الحيطه اللي كان بيفضل يخبط عليهاا دايما كل ما يظهرلي هنا و مخدتش و قت كتير عشان لاقيت عليهاا اصلا علامه شبه القوس كده فا خبطت عليها بإيدي لاقيت في وراهاا فراغ فا **رتها بالفاس لحد ما فتحت فيها حفره كبيره و فعلا لاقيت فيها جثه الظابط بس كانت بنفس الشكل اللي بيظهرلي بيه بردو فا شيلتهاا و خرجت بيها وكان علي لسه قافش الراجل جوه مش عايز يحله فا خرجت لحد ما وصلت العربيه و حطيتها في الكنبه اللي وراا و بعدين رنيت علي الواد علي جه و اول ما دخل العربيه اتخض فششخ اناا قلت بس كده كل حاجه باظت علي: لييه ده يابن التييييت ايه ده مومياا.... اشتغلت في الاثار يا زييين و اناا اقول بردو المره اللي فاتت اما اتقفشت هنا و اناا جيت خرجتك كنت بتعمل ايه اتاريك كنت بتدور علي الاثار اناا ضحكت اووي علي كلامه و في نفس الوقت اتطمنت ان الدنياا هتمشي انا : اثار اه اطلع بقا قبل ما نتقفش و ونتحبس روح عندي عالبيت و اول ما وصلنا عند بيتي قلتله ينزل كده يأمن الدنيا و بعدين نزلت شيلت الجثه من العربيه و طلعت بيها علي شقتي بسرعه و كان علي جه وراياا بقا فا مكانش قدامي غير فكره الاثار دي فعلا اني اقولهاله و خصوصا انه كان شبه مقتنع بيها اصلا علي : هتعمل ايه بقا بالموميا دي يا رررايق عندك حد يصرفها ولاه اشوف اناا.... اناا اكيد ليا نسبه فيها اناا جيت معاك يابن التيييت انا : لا اناا عندي حد يصرفها متخافش و عيب عليك طبعا انت اخوياا من غير اي حاجه امشي بقا انت دلوقتي واناا اول ما تتصرف هد*ك فلوسك وبعدين علي مشي و اناا شيلت الجثه دخلتهاا عندي في الاوضه و لسه بشغل النور لاقيت البنت واقفه فا اناا اتخضيت جدا و بعدين قلتلهاا انا : اناا جيبت الجثه اهي زي ما اتفقنا اعمل ايه تاني البنت : لازم تخلي الروح تدخل الجسم بأي طريقه لانها لو دخلت سهل جدا انك تقدر تدمرها عشان الجسم ضعيف انا : طب ازاي هخليها تدخل الجسم ازاي دي صعبه جدا البنت : اتصرف في اسرع وقت ده طبعا لو مكنتش عايز تموت لان معني ان الروح خرجت من الجسم انها لازم تدخل جسم جديد في اقرب وقت فا انت دلوقتي في سباق مين فيكو هيلحق قبل التاني و خصوصا انهاا بدأت تظهرلك وانت صاحي مش بس وانت نايم و ده يدل علي ان الروح هي كمان بدأت تسرع في تصرفتها عشان تاخد جسمك وعشان اساعدك هاخدك مكان يمكن تقدر تلاقي طريقه...... فجأه اتنقلنا من بيتي لمكان كده شبه كهف لكن تحت الارض و في رسومات و كلام كتير علي حيطان الكهف بس الكلام مش فاهمه و فضلت اتمشي فيه شويه انا : ايه المكان ده البنت : ده كهف تحت كنيسه قديمه جدا عيلتي اللي كانت مسؤله عنها و عن حفظ سرها علي مر الاجيال كنت ببص في كل الصور اللي علي الجدران يمكن الاقي اي حاجه لاني مش فاهم الكلام لحد ما شوفت صوره شخص واقف و ضهره للشمس و في شخص تاني نايم علي الارض و ظل الشخص اللي واقف و اللي نايم علي الارض كأن ايدهم ماسكه في بعض...... وفجأه اختفينا و رجعنا بيتي تاني انا: طب ايه اناا كده مش عارف بردو اخلي الروح ترجع الجسم ازاي مستحيل هقدر سواء برضاه او حتي لو ضحكت عليه و قعدت عمال افكر في طريقه وفجأه اتكرر في دماغي السؤال اللي هو سألهولي ( كل شخص يملكه و محدش يقدر يخسره ) اناا عرفت.... ده الظل اناا جتلي فكره اقدر انفذها مش انتي قلتي ان الروح دلوقتي جوايا بس لسه مش مسيطره علياا بالكامل معني كده اني ممكن اخليهاا تتنقل من جسمي لجسم حبيبك صح البنت : صح بس هتعمل كده ازاي انا : الروح اما ظهرتلي اول مره سألتني 3 اسئله الاول كان حاجه بتت**ر من غير ما نلمسها و كانت الاجابه الوعد و السؤال ده كان ليه علاقه بوعد اهلي وعدوني بيه بس الموت منعهم من تنفيذه و التاني كان امتي يبقا الباب باب ومش باب وده اكيد ليه علاقه بالابواب الخمسه و السؤال الاخير كان حاجه كل الناس بتملكها و محدش يقدر يخسرها ودي كانت الظل و في الصوره كان ظل الاتنين ماسكين ايد بعض فا اناا جاتلي فكره كده هنفذها هي الامل الاخير بالنسبالي و نزلت اشتاريت كشافات اضائتها عاليه و جنزير و شويه حاجات و طلعت الشقه تاني و ربطت الجثه بالجنزير في الكرسي و ضلمت الاوضه كلها مخليتش في اي مص*ر نور و بعدين جبت الجثه بالكرسي في نص الاوضه و حطيت الكشافات بحيث ان ظلنا يبقا ظاهر علي الحيطه اللي و رانا و بعدين و قفت قدام الكشاف عشان ظلي يبقا ظاهر جمب ظل الجثه و كان شكل ظلي غريب اووي مستحيل ده يكون ظلي كان ليه قرون و اكبر من العادي بكتير و اول ما الظلين قربو من بعض حسيت اني بتخنق و مش قادر اخد نفسي و وقعت علي الارض و كان بيخرج من بؤي دخان اسود كتير فشخ و اتشكل في نفس الشكل اللي كنت شايفه علي الحيطه كان ليه قرون و ضخم و لون عينه احمر و بعدين صرخ صرخه عاليه فشخ و دخل في بؤ جثه الظابط اللي كانت علي الكرسي و بعدين رجعت اقدر اتنفس تاني و حاولت اقف بصعوبه جدا و فجأه جثه الظابط بدأت تتحرك و رفعت راسهاا و بصتلي و كانت بنفس الشكل اللي بتظهرلي بيه في المخزن و اتكلمت شخص : ( بنبره صوت هاديه جدا وثابته ) زيييين عرفت اجابه اخر سؤال كووييس ( بنبره صوت اقوي و بعصبيه ) زيييييييين جسمك اتخلق عشان اخده الانتقام لسه مخلصش ( بنبره صوت هاديه تاني ) فكر كده يا زين انت هتمثل العداله اللي مبقتش موجوده دلوقتي هتبقا الايد اللي بتعاقب اللي يغلط والناس هتشوفك بطل هتضحي بحياتك عشان المصلحه الاكبر البنت : متصدقوش يا زيين ده بيحاول يأثر عليك لازم تخلص عليه بسرعه قبل ما يخرج من الجثه تاني وفي الوقت نفسه الجثه بتحاول تفك نفسها و **رت اول فرع من سلاسل الجنزير واناا واقف حاسس اني زي المتخدر مش قادر اتحرك و البنت عماله تنادي عليا و تقولي مستني ايه خلص قبل ما يفك نفسه و عمال احاول اتحرك مش قادر بس قدرت احرك صوابع ايدي وفي نفس الوقت هو **ر الفرع التاني من السلاسل و بعد كده قدرت احرك رجلي و هو **ر الفرع التالت وانا قدرت احرك دراع وبعدها **ر اخر فرع و قام مسكني من رقبتي و رفعني بإيد واحده و فتح بؤه علي الاخر و لسه الدخان الاسود هيخرج تاني قمت خرجت من جيبي سكينه و غرزتها في رقبته رجع لورا بسرعه و اناا وقعت علي الارض و بدأ جسمه يحصل فيه كذا شرخ زي كأنه بيت**ر و بدأ الدخان الاسود يخرج من الشقوق دي و فجأه اتحول لرماد اسود كتير اوي غرق الارض و بعدين اناا اغمي علياا...... بعدهاا صحيت في الصحرا بتاعه الابواب و لاقيت نفسي و اقف قدام الباب التاني و مفتوح قدامي ( انا بكلم نفسي ) هو اناا كل ده مكنتش لسه دخلت الباب بس ازاي اناا فاكر اني دخلته يمكن عشان كل اللي حصل ده مكانش ليه علاقه بالتحدي لان المصلح مقالش التحدي بدأ زي الفازع ولسه هدخل الباب تاني لاقيته اتقفل في وشي و في سلاسل كبيره جدا اتلفت حواليه و اتكتب عليه تم اجتياز التحدي و اناا واقف مش فاهم اي حاجه وبعدين المتعاقد ظهر و قالي المتعاقد : مش شرط التحدي يبدأ اما سيد الباب يقولك انه بدأ كل مره التحديات هتبقا اصعب و كمان هتبقا بطريقه مختلفه بس الحاجه المشتركه بينهم كلهم لما بيخلصو بتلاقي نفسك هنا..... ودلوقتي اختار جايزتك انا : طيب انا عايز اسأل سؤال هو لو كنت موت في المعسكر كنت هموت في الحقيقه ولاه ده مكانش حقيقي المتعاقد : انت كنت حاسس انه مش حقيقي ؟؟ انا : اااه خلاص فهمت.... طيب اناا عايز اقرا الافكار المتعاقد : مينفعش بس ينفع اخليك تعمل حاجه شبهها زي انك تعرف الشخص اللي قدامك بيكدب ولاه لا او خايف او قلقان انا : ازاي يعني مش فاهم المتعاقد: الانسان منكو جسمه عباره عن تفاعلات كيميائيه كتيير جدا اناا هخليك تقدر تفهمها و تعرف منها اللي قدامك حاسس بإيه وبعدين جه و حط ايده علي عيني و فضل شويه و شالها تاني و قالي تم تنفيذ طلبك و مشيت ناحيه الباب التالت كان مكتوب عليه المظلم فا دخلت الباب ( بعدهاا بفتره ) ( في الشغل ) علي بيرن علياا انا: ايه يابني علي : عملت ايه يسطاا في حوار الموميا ( انا بكلم نفسي ) اناا نسيت انا : عيب عليك ياض ابقي عدي علياا في البيت بلليل نظبط الكلام علي : اخيرا بقا الدنياا هتحلو....خلصانه يسطاا قفلت مع علي و كملت شغل شويه و بعدين لاقيت ملك جايه بتقولي ملك : الصندوق ده لسه واصل حالاً و مكتوب عليه اسمه انا : شكراً يا ملك تاعبك معاياا انا عارف ملك : لا عادي بس لو فعلا حاسس اني تعبانه معاك احكيلي انت في ايه بيحصل معاك بالظبط انا : ايه اللي بيحصل معاياا ما انا كويس اهو وكله تمام ملك : ما اناا مسيري هعرف يا زيزو بس انا قلت اجيلك سكه يمكن تبقا حابب تحكي ولاه حاجه انا : طب يلاا اجري امشي بقا بصتلي وضحكت و كملت مشي فا اناا فتحت الصندووق و اتصدمت اوووي من اللي لاقيته جواااه اناا : ايه دددددده ؟؟؟!!! # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD