الفصل الثاني

1516 Words
##ملك_الغابة_الجزء_الثاني #الفصل_الثاني ‏ابتعد عنها ثم صرخ بيها : قومي اطلعي برة ‏وضعت الغطاء عليها وهيا تنظر له بسخرية :, مالك يا باشا شكل بس اعصابك تعبانة " بتحصل عادي ‏ ‏قبض ادم علي يداها وهو. يصرخ بيها بغضب : بقولك اطلعي برة بررررررة ‏ ‏قامن الفتاة ترتدي ملابسها في عجلة ثم ركدت بخوف ‏خارج الغرفة ‏ ‏وضع ادم يدو علي وجه يخفيه بينهم وهو يحدث نفسه بغيظ ؛ مالك يا ادم " ايه الي حصل معقول مش عارف اعمل اي حاجة الا معاها بس ، لا مستحيل اخليها ‏تضعفني بشكل ده ، فاطمة بنسبالي ولا حاجة ‏دفع الغطاء من عليه ثم نهض يرتدي ملابسه ، خرج من غرفة ليقترب من غرفتها ، افتح القفل ثم افتح الباب ‏ليعبر الي داخل ‏ ‏افتحت فاطمة عيونها من أثر صوت الباب الذي أغلق ‏وضعت الغطاء عليها وهيا تنظر له بخوف : عايز ايه ‏ ‏اقترب ادم منها ومزال يحدق بيها بغيظ : زي كل ليلة ‏ ‏فاطمة: مش هخليك تقرب مني ‏ ‏ضحك ادم وهو ينحني صوبها : كل مرة بتقولي كده وباخد الي انا عوزو ‏ ‏فاطمة: ابعد عني هسوط ‏ ‏دفعها علي الأرض ثم وضع نفسه فوقها وهو مزال يبتسم بسخرية : ولا حد يقدر يعملك حاجة ‏ ‏صرخت فاطمة وهيا تحاول الدفاع عن نفسها : بكرهك بكرهك بكره نفسك وكل حاجة فيك ‏ ‏قبض ادم علي شفتيها يلتهبهم بقبلة مشتعلة ، ثم ابتعد عنها وهو ينظر لها بشيطانية : وانا اكتر يا روحي ثم شق ‏ملابسها حتي ينقض عليها مثل الأسد الجائع الذي يفترس ‏فرسته ‏ ‏وبعد مودة من وقت ابتعد عنها ادم بعد ما اطفي شهوته ورغبته ثم نهض وهو ينظر لها : ايه يا روحي انبسطي ‏ ‏غضت فاطمة جسدها وهيا تبكي : منك الله ‏ ‏ابتسم ادم وهو يرتدي ملابسه : معرفش ايه الي مزعلك ‏دنا بعدل مزاجك في الأيام السودة الي بتعشيها قبل ما تقبلي وجه كريم ‏ ‏صرخت بيه فاطمة وهيا تبكي : ياريتك تقتلني وتريحني ‏ ‏ضحك ادم بقوة. ثم انحي صوب وجها : بتحلمي ‏انا هسيبك كده تموتي بالبطيق وكل ليلة هاجي اخد حقي منك بعد ما اخونك علي سريرك مع الرخاص يا فاطمة ‏عارفة انا بجبهم منين من شارع ، شارع ‏ ‏اشاحت وجها وهيا تبكي بقوة : غور من وشي ربنا ‏ينتقم منك ‏ ‏وقف ادم وهو يتنفس برتياح : انا وانتي يا روحي ‏تصبحي علي خير ثم ابتعد وهو يضحك بقوة. ‏ ‏دفنت وجها في الوسادة بعد ما اسمعت صوت اغلاق الباب ، انهارت دموعها وهيا تصرخ بنهيار : يااااارب ‏ ‏.......................... ‏ حاول مازن فتح الباب ، منعة كريم الذي حملة بعيد وهو يصرخ بيه : مش هتطلع يا مازن ‏ ‏مازن : ابعد عني يا كريم خليني اخلصها من شرو ‏ ‏كريم : انت عارف أن ادم مش هيسيبك تعمل كده ‏ ‏مازن : يعمل الي يعملة انا مستحيل ارضي بكده ده حرام يا ناس حرام ‏ ‏كريم : هيا الي عملت في نفسها كده ‏ ‏مازن : وهيا عملت كده ليه ها ليه ‏ ‏ابتعد كريم بتوتر من سؤاله المتكرر ‏ ‏صرخ بيه مازن بغضب : سكت يعني ، كل مرة اسألك وانت تتهرب من الإجابة بس مسيري اعرف هيا عملت كده ليه ‏ ‏كريم :, طيب ممكن تقعض ونتكلم بهدوء ‏ ‏مازن : مش ههدي الا لما اهرب فاطمة فاهم ‏ كريم : هربها يا مازن صدقني بس الموضوع محتاج تكتيك ‏ ‏مازن : انت بقالك شهور بتقول كده ومفيش اي حاجة بتحصل ‏ ‏جلس كريم وهو ينظر لمازن : اولا انا عارف بعمل ايه ‏انا متأكد أن عمك مش هسيبها خصوصا أن عارف أن سالم بيحبها " هما قربوا يهربوها من هنا ، وانا هسعدهم علي ده بس من ورا ستارة من غير ما ادم يشك فينا عشان ادم لا يشك فيا ولا فيك يا مازن وبعدين مش كل حاجة لازم تعرفها امال قولتلك مليون مرة ده سر بنا ‏ ‏جلس مازن وهو يتن*د بحزن : اعمل ايه بس مليش غيرها بتسمعني وتحس بيا ‏ ‏اقترب كريم منه ثم ض*به بخفة :, وانا روحت فين ، ياض انا اخوك التاني ‏ ‏ابتسم مازن وعلامات الحزن علي وجه : كان نفسي ادم ‏قطعة كريم وهو يضمة الي حضنه : انت عارف وانا عارف ‏ان ادم الي مر بيه مش سهل ، صدقني هنعمل مستحيل ‏عشان نهربها يمكن ادم يحس بأمتها لما تضيع من ايدو ‏ ‏مازن : تفتكر ‏ ‏كريم : الله اعلم ، محدش يتوقع ادم بيفكر في ايه ولا عايز ايه ‏ ‏........................... ‏ ‏استمع ادم اسمه ثم نهض وهو ينظر حولة برتباك ، اقتربت منه سكرتيرة : دكتور مستني حضرتك " اتفضل معايا ‏ ‏ابتسم لها ادم ثم تبعها الي داخل " اقترب ادم من طبيب ‏ثم جلس أمامة وهو يفرك يدو بعصبية ‏ ‏ابتسم له الطبيب : اهلا اهلا يا ادم بيه نورت العيادة ‏ ‏ابتسم له ادم ثم تحدث بنبرة هادئة : اهلا بيك ‏ ‏الطبيب: اتفضل يا ادم بيه ، حضرتك بتشتكي من ايه ‏ ‏بدا ادم يتحدث برتباك وهو يشرح حالته بخجل ‏ ‏ابتسم له الطبيب ثم خلع نظرته وهو يسألة : حضرتك كان في علاقات قبل زواج ‏ ‏ادم : أيوة طبعا ‏ ‏الطبيب : حضرتك زي مفهمتني انك كل متقرب من وحدة مش بيحصل حاجة بس لما تقرب منها ، بيحصل ‏ ‏نظر ادم الي الأرض وهو يكز علي اسنانة : ايوا ‏نفسي اعرف في ايه ، انا عمري ما درست حاجة كده في طب ‏ ‏ابتسم له الطبيب : حضرتك يا ادم بيه متخصص بس ‏في حاجة معينه بس الي بتكلم عليه ده تخصصي وانا اقدر افيدك ‏ ‏ادم : تفدني ازاي ، اتكلم قولي ايه الي بيحصلي وسببه ايه ‏ ‏تن*د الطبيب ثم نهض ليجلس أمامة : في سؤال مهم اولا " حضرتك في مشاكل مع المدام ‏ نفخ ادم بديق وهو ينظر له : أيوة فيه ‏ الطبيب : ‏بص يا دكتور ‏حضرتك عندك حالة من إنكار الواقع يعني زي كده زي ما تقول بالعربي ‏كده ، انك رافض الواقع الي انت فيه زي مثلا لما حد من أهلة أو حد عزيز عليه يتوفي بيرفض الفكرة دي ‏بظبط نفس حالتك حضرتك رافض من جولك انك تعمل اي علاقة مع غيرها ‏ ‏ادم : بس انا مش عايزها ولا عايز اقرب منها ‏ ‏الطبيب : مجرد كلامك بس الي بيحرقك قلبك وعقلك وكل حاجة جواك ، يا ادم بيه ، انت شكلك بتحبها اوي ‏ ‏تن*د ادم بديق وهو يتحدث بصرامة : والعمل ‏ ‏الطييب : والله انا مقدرش اعمل اي حاجة أن اكتبلك مهدء يا ادم بيه وكمان انصح حضرتك انك تحل مشكلتك معاها ‏ ‏نهض ادم وهو ينظر له بغضب : ليه شيفني مجنون ‏ ‏نهض الطبيب وهو ينظر له : عيب يا دكتور ، انت طبيب وعارف أن المهدئات مش دوا لحلات النفسية ‏هو مجرد مهدء يساعد حضرتك مش اكتر ‏ ‏زفر ادم وهو يأخذ مفاتحة من طاولة : ياريت محدش يعرف بزيارة دي والا ‏ ‏الطبيب : اطمن يا ادم بيه ، كل كلمنا اتنسي ‏ ‏ابتعد ادم عنه وهو يسرع لخارج وهو يحمل الغيظ ‏من كلامة الذي اشعل نيرانه ‏ ‏............................. ‏ قفل مازن الهاتف ثم رماه بغضب أمام كريم : انا مش عارف اقول لراجل ايه الي بيدو علي بنته اكتر من ست شهور ‏ ‏كريم : هو قالك ايه ‏ ‏مازن : فضل يتوسل ليا أن احاول اوصلها واخليها تكلموا زي الشهر الي فات ‏ ‏كريم : هو حاسس بحاجة ‏ ‏جلس مازن وهو يضحك بسخرية : لا طبعا ، هو فاكر أن بنته يتقضي شهر العسل مع جوزها ‏ ‏اتت حمدية تقترب منهم وهيا تحمل صينية الطعام : انا هطلع يا كريم بيه ‏ ‏مازن : هو انتي كل ده لسه مرحتيش ليها يا دادة ‏ ‏حمدية: اعمل ايه لحد ما جه كريم ، وجاب الاكل الي قال عليه ‏ ‏نظر مازن في ساعة ثم نظر لها : طيب يلا يا دادة ساعة قربت علي نص ليل وادم زمانة جاي ‏ ‏حمدية: ادم هنا من زمان " حابس نفسه في الأوضة ‏ ‏كريم : والعمل ‏ ‏حمدية : متخفوش انا هتسحب براحة من غير ما يحس ‏ ‏مازن : تمام يا دادة خالي بالك من نفسك ‏ ‏حمدية : حاضر يبني ، عن ازنكم ‏ ‏ذهبت حمدية الي غرفة فاطمة التي محبوسة فيها ، افتحت الباب بهدوء وهيا تراقب غرفة ادم ثم دخلت وهيا تحمل صينة سريعا ، حولت تنظر لها في هذا الظلام وهيا تنده عليها : فاطمة انا جيت يا بنتي انا عارفة أن اتأخرت عليكي " فاطمة انتي نمتي يا بنتي ‏ ‏اقتربت منها حمدية وهيا تحاول نظر لها : رودي عليا بنتي ‏انحنت تضع صينية المأكولات علي الأرض ثم نهضت ‏لكي تخرج هاتفها لكي تفتح الضوء الخفيف منه ‏سلطت الضوء عليها وهيا تقترب تدريجيا حتي صدمت بيها وهيا نائمة علي الأرض والدماء تسيل منها ‏خبطت علي صدها وهيا تصرخ بقوة. وصوت عالي ‏يهز جدار القصر : فاااااااااطمة .......... ##ملك_الغابة_الجزء_الثاني #جعاد_محمد ‏ ‏
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD