bc

السيد المغرور الجزء الثالث بأحداث مختلفة (صدام )

book_age18+
46
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
tragedy
comedy
twisted
humorous
heavy
lighthearted
kicking
mystery
like
intro-logo
Blurb

#اقتباس_السيد_المغرور_والقاسي_الجزء_الثالث

وقعت العلبة الدهبية التي تحمل الخاتم من يداه

ظل ينظر لصورة وهو يحاول يقنع نفسه انها صورة مزيفة

يفكر ماذا تفعل هكذا ، كيف ترضي بقتراب شخص مثل هذا بالاقتراب منها حتي لو كان الاقتراب ده مجرد قبلة

وحضن ، اغمضت عيناه ليفر منها دموعة التي انطلقت

عندما احس بألم وجرح ، افتح عيونة لينظر لكلام الذي كتب عزت بجوار صورة : فا هو دعوة لحضور زواجة من نور بعد يومان ، رمي عمار الهاتف علي الأرض

ليفرغ غضبة وهو يهرس بقدميه الهاتف و والعلبة

التي كانت تحمل خاتمها ........... .....

#جهاد_محمد

#السيد المغرور والقاسي الجزء الثالث

chap-preview
Free preview
الفصل الاول (صدام )
#السيد_المغرور_الجزء_$#الثالث$ #الفصل_الاول (صدام) وقفت السيارة امام بناية الموستشفي " نزل عمار بخطواتة الحاسمة داخل الموستشفي " انتبه الجميع له وهو يمر من أمامهم ، اتفتح له المصعض الخاص بيه ، حتي ينطلق الي مكتبة دخل عمار مكتبة وخلفة المساعدين ، اقتربت نسرين منه وهيا ترقض خلفة: دكتور عمار ، انا جهزت كل حاجة الجتماع النهاردة رمي عمار هاتفة ثم جلس علي كورسيه " نظر لنسرين : تمام حطي الاوراق وخليهم يجهزو غرفة العمليات نسرين: جاهزة من سعتها يا دكتور عمار: تمام روحي انتي اتت بعدها المساعدة الخاصة : تحب اعرض علي حضرتك جدول مواعيد عمار: بعد العملية يا رباب رباب: تحت امر حضرتك ، عن ازنك ثم ذهبت هيا ونسرين ياحمدون الله أن هذه الثواني مرت علي خير ...................... ارتدي عمار ملابس الخاصة بالعمليات ثم ذهب داخل الغرفة ،اقترب من المريض الذي نائم متخضر وزع نظرو علي الاطباء الذين يقفون ينتظرونة ليبدأ بإجرء العملية لكي يتعلمون منه ، لانه من اكبر الأطباء الجرحة في البلد ، من رغم صغر سنه تن*د عمار بغرور المعتاد ثم بدأ اجراء العملية وبداء الجميع يشاهده بدقة اقترب طبيبة التخدير ثم همست : دكتور عمار حضرتك عيزني في حاجة تحدث عمار وهو مزال يتابع عمليته في هذه المريض: اكيد عيزك مدام لسه مخلصتش اتفضلي انتظريني يا دكتورة زفرت الطبيبة بضيق وهيا تبتعد عنه " كان تلعن نفسها تعلم أنه مغرور لا يتهاون ابدا في شغله بعد مرور سعات خلص عمار هذه العملية ثم نده بصوتة الصارم دكتور عادل تعالي قفل اتي عادل مسرع مكان عمار ثم قال: حاضر يا دكتور خرج عمار وهو يمسح عرقة من هذا العمل الشاق ثم خلع هذا الزي ليرميه في سالا خرج من غرفة العمليات ، ليمر علي جميع المرضي والعاملين .............. في جه أخري في الموستشفي رقضت نور الي غرفة تبديل الملابس لكي ترتدي زي العمل ، اقتربت منها صديقتها مرينا: اتأخرتي ليه بس يا نور ،انتي عارفة المشرفة بطلع عنينا وبتخصم بسبب دكتور عمار صاحب الموستشفي نور: ولا يهمني ايه يعني اتأخرت ربع ساعة دنيا طارت وبعدين انا مش عارفة ليه كلم خايفين من الي اسمه دكتور عمار ده مرينا: يعني مش عارفة " ده مكهرب الموستشفي كلها من ساعت ما مسك الموستشفي وهيا بقت زي ساعة خلصت نور من ارتداء ملابس العمل ثم ذهب مع صديقتها خرجت نورة الي المشرفة: صباح الخير يا ميس فايزة فايزة: صباح نور يا نور ، قليلي بقي اتأخرتي ليه نور: يا ميس فايزة ده ربع ساعة بس فايزة: يا نور ،دكتور عمار مبيرحمش حد وانا يا حببتي مش عايزاه يحس بغياب حد ،واحنا بنشتغل هنا ممراضين يعني في ثانية نطلع برة الموستشفي نور: حاضر يا ميس فايزة ،مش هتأخر تاني فايزة: يلا روحي بقي لدكتورو حنان ،كانت بتسأل عنك نور:بابتسامة" حاضر يا ميس ذهب نور الي غرفة الدكتورة حنان ، اثناء مرورها في المرر الغرف نظرت الي العاملة المسكينة التي كانت تحاول تصعض علي سلم لكي تنظف السقف نور: ايه ده يا حجة زينب زينب: ازيك يا نور نور: الي مشعلقك كده بس زينب: اعمل ايه يا بنتي اكل العيش ،دكتور عمار منبه أن نظافة كل يوم نور: حتي سقف ، والله العظيم نفسي اشوف دكتور زفت ده عشان اهب فيه اكلو زينب: تاكلي مين بس يا نور ،احنا علي باب الله نور: انزلي يا حجة زينب انا هطلع انظف زينب: لا طبعا يا بنتي ،انتي هنا ممرضة مش عاملة نظافة نور: والله كلنا زي بعض انزلي بقي بدل منزلك نزلت زينب من درج وهيا تدعي الله : ربنا يخليكي يا نور ويد*كي علي قد قلبك طيب نور: ربنا يخليكي حجة زينب صاضعت نور لكي تكمل تنظيف بدل حاجة زينب ........ ......... صاح عمار بقوة , كان صوته يملئ الموستشفي : ده استهتار ازاي يعني معظم دكترا متجيش وازاي مريض ميدفعش ماصريف الموستشفي هيا سويقة . الموظف: يا باشا ، دكتور احمد والد حضرتك كان منبهني اي مريض ميقدرش يدفع ، اخصم ليه اكتر من نص خبط عمار علي سطح المكتب ثم قال: انا غير بابا ،انا هنا الي ماسك الموستشفي ،فاهم الموظف: فاهم يا عمار بيه ، انا اسف مش هتكرر عمار: مخصوم منك نص شهر بحالو عشان متنساش تاني ثم خرج عمار بعضبة الجامح ظال يصرخ في أنحاء الموستشفي لكي ينبهم علي الاتزان والمواعيد كان معظم كلامة بتهديد لهم وضعت نور يداها علي ازنيها وهيا ,تنظف السقف من شد.د صوتة القوي صدم عمار في هذا سلم ،حتي اهتز سلم الذي كان مهزوز صرخت نور بعد ما اختل توزنها حولت تمسك بأي شئ وهيا تطاير في الهواء لكي لا تقع ، اغمضت عيونها لكي تنتظرت صيدمها الي الارض مد عمار يداه ليلحق بها قبل وقوعها علي الأرض حملها عمار بين زراعيه وهو ينظر لها افتحت نور عيونها عندما أحست بشئ غريب ، اتسعت عيونها عندما رئت نفسها محمولا بين زراعين رجل غريب صرخت بخوف: انت مجنون نزلني رفع عمار حاجبيه ثم نزلها علي الأرض : انتي بتكلميني انا نور: امال بكلم خيالك ، انت ازاي تعمل كده عمار: اعمل ايه يا مجنونة انتي كنتي هتقعي وبعدين انتي ازاي تكلميني كده ،انتي مش عارفة بتكلمي مين قلها وهو يصيح أمام وجها تجمع الكل الاطباء والعاملين يشاهدون هذا الحدث حولت مرينا صديقت نور انها تحظىرها أو تفهما أن هذا هو عمار عادل صاحب الموستشفي نور: لا معرفش ومش عايزة اعرف ،تطلع مين حضرتك يعني تراحم الجميع علي نور يعلمون أن عمار سوف ينهيها من وجود عمار: انا هعرفك انا مين يا حتت جربوعة " يا اممممن صرخ عمرو بقوة عليهم اتي الامن مسرعا اتجهم : نعم يا دكتور عمار شهقت نورة وهيا تنظر لصديقتها : التي كانت تشاور لها بأن هذا عمار معقول هذا الرجل الذي راعب العاملين والاطباء في الموستشفي "، اسبتي يا نور واوعي تستسلمي كرمتك فوق كل شئ عمار: خدو البنت دي طلعوها برة " مشفش وشها هنا تاني نور: من غير ما يطلعوني انا سيبهالك مخداره ، يعني هيطلعوني من جنه من موستشفي بتعتك عمار: احترامي نفسك والا وربنا قطعتة نورة وهيا تصيح: والا يا دكتور يا محترم هو انت عشان فكرني ممرضة وبشتغل عندك في الموستشفي هخليك تبيع وتشتري فيا زي ما بتعمل في كل الناس الي وقفة دي لا فوق واعرف انت بتكلم مين انا نور " الي كرمتها فوق اي حد وفوق الاشكال الي زيك ، انا الي هسيب الموستشفي دي ومش هشتغل مع واحد زيك مريض عن ازنك ثم ذهب وهيا تدفع الحارسين من امامها ظل عمار ينظر لفرغها مزهول من هذه الفتاه الجريئة لأول مرة فتاه تقف أمامة تتحداه بهذا شكل فا هو عمار عادل الذي ارعب الملايين منه " فا مشهور بالقوة والحدا والقسوة فا هو عمار عادل اكبر دكتور جراحة في البلد وصاحب اكبر موستشفي في البلد ................. ذهبت نورة الي منزلها وهيا تبكي ، افتحت لها نورهان اختها الصغيرة : نورة مالك يا حببتي مسحت نورة دموعها : مفيش يا نورهان ، فين ماما اتت ناهد مسرعة من الداخل : انتي جيتي يا نور نور: أيوة يا ماما جيت اهو ناهد: جيتي بدري ليه يا بنتي وزعت نور نظرها عليهم ثم قالت: ابدا يا ماما ،اصل تعبت شواية قولت اجي ارتاح نورهان: والوحش رضي اصلا يديلك إجازة جزت نور علي اسننها وهيا تتذكر هذا الوحش: هو مالو ، ميس فايزة هيا الي سمحتلي ناهد: طيب يا حببتي خوشي ارتاحي يا نورة انتي بتتعبي .يا بنتي كتير نور: اعمل ايه يا ماما هنصرف منين ناهد: يابنتي قولتلك اشتغل نورهان: وانا قولتلك اشتغل صرخت نورة بحدة: وانا قولت مفيش شغل ليكم انتي يا ماما تعبانة وكمان نورهان اخر سنه في كلية الهندسة ، مستحيل اسبكم لما تتخرجي يا نورهان ابقي اشتغلي برحتك نورهان: ربنا يخليكي لينا يا نور نور: ويخليكم ليا يا قلبي ......................... جلس عمار علي كورسيه وهو يجز علي اسنانة بغيظ اتت نسرين مسرعة بالاوراق: اتفضل يا دكتور عمار دي كل معلومات عنها أخذ عمار الاوراق ليتفحص كل معلومة عنها " ابتسم بسخرية عندما علم انها ولدها تركهم من سنين ، حاول يبحث عن اسمها بكامل ، كان اسمها هو فقط علم أيضا انا ولدتها كانت تعمل عاملة في أحد المستشفيات واختها الصغيرة في كلية الهندسة وأخيها الأكبر يعمل في الخارج وهيا تخرجت من معهد التمريض ، رمي الورق بعيد عنه ثم أخذ الهاتف لكي يتصل بأخيه خالد خالد: اهلا اهلا يا دكتور والله تليفون نور عمار: بطل شغل العيال ده واسمعني خالد: في ايه يا عمار عمار: عايز ابلغ عن وحدة حرامية هنا يا حضرت ظابط اسمها نور احمد ..... ده الفصل الاول ياريت بقي تفاعل عشان اكمل قصة وابدء في كاتبة الفصل الثاني #ملحوظة يا جماعة الجزء ده مختلف عن الاجزاء الي قبل كده مختلف القصة والاحداث والنهاية بس مشترك في الابطال والاسماء ونفس مكمل الجزئين الغرور وتكبر عمار وعناد نور بس بقصة والاحداث والنهاية مختلفة ياريت اكون وصلت فكرة #جهاد_محمد #السيد المغرور الجزء الثالث

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook