bc

عقد زواج الجزء الرابع

book_age18+
32
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
kicking
scary
like
intro-logo
Blurb

تكملة لرواية عقد زواج وحكاية شيفاي و انيكا المستمرة والتى بدأت بوصية من الجد واجبار بزواج مدبر لمرور باحداث وغموض حكايات الأبطال..لوقعهم فى الحب وهل ستنتهى الحكاية سعيدة ام هناك اسرار اخرى مع عائلتهم ؟!

chap-preview
Free preview
الجزء الاول
شيفاي واوم عند المسبح قعدوا يتكلموا لحد ما راحو فى النوم وطلع الصبح عليهم وهما الأتنين نايمين صحيوا كل واحد فيهم حس انه نايم على سريره فرحوا جدا . شيفاي فى نفسه .مهنتش على أنيكا أكيد جبتني هنا لما قلقت عليا . اوم .روما حبيبتى هى ما تستغنى عنى ابدا اوم بيحط أيده عشان يلمس وجه روما اتصدم نظر ناحيتها لاقها شيفاي شيفاي حس بايد على وشه افتكرها أنيكا باسها لأقها اوم الاتنين نظروا لبعض واتخضوا والبنات فى غرفة شيفاي ناموا مع بعض فلاش باك روما ما هان عليها اوم هينام فين طلعت تشوفه وشافته عند المسبح نايم وهى طالعة لاقت حد خبط فيها جت تصرخ الشخص حط أيده على فمها طلعت أنيكا ههههه روما .اختى ايه اللى مصحيكى لحد الان أنيكا بتوتر هى كمان راحت تطمن على شيفاي أنيكا .انتى كمان اللى مصحيكى . الاتنين ينظروا لبعض ونظرهم يروح عند المسبح يلاقوا شيفاي واوم نايمين على بعض على الارض ههههه. وتنظر أنيكا لروما وهما الاتنين يضحكوا من تحت لتحت . أنيكا .يستاهل لأنه ما بيفهم روما .فعلا هو كمان طويل لكن عقله صغير أنيكا .شيفاي عقله مثل طوله ههههه روما .بس اختى كده ممكن يتعبوا أنيكا .عندك حق بس لازم عقاب روما عندى فكرة تخليهم ما يمرضوا ويناموا فى الغرفة وكمان يتعاقبوا أنيكا وروما ينادوا خانا ويروح ومعاه حرس آخر ويشيلوا شيفاي واوم يناموا فى غرفة اوم هههههه عودة من فلاش باك شيفاي واوم يقوموا من النوم وهما الاتنين متاغظين جدا من زوجاتهم . اوم وشيفاي نزلوا على الفطار وهما الاتنين بيعطسوا واول ما يقعدوا أنيكا وروما يقوموا يفتكروا انهم رايحين غرفهم عشان زعلانين لكن استغربوا .وفرحوا ونسيوا مقلبهم أنيكا بتحط لشيفاي اكل عشان يأكل وروما نفس الشىء . شيفاي.ده مفروض طقس الطبخ تبعى دادي قالت لى لازم اعمله وانا بسمع كلام دادي وتضحك بتمثيل عشان جدتها . اوم بينظر لروما وهى تتحاشى النظر ليه .بس هو مصمم ينظر لها .روما حبيبتى ما هنت عليكي ويمسك ايدها فى الخفى وتبعدها روما بهمس .اللى جوه غرفتنا شىء وقدام العيلة شىء خلافاتنا لينا مفروض العيلة ما تعرف زعلنا . روما وانيكا يروحوا غرفهم واوم وشيفاي مضايقين . اوم .لازم اصالح روما مش هعرف اكمل يومي كده ومش عارف اصالحها ازاي . شيفاي.يا بختك انت زعلة صغيرة لكن انا عايزة كتاب اكتب فيه كام مرة زعلت أنيكا . اوم.قلت لك اخى من قبل صراحة كانت أفضل شىء بس انت ما تسمع الكلام . شيفاي.كان عندك حق اوم .بس انت ليه روما زعلانة منك وانيكا كانت رايحة عند شيفاي عشان تحكي له عن الشغل تلاقى اوم ويحكي قدامها اللى حصل وانيكا تضايق منه واوم يعتذر لها . أنيكا .اعتذر لاختي مش ليا وتعتذر بالفعل مش بالكلام وتكلم معاه وكانها بترمي الكلام لشيفاي كمان . أنيكا .حاول تحس انك غلطان فعلا مش بس عشان ترضي ضميرك . اوم .اووه أنيكا نفس كلام اختك بالضبط أنيكا .شفت عرفت انها اختى كلامنا واحد اوم .اسف بجد أنيكا مكنش قصدي فعلا أنيكا .طب روح وحاول كده انت عارف روما بتصفى بسرعة غيري خالص . شيفاي .يابختك يا اوم زوجتك تسامح بسرعة لكن انا زوجتى عايزة دهر من الزمن . اوم يسيبهم ويروح لروما . أنيكا لشيفاي .عايزة اسالك عن تصميم الجديد هنفذه امتى عشان أبلغ العمال نبدأ فيه شيفاي لسه هيرد ويرجع فى كلامه .انتى رايحة الشركة ؟! أنيكا .طبعا رايحة الشركة ده شغلي ولازم اتابع كل شىء . شيفاي .لا .لا كده من غير اذني أنيكا بسخرية .هههه نعم اخد اذنك .انت مين عشان اخد اذنك . شيفاي بيقرب منها .انا جوزك مسز أنيكا شيفاي .واسمي بيكتب بعد اسمك . أنيكا بتبعد بتوتر .شيفاي العيلة بتنظر لنا ابعد شوي . شيفاي وأنيكا كانوا أمام ترابيزة الفطور والعيلة لسه بتفطر . شيفاي .عادى انا جوزك ولاحظت كمان انك بتمثلى اهتمامك ليا قدامهم كملى عادي أنيكا .اللى بينا يخصنا ومش عايزة ماما تتعب بسببي تانى . أنيكا كانت ماشية شيفاي يمسك ايدها يرجعها تانى لعنده . شيفاي.مفيش خروج إلا ما تنفذي طلبي زي ما قلت لك امبارح هتنفذي اللى اقوله من غير نقاش وإلا فترة جوازنا تطول وانتى طبعا عايزة الطلاق بسرعة . أنيكا بضيقة زي الاطفال .عايز ايه قول . شيفاي فجاءة يقرب من أنيكا ويبوسها من خدها وانيكا تتصدم وشيفاي يمسكها . والعيلة مصدومة . شيفاي.دي قبلة الصباح يلا انا كمان عايز قبلة الصباح ويقرب منها عشان تبوسه وانيكا متوترة وتنظر للعيلة وهما ينظروا لها يشاوروا لها يلا انت كمان هههه أنيكا بهمس لشيفاي.انت غشاش ده مش عدل شيفاي بمكر. لازم تنفذي العيلة كمان مستنية أنيكا .خلاص قرب شوية شيفاي كلام أنيكا إثر فيه وحس بقلبه بيدق جامد من كلمة قرب شوية هههه شيفاي بيقرب وانيكا فعلا تقرب تبوسه بكل رقة فى خده وهو سرحان فيها . أنيكا .كده شيفاي كده شيفاي لسه سرحان فى انيكا وهو قريب منها عارفة لولا العيلة كنت ... أنيكا تبعد عنه .شيفاي بليز انا عملت كده عشان ما شكلك قدام العيلة شيفاي بخبث .وليه مهتمة بشكلى ها فجاءة أنيكا تاخد بالها من روما وهى خارجة معصبة من الغرفة واوم وراها . أنيكا لشيفاي.شكلنا لازم ندخل لأن اوم مش عارف يصالحها . شيفاي .فعلا يلا نشوفهم . بعفوية منهم يمسكوا ايد بعض ويروحوا عند روما واوم والعيلة تلاحظ ده ويفرحوا . الجدة .بيحبوا بعض لكن بيكابروا بينكي .لو على ابنى فهو بيموت فيها لكن هى اللى بتكابر . جانفي .لأنه كدب عليها بينكى بينكي.كلنا كدبنا عليها جانفي ليه كلمتنا وشيفاي بيتعامله كده . جانفي.لأنه مفروض جوزها وحبيبها اللى مايكدب عليها . بينكي.ده لو فاكرة اصلا انه جوزها جانفي.ومين السبب مش هو ابنك الجدة .خلاص كفاية خناق سيبوهم هما اللي يقرروا وشيفاي اكيد هيرجع أنيكا ليه تاني بس ما حد يدخل بينهم فاهمين . شيفاي وانيكا يروحوا لاوم وروما وماسكين ايد بعض شيفاي لسه هيكلم أنيكا تاخد بالها انه أيدها فى أيده تسحبها بسرعة وشيفاي يبتسم . أنيكا لروما .مالك روما حبيبتى قوللي اوم حكي لى وهو ما يقصد يعنى هو يقصد يزعلك . اوم .زعلت اكتر لما حكيت لك انيكا .مش عارف ليه .هى اختك وعادى احكي معاها روما تنظر له بغضب .على اساس انه امبارح ما كانت اختى وأنى عايزة اذيها .ليه تحكي معاها مش يمكن اذيها. اوم .اسف ارجوكي مكنش قصدي جوري حبيبى سامحنى . روما تتأثر لما تسمعه يقول اسمها الحقيقى جوري . شيفاي .روما اسمعى اوم فعلا غلط وحصل سوء تفاهم مش اكتر . روما .انتوا ليه مش فاهمين انا موجوعة منه بجد ولو صلحته كده هيكررها تاني ولازم يحس ويعتذر بفعل مش كلام لاما يتعاقب شيفاي .يتعاقب ازاي يعني اوم يحس بوجع فى بطنه ويحتاج يروح الحمام بسرعة .روما تنظر له هو ده عقابك وتفتكر لما حطت لاوم دوا اسهال فى الاكل اوم يجري على الحمام وشيفاي وانيكا بيضحكوا عليه . روما بغيظ زى الأطفال .احسن يستاهل شيفاي.طبعا فكرة أنيكا سبق وعملتها فيا أنيكا .انا عملتها امتى شيفاي لسه هيكلم يفتكر انها فاقدة الذاكرة ويسكت عشان ما يضايقها وانيكا تلاحظ . أنيكا لروما .يعنى كده خدتى حقك . روما.لسه شوية كمان أنيكا.روما حبيبتى خلاص سبب زعلكم مش موجود اساسا هو كان سوء فهم مش اكتر وكمان انا كده هحس بالذنب لانى سبب خلاف انتى واوم . روما.يعني عايزاه يقول مش اختك وانى ممكن اذيكي وما ضايق أنيكا . أنيكا .لا حبيبتى بس انتى خدتى حقك خلاص عشان خاطري .واللى عايز يقول يقول اللى هو عايزاه مهم اننا ما نهتم لكلام حد ولا يأثر فينا .واسمعى مش كل ما يقول كلمة تزعلى وتغضبي اسمعيه للآخر وحلوا مشاكلكم سوا وما تتخانقوا عشان حد .وتسكتها قبل ما تتكلم حتى لو انا فاهمة يلا روحى شوفي جوزك واطمنى عليه . روما واقفة ومش بتتحرك ومربعة أيدها معناها لا مش رايحة . أنيكا بتمثل الغضب عليها وتروح لها .انا قلت ايه مش انا اختك الكبيرة يلا اسمعى الكلام روما تتخض وتجري على اوم . وكمان شيفاي اللى واقف يتف*ج وهو ساكت على اسلوبها الجميل مع اختها . شيفاي بمكر .غريبة انك تنصحى اختك وانتى محتاجة النصيحة أنيكا . أنيكا .موضوع مختلف اوم فهم غلط وتعامل بعفوية عشان زعل عشانى . تقرب منه .غريبة أن اخوك اتاثر باللى حصل لي لدرجة زعل من روما .وانت ما تأثرت باللى حصل معايا . أنيكا تسيبه وتمشي على الشركة وهو يحاول يلحقها ما يقدر لأنها ركبت السيارة شيفاي يكلم نفسه .وبعدين معاكى أنيكا ابدا قصتنا ازاي بس هحاول . وهو خارج بيركب السيارة ينسى تلفون يروح يجيبه يلاقى ظرف مقفول مكتوب عليه اسم أنيكا لسه هيفتحه . الخادمة تعطيه عصير فرش أنيكا كانت طلبت منها تعطيه لشيفاي قبل خروجه للشغل . شيفاي يفرح بالعصير واهتمام أنيكا حتى لو تمثيل .وينسي الظرف ويمشي يروح على الشركة. روما فى الغرفة مستنية اوم يطلع من الحمام ومعاها دوا للإسهال اول ما يخرج وهو جى يكلم تحطه فى فمه ويكلم تاني تعطيه معلقة تانية . روما.دوا ده هيخففك شوي . اوم يجري تاني على الحمام . شيفاي وصل الشركة ومندوب المصور عطاه فلاشة الصور وعرفه أن الصور نفسها مع أنيكا .يروح لها مكتبها وهو داخل أنيكا لآفة كرسي وبتف*ج على الصور . شيفاي.شكل الصور حلو لدرجة سرحان أنيكا يلا اما اشوف . شيفاي يشغل الفلاشة واول صورة ليهم كانت الصور اللى مصور صورها فجاءة وشيفاي يتصدم وهو فرحان لأنه صور باين فيها حب أنيكا لشيفاي باين فيها نظراتها لشيفاي اللى كلها حب . فجاءة بطنه تتعبه ويحاول ينسى لأنه ما بيدخل اى حمام . يقف وهو مش قادر فعلا ويخرج فجاءة على الفيلا فورا وطول الطريق بطنه بتوجعه ومش قادر يفتكر مشروب أنيكا يعرف انه مقلب زي مقلب اوم بس ده أشد لأنه بره البيت يوصل اخيرا الفيلا ويطلع غرفته يقلع الجاكيت ويدخل الحمام . حمام شيفاي كبير فى جزء للتواليت بعيد عن مكان الاستحمام اللى هو البانيو بيفصل بينهم حيطة وكمان ستارة البانيو . شيفاي بعد ما خلص سمع صوت ماية فى اتجاه بانيو الاستحمام لاقى فى حد جوه البانيو بياخد شاور وصوت الماية تبع الدش مخلاش الشخص يسمع دخول حد . شيفاي كمان ما ركز لأنه بطنه تعبته شيفاي اتحرج جدا جدا وحاول يخرج بهدوء قبل ما الشخص ده ياخد باله وهو طالع من كتر ت توتره مقبض الباب يطلع فى أيده شيفاي . والشخص خلص شاور وطالع شيفاي كأنه فى فيلم رعب وهو منتظر خروج الشخص ومحرج ويستخبى ورا حيطة الفاصلة بين البانيو والتواليت .فيه مراية فاصلة بينهم تبين الشخص ده . الشخص طلع ووقف قدام المراية وشيفاي انصدم شيفاي واقف ومصدوم لأن التى امامه فى المراية هى "أنيكا" هى فعلا أنيكا هى فى الشركة انا شفتها ولا انا رجعت اتخيل تاني يا قدير . شيفاي مش مركز هى واقفة قصاد المراية ترتدي منشفة تظهر اكتر ما تدارى نزلت رأسها لكى تلف شعرها لأعلى فى تلك اللحظة شيفاى لف اتجاه الآخر وانيكا مازالت امام المراية تضع بعض المرطب بعد الاستحمام شيفاي فى دنيا تانية مش عارف هو مصدوم من ايه بالضبط من أنه شايفها كده ولا من وجع بطنه ولا خايف من رد فعلها كان واقف زي الكتكوت المبلول ههههه أنيكا بعدت عن المراية راحت على الباب وشيفاي راح بسرعة على علبة الإسعافات موجودة بالحمام واخد دوا يمنع التعب . أنيكا عند الباب ومستغربة من الباب المقفول ومقبض كمان مش موجود . أنيكا.هو ايه اللى قفله كده لا هخرج ازاي شيفاي ورا الحيطة مدارى نفسه ومش قادر يطلع خايف من رد فعلها أنيكا بتنادى على اى حد يلحقها . روما اختى رومااااااا.ماماااااااا. شيفاي عايز يطلع لها بس متردد وانيكا بدآت تحس بخنقة هى مش بتحب الأماكن المقفولة رغم أنها قافلة عليها الباب عشان تاخد شاور بس لو مقفول عليها زي المحبوسة وقتها فعلا تحس بخنقة . أنيكا .خلاص أهدى أنيكا فين المقبض فينه شيفاي يفتكر انه معاه ويرميه ناحيتها وهى بتدور عليه تاخده وتحاول تركبه تانى وتحاول وهى بتنهج وفقدت الأمل وعصبت وشيفاي كل ده كل ما يقرر يطلع يرجع تانى لما يلقيها بتتعصب أنيكا خلاص تعبت مابين تنادى على حد او تحاول تفتح الباب . شيفاي .هى سكتت ليه ونظر لها فى الخفى لأقها قاعدة على الأرض وتكلم نفسها بكلام هامس . أنيكا وهى بتتعرق.انتى مش محبوسة انتى طالعة أنيكا انتى قوية وقامت فجاءة راحت عند المراية وشيفاي رجع تانى لورا بعد ما كان قرر يظهر لها . أنيكا بتغسل وشها عشان تفوق ومفيش فايدة وشيفاي مغمض عينه خايف تشوفه . وفتح عينه واحدة واحدة لاقى أنيكا واقفة قصاده شيفاي توتر مش عارف ينطق وانيكا واقفة قصاده مربعة أيدها وتنظر له بغضب . شيفاي مش عارف يكلم ولا يقول جملة مفيدة حمام بطنى مقبض تخلع انتى ونظر لها من فوق لتحت .بس انا ما شفتش شىء . أنيكا فجاءة سحبته من ايده وراحت على الباب .افتح الباب بسرعة نفسي مش قادرة بسرعة افتح الباب وصرخت وقعدت على الأرض . شيفاي حس أنها فعلا تعبت وحاول يفتح الباب ومفيش فايدة وانيكا قاعدة على الأرض ييأس. فى تلك اللحظة فى غرفة اوم وروما . اوم نايم تعبان فى حضن روما وهو بيتأسف لها عن كلامه . روما زعلانة من نفسها وبيتبكى . اوم .اسف عشان خاطري كفاية بكى مقدرش اشوف دموعك هاتى دوا الإسهال تانى وعاقبنى انا راضي . روما بتضحك ودموع فى عينها .انا ببكى لانى السبب فى تعبك .وتبكي زي الاطفال اوم .يعنى مش زعلانة منى ودموعك دي عشان خايفة عليا . روما بتهز رأسها بأه واوم يقوم فجاءة ومين قال انى تعبان شوفتى انا كويس اهو . روما .يعني بتمثل التعب وتروح من امامه واوم يعمل نفسه تعب تانى وروما تجري عليه وهو يكتفها .اسمعى بقى انا فعلا تعبان لأنك زعلانة منى ومش قادر تتجاهلني كتير فاهمة روما .ابعد عنى احسن لك انت عارف انا بلعب تايكوندوا وكاراتيه .هزعلك بجد . اوم بيهز كتفه زي الاطفال بلا . روما بدلع.خلاص سيب أيدي مش زعلانة وفعلا اوم يسيب أيدها وهى تهرب بس قبل ما تخرج من الغرفة اوم يسبقها ويقفل الغرفة بالقفل من فوق خالص وهى قصيرة مش هتطول هههه روما تتعصب وتجري فى الغرفة منه زي الاطفال تقف على السرير وتنط على كتفه زي الاطفال ههههه اوم .متجوز قرد ههههه عجبك الوضع كده ويوقعها على السرير ويلف لها وأصبحوا وجه لوجه واوم ماسك ايدها جامد . اوم .خلاص اللعبة خلصت game over روما بخجل وهو محاصرها .خلاص اوم مش زعلانة ابعد وهى م**وفة . اوم .ابدا لازم اصالحك ويبدأ يقرب منها بحب ويبوس كل حتة فى وشها وهو بيعتذر لها أوم بمكر عاشق .شكلك لسه زعلانة منى وانا لازم اصالحك بطريقة أفضل ويبدأ يفك لها الساري وهى فى دنيا تانية نفس اللحظة عند شيفاي وانيكا لسه محبوسين فى الحمام وشيفاي بيحاول يركب المقبض ومفيش فايدة وانيكا تعب زاد عليها أنيكا بتتنفس بصعوبة .خلاص شيفاي كفاية شيفاي يعصب ويخبط الباب برجله وينزل عند أنيكا على الأرض . شيفاي.بس اتنفسي اوعى تغمضي عيونك أنيكا هنطلع بس اصبري . أنيكا نفسها بدأ يروح فعلا وتمسك رقبتها شيفاي يمسك وشها .اوعى تغمضي فوقي أنيكا تعالي ويروح بيها عند الحوض ويغسلها وشها وهى فعلا بدأت تتعب جدا ونفسها خلاص . أنيكا بتعب .عايزة أخرج من هنا بليز شيفاي شيفاي مش مستحمل يشوفها كده .يقعدها على الأرض وماسك وشها . شيفاي.بس بصى لى أنيكا هنخرج بس اوعى تغمضي عيونك من فضلك وهو مضايق ويجري على الباب وينده من ورا الباب . شيفاي .حد يرد اووووووم خاااااانا روماااااا انا غ*ي انا اللى عملت كده ويروح لعند أنيكا وهى خلاص بتفقد الوعى من قلة التنفس أنيكا .شيفاااااا ولسه ما كملت الجملة لاقت شيفاى بيحط شفايفه على شفايفها وبيعطيها تنفس .شيفاي بيعملها زي تنفس صناعي وينفكخ فى فمها زي البخاخة عشان تفوق أنيكا حاسة به بس تعبها مخليها مش قادرة تقاوم وماسكة قميصه بهدوء وبدات تفوق واول ما حست بشفايفه فاقت وهى بتحاول تبعده وهو بيبعد عنها وياخدوا نفسهم وهما لسه قريبين من بعض . شيفاي بقلق وخوف عليها وبصوت هامس . ها احسن نفسك اتعدل شوية بيكلمها وهو بيمسح على خدها برقة . وهى بتنهج وتبص لتحت بخجل وشيفاي يرفع لها وشها وهى مغمضة عينها وبتترعش. شيفاي بيبص لها بشوق ويغرد لها شعرها المبلول على كتفها وقربها منه وهيبوسها فجاءة يسمعوا صوت خانا وهو بينده على أنيكا بس شيفاي مركز مع أنيكا ومقرب منها بشوق .بس أنيكا تبعده وتاخد بالها من الصوت أنيكا بتعب .شيفاي فى حد شوف . شيفاي.مين مين خانا .انا خانا مستر شيفاي جيت تصاميم اللى طلبتها مسز أنيكا . شيفاي.خانا افتح باب الحمام خانا باستغراب .افندم ازاي يعنى افتحه وانت جوه . شيفاي بغضب .بقولك افتحه وامشي واقفل باب الغرفة وراك . خانا .حاضر .وفعلا يفتح الباب وشيفاي يخرج رأسه من ورا باب الحمام .يلا اطلع واقفل باب الغرفة وراك يلا . خانا يخرج واول ما يخرج يفتح باب الحمام ويسند أنيكا للوقوف ويطلعها بره الحمام وينيمها على السرير . يروح بسرعة يقفل الشبابيك ويروح لعندها ييجيب منشفة ينشف لها شعرها وهو خايف عليها وانيكا سرحانة معاه فى اهتمامه . شيفاي وهو بيجيب لها ملابس من غرفة الملابس ويرجع لها . شيفاي بخوف .يلا البسي عشان ما تاخدى برد ويدور على بخاخ التنفس هو شايل منه عنده ويطلعه وهو بيفتح لها فمها عشان تتنفس . أنيكا وهى بتبص له على اهتمامه .شيفاى أهدى .أهدى انا بقيت كويسة متقلقش . شيفاي بلهفة وحاطط أيده على خدها . اسف انا السبب اسف أنيكا انا دخلت فجاءة الحمام ما خبطت ولا ركزت سوري أنيكا . أنيكا بخبث .لا انا السبب كله من دوا الإسهال وتحط ايدها على ودنها اسفة شيفاي ينحرج منها ويشيل أيدها .وياخد باله انها لسه بالمنشفة .يتوتر ويقوم فجاءة يلا البسي انا خارج يلا البسي عشان ما تردي أنيكا .شيفاي انا متشكرة . شيفاي خلاص أعصابه راحت وبدأ يتعرق فعلا وقلبه دقاته بتزيد وهى بالمنظر ده . شيفاي يطلع بره الغرفة وهو ماسك قلبه وبيتتفس بصعوبة وبيكلم نفسه . يا قدير صبرنى لأنى بالشكل ده مش هستحمل شيفاي نزل تحت وقابل خانا يسأله عن التصاميم اللى جابها عرفه أن مسز أنيكا كانت فعلا رايحة الشركة بس وهى بتحضير لك العصير كله وقع عليها وما راحت الشركة وطلبت منه يروح يجبها لها هو التصاميم وادته مفاتيح سيارتها عشان كده شيفاي شاف سيارتها وهى ماشية وافتكرها هى مش خانا. شيفاي بيكلم نفسه .لو مش أنيكا وكان خانا مين اللى كان بغرفة أنيكا بالشركة ويفتكر لما كانت البنت بتلمس صور شيفاي بحب . أنيكا لبست ملابسها ونزلت وهى رايحة المطبخ وتكلم شيفاي بهمس وهو يتخض. أنيكا تضحك من قلبها عليه وهى بتلعبه ها شيفاي أخبار بطنك ايه . شيفاى وسرحان بضحكتها.ها بطنى اه .ويفوق ويفتكر مقلبها . شيفاي.افتكري انتى اللى بدأتى لا تزعلى من اللى هعمله .غريبة انك بتكلمى عادى معايا ولا كأنك عايزة ما نقرب من بعض . أنيكا .لا ما عادى انت ما بتهمنى فليه ازعل منك عادى احنا بس بينا اتفاق ينتهى وخلاص شيفاي بمكر .انا ما بهمك أنيكا . أنيكا .اى نعم انت عيش حياتك عادى وانا كمان وكلها شهر وكل واحد يروح لحاله شيفاي .متأكدة أنيكا من كلامك أنيكا .طبعا متأكدة احنا اللي بينا #عقد_زواج فقط تمام شيفاي ولو فى شىء تانى هيبقى شغلنا سوا .تمام شيفاي بغصب .بس لحد الوقت ده لازم تعرفى انك مراتى واللى اقوله يتنفذ. أنيكا باستفزاز .بس انا مش بعتبرك زوجي شيفاي وتنظر له بتحدي وشيفاي يضايق جدا من كلامها وينظر لها بغضب شيفاي ينده الخادمة .طلعى ملابس مسز أنيكا غرفتى . أنيكا بعصبية .بس انا مش موافقة . شيفاي بهدوء .مفيش عندك اختيار أنيكا لازم تستحملى شهر معلش ويسيبها ويمشي وهو معصب . يقابل اوم اللى نازل مبسوط بعد قضاء وقت رومانسي مع روما وصالحوا بعض وشيفاي لاحظ . شيفاي بحقد لاوم .شكلك انت وروما اتصالحتوا . اوم بسعادة .هههه طبعا انا ما بقدر على زعلها بس شكل انيكا لسه دماغها ناشفة . شيفاي .عنيدة ودماغها حجر اعمل ايه كل ما احاول تصدنى مش مديانى اى فرصة . شيفاي.يا بختك روما مش زيها اوم .الوضع مختلف اخى قصة أنيكا معقدة شيفاي.انا مش فارق معاها اوم مش معتبرة انى جوزها . اوم .بس لقتها العب معاها لعبة الغيرة والتجاهل وهى صدقني هيفرق معاها وتبدوا قصة حب جديدة . شيفاي .ازاى .لأ .بلاش ممكن ما تهتم اصلا اوم .آخى أنيكا فعلا بتحبك بس مجروحة هى بس محتاجة شوية وقت لتصفى وحاول قبل فتح الوصية .لأنه وقتها مفيش فرص . شيفاي.واحسسها بالغيرة ازاى .راجيني واختفت بعد الحادثة رغم أنها فعلا بدأت تبعد اوم .فعلا هى اختفت فين شيفاي.انا فى أنيكا حاليا مش راجيني اوم .هقولك الشركة اللى رودرا قالنا عليها مندوب معاه شريكة بس هما آخر الأسبوع جايين جهز نفسك ونشوف . شيفاي.اه بس افرض طلعت كبيرة بالسن مثلا اوم .لا .لا رودرا حكى لى انها شابة انت عارف رودرا وكمان جميلة جدا . شيفاي.مفيش واحدة بالنسبة لى اجمل من أنيكا .جمال أنيكا حاجة تانية . أنيكا تكون فى الوقت ده واقفة وسمعت شيفاي وهو بيقول عليها جميلة اوم ياخد باله من وجودها ويكلمه عنها عشان أنيكا تسمع هو بيحبها قد ايه . اوم بخبث .بس متنكرش انك قابلت بنات كتيرة جميلة جدا جمالهم ولا ملكات الجمال شيفاي.اوم أنيكا جمالها حاجة تانية هى مختلفة جمال داخلى مش متصنع هى اه ساعات دماغها عايز **رها بس يمكن ده شىء بيعحبني فيها . أنيكا بتسمع وهى مبسوطة ومش عارفة ليه وكانت ماشية بس اوم الخبيث يكمل . اوم .بس هى مش عايزة تكمل معاك شيفاي شيفاي بحزن .انا عايزاها تحبنى من اول وجديد كأنى شخص تانى يمكن تقدر تسامحني بس هى تدينى فرصة .عارف لو حسيت للحظة انها عندها استعداد تدينى فرصة نكمل سوا فعلا هحس وقتها انها لسه بتحبني . أنيكا تتأثر بكلام شيفاي جدا وتفتكر لحظاتهم السعيدة سوا. شيفاي.لو حسيت بكده بجد اوم هبدا حياتى معاها واعوضها . اوم .انت ممكن تستحمل انها تبعد عنك شيفاي.لا طبعا رغم أنها عايزة تبعد بس مش عارف لو فعلا بعدت عنى هعمل ايه . شيفاي .يوم ما فكرت انها سافرت أمريكا حسيت انى روحى راحت منى . أنيكا سمعت الكلمة وصداها بيتردد فى دماغها . اوم خلاص عرف يوصل لانيكا اللى عايز يقوله شيفاي .وانيكا حيرانة بس جواها فرحان جدا انيكا لنفسها .اممم أنيكا مفيش مشكلة لو عطيته فرصة ونشوف . بعد تقريبا اسبوع طبعا كلنا منعرفش حصل ايه لراجيني وموهيت . موهيت لسه بغيبوبة وراجيني يوميا بتروح تطمن عليه وهو لسه فاقد الوعى . وتطمن من الممرضة وتمشي على دخول جانفي اللى بتسأل عن أحواله ومستغربة انه لسه بغيبوبة وتمسك الظرف اللى مفروض راح لانيكا وقت ما شيفاي مسكه ونسيه وجانفي خدت بالها منه وانصدمت لما شافت اللى جوه الظرف .وفكرت موهيت هو اللى بعت الظرف جانفي محتارة وخايفة حاسة انه فى شىء مش كويس ممكن يحصل زى مايكون هدوء ما قبل العاصفة . جانفي تدخل عند موهيت وهى تنظر لوضعه وتكلمه بضيقة . جانفي .لو انت اللي ما بعت الظرف ده يبقى مين .وتتن*د تنهيدة طويلة .أرجوك لو انت وبتمثل ابعد عن بنتى أرجوك هى شافت عذاب كتير أرجوك .ولو لسه بغيبوبة وسامعنى سامح أنيكا عارفة انك لو فقت هتاذيها. تخرج جانفي من عند موهيت وبعدها بالضبط تدخل راجيني بعد ما سمعت جانفي . فى الشركة شيفاي لسه بيسال عن البنت اللي كانت بمكتب أنيكا ومحدش عارف شىء .

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

خيوط الغرام

read
2.1K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.2K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.6K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
6.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook