bc

اليتيم

book_age16+
55
FOLLOW
1K
READ
others
drama
comedy
mystery
scary
like
intro-logo
Blurb

لقد تركني والدي صغيراً ليس لي اخ او اخت لا ادري احزن لكوني وحيدًا طوال حياتي ام احمد الله انه لم يجعلي اخًا يذق من مراره اليتم ما ذقته

chap-preview
Free preview
البارت الاول
البارت الاول {1}كان يقف فى مكتبه بطوله وهيبته ذو جسد رياضى ملئ بالعضلات وبشره قمحيه يرتدى ملابسه السوداء كلون عينيه وشعره الاسود الحالك وينظر الى الشرفه المطله على حديقه ڤلته ليُطرق الباب ويدخل منه اثنان من رجاله يجرون فتاه جميله ذات بشرة بيضاء وعيون خضراء قصيره القامه ذو جسد نحيف يخفيه حجابها وملابسه الفضفاضة ضعيفه لا تقوى على نطق شئ فقد اتى بها أباها إلى هنا بعد أن أخبره بأنهم سيذهبون لزياره احد اصدقائه لتتفجا عند الوصل بحديث ابيها للحراث بأنه اتى بها كما وعد أحدهم و انهو ابتاع كل أملاكه و سيغادر البلده ليتوقف عقلها عن العمل وتنتظر أن تستيقظ بعد قليل من ذلك الكابوس ليقترب منها ذلك الشاب الذى و ضعت أمامه لتنظر إليه بعدم فهم ليقترب منها لتعود إلى الخلف حتى يصتدم جسدها النحيف بالحائط وتنظر إليه بعيون مشوشه بالدموع وما زالت لا تقوى على النطق ليقترب منها فهد اكثر لاكن يعود فى اللحظه الاخيره عندما هبطت دموعها بغزارة ليعطيها ظهره ولا يعلم لماذا يفعل ذلك فهد ...."كفايه تمثيل يا لورين.. بنت محمود العزايزي مش بالبرأه دى " لورين بصوت متقطع من البكاء ...."ببابا با عني ليك ص صح " فهد...."براڤو يا شطوره منتي حلوه و فاهمه اهو " ليقترب منها من جديد ....."مش نشيل وش الملاك ده بقا ونظهر على حقيقنها" لورين بخوف وصوت مرتعش......."ااا أنا معملتش حاجة و والله ما عملت حاجه " فهد ...."بس بباكي عمل وانتى بقا يا حلوه هتدفعي التمن "ثم هم ليزيل حجابها لاكن استوقفته يديها المرتعشة التى تمسكت بيده لورين ....."بالله عليك ما تعمل كده وانا هبقى خدامه تحت رجليك " فهد بابتسامة رضا ...."لورين هانم تبقى خدامه عندى.....ثم يقترب منها أكثر ليقول بصوت مبحوح "بس انا عايزك جاريه مش خدامه فاهمه ولا أوضح ....ولا أوضح ليه انا هفهمك بنفسي" ليبدأ فى نزع ثيابه لاكن أوقفه عن نزع حزامه لورين التى أخرجت مصحف صغير من حقيبت يدها و تكورت أرضا وهى تردد بعد الآيات القرآنية وتحتضن ذلك المصحف لياخذ فهد قميصه ويجلس على ذلك الأريكة التى خلفه ولا يعلم ماذا أصاب قلبه فى هذه اللحظه ليدق بهذا العنف وظل ينظر إليها وقت طويل وهو يرى شهقاتها ترتفع ليفتح باب الغرفه لينادي احد الخادمات ......"سعااااااد" سعاد...."نعم يا فهد بيه " فهد...."الأوضه اللى فى الارضى بعد ربع ساعه تكون جاهزة " سعاد ...."حاضر يا بيه "ثم همت بالانصراف عاد فهد إلى ذلك الغرفه ليجدها ما زالت على نفس وضعها ليغلق الباب خلفه ويعود إلى ذلك الأريكة ليقول بمزح محاولا التخفيف عنها ...."دقيقة واحده لو موقفتيش عياط هكمل اللى كنت هعملو " لتبدأ لورين بتجفيف دموعها بأطراف أصابعها وكتم شهقاتها لتعدل من جلستها على الأرض و تفتح المصحف من بين يديها وتبدأ الترتيل بصوت منخفض فهد بداخله ....."معقول كل ده تمثيل يابنت العزايزي " ليبقى ينظر إليها حتى تأتى سعاد بعد نصف ساعه لتخبره بتنفيذ أوامره وان الغرفه صارت جاهزه على أكمل وجه فهد ...."طيب يا سعاد روحى انتى و اعمليلى فنجان القهوه بتاعى" سعاد...."حاضر يا فهد بيه " فهد و هو يقف و ينظر إليها ...."قومى معايا هود*كى أوضتك " لورين وهى تقف وتحمل حقيبه يدها ومصحفها ....."حاضر " ليهبط فهد الى الطابق الاسفل ومن خلفه لورين ليقف أمام أحد الغرف و يفتحها لها ...."ادخلي " لورين....."حاضر " ليراها وهى تدخل الى الغرفه تردد بعض الأدعية لينظر إليها فهد بحيره ثم يدخل من خلفها ليتأكد من أن الغرفه اصبحت جاهزه ثم يخرج و يتركها ويغلق الباب من خلفه بالمفتاح ويضع مفتاح الغرفه مع المفاتيح الخاصه به ثم يتوجه الى غرفه مكتبه من جديد ليجلس على كرسى مكتبه واضعًا رأسه بين يديه حتى تطرق سعاد الباب و تأتي بالقهوه سعاد...." اوامر تانى يا فهد بيه " فهد....."خدي حد من الحرس و السواق و انزلى اشترى هدوم وكل حاجه ممكن بنت تحتاجها " سعاد باستغراب ....."لمين يا فهد بيه " فهد ...."وانتى مالك انتِ" سعاد بخوف ...."قصدي علشان المقاس يا بيه " فهد ......"مقاس الانسه اللى كانت هنا " سعاد ...."حاضر يا فهد بيه " ليبتسم فهد بمكر ....."سعاد " سعاد....."نعم يا فهد بيه " فهد باحراج ....." احم احم بصى هاتي هدوم نوم و عرايس وكده يعنى مش محترمه و هاتى هدوم تنفع محجبات وبجامات و هاتي إسدال صلاه " سعاد ...."حاضر يا فهد بيه اى اوامر تانيه " فهد......"لا روحى انتى ساعتين بالظبط وتكون قدامى " سعاد....."حاضر يا بيه "ثم انصرفت لتنفيذ ما أومرت به فهد بداخله ...."لما نشوف يا ست لورين هتفضل تمثلى لحد امتى " ثم تناول قهوته ليرفع هاتفه المحمول فهد ...."الو يا عا** " عا** ...."اهلا اهلا فهد بيه هو حضرتك مش هتيجي الشغل انهارده ولا اى " فهد ....."بكلمك علشان كده خدلى اجازه انهارده ولو اللواء سألك ليه قولو تعبان " عا** مازح ......"تمام اى اوامر تانيه ياخويا " فهد بابتسامه ....."اه معلش فى حاجه كمان " عا** ....."كمان عايز اى تانى يا آخره صبرى " فهد...."عايز تقرير كامل عن صاحبه الاسم ده وهو يملئ عليه اسم لورين " عا** ....."تمام بكره يكون جاهز " فهد......."تمام يا عا** متشكر " عا** ....."عيب عليك يا فهد احنا اخوات " فهد ....."حبيبي تسلم مع الف سلامه " واغلق هاتفه ليُطرق باب مكتبه فهد ...."اتفضل " لتدخل منال ابنه الخادمه سعاد فهد ...."فى اى يا منال عايزه اى " منال بخوف ....."أوضتك الى تحت يا بيه " فهد ...."مالها " منال برعب ...."فى صوت بنت طالع منها وخلط على الباب والاوضه دى مقفوله من بدرى وبدور على امى مش فى الڤيله كلها " فهد وقد انفجر ضاحكا على منال ثم ذهب الى الغرفه التى توجد بها لورين ليفتح الباب ليجدها تصلى ليجلس على أحد الكراسى ينتظرها حتى تنهي صلاتها فهد ...."عامله ازعاج ليه اى خلاص استسلمتى ولا حسبتيها فى دماغك و رجعتى فى كلامك " لتنظر له روين بخوف ....." ا ا ا ا أنا " فهد....."ها انتى اى " لورين بخوف ....."عايزه سجاده صلاه" وهى تنظر إلى مفرش السرير الذى تجلس فوقه فهد ....."مناااال " منال ...."نعم يا بيه " فهد....."هاتي سجاده صلاه " منال ...."حاضر يا بيه "لتعود بعد قليل وهى تحمل سجاده صلاه " منال......"اتفضل يا فهد بيه اوامر تانى " فهد ....."اه معلش هاتي مصحف كبير من المكتبه فوق " منال ...."حاضر يا بيه "لتذهب وتأتي سريعا وهى تحمل احد المصاحف ليأمره فهد باعطأه هو و سجاده الصلاه ل لورين وتخرج لورين ...."شكرا " ليهم فهد بالخروج لاكن يوقفه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ توقعاتكم اى الى حصل؟ مين البنت دي وفهد عايز ينتقم منها ليه؟ وياتري هيقدر ينتقم ولا قلبه هيمنعه زي ما منعه انه يقرب منها؟ ڤوت وفولو وكومنت فضلا ♥ دمتم بخير باى باى ?♥

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook