الفصل العاشر

1870 Words
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # * # # # # # # # # # # # # # بعد ما رجعت مع سلمي عدي اسبوع وانا بحاول اسعدها باي طريقه..... طلبت مني بعد اسبوع اننا نروح شهر عسل ...... طلبت نروح الساحل (مش بتعرف تعوم اصلا ) المهم لمينا هدومنا وحجزت فيلا علي البحر علطول علبها ل**ن طويل طوله بتاع 40 متر واخر ا****ن البحر عمقه 12 متر ركبنا العربيه بليل علي 9 كده و وطول الطرق كنت حاسس ان سلمي جواها حاجه او متضايقه من حاجه بس مخبيه مش عارف .........وصلنا علي 1 بليل اول ما وصلنا نمنا علطول من غير ما نعمل اي حاجه خالص ولا جهزنا البيت ولا طلعنا الشنط ولا اي حاجه صحيت تاني يوم الصبح الساعه 2 الضهر وسلمي مكنتش صاحيه نزلت روحت السوبر ماركت اشتريت حاجات كتير لزوم الاكل لمده الاسبوع الي هنقعده وبعدين اشتريت فطار جاهز ورجعت غرفته في اطباق من بتاعت الشاليه وصحيت سلمي واوهمتها اني عملت الفطار وهي مرضيتش تشيل الهدوم بتاعتها من الشنط هي بس شالت الهدوم بتاعتي واخدتها علي 5 كده ولبسنا الميوهات بس هي مرضيتش انها تنزل البحر خالص خلتني انا انزل غصب عني فعلا نزلت بس غريب انها مكنتش مركزه مع اي حد غيري كانت بصالي بطريقه غريبه سلمي ........ كنت حاسس انها فيها حاجه سلمي مش زي سلمي الي اتعودت عليها ......... طلعت بعد نص ساعه وروحنا وانا مش عارف مالها تصرفاتها غريبه وبتسرح كتير ومش عارف الصراحه مرضيتش سلمي انننا نقرب من بعض خالص ومكنتش بتتجاوب معايا باي رد فعل لما حضنتها من ورا وهي بتنضف الاطباق ساعت الفطار ........... المهم اخدتها واتغدينا برا ساعتها لاني مكنتش عايز اتعبها في انها تطبخ وتغسل اطباق وبتاع خرجنا وكنت بحاول الطف معاها شويه هزار وبتاع وهي ولا هي هنا دي مجنونه غالبا .....؟ روحنا وهي قالت ليا انها مخنوقه شويه هتقعد علي البحر شويه انا : اقعد معاكي طيب سلمي : لا انا عايزه اقعد لوحدي شويه معلش ! انا : ماشي خلاص اشطا هقرأ انا شويه في كتاب انا جبته وبعدين انام هسيبلك الباب مفتوح وطلعت استحميت ودخلت البس هدومي في اوضه النوم بصيت علي سلمي من الشباك لقيتها بتتمشي عادي علي ا****ن بس كان شكلها بتعيط .... مستغربتش من كده بس دي كان مزاجها وحش طول اليوم اصلا فا عادي تعيط هنزلها دلوقتي اشوفها فيها ايه مالها نزلت السلم وبخرج اكتشفت اني نسيت الشبشب طلعت اجيبه من الاوضه ببص عليها كده لقيتها واقفه عند اخر ا****ن قي الاخر في الضلمه نزلتلها اشوف الهطله دي فيها ايه وواقفه كده ليه اول ما نزلت والفرق بيني وبينها كان الشط كله وبعدين ا****ن لقيتها نطت ......! نطت ......! نطت ايوه نطت في المايه وهتموت ........! بتنتحر ولا ايه بالظبط ؟ ازاي مكنتش متوقع انها هتنتحر تاني لا اكيد الي حصل ده مش حقيقي ... ده حلم صح ..حلم ! .... لا ده كابوس انا فعليا مكنتش بفكر في الكلام ده كله ساعتها انا كل الي كنت بعمله اني بحاول اسابق الضوء احاول اوصلها وهي بتنتحر وصلت لاخر ا****ن ونطيت نطيت علشان الحقها وصلتها ونطيت لها ......بنتحر ايوه بنتحر نزلت المايه والموج كان عالي ساعتها بس لما وصلتها وطلعتها للاسف كانت ماتت !!!! هي ماتت ايوه بس موتت معايا ساعتها اماكن جويا مكنتش متوقع انها ممكن تموت هي ماتت ساعاتها واكتشفت ان في حاجه بالحجم ده هي حزني....ز طبعا ميأستش اني اعملها انعاش كنت زي الروبوت بنفذ بس مكنش في دماغي اي حاجه اعلمها اخدتها المستشفي بعد ما طبت الاسعاف .... اكيد مش هستني الاسعاف تيجي تلحقها وصلته ا لمستشفي في اخر القريه الي كنا فيها قالولي كلمتين بس ...... بس لسه بسمع فيهم لحد دلوقتي .....!! قالولي كلمين بالظبط عشت بين حرفهم سنين كتير اوي بحاول انسي كل حرف ...... بس للاسف كل اما احاول بفكتر وحده كبيره اوي وحزن اكبر منها ماتت شريكه حياتي ماتت الي مخلياني بس عايش علشانها..... هي ماتت ايوه بس هي عايشه جوايا ......؟ هعمل ايه طيب لو جوايا محروق .....؟ محروق من اثار حاجات قبل كده بفكر انساها ....؟ يااارب لما وصلت المستشفي بيها دخلوني قسم الطوارئ الدكتور جالي وكشف عليها حاول ينعشها بس معرفش .......! انتحرت صح انتحرت وسابت الدنيا ليا وردي في وردي ...؟ طب دقيقه واحده واردي ازاي طب لو هي وردي هشوفها ازاي وهي كانت عينيا اول ما سمعت كده زعقت جامد اوي في الدكتور والممرضه يعني كنت فاكرهم بيكدبو عليا ....... ادوني مهدء لانهم شايفني مجنون ....... شايفني انا مجنون اصلا مجنون بيكي انا ..... مجنون لانك الي بتخليني عايش سلمي انتي الي خلتيني موجود علي وش الحياه انا لما كبرت وبدءت دماغي تكبر كده مكنتش شايف ( بنت او ست او ام او اخت او اي انثي غيرك ) طب انتي مشيتي دلوقتي وكائن الانثي تبخر من دماغي سلمي انتي كل حياتي مقدرش اعيش علي حياه انتي مش فيها مقدرش اكل اكل انتي ملمستيهوش انا بحبك مش بعشقك .......... بس ثانيه ليه بحبك ليه بحبك وانتي سيبتيني ومشيتي وانتي بعدتي عني مش اخنا ببساطه (تعهدنا للسير معا) طب ليه سيبتي ليا الطريق كله ......! صحيت من المهدء الي كنت واخده علي اسلام ورغد وكنزي وامي امي رجعت من السفر ( سافرت عنر اختي الاكبر مني بعد ما خلص حورها مع اسلام لانها مقدرتش تبص في وشي بعد كده ) اول كلمه نطقتها كانت انا : سلمي ......! هي فين سلمي اسلام : احمد اهدي بس كده انا : اهدي ازاي انا دي انتحرت انا عملت ايه علشان تنتحر وتسيبني .......! انا مالي اعيش الحياه من غيرها ...... دي مكنتش مجرد مراتي دي كانت كل حياتي والله كل حياتي عيطت كتير اوي عرفت بعد كده انها لما نطنت من الارتفاع ده حظها انها نطت علي صخره خبطت في ماغها وماتت من الخبطه مش غرقانه روحت الشاليه الم الهدوم ولقيت رساله منها في مكان جمب السرير احمد انا احبك بشده ولكن حياتي ع** حبي لك ...... لها حد وها قد حان وقتي ......... ولكنه ليس وقتي وحدي بل هو وقت ابني معي اتمني انك تسطيع رؤيته انه جميل شبهك ..... سارسل لك صوره في منامك الرساله ساعتها كانت بتبوش من عياطي طب انا بحبك جدا والله حبي ليكي ميكفيش يمد عمرك انتي اكيد كدابه حبي ليكي يحي يجيش كامل حبي ليكي يعمل اي حاجه انا بحبك جدا لا مش بحبك جدا انا بعشقك لا انا اكتر من كده انا اموت علشانك سلمي انتي بالنسبه ليا مش حب حياه انتي حياه والله حياه مقدرتش اوقف عياط للاسبوع معملش عزا ولا ل لأم ولأبنها ماكلتش لمده اسبوع مفيش حاجه دخلت بوقي مبتكملش في اليوم غير 4 كلمات بمثل اني نايم علشان بس يسيبوني لوحدي لكني عايش علي وهم وجودها جمبي وهم انها لسه عايشه بينا عايشه علي الاقل ريحتها ممتغطي بغطاها جمبي هدومها صورتها حوليا في كل مكان ........... كانت بتوحشني وهي معايا طيب لو هي مش موجوده في عالمي ايه الي هيحصل ؟ # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # طبعا بعد موت سلمي حياتي اتشقلبت، الهام الي كنت بعتبرها امي الاولي( مش التانيه) ماتت وسلمي مراتي وعشق حياتي الي قعدت 5 سنين احبها منهم مده كبيره مكنتش فاهم شعوري ومنهم مده اكبر كنت فاهم حبي ليها كويس بس مكنتش عارف اعبر ومده منهم بالمدتين الي عدو كلهم لما اعترفت ليا بحبها....... عدي اسبوع علي موتها والدنيا مكنش ليها لون في عينيا غير الاسود بس...... كنت بمثل اني نايم علشان يسيبوني لوحدي مكنتش باكل خالص كان عندي امل ولو 1% انها لسه عايشه وان كل ده مقلب............... فضلت عايش في شقتي وحيد الحزن هو الي مونسني مبنزلش خالص البواب هو الي بيجبلي الاكل والسجاير........ ايوه بقيت اشرب سجاير ادماني اخر فتره كان السجاير والقهوه............... مكان تاني اسلام: جهزي شنطك يلا فاضل يوم وهنمشي كنزي: انا خايفه طب هم هيعرفو من الرساله بس الي هسيبهالهم؟ اسلام.: كنزي دي الطريقه الوحيده الي ننسي بيها الماضي كنزي احنا لو فضلنا في مقلب الزباله الوساخه هتفضل تجري ورانا دي فرصتنا اننا نبدء حياه نضيفه.....هنكمل دراستنا في المانيا ابويا خلص كل حاجه كنزي: حاضر... مشي اسلام وراح لابوه وتمم علي كل حاجه علي جوازات السفر وعلي التأشيره الدائمه واخد منه مبلغ محترم جدا ومشي وودعه جامد اوي وجالي البيت....... دخل اسلام عندي وانا منهار عياط وقعد جمبي وقالي انه خلاص هيسافر بكرا... (انا كان عندي علم بسفره).... قومت وحضنته اوي وعيطت معاه كتير اوي وانا حاسس ان دفاعي الاخير خلاص مشي.... اسلام كان اكتر من اخويا وكان عايش ديما علي انه نصي التاني......عملنا مع بعض كل حاجه.... ياه ايام بعد يوم اسلام وكنزي داخلين الطياره وكنزي بعتت لامها ريكورد علي الوتس اب بتحكيلها كل الي حصلها وكل حاجه مرت بيها وانها هتهرب خلاص مع حبيبها وانهم هيوحش*ها جدا وانهم مش هيقدرو يتواصلو معاها فا يريت يفتكروها بالحلو ومسحت الواتس من عندها و**رت الشريحه وقفلت كل اكونتاتها........ وصلو بيت ابو اسلام كان شريه لابنه في المانيا وغيرو هدومهم مكان اخر بعد شهر خرجت من البيت وروحت الجامعه بعد ما الدراسه بدءت بشهرين ودي كانت اول مره اخرج من البيت بعد موتها بس كل حاجه حوليا بتفكرني بيها.... خرجت من البيت وانا حالتي تصعب علي الكافر دقني طويله اوي وروحيتي سجاير نفاذه جاد وتحت عيني سواد خالص سواد خرجت من البيت وانا سايق للجامعه لقيت شابين بيضايقو بنت كنت هسيبهم بس لفت نظري انهم بيضايقو بنت شبهها بالظبط لا ده هي نزلت من العريبه بسرعه وض*بت واحد ض*به منهم وقع علي الارض وجري ومسكت التاني من رقبته وانا باصصله بصه بنت متناكه باصلله كانه جاي يغتصب مراتي قدامي كانه جاي يطردني من بيتي......... بدءت ايدي ترفعه وانا ماسك رقبته ب لان جسمه صغير الولد بيتخنق وانا باصصله بصه كلها شر لحد ما فوقت انه بيموت خلاص رميته علي الرصيف وكانه رجلعه الحياه انا: انتي كويسه هي: الحمد لله انا بلهفه وامل: اسمك ايه هي: اسمي منه انا بحزن كبير اوي: عاشت الاسامي وركبت العربيه وروحت الجامعه كله متفاجئي اني جيت الجامعه بس الحقيقه انا جيت بطلب ابو اسلام قدمهولي اني محضرش غير امتحانات اخر السنه واتقبل بسبب نفوذه # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # مكان اخر بعد شهر خرجت من البيت وروحت الجامعه بعد ما الدراسه بدءت بشهرين ودي كانت اول مره اخرج من البيت بعد موتها بس كل حاجه حوليا بتفكرني بيها.... خرجت من البيت وانا حالتي تصعب علي الكافر دقني طويله اوي وروحيتي سجاير نفاذه جاد وتحت عيني سواد خالص سواد خرجت من البيت وانا سايق للجامعه لقيت شابين بيضايقو بنت كنت هسيبهم بس لفت نظري انهم بيضايقو بنت شبهها بالظبط لا ده هي نزلت من العريبه بسرعه وض*بت واحد ض*به منهم وقع علي الارض وجري ومسكت التاني من رقبته وانا باصصله بصه بنت متناكه باصلله كانه جاي يغتصب مراتي قدامي كانه جاي يطردني من بيتي......... بدءت ايدي ترفعه وانا ماسك رقبته ب لان جسمه صغير الولد بيتخنق وانا باصصله بصه كلها شر لحد ما فوقت انه بيموت خلاص رميته علي الرصيف وكانه رجلعه الحياه انا: انتي كويسه هي: الحمد لله انا بلهفه وامل: اسمك ايه هي: اسمي منه انا بحزن كبير اوي: عاشت الاسامي وركبت العربيه وروحت الجامعه كله متفاجئي اني جيت الجامعه بس الحقيقه انا جيت بطلب ابو اسلام قدمهولي اني محضرش غير امتحانات اخر السنه واتقبل بسبب نفوذه # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

Great novels start here

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD